Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Vectra16v    0

witam mam pytanie czy moge kabel od alternatora podłączyć bezpośrednia pod kontrolke ładowania omijając ten przekażnik który jest przed kabiną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    253

Tak, jak wiesz co do czego, to ten przekaźnik nie jest potrzebny. On tylko blokuje włączenie rozrusznika przy zapalonym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0
Napisano (edytowany)

czyli kabel z B+ pod + czy- na żarówce

i pod które wyjście pod stacyjke

Edytowano przez Vectra16v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Tam są dwa przekaźniki podłączone do alternatora. Jeden odłącza rozrusznik a drugi włącza  silniki ogrzewania kabiny. 

Możesz je wywalić całkiem łącząc przewody które są podłączone do styków przekaźnika. Ogrzewanie będzie działało nawet na zgaszonym ciągniku a rozrusznik na zapalonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w tym przekaźniku co jest z przodu tam jest bezpiecznik 20A i mi cały czas go pali wkładałem większy i na drut iskrzy i pali , co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0

czy spalony bezpiecznik w tym przekaźniku może być przyczyną niegaśnięcia kontrolki od ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

jak pali się ta kontrolka to znaczy że nie jest ładowany drugi akumulator ten wspomagający rozruch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0
Napisano (edytowany)

chyba nie piszemy o tym  samym ciągniku ja mam jeden akumlator i rozróch na 12v

ja mam mtz z 86r

Edytowano przez Vectra16v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

no to faktycznie że o innych bo  ja miałem na myśli już te nowsze z dwoma akumulatorami i rozruchem na 24v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0

a wie ktoś czy w tych starszych mtz z małą kabiną jest jakiś bezpiecznik w tych przekaźnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tych to znaczy których? W żadnym przekaźniku w tym ciągniku nie ma bezpieczników. Po co Wy w ogóle zabieracie się za instalację elektryczną, skoro nawet  nie znacie nazw podstawowych elementów składowych. Niektórzy piszą o przekaźniku blokady rozruchu, a inni o przetwornicy ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0

w mtz 82 z roku 86 z małą kabiną.

przed kabiną jest taka kostka czarna do której przychodzi dość dużo kabli, czy tam też są bezpieczniki. Nigdy tego nie rozbierałem i niewiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A po co Ci to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    253

Nie wiem, do czego tego potrzebujesz. Alternator w MTZ jest samowzbudny, ze względu na fakt, że na rynek krajowy i na eksport do Finlandii robione były ciągniki w wersji bez akumulatorów, odpalane silnikiem benzynowym. Dlatego do zadziałania alternator ten nie potrzebuje zewnętrznego źródła napięcia. Wbudowany regulator dawkuje prąd, którym wysterowywana jest cewka wzmacniająca pole magnetyczne wirnika. W każdym razie tyle mogłem wywnioskować z budowy tego alternatora na stole w warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

kupiłem nowy alternator podłączyłem według schematu kontrolka od ładowanie nie gaśnie.

Mam też podłączony zegar.Na wolnych obrotach wskazówka cały czas jest na - dopiero tak od połowy gazu lekko wychyla sie na +.

Na wyjściu wzbudzenia bez obciążenia na wolnych obrotach pokazuje mi 12v a po włączeniu świateł 10v

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na wyjściu wzbudzania (D+) musi być tyle co na B+. Przy jakich obrotach alternator ma prawidłowe napięcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

trudno mi powiedzieci ponieważ mam popsuty zegar. Tak na oko powyżej 1500 to wskazówka na amperomierzy wychyla sie lekko na +


ten nowy alternator jest chyba jakiś nieudany ponieważ na starym alternatorze ciągnik mógł chodzić na wolnych obrotach i na włączonych światłach plus do tego kombajn neptun i na amperomierzy pokazywało na+. A na tym to nie wiem co będzie jak przyjdzie sezon na wykopki

Stary alternator był 400w na pięć wyjść z osobnym regulatorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że dobrze go podłączyłeś? Wszystko rozgrywa się na dwóch przewodach. Jednym puszczasz (+) przez kontrolkę a drugi do (+) akumulatora. Przy takim podłączeniu kontrolka musi zgasnąć. Ja kupiłem nowy 1000W - rewelacja !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

A ja swój dzisiaj oddałem do sprawdzenia z  1221.3,   bo po dłuższej pracy z włączonymi światłami, halogenami i klimatyzacja wskazówka spadała poniżej 12 v przy obrotach silnika poniżej 1350 obr/min.  Dopiero sensowne ładowanie miał powyżej 1500 or/min.  Zobaczymy co mechanik powie.

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

Pod D+ mam podpiętą kontrolke a pod B+ idzie kabel do rozrusznika nawet jak załorze osobny kabel z pod D+ i bezpośrednia pod kontrolke to niegaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×