ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

cabwie    2

U mnie tez nie jest urwana tylko wygięta no i wyrwane siedzenie tylko to raczej było tak kupione a nie zwróciłem na to uwagi dopiero teraz jak zacząłem podpinać maszyny coś bardzo mi ten zaczep latał patrzę a tam zonk A tak z innej beczki jak podpinacie pług to na wieszakach lasze macie na tych sztywnych dziurach czy na podłużnych 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Dnia 9.02.2020 o 14:27, jahooo napisał:

Przyjedź do mnie na wzniesienia 15-20%, zmienisz zdanie. Każdy ma inne pola

To ja zapraszam do mnie 😀😀😀 15% to już jest super równe 😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
Dnia 31.01.2021 o 21:42, karbex napisał:

Zwrotnice smaruje regularnie - mam kalamitki. Objaw jest taki że jak sie wolno kręci kierownicą to sie lekko kręci, a jak szybko to jest opór. Wydaje mi sie że jakby zatarta była zwrotnica to by sie wogóle ciężko kręciło. Najbardziej wnerwia na uwrociach bo sie gaz puszcza, biegi zmienia i sie chce obracać szybko kierownicą a tu limit obrotów bo jak szybciej to opór. Nic zmienie na 14tke i zobacze. Wziołbym i 16tke bo tyle samo kosztuje tylko że sie boje że bedzie olej lub pompe grzało. 

Możesz wstawić fotkę gdzie masz te kalamitki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
1 godzinę temu, cabwie napisał:

Możesz wstawić fotkę gdzie masz te kalamitki 

Mogę ale za jakieś 2 tygodnie dopiero będę na gospodarstwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
42 minuty temu, karbex napisał:

Mogę ale za jakieś 2 tygodnie dopiero będę na gospodarstwie

Spoko aż tak mnie nie pili ale chętnie bym sobie coś takiego zrobił jak to mówią nie smakujesz nie jedziesz 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Panowie tyle się tu naczytałem o tym rozjeżdżaniu ciągnika to pewnie większość ma jakieś sanie do tego czy w takim razie można prosić o jakieś rysunki z wymiarami takowego urządzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
cabwie napisał:

Dnia 31.01.2021 o 21:42, karbex napisał:

Zwrotnice smaruje regularnie - mam kalamitki. Objaw jest taki że jak sie wolno kręci kierownicą to sie lekko kręci, a jak szybko to jest opór. Wydaje mi sie że jakby zatarta była zwrotnica to by sie wogóle ciężko kręciło. Najbardziej wnerwia na uwrociach bo sie gaz puszcza, biegi zmienia i sie chce obracać szybko kierownicą a tu limit obrotów bo jak szybciej to opór. Nic zmienie na 14tke i zobacze. Wziołbym i 16tke bo tyle samo kosztuje tylko że sie boje że bedzie olej lub pompe grzało. 

Możesz wstawić fotkę gdzie masz te kalamitki 

Nie żebym się chwalił ale kalamitki w zwrotnicach to mój pomysł😊 mam nawet zdjęcie w galerii. Opisane też jest trochę w temacie "Jak smarowana jest zwrotnica w MTZ82" czy jakoś tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
15 godzin temu, mani51 napisał:

Nie żebym się chwalił ale kalamitki w zwrotnicach to mój pomysł😊 mam nawet zdjęcie w galerii. Opisane też jest trochę w temacie "Jak smarowana jest zwrotnica w MTZ82" czy jakoś tak.

Nie wątpię ze to Twój pomysł ale już przeglądałem Twoja galerie i głównie to c-360 tam króluje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

🤨 żeby chociaż jedna C360 tam była. Nawet w tle na żadnym zdjęciu nie ma nic takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Co do rozjeżdżania to warto zamontować zawór kulowy na zasilaniu pompy wspomagania żeby za każdym razem nie spuszczać całego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
10 godzin temu, hoodoowca napisał:

Co do rozjeżdżania to warto zamontować zawór kulowy na zasilaniu pompy wspomagania żeby za każdym razem nie spuszczać całego oleju.

