Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi dożo rozkręcania nie ma to jakoś dam radę tym bardziej że zbiornik oleju i rozdzielacz też ściągam muszę wszystkie uszczelki powymieniać jak jest wszystko na wierzchu

Opublikowano (edytowane)
Dnia 22.04.2020 o 08:48, mani51 napisał:

To jest tylko przy maksymalnym skręcie? Sprawdź czy w obie strony koła tyle samo skręcają. Gdzieś ktoś pisał że przy kołach ustawionych prosto tłoczysko ma być wysunięte 9,5cm. W razie czego trzeba skorygować zmieniając rozstaw przednich kół.

Dzisiaj miałem trochę luzu to sprawdziłem i tłoczysko na prostych kołach jest wysunięte na jakieś 13cm...  Po przeglądnięciu jeszcze fot na necie większość siłowników od wspomagania ludzie montują na środkowym otworze, natomiast u mnie jest na najbardziej oddalonym, Może wystarczy, że skrócę tutaj i będzie git ?

 

 

Edytowane przez Kryroj
Powtórki, tego samego tekstu
Opublikowano (edytowane)

Posprawdzaj sobie na różnych otworach i oceń na którym masz najbliżej do połowy wysunięcia tłoczyska przy prostych kołach. Jak już dowiesz się który otwór we wsporniku jest najbliższy tego czego oczekujesz to resztę wyreguluj sobie rozstawem kół przednich.

@mani51 Dobrze mówisz z tym 9,5 aczkolwiek mam wrażenie, że ze względu na miejsce i wyprofilowanie wąsa dźwignia jaka się robi jest inna i przy idealnym ustawieniu "na pół" skręt i tak jest lekko inny. W moim mniemaniu w prawo lepszy.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Koledzy, mam takie pytanie - jakie ciśnienie wtrysku powinno być w mtz 82. W starych instrukcjach jest 180 atm a znalazłem instrukcje anglojęzyczną i jest 216 atm. Mam bryke z 2000 roku z ruską pompą - silnik D 243. Z czego wynikają te różnice w instrukcjach - wie ktoś?

Opublikowano
1 godzinę temu, michal1993 napisał:

Myślę, że przy turbo jest te 216 a przy wolnossącym 180 aczkolwiek niech się wypowiedzą fachowcy

Dzięki wszystkim za info,

Michał, ale instrukcje które mam dotyczą mtz 82 który nie jest uturbiony. 

Jahoo - dzieki za komentaż, ale myśle że ciśnienie otwarcia wtryskiwacza nie zależy od wieku maszyny tylko od konstrukcji zasilania silnika - pytanie tylko czym te starsze od nowszych sie różniły, od którego roku itd. 

Opublikowano

Starsze chyba do 1984 roku miały inną pompę i inne sekcje (mniejsza srednica tłoczka podobno), na oczy tego nie widziałem, słyszałem od pompiarza.  Nowsze wykonania mają wyższe obroty maksymalne  a przez to wyższe ciśnienie pracy jest podobno potrzebne.

Stary MTZ-50 na czopikach ma 135 i obroty maksymalne 1700-1800

Opublikowano

Chmm, dalej sprawa nierozwiązana bo instrukcje którą mam ( tam gdzie jest 180 atm jest już na nowej kwadratowej kabinie także jest nowsza niż 84 r. Pompiarz może i dobry, ale mniejszą średnicą tłoczka łatwiej uzyskać wyższe ciśnienie także mało mnie to przekonało 😉. Co do obrotów i ciśnienia wtrysku - nie ma to za wiele wspólnego - od tego jest regulator obrotów - ale dzięki. Czekam dalej na jakieś konkretne info bo dane są niejednoznaczne, a uściślenie tego tematu pozwoli i mi i wielu innym mieć prawidłowo wyregulowany układ zasilania

Opublikowano (edytowane)

w silnikach rodziny D-24x były stosowane pompy 4UTNxxxxxxx gdzie xxxxxx to są różne warianty pomp na różne ciśnienia wtrysku i różne zakresy obrotów. One wszystkie z wierzchu wyglądają podobnie. Większa średnica tłoczka = większa maksymalna dawka jednostkowa przy tym samym skoku. Około 1984 roku weszły silniki z turbo (MTZ TS) i pewnie potrzebna była większa dawka do mocy 90KM i więcej.

Cytat:

Ciśnienie wtrysku dla starych modeli wynosiło 175 kg/cm2 i było ono stosowane najpierw na rozpylaczach (końcówkach) czterootworowych, a później na pięciootworowych. Pomagały one w równomiernym rozpyleniu dawki paliwa w komorze wirowej tłoka.

