ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

karbex    91
12 minut temu, michal1993 napisał:

Mój też myślę żeby te 60 przekroczył jakby dłużej chodził- ale że ja dłużej niż 2 godziny takiego tempa mu nie narzucam to jest jak jest. Poniekąd dlatego też pytałem o termostat 70 stopni.... wentylator mam na 6 łopatek, metalowy. 

Ale w normalnym traktorze  (żeby nie było sam mam mtzta i go lubie 😀) jak układ chłodzenia jest sprawny (tj. Termostat) to wskaźnik wchodzi na zielone po 10 minutach pracy a nie po 2 godzinach. Wczesniej miałem  c360, c360 3p i zetora 5211 i tak właśnie sie działo a w mtz niet 😃

18 minut temu, Skoczek1994 napisał:

To z moim chyba jest coś nie tak, bo ostatnimi czasy łapie dość wysoką temperaturę, fakt ze wskaźnik zaczyna głupieć ale czuć że w zniwa w prasie niedogrzany to on napewno nie jest. Chłodnice czyste regularnie przedmuchiwane, do tego mam zmieniony wentylator na plastikowy z większą ilością łopatek, ponoc miał lepiej chłodzić. 

A chłodnice masz drożne ? Może masz niedrożną chłodnice oleju - w niej jest filtr oleju - taki grzybek - w sumie nie wiem po co - może jest przypchany. Albo masz przycięty zawór w filtrze oleju odpowiedzialny za przekierowanie oleju do chłodnicy oleju. Jak bedzie pracował i sie mocno zagrzeje to sprawdź czy chłodnica oleju jest też gorąca. Pzdr

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Przy wymianie obudowy termostatu ze starego na nowy typ węże też przychodzą inne?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Ok, dzięki za podpowiedzi. Muszę ocenić stan przewodów i zamówię wszystko razem 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Z nowego typu termostatu nie spotkałem takiego na 70st.typowo do MTZ dlatego ja do swojego szukałem po wymiarach i dopasowałem od jakiejś osobówki właśnie na 70. To są stare konstrukcje silników i one wcale nie muszą być tak zagrzane jak nowe. Teraz jak dostał porządnie po zaworach w gorący dzień to złapal max 80stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Nie pamiętasz pewnie co to za osobowka, co?

Nie pamiętasz pewnie co to za osobowka, co?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszmtz    55

Witam panowie mam problem z podnośnikiem nie trzyma pozycji przy orce, przednia skiba cały czas się zagłębia i muszę wypłycać. Dodam że steruję regulatorem przy siedzeniu i ustawione na pozycyjną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
21 godzin temu, jahooo napisał:

U mnie temperaturę pracy z nowym termostatem łapie w 10 minut

A masz turbo? Po 10 minutach wchodzi na zielone pole?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
michal1993 napisał:

Nie pamiętasz pewnie co to za osobowka, co?

Trzeba by poszukać w moich postach bo chyba o tym pisałem w jakimś temacie o termiostacie w MTZ. Na aplikacji nie mogę tego wyszukac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243
4 godziny temu, karbex napisał:

A masz turbo? Po 10 minutach wchodzi na zielone pole?

tak, mam turbo w silniku d-60, po 10 minutach pracy na wolnych obrotach łapie zielone pole, u mnie to 80 stopni na wskaźniku

16 godzin temu, mateuszmtz napisał:

Witam panowie mam problem z podnośnikiem nie trzyma pozycji przy orce, przednia skiba cały czas się zagłębia i muszę wypłycać. Dodam że steruję regulatorem przy siedzeniu i ustawione na pozycyjną

sprawdzałeś luzy na cięgienkach ?

sprawdź, czy jest dobrze wyregulowany regulator, było o tym na forum, jak to zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
2 godziny temu, jahooo napisał:

tak, mam turbo w silniku d-60, po 10 minutach pracy na wolnych obrotach łapie zielone pole, u mnie to 80 stopni na wskaźniku

sprawdzałeś luzy na cięgienkach ?

sprawdź, czy jest dobrze wyregulowany regulator, było o tym na forum, jak to zrobić

No to tak jak napisałem - jak jest turbo to inna bajka - bez turbo trzeba sie bawić roletką. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

bez turbo u wuja w mtz-82 jest dokładnie tak samo - 10-12 minut i 80 stopni na silniku, też mu wymieniałem na nowszy typ

nie ma roletki, bo dawno zgniła i wyciągnięta.

jak jest dobry termostat, to silnik trzyma temperaturę, niestety, ze starym typem termostatu jest to nie do ogarnięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
13 minut temu, jahooo napisał:

bez turbo u wuja w mtz-82 jest dokładnie tak samo - 10-12 minut i 80 stopni na silniku, też mu wymieniałem na nowszy typ

nie ma roletki, bo dawno zgniła i wyciągnięta.

jak jest dobry termostat, to silnik trzyma temperaturę, niestety, ze starym typem termostatu jest to nie do ogarnięcia

No to dziwne 😉 Bo ja mam nową obudowe, termostaty 2 sprawdzane (jeden nowy). Obydwa sprawne na 100% i musze mu ostro po garach w upał wstawiać w gruberze żeby doszło do granicy zielonego pola. Wcześniej też zakładałem temat bo mi to nie pasowało i u wszystkich to samo  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

To może być jeszcze kwestia wiarygodności wskazań zegara w kabinie, bo on nie musi pracować liniowo. czujnik mógł lekko obrosnąć osadem itp. Ja mam nowy wskaźnik, bo stary nie pokazywał ponad 70 stopni, mimo, że płyn już wywalało z chłodnicy.  Generalnie termostat nowego typu lepiej utrzymuje temperaturę silnika, bo na starym termostacie nigdy mi nie złapał ponad 80 stopni, nawet w kilkugodzinnej orce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    950

Panowie mam problem z zapalaniem w moim Pronarze a mianowicie co jakiś czas przestaje reagować nawet na ostro nie zapala ale po przekręceni jednocześnie kluczykiem zapali i potem odpali normalnie kilka razy i znów problem? Gdzie leży przyczyna? Ma odpalanie na 24 i może ten przełącznik szwankuje lub elektro magnez w rozruszniku? Najgorzej że potrzebne 2 osoby i jakby zgasić gdzieś na polu i samemu być a nie odpali to tragedia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461
3 godziny temu, mani51 napisał:

Trzeba by poszukać w moich postach bo chyba o tym pisałem w jakimś temacie o termiostacie w MTZ. Na aplikacji nie mogę tego wyszukac.

Poszukam a jak nie znajdę to jak już przyjdzie obudowa w nowym typie to podrzucę znajomemu ze sklepu motoryzacyjnego niech w wolnej chwili ogarnie.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    950
34 minuty temu, fabianek123 napisał:

Ja tak miałem, założyłem używany stycznik od robura i mam spokój.

To co było popsute? Opisz dokładniej co zrobiłeś?

Edytowano przez Andpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
3 godziny temu, jahooo napisał:

To może być jeszcze kwestia wiarygodności wskazań zegara w kabinie, bo on nie musi pracować liniowo. czujnik mógł lekko obrosnąć osadem itp. Ja mam nowy wskaźnik, bo stary nie pokazywał ponad 70 stopni, mimo, że płyn już wywalało z chłodnicy.  Generalnie termostat nowego typu lepiej utrzymuje temperaturę silnika, bo na starym termostacie nigdy mi nie złapał ponad 80 stopni, nawet w kilkugodzinnej orce

No u mnie chyba w porzo na lini czujnik zegar bo jak rolete przysłonie to weszło mi blisko czerwonego a jeszcze sie nie gotował także wskaźniki chyba ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Znowu mam zagwostkę z MTZem. Tym razem hamulce. Nowe oryginalne rozpieraki, gładzie ok, tarcze szare nitowane a ten hamuje tylko 0-1. Albo zatrzymuje koło albo wcale nie hamuje. Żadnej proprorcjalności, próbuję delikatnie wcisnąć a on od razu blokuje koło... Macie pomysł co to może być?

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Hamulce w nich to loteria. Ja  również mam wszystko nowe, i gdy  jadąc do przodu mocniej depnę, po czym cofam to czuć że lekko go trzymają. A gdy znów ruszam do przodu to słychać jak lekko szarpnie pedałami, i wszystko wraca do normy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj