elamir

Moc alternatora

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
elamir    1

Mam w ursusie 914 alternator 55A. Przy ostatniej pracy z siewnikiem poplonów o silniku 150W po paru godzinach rozładowałem Aku w ciągniku. Alternator musiał nie dawać rady zasilić silnika więc ten pobierał prąd również z Aku. Tylko, że silnik pobiera prąd 150W/12V = 12,5 A więc czemu alternator nie dał rady go zasilić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Jeśli napięcie na akumulatorze podczas pracy wynosiło 13.8 V to  ładowanie było . Praca z takim napięciem nie powoduje rozładowania akumulatora . 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Coś jeszcze pobierało prąd oprócz wyżej wymienionej? Z jakimi obrotami pracowałeś? U mnie w skodzie też ładowało poniżej 14 i rozwalało akumulator. Co do alternatora to właczyć wszystko elektryczne co się da by go na max obciążyć i wtedy zmierzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

13.8V to dobre napięcie ładowania. Pytanie tylko w którym miejscu mierzone? Na samym akumulatorze?- bo jak ,,bliżej" alternatora, to się może okazać że jeszcze gdzieś na połączeniach, czy cienkich przewodach po drodze do akumulatora był spadek napięcia i na samym akumulatorze było mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elamir    1

Sprawdziłem dokładnie dzisiaj i na akumulatorze po odpaleniu było 14,05V i powoli rosło. Widocznie aku się ładował. Zmierzę jeszcze jutro napięcie ładowania na aku pod obciążeniem tym silnikiem 150W. Chyba, że te 55A to ściema i tyle alternator nie daje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Właczyłeś światła dmuchawę i co tylko się da żeby go obciązyć na max taki pomiar da ci odpowiedź żarówka od długi świateł zwykła ma chyba 45 czy 55 Wat jedna. Wydaje mi się że obroty przy pomiarze powinny być conajmnie średnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    2024
Dnia 18.10.2023 o 21:16, elamir napisał:

Ładuje bo z tego co pamiętam to było 13,8V

Ale 13,8 v jest na wyjściu alternatora czy na akumulatorze ? To po pierwsze ,

Po drugie czy pod obciążeniem ta wartość jest ? 

Po trzecie alternator powinien dawać 14,4 v na wyjściu a na Aku 14 v pod obciążeniem. 

W 7211 mam podobnie jak ty i takiej samej mocy ,ale alternator gubi po drodze coś bo na wyjściu jest ok wszystko dlatego założyłem wszędzie żarówki LED poza kierunkami . Natomiast w t25 mam ze skody i tam jest 14,1 v pod obciążeniem dodam że żarówki do świateł mijania są zwykle a postojowe ledy tylko . 

Poszukaj strat to raz bo może trzeba wymienić przewody ale zrób pomiar w trzech wyżej napisanych wersjach a także podłącz siewnik i sprawdź pod obciążeniem bo możliwe że jest za mały i potrzebujesz 70 alternatora .

21 godzin temu, jonek98 napisał:

jak pod obciążeniem nie spada poznizej 13.5 jest ok

W samochodzie przy takiej wartości zapalała mi się już kontrolka od ładowania, wymiana mostka rozwiązała problem,

myślę że 13,8 to jest wartość minimum dla ładowania aku pod obciążeniem. 

Pewnie zasugerowałeś się tym co piszą na google

Screenshot_2023-10-20-08-49-42-677_com.android.chrome.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

w aucie jak mi padal regulator napięcia momentami było koło 13 i żadna kontrolka się nie świeciła.Gdzies przy 12.5 się zaczęła zapalać.Teraz z kolei po wymianie regulatora,jest coś za dużo bo wali pod 15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj