Skocz do zawartości

kurtz

Members
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O kurtz

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

443 wyświetleń profilu
  1. Witajcie! Mam zamiar na dniach kupić pług co C-328, pług raczej na pewno dwuskibowy. Który z tych byście polecili? Z góry śliczne dzięki za pomoc. https://www.olx.pl/rolnictwo/maszyny-rolnicze/plugi/podkarpackie/?search[order]=filter_float_price%3Aasc
  2. Powinien ale musisz się upewnić. Grunt żeby kółko pasowe od altka pasowało, albo pasowało stare od prądnicy do niego żeby przełożyć (tak jak właśnie u mnie), jeśli kółko będzie ok to cała reszta napewno też.
  3. Dzięki śliczne za rady!!! teraz jeszcze do końca sezonu pomęczę się tak jak jest a przez zimę zrobię gruntowny remont układu kierowniczego i zobaczę o ile się poprawi, jak zbyt mało to wydłużę wąsy albo założę elektryczne wspomaganie i będzie ok:)
  4. Ja żeby mieć kulkę na sztywno musiałbym zakupić dolny zaczep albo belkę usztywnić śrubą rzymską, ale jedno rozwiązanie drogie i niewygodne a drugie tylko niewygodne. A tak to kulkę od belki musiałbym odpinać tylko raz do roku do wykopków żeby kopaczkę zapiąć. Postanowione, kupuję:)
  5. Dzięki śliczne za info:) Tego właśnie oczekiwałem:)
  6. Czołem!!! Chciałem sobie zamontować zaczep do przyczepki samochodowej do C-328 bo często gęsto mam do przewiezienia jakieś duperele/kilka worków czy coś i muszę się wtedy uganiać z wozem, a mam w planie niebawem zakup przyczepki samochodowej. Mój wujek w c-330m ma zamontowaną na dolnym zaczepie kulkę do przyczepki, tylko że on w c-330m ma dolny zaczep a ja w c-328 nie... I raczej nie mam zamiaru go montować bo używany byłby tyle co do przyczepki. Znalazłem na olx kulkę do przykręcania do belki:   https://www.olx.pl/oferta/kulka-zaczepu-belki-ciagnika-do-przyczepki-samochodowej-okazja-CID757-IDkllGs.html#60b7462062   Tylko pytanie czy jest to bezpieczny montaż.... Bo przecież belka się kręci wokół własnej osi i zastanawiam się czy mi nie daj boże nie wyskoczy przyczepka jak się obróci belka... Czy miał ktoś z was coś takiego? Co o tym sądzicie?
  7. Nie denerwuję broń boże:)
  8. ... A zamiast remontować ciapka i tracić tydzień czasu lepiej kupić nowy ciągnik. Kombinowania było kilka chwil. Raptem dorabiasz tylko tulejkę ze śrubą i tyle. Podałem poradę na TANI montaż, gdzie 190zł to już nie jest tanio. No i rozumiem że 190zł masz na myśli nowy? A wiesz ile te nowe wytrzymują? Jak remontowałem ciapka ostatnio spotkałem gościa w sklepie który alternator kupował. Mówił do sprzedającego że już trzeci nowy zakłada i czy nie mają jakiś lepszych. No i nie wspomnę o tym że jak mi ten kiedyś padnie, to już nie będę dorabiał żadnej tulejki tylko klik na allegro albo na szrot i za 30-50zł kupię kolejny. A tak bym wydał kolejne 190zł.
  9. Zacznę od wymiany tulejek. Jak dalej będzie ciężko to pewnie zacznę działać w stronę kolumny z c360 albo mki. Tura nie mam, ale nie bardzo chcę montować elektryczne bo raz że bardziej awaryjne, a dwa że kabiny nie mam więc tym bardziej warunki by były dla niego bardzo ciężkie. Zresztą Ciapka cenię za prostotę i nie chcę tego zmieniać. Mam nadzieję że po kapitalce silnika i całej reszty jak ciągniczek będzie garażowany to będzie mi służył bezawaryjnie wiele wiele lat bez zająknięcia przy moim areale.
  10.   Na obrotomierz tzn?   Tak niby ma fabrycznie + na masie, ale ja kładłem całą nową instalację i mam masę na masie. Obroty pewnie mogły by być i wyższe, ale mierzyłem miernikiem to na zaciskach mam podczas ładowania 14,35V, myślę że to jest wystarczająco jak na potrzeby ciapka. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie dać mniejsze kółko na latka, tylko wątpię czy można takie dostać i pewnie by trzeba dorabiać a to już wiadomo koszta których chciałem uniknąć.
  11. Wspomaganie odpada (elektyczne są szajskie, a hydrauliczne to już zabawa w montowanie pomp itd. a nie chcę ciapka obciążać bo to i tak tylko 28km, a jak zarzucę sprężarkę i jeszcze wspomaganie to już będzie kicha). Najbardziej właśnie bym chciał inny układ (taki od 330m albo 360). Tylko właśnie ja mam tą płaską kwadratową oś ze wspornikami i piasty na 5 śrub. I tak się zastanawiam czy te wszystkie przeróbki na kolumnę od 360 podejdą pod moją ośkę...
  12. Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny. Co potrzeba: -Mocowanie fabryczne pod altka -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln). -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl) -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora). -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.   Montaż: -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.) -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki. -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika). -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy. -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.   FINITO!!!   Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.   PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
  13. Czołem koledzy!!! Słuchajcie ostatnio przerobiłem składaka z silnikiem c-328 na całą c-328, głównym powodem był ciężki dostęp do części i tragicznie ciężko się kierowało. Teraz mam oś przednią fabryczną od c328 (ta kwadratowa ze wspornikami). Ale dalej dosyć ciężko mi się kręci:/ Napewno jest trochę lepiej, ale to jeszcze nie to. Mają kilka-kilkanaście lat często pomagałem wujkowi który ma m-kę i będąc sporo młodszy (pewnie i słabszy fizycznie), nigdy nie miałem najmniejszego problemu z kręceniem kierownicą. I tak się teraz zastanawiam czy mógłbym jakoś zmodyfikować delikatnie układ kierowniczy ażeby poprawić sobie komfort kierowania. Od razu mówię że nie mam ochoty bawić się we wspomaganie bo ciapka cenię sobie właśnie za prostotę, uprawiam niecały hektar i mam trochę lasu.
  14. Szczerze to nie miałem o tym pojęcia. Ojciec ujeżdżał ciągniczek. Dopiero teraz powoli zaczynam przejmować obowiązki i dlatego ze składaka robię normalnego ursusa, dlatego właśnie chciałem się dowiedzieć o te otwory. Na razie właśnie planuję zaślepić tylko (wkręcić jakieś śruby z odpowiednim gwintem).
  15. Póki co zakupiłem całą przednią oryginalną oś i cały tył ażeby już był kompletny ursusik tak więc póki co budżet na wydatki się skończył:) Świeczki myślę kupić w zimie jak będę robił kapitalkę:) Tylko zastanawiam czy zaślepiać już teraz (czy faktycznie będzie jakaś poprawa na plus w pracy ciągniczka po zaślepieniu tych otworków).
×