Skocz do zawartości
bbolas

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bbolas    0

mam pewny problem bo mi cos swieca płomieniowa nie pobiera paliwa z zbiorniczka....z tego co słyszałem to swieca rozgrzewa sie i potem jest najprawdo podobniej elektro zaworek który puszcza paliwo do niej....ten gruby przewód elektryczny to najprawdopodobniej to jest od spirali która sie nagrzewa a jest jeszcze cieki przewodzik który dochodzi do swiecy...nie wiem czy to czasem nie jest od elektrozaworu który puszcza paliwo....jesli to ten cienki przewodzik jest od elektrozaworu to pod co jest podłaczony ?? pod stacyjke ??....

 

prosze o jak najszybsza pomoc...

 

z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

oba kable połączocz razem , dobrze mówisz jeden jest od grzałki a drugi od elektrozaworu (słychac stuknięcie przy otwarciu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

musze kupic swiece bo mi nafty nie podaje na spirale ale wielkie dzieki za podpowiedz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hemi    16

Podłączony jest pod stacyjkę i napięcie na nim pojawia się w momencie rozruchu. A tak poza tym polecam zainstalować w miejsce fabrycznej świecy, świece od MFa, troche przeróbek ale naprawde super działa i nie trzeba pamiętać o dolewce nafty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a co właściwie sie leje do tego zbiorniczka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzieki. Lepiej wiedziec pozno niz wcale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

hemi mam pytanko...od jakiego modelu MF tą swiece ??...jakie przeróbki trzeba zrobić ??....pasuje ona w kolektor dolotowy bez przeróbek ??....ona ma zaworek od paliwa na termobimetalu ze jak sie nagrzeje to sama sobie poda paliwo ??...praktykowałeś taka przeróbke ??...jaki koszt tej swiecy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Świeca jest od popularnych "Perkinsów" i kosztowała mnie 17zł wraz z oryginalną rurką zasilającą. Aby ją zainstalować w kolektorze niestety trzeba

dorobić kryze, ja ją wykonałem ze starej świecy. Zasilanie w paliwo bierzemy z wyjścia filtra paliwa dokładnego oczyszczania, poprostu przeciąłem

przewód pomiędzy filtrem a pompą i wstawiłem trójnik. Ostatni etap to zasilanie w prąd. W sumie można by ją było podłaczyć bezpośrednio pod

oryginalną instalacje z tą różnica że podłączamy tylko pod ten gruby przewód. Ja to sobie troche bardziej skomplikowałem, ale tak terz będzie działać.

 

ona ma zaworek od paliwa na termobimetalu ze jak sie nagrzeje to sama sobie poda paliwo ?? - dokładnie - trzeba poczekać aż kontrolka się rozrzaży.

U mnie po dwóch zimach sprawuje się ekstra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Wymieniałem świecę płomieniową bo w starej żarnik był pęknięty. Teraz grzeje, naftę chyba też podaje

(Napięcie idzie do tego wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi), ale nie nagrzewa się ten żarnik w kabinie. Sprawdzałem kable wszystko podłączone. No i mam kilka pytań

1 Do żarnika w kabinie dochodzi jak rozumiem + i -?

2 Co to za aluminiowa puszeczka pod blachą ze wskaźnikami 4x 8cm do niej podłączone są grube kable żółty i różowy. Zdaje się że z tej puszki wychodzą kable na żarnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam świece od MF bo przy tej oryginalnej od MTZ po pękała mi ta porcelanka i poszła na tłoki :/ myślałem że wał pękł tak zaczęło wali, ale na szczęście to był tylko taki odgłos. Ale głowice tak i tak musiałem zdjąć i wyczyścić te resztki porcelany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Hm, a gdzie tam masz jakąś porcelanę? Przynajmniej na zewnątrz w swojej świecy nie widziałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drboczek    0

Wymieniałem świecę płomieniową bo w starej żarnik był pęknięty. Teraz grzeje, naftę chyba też podaje

(Napięcie idzie do tego wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi), ale nie nagrzewa się ten żarnik w kabinie. Sprawdzałem kable wszystko podłączone. No i mam kilka pytań

1 Do żarnika w kabinie dochodzi jak rozumiem + i -?

2 Co to za aluminiowa puszeczka pod blachą ze wskaźnikami 4x 8cm do niej podłączone są grube kable żółty i różowy. Zdaje się że z tej puszki wychodzą kable na żarnik