To nie mam pojęcia jak inaczej wejść na ta galerię co do rozjeżdżania to czy masz na myśli wspomaganie kierownicy? bo te wydaje mi się ze odjedzie z całym przodem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Koledzy zabieram się za wymianę plecaka i mam pytanie pewnie dla was śmieszne ale ja dopiero zaczynam przygodę z tym potworem 😀 do czego służą te cięgna no i to jedno po prawej stronie jest nie podłączone 🤔

D3567673-25AD-4778-A95E-FC4DFE8251CE.jpeg

74D025DF-40BA-41D9-903C-2A6FD68A9D7B.jpeg

A drogie moje pytanie to strasznie rzuca mi olejem na połączeniu przedni most wał kardana chciałbym to uszczelnić jak szukam kompletu uszczelnień przedniego mostu wyskakuje kilkanaście kompletów i każdy inny wiec musze to rozebrać i wtedy może coś szukać i powiedzcie mi czy jeśli odkręcę wał kardana odkręcę to przystawkę przykręcona do mostu z której to właśnie się leje czy ona wyjdzie bez problemu i nie wysypie się tam nic 🤔

23C066AA-FA8E-4961-A0D5-3FB82DD27A82.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9240

Nie jestem pewien, czy trzeba odkręcać całą przystawkę, czy wystarczy tylko wał kardana odkręcić i pod spodem jest nakrętka od kołnierza, trzeba by zajrzeć w katalog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

O to byłoby super tylko tam z pewnością jest łożysko które tez jest w…..e jak koń po westernie 😊 i z wybiciem tego łożyska może być problem chyba ze się mylę 

Katalogu jeszcze się nie dorobiłem  ale rozglądam się za jakąś dobra książką napraw 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Dzięki widzę ze to już fajna lektura 

Jednak trzeba będzie ja ściągnąć według tego rysunku to tego tylnego łożyska nie wymienię bez wyciagnięcia tego walka Myślisz ze warto w tym miejscu zainwestować w łożyska fag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34

Te cięgiełka to były pewnie podłączone do wzmacniacza pod siedzeniem do pozycji pływającej czy coś podobnego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Jedno faktycznie idzie do rozdzielacza pod siedzeniem tylko ze ja tam nie mam pod siedzeniem żadnej wajchy czyli prawdopodobnie nieczynne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
cabwie napisał:

A drogie moje pytanie to strasznie rzuca mi olejem na połączeniu przedni most wał kardana chciałbym to uszczelnić jak szukam kompletu uszczelnień przedniego mostu wyskakuje kilkanaście kompletów i każdy inny wiec musze to rozebrać i wtedy może coś szukać i powiedzcie mi czy jeśli odkręcę wał kardana odkręcę to przystawkę przykręcona do mostu z której to właśnie się leje czy ona wyjdzie bez problemu i nie wysypie się tam nic 🤔

U mnie wystarczyło wymienić uszczelniacz a też mi się lało. I między wał a kołnierz idzie uszczelka, inaczej olej dalej będzie leciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
4 godziny temu, mani51 napisał:

U mnie wystarczyło wymienić uszczelniacz a też mi się lało. I między wał a kołnierz idzie uszczelka, inaczej olej dalej będzie leciał.

Ale u mnie jak poszarpiesz wałem to jest luz na parę milimetrów chyba ze tam jest łożysko stożkowe i popuściła się nakrętka 

No tak to jest stożkowe wiec może jestem uratowany 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9240

luz może mieć sama flansza na wałku - wyrobiony wieloklin albo nie dokręcona nakrętka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
55 minut temu, jahooo napisał:

luz może mieć sama flansza na wałku - wyrobiony wieloklin albo nie dokręcona nakrętka

Jutro to rozkręcę to wszystko się okaże. Mani pisze o uszczelce ale w katalogu jej nie widzę dorabiać?

http://t25.eu/produkt,3846,327,USZCZELKA-WAŁU-KARDANA-MTZ-----202201024.html
 

mam i uszczelkę jahooo ten katalog jest debest 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    949

Pisałem wcześniej o tym ale napiszę jeszcze a mianowicie wyskakiwał mi żółw na 6 biegu przy orce bardzo często i przełączyłem na 4 zająca i wszystko dobrze działa i inne biegi też i moje pytanie czy potrzebny remont skrzyni czy mogę tak jeździć czy skrzynia w każdej chwili może ulec awarii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nikt Ci nie napisze że skrzynia się nie rozleci i możesz tak jeździć. Sprawdź zatrzask na dźwigni reduktora, tam się robi luz i kulka słabo trzyma. Może wystarczy to poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj