Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No kupić wsporniki, dźwignię siłowniki i przewody to uzbiera się kupka, a w gotowym zestawie będziesz miał nawet śruby.  A jeszcze jedno, ukosnice musiałem zmienić bo ta z korbka nie mieściła się przy podnoszeniu na maxa.

 

Opublikowano

Z skrzyni biegów/ mostu zlałem około 60l oleju. Oleju w układzie podnośnika było za mało, więc wychodzi na to że przedostaje się do skrzyni. Oprócz pompy jest inne miejsce gdzie się może przedostawać? Wymiana samego uszczelniacza pompy jest możliwa?

Opublikowano
michal1993 napisał:

Dobrze że mówisz... czyli trzeba będzie skrócić silowniki jednak. Tej ukosnicy z korbką nie odpuszczę. Nową kupiłem na jesieni 

Ale wtedy niżej będzie podnosił. Zawsze możesz jeszcze dolny wspornik przerobić jeżeli aż tak bardzo potrzebna Ci tą korbka.

Opublikowano
7 godzin temu, wsbil napisał:

Z skrzyni biegów/ mostu zlałem około 60l oleju. Oleju w układzie podnośnika było za mało, więc wychodzi na to że przedostaje się do skrzyni. Oprócz pompy jest inne miejsce gdzie się może przedostawać? Wymiana samego uszczelniacza pompy jest możliwa?

Tak raczej tylko przez pompę hydrauliki może olej przedostać się do skrzyni. Uszczelniacz da radę wymienić bez problemu 

Opublikowano
Grzechooo napisał:

wszystko z gotowych elementów składałem, ale teraz chyba lepiej cały komplet kupić. https://allegro.pl/oferta/wspornik-wspomagania-tyl-mtz-f504605020-13053211245


tu masz gotowca za 1500 taniej chyba nie znajdziesz.


https://allegro.pl/oferta/wspomaganie-podnosnika-tyl-mtz-belarus-13205283508

te najtańsze zestawy to syf. Nie dość że dają za długie siłowniki to jeszcze są one bez tłoków. Już tu jeden na forum trafił taki zestaw. Poskładał i zadowolony bo mu szybkość podnoszenia się prawie nie zmieniła. To mu napisałem że podejrzane i okazało się że siłowniki z zewnątrz wyglądały jak dwustronne a po rozebraniu okazało się że są bez tłoków i działają jak nurnikowe 😁

Opublikowano (edytowane)

Gdzieś na jakiejś grupie fb ludziska pisali ze powinny być 18 czy 16 cm siłowniki nie dam sobie uciąć głowy za to :D Mianowicie te gotowe zestawy i tak trzeba przerabiać zwlaszcza siłowniki 

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano
MF675ursus napisał:

Z tego co wiem, przełożenie o "jeden ząbek" powoduje kolizję z bakiem 

nie wiem czy u mnie były oryginalne założone ale o zabek przełożyłem i jest jeszcze sporo miejsca

Opublikowano

Już mi się nie chce tego setny raz tłumaczyć. Siłowników nie trzeba przerabiać bo są dostępne takie jak trzeba. Wystarczy z zestawu kupić tylko mocowania, pozakładać i zmierzyć. Znajomy jak zakładał to u niego wyszło że idealny jest siłownik o skoku 160mm i kilka osób tu i na FB już to potwierdziło. Tylko jeszcze trzeba dobrać o odpowiedniej długości po złożeniu bo są różne i spokojnie coś się dopasuje. Siłowniki o skoku 200 mm są za długie po złożeniu więc podnośnik nie opadnie do końca a jak się ktoś zapomni i użyje jeszcze docisku to główny siłownik może wypchnąć cały plecak podnośnika.

Opublikowano

dobra ok, a do siłowników macie podpięte po dwa przewody czy po jednym i odpowietrznik? Ja mam podpięty wąż tylko na podnoszenie i nie widzę opcji żeby plecak wyrywać a na 99% mam założone siłowniki 20cm. A może same mocowania dolne odwrotnie zakładacie, one nie są symetryczne.

Opublikowano

Ustawiłem na ramionach tak żeby pasowały i złożyłem bez skracania siłowników, ramiona mieszczą się na styk przy zbiornikach. Siłownik ma jeden  wąż i odpowietrznik. Chodzi to od blisko roku i nic się nie dzieje, brałem z agricoli bo wielu chwaliło ten sklep ale robiłem u nich zakupy ze trzy razy i mam mieszane odczucia. Tanio wcale nie jest jakość taka jak wszędzie, a obsługa na telefonie mało ogarnięta w kwestiach technicznych. 

Opublikowano

Wymieniłem przednie opony i felgi na szersze i zmieniła się szerokość ciągnika. Dlatego mam pytanie jak ustawić szerokość ciągnika, tzn. ta sama szerokość ma być wewnątrz kół tak? Z przodu i z tyłu ta sama szerokość między kołami na dole, od protektora do protektora, tak? Zauważyłem, że u mnie jedna strona z tyłu jest 1,5cm wężej niż druga - poprzedni właściciel tak zrobił bo zrobił czy tak ma być?

Opublikowano

Co do tyłu to sprawdź sobie czy przypadkiem piasta sama się nie przesuwa. U mnie przesunęła się o 5cm. Powinno być po równo z obu stron. Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy przodem a tyłem to np do orki zaleca się żeby przód był szerzej o 5 cm od tyłu mierząc wewnątrz. W MTZ z siłownikiem przy osi rozstaw kół zmienia się skokowo bo trzeba jednocześnie przekładać sworzeń siłownika i tak dobrać rozstaw żeby skręt w prawo i lewo był jednakowy. Czasem są pługi które nie mają regulacji szerokości pierwszej skiby i wtedy jedyne wyjście to zmiana rozstawu kół w ciągniku. Znajomy tak miał.

Opublikowano

Dziękuję. Tył jest tak odkąd go mam czyli 8 lat - nic się nie przesuwa, jest 1,5cm węższy z prawej strony. Po dodaniu tego rozstaw z tyłu licząc od bieżnika do bieżnika będzie 120,5cm. Przód mam teraz wewnątrz na 136cm i siłownik pozwala mi zwęzić go o ok.11cm (jeżeli otwory w podstawie siłownika są w odległości 5,5cm) więc uzyskałbym 125cm wewnątrz z przodu i ok 120cm wewnątrz z tyłu, mierząc do bieżnika czyli wręcz książkowo, tak?

Opublikowano

Pamiętaj że przód ustawia się tak żeby przy kołach ustawionych prosto siłownik był wysunięty nie równe 10cm tylko 11cm. Wtedy skręt jest równy w obie strony. Ja ustawiłem na 10 bo nie wiedziałem i tak już kilka lat jeżdżę i jakoś nie chce mi się tego zmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v