 

nikt ci nie odpowiedział więc ja odpowiem, jeśli chodzi o świece żarowe w MTZ to sprawa nie jest zbyt prosta. Pierwsza rzecz jaką trzeba wiedzieć patrząc na schemat to to że masę swieca pobiera bierze z obudowy - wiadomo, dochodzą do niej dwa przewody, cienki do elektrozaworu i grubszy do żarnika. I teraz tak, świeca ma dwa tryby pracy:

 

1. wciskamy przycisk na desce - napięcie do żarnika w świecy płomieniowej płynie przez żarnik w kabinie i ta kostkę 4x8cm - czyli duży opornik. Świeca wtedy tak naprawdę powoli się nagrzewa i ogrzewa kolektor - trzeba przytrzymać przycisk przez jakieś 15 sekund - w zależnosci od temp otoczenia.

2. ogrzaliśmy już kolektor i zaczynamy kręcić rozrucznikiem - w tym momencie żarnik w kabinie gaśnie bo załącza się przekaźnik i podaje pełny prąd na świecę żarową i wtedy też podawany jest prąd na elektrozawór przez który podciśnienie zaciąga naftę. Dodam jeszcze ze trzeba pamiętać o klapce przymykającej kolektor ssący, ale to raczej w większe mrozy.

 

 

Do żarnika nie płynie więc + i - tylko przez żarnik i opornik podawany jest prąd na świecę jak w punkcie 1.

Jeśli uszkodzony będzie opornik lub żarnik w kabinie to pierwszy etap oczywiście nie przyniesie rezultatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

drboczek Dzięki za podpowiedź;), będę musiał wykręcić tą świecę płomieniową bo jakieś cuda się dzieją. Włącznik świecy mam w stacyjce i jak trzymam te kilkanaście sekund grzania to: kolektor w okolicy świecy robi się ciepły

żarnik w kabinie nie żarzy się:D

nie mam pewności czy czy wtryskuje naftę na świecę

Mtezecik będzie powoli zapadał w sen zimowy, więc będzie czas na dłubania. Chyba zabiorę się za zakładanie orbitrola, nie pokazuje poziomu paliwa i właśnie to grzanie świecy.

Pozdrawiam

Edytowano przez gelo707

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zubiel    0

mi przestała działać ta świeca. Nie wiem co mam robić. w kabinie nie świeci się kontrolka, na kostce nie ma prądu, poradźcie co mam robić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    4

mi przestała działać ta świeca. Nie wiem co mam robić. w kabinie nie świeci się kontrolka, na kostce nie ma prądu, poradźcie co mam robić??

 

Jeśli bezpieczniki są ok to znaczy, że świeca jest do wymiany - spaliła się i przerwała obwód dlatego nie świeci się kontrolka i nie masz prądu na kostce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marka    0

ZIMA TRZYMA więc i problem z opalaniem się pojawił a polega on na tym ze kontrolka świecy w kabinie zapala się dopiero jak ciągnik odpali i to dopiero jak wejdzie na wyższe obroty....świeca do wymiany czy może jakiś kabelek nie łączy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

U mnie było tak że grzała świeca ale żarnik w kabinie nie świecił, okazało się że kabelki przy stacyjce były pozamieniane, ktoś dłubał i źle podłączył bo oba są różowe :rolleyes: Najlepiej to miernik do łapki i trzeba sprawdzać przepływ prądu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

U mnie jest tak że normalnie żarnik się zapala w kabinie ale przy rozruchy chyba nie podaje tej nafty. Miałem już świece płomieniową odłożoną i patrzałem czy się nagrzewa wszystko jest dobrze a nie chce tej naft zaciągać możecie mi powiedzieć co mam zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

tam idą 2x "+"

jeden jest od świecy-grzania a drugi od elektrozaworka-puszcza naftę

masa na obudowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Miernik podłączyć i patrzeć w trakcie rozruchu czy pokazuje napięcie na kablu od wtryskiwacza nafty, u mnie niby coś pokazuje ale chyba nie wtryskuje a nowa świeca. Muszę wymontować i sprawdzić na żywo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

Ja powiem tak, w MTZ'tach te świece płomieniowe to jedna wielka lipa. U nas we Farmerku oryginalna się spaliła więc brat kupił taką samą, długo nie pogrzała jakiś tydzień i znowu coś nie tak. Jak będę zakładał do 60'tki to chyba we Farmerze też założę od MF'a.

Dlatego najlepszym według mnie rozwiązaniem będzie zamontowanie świecy od MF'a jak opisane było wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×