System turbo wymaga już innych końcówek wtrysku. Są one bardzo podobne do standardowych. Zwracam na to uwagę, ale nie są wymienne i pracują na ciśnieniu 190 kg/cm2, a więc dużo wyższym.

Dla porównania nowe końcówki wtryskiwaczy pracujące w normie EURO-3 są fizycznie dużo mniejsze (same wtryskiwacze też mają inną budowę) i pracują na ciśnieniu 210 kg/cm2.

Edytowane przez jahooo
  • Thanks 1
Opublikowano
26 minut temu, jahooo napisał:

w silnikach rodziny D-24x były stosowane pompy 4UTNxxxxxxx gdzie xxxxxx to są różne warianty pomp na różne ciśnienia wtrysku i różne zakresy obrotów. One wszystkie z wierzchu wyglądają podobnie. Większa średnica tłoczka = większa maksymalna dawka jednostkowa przy tym samym skoku. Około 1984 roku weszły silniki z turbo (MTZ TS) i pewnie potrzebna była większa dawka do mocy 90KM i więcej.

Cytat:

Ciśnienie wtrysku dla starych modeli wynosiło 175 kg/cm2 i było ono stosowane najpierw na rozpylaczach (końcówkach) czterootworowych, a później na pięciootworowych. Pomagały one w równomiernym rozpyleniu dawki paliwa w komorze wirowej tłoka.

System turbo wymaga już innych końcówek wtrysku. Są one bardzo podobne do standardowych. Zwracam na to uwagę, ale nie są wymienne i pracują na ciśnieniu 190 kg/cm2, a więc dużo wyższym.

Dla porównania nowe końcówki wtryskiwaczy pracujące w normie EURO-3 są fizycznie dużo mniejsze (same wtryskiwacze też mają inną budowę) i pracują na ciśnieniu 210 kg/cm2.

Ok, Dzięki - widziałem ten artykuł w agrofakcie. Czyli podsumowywujac - stary typ wtryskiwacza - 180 atm. Nowy typ wtryskiwacza euro 3 - 216 atm. W takim razie u mnie pewnie powinno być 180 bo euro 3 weszło od 2006 roku.

Opublikowano

Sąsiad w swoim ustawiał na 190, była na ucho ciut twardsza praca silnika , poza tym na zimno ciężej palił (-10 stopni) i zamontował grzałkę. Jak z trwałością - nie wiem, miał tak z 5 lat i sprzedał ciągnik, silnik był po remoncie.

Opublikowano

Do teraz jeździłem na Turdusie SHPD 15W40 ale patrzę na ceny powiedzmy lepszych odpowiedników i różnica nie jest kolosalna to może bym przeszedł na coś lepszego. Co polecicie:
- Shell Rimula R4 X 15W40
- Mobil Delvac MX 15W40 ?

Opublikowano

Cześć kolego, 

Bał bym sie lać takie śliskie oleje do mtzta żeby mi sie silnik nie rozbiegał 😉. A tak na serio to myśle że jak dla tego silnika to wszystko co wyżej turdusa to bardziej dla właściciela i jego samopoczucia niż dla ciągnika. Ja tam leje polskie oleje - parametry dobre, silnik czysty, ciśnienie trzyma a reszta to marketing i siła marki. Ważne żeby z pewnego źrodła i w miare markowy - tak ja to widze. Przecież lotos czy orlen to dobre rafinerie, tylko nam sie zaszyły mobile, castrole itd bo nasi w marketing tyle nie ładują. Ja osobiście leje turdusa.

Pozdrawiam

Opublikowano
michal1993 napisał:

Do teraz jeździłem na Turdusie SHPD 15W40 ale patrzę na ceny powiedzmy lepszych odpowiedników i różnica nie jest kolosalna to może bym przeszedł na coś lepszego. Co polecicie:
- Shell Rimula R4 X 15W40
- Mobil Delvac MX 15W40 ?

A ja bym polecił olej Mannol, mam taki zalany w mtz już dwa razy a teraz zalałem do c330 i jeszcze tak czystego oleju w niej po przepracowaniu paru godzin to nie miałem.

Opublikowano

Ja jeżdżę na Rimulli, bo akurat to mają z beczki niedaleko mnie. Zauważyłem, że mniej oleju silnik bierze, kiedy zacząłem go używać. Wcześniej lałem jakieś najtańsze, ale już nie pamiętam co. Ciągniki to MTZ 82 i 1025.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v