Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

U mnie zamontowany jest akumulator 12v 90 Amper a alternator od jakiegoś auta ( nawet nie pamiętam od jakiego bo mam tak już z 10 lat). Ursus c 330 cały czas jeździ na jednym akumulatorze i nie miałem problemu z jego uruchomieniem. Co jakiś czas sprawdzam tylko ładowanie aby było około 12.7 V oraz poziom elektrolitu. I nie dotykam palcem żeby nie zepsuć. A do zamocowania alternatora dorobiłem kawałek płaskownika na którym reguluje napięcie paska.

Opublikowano (edytowane)

Może być sam kabel + bez kontrolki ? Jeśli kontrolka służy do wzbudzenia alternatora.

W jaki sposób? Jeśli podasz na styk wzbudzenia tylko plus to uszkodzisz mostek.

Edytowane przez bears
Opublikowano

Chodziło mi o podłączenie alternatora od poloneza na krótko z osobnym regulatorem. Po podłączeniu między regulatorem a stacyjka samym kablem bez żarówki wszystko jak na razie gra. Przy ładowarce nie mam  żadnych zegarów wiec kontrolka była mi zbędna.

Opublikowano (edytowane)

Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
Co potrzeba:
-Mocowanie fabryczne pod altka

-Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).

-Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)

-Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).

-Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.

 

Montaż:

-Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)

-Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.

-Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).

-Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.

-Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P

Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.

 

FINITO!!!

 

Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.

 

PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.

Edytowane przez kurtz
Opublikowano

A druga sprawa to że masz źle dobraną prędkość alternatora twój ciapek nie pracuje na średniej prędkości silnika około 2 tyś /obraz musisz przeliczyć wielkości kół i srednie prędkośći silników
2 tyś/obr

Opublikowano

ir to raczej kontrola ładowania ale tam skoro działa... powinoen być na stałe przez bezpiecznik bezpośrednio do aku moim zdaniem. Alternator faktycznie masz na kupe tys obr ale powinien wydolić z kondensatorem

Opublikowano

A twój 3 pin to wyjście na obrotomierz.

 

Na obrotomierz tzn?

 

Tak niby ma fabrycznie + na masie, ale ja kładłem całą nową instalację i mam masę na masie.

Obroty pewnie mogły by być i wyższe, ale mierzyłem miernikiem to na zaciskach mam podczas ładowania 14,35V, myślę że to jest wystarczająco jak na potrzeby ciapka. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie dać mniejsze kółko na latka, tylko wątpię czy można takie dostać i pewnie by trzeba dorabiać a to już wiadomo koszta których chciałem uniknąć.

Opublikowano (edytowane)

...

A zamiast remontować ciapka i tracić tydzień czasu lepiej kupić nowy ciągnik.
Kombinowania było kilka chwil. Raptem dorabiasz tylko tulejkę ze śrubą i tyle.

Podałem poradę na TANI montaż, gdzie 190zł to już nie jest tanio.

No i rozumiem że 190zł masz na myśli nowy? A wiesz ile te nowe wytrzymują? Jak remontowałem ciapka ostatnio spotkałem gościa w sklepie który alternator kupował. Mówił do sprzedającego że już trzeci nowy zakłada i czy nie mają jakiś lepszych.

No i nie wspomnę o tym że jak mi ten kiedyś padnie, to już nie będę dorabiał żadnej tulejki tylko klik na allegro albo na szrot i za 30-50zł kupię kolejny. A tak bym wydał kolejne 190zł.

Edytowane przez kurtz
Opublikowano

Powinien ale musisz się upewnić. Grunt żeby kółko pasowe od altka pasowało, albo pasowało stare od prądnicy do niego żeby przełożyć (tak jak właśnie u mnie), jeśli kółko będzie ok to cała reszta napewno też.

Opublikowano

To chinol i wszystko w temacie!

Mam rozumieć, że zakupiłeś nowy? Jak sprawdzałeś zwarcie?

Po pierwsze: Odłącz alternator od instalacji ciągnika.
Po drugie: Odłącz regulator napięcia i sprawdź jeszcze raz.

  • Like 1
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v