Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Vectra16v    0

witam mam pytanie czy moge kabel od alternatora podłączyć bezpośrednia pod kontrolke ładowania omijając ten przekażnik który jest przed kabiną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9242

Tak, jak wiesz co do czego, to ten przekaźnik nie jest potrzebny. On tylko blokuje włączenie rozrusznika przy zapalonym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0
Napisano (edytowany)

czyli kabel z B+ pod + czy- na żarówce

i pod które wyjście pod stacyjke

Edytowano przez Vectra16v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tam są dwa przekaźniki podłączone do alternatora. Jeden odłącza rozrusznik a drugi włącza  silniki ogrzewania kabiny. 

Możesz je wywalić całkiem łącząc przewody które są podłączone do styków przekaźnika. Ogrzewanie będzie działało nawet na zgaszonym ciągniku a rozrusznik na zapalonym.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w tym przekaźniku co jest z przodu tam jest bezpiecznik 20A i mi cały czas go pali wkładałem większy i na drut iskrzy i pali , co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0

czy spalony bezpiecznik w tym przekaźniku może być przyczyną niegaśnięcia kontrolki od ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

jak pali się ta kontrolka to znaczy że nie jest ładowany drugi akumulator ten wspomagający rozruch


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0
Napisano (edytowany)

chyba nie piszemy o tym  samym ciągniku ja mam jeden akumlator i rozróch na 12v

ja mam mtz z 86r

Edytowano przez Vectra16v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

no to faktycznie że o innych bo  ja miałem na myśli już te nowsze z dwoma akumulatorami i rozruchem na 24v


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0

a wie ktoś czy w tych starszych mtz z małą kabiną jest jakiś bezpiecznik w tych przekaźnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tych to znaczy których? W żadnym przekaźniku w tym ciągniku nie ma bezpieczników. Po co Wy w ogóle zabieracie się za instalację elektryczną, skoro nawet  nie znacie nazw podstawowych elementów składowych. Niektórzy piszą o przekaźniku blokady rozruchu, a inni o przetwornicy ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0

w mtz 82 z roku 86 z małą kabiną.

przed kabiną jest taka kostka czarna do której przychodzi dość dużo kabli, czy tam też są bezpieczniki. Nigdy tego nie rozbierałem i niewiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A nie jest to czasem mechaniczny regler alternatora? 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A po co Ci to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9242

Nie wiem, do czego tego potrzebujesz. Alternator w MTZ jest samowzbudny, ze względu na fakt, że na rynek krajowy i na eksport do Finlandii robione były ciągniki w wersji bez akumulatorów, odpalane silnikiem benzynowym. Dlatego do zadziałania alternator ten nie potrzebuje zewnętrznego źródła napięcia. Wbudowany regulator dawkuje prąd, którym wysterowywana jest cewka wzmacniająca pole magnetyczne wirnika. W każdym razie tyle mogłem wywnioskować z budowy tego alternatora na stole w warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

kupiłem nowy alternator podłączyłem według schematu kontrolka od ładowanie nie gaśnie.

Mam też podłączony zegar.Na wolnych obrotach wskazówka cały czas jest na - dopiero tak od połowy gazu lekko wychyla sie na +.

Na wyjściu wzbudzenia bez obciążenia na wolnych obrotach pokazuje mi 12v a po włączeniu świateł 10v

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na wyjściu wzbudzania (D+) musi być tyle co na B+. Przy jakich obrotach alternator ma prawidłowe napięcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

trudno mi powiedzieci ponieważ mam popsuty zegar. Tak na oko powyżej 1500 to wskazówka na amperomierzy wychyla sie lekko na +


ten nowy alternator jest chyba jakiś nieudany ponieważ na starym alternatorze ciągnik mógł chodzić na wolnych obrotach i na włączonych światłach plus do tego kombajn neptun i na amperomierzy pokazywało na+. A na tym to nie wiem co będzie jak przyjdzie sezon na wykopki

Stary alternator był 400w na pięć wyjść z osobnym regulatorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że dobrze go podłączyłeś? Wszystko rozgrywa się na dwóch przewodach. Jednym puszczasz (+) przez kontrolkę a drugi do (+) akumulatora. Przy takim podłączeniu kontrolka musi zgasnąć. Ja kupiłem nowy 1000W - rewelacja !!!


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

A ja swój dzisiaj oddałem do sprawdzenia z  1221.3,   bo po dłuższej pracy z włączonymi światłami, halogenami i klimatyzacja wskazówka spadała poniżej 12 v przy obrotach silnika poniżej 1350 obr/min.  Dopiero sensowne ładowanie miał powyżej 1500 or/min.  Zobaczymy co mechanik powie.

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

Pod D+ mam podpiętą kontrolke a pod B+ idzie kabel do rozrusznika nawet jak załorze osobny kabel z pod D+ i bezpośrednia pod kontrolke to niegaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj