ursus1395

Alternator do Ursusa C-330

Polecane posty

Kristoffer    4

Akumulatory mam nowe, ciągnik pali z " dotyku " także nie ma potrzeby ich ładować, czy sprawdzać.

Alternator grzeje się bardzo jak przejadę się kawałek powiedzmy 10 minut jazdy na średnich obrotach to jak stanę i dotknę go to aż parzy. Wszystko jest z nim ok, tylko, że właśnie bardzo się nagrzewa i to w szybkim czasie.

Mod, o jakie pomiary ci chodzi ? Znajomy elektryk mierzył prąd ładowania, ładuje tak jak powinien, do 14V tak jak pisze na nim, nawet jak dam gaz do oporu to poza 14 V nie wychodzi także jest w porządku, patrzył też akumulatory i ładuje je, są naładowane.

A próbowałeś obracać ręką może troszkę obciera i nagrzewanie ma powód mechaniczny albo ktoś zapomniał nałożyć smaru do łożysk, najlepiej spróbuj go wymienić na reklamacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

dokładnie , jak jest nowy to zwróć do sprzedawcy na zasadzie rękojmy bo gwarancji to raczej nie dostałeś  .

Wypadałoby jeszcze zmierzyć prąd ładowania wstawiając szeregowo amperomierz do zacisku prądowego alternatora  bo może wina leży po stronie akumulatorów a konkretnie zwarcia wewnętrznego ,ale jak Jesteś pewien co do i ich stanu to wywal ten alternator i niech się kto inny martwi bo jak dojdzie do pożaru to będzie za późno !!!

 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po co w ogóle to całe pisanie, skoro autor nie podał żadnych konkretów. Na samym początku miał zmierzyć prąd i napięcie, a tego nie zrobił, więc po co to całe gdybanie? Na razie nie wiadomo nic o stanie całego układu ładowania. Jakiś pseudo elektryk niby zmierzył napięcie (zresztą nie wiadomo czy dobrze), ale w zasadzie to nic nie daje. Więc na razie proszę się powstrzymać z bezsensownym pisaniem, dopóki nie zostaną przeprowadzone rzetelne pomiary. Bo usterka jest do opanowania w dwie minuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Mam problem z alternatorem Paris Rhone, na wyłączonej stacyjce lekko świeci się kontrolka, po przekręceniu w pozycję I kontrolka gaśnie, jest jakieś zwarcie bo zakładając i zdejmując kabel A+ dosyć mocno się iskrzy. Co może być przyczyną? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Prawdopodobnie zwarta dioda dodatnia.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam problem z alternatorem Paris Rhone, na wyłączonej stacyjce lekko świeci się kontrolka, po przekręceniu w pozycję I kontrolka gaśnie, jest jakieś zwarcie bo zakładając i zdejmując kabel A+ dosyć mocno się iskrzy. Co może być przyczyną? 

A gdzie Ty tam masz "A+"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

To jest alternator sześcio, czy dziewięcio diodowy?


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nie wiem ilu diodowy, nie rozkręcałem go, ciągnik w ciągłym użytku. Ale chyba taniej będzie założyć boscha ewentualne następne awarie będą tańsze w naprawie . Miałem w MF-ie rozrusznik Paris Rhone to części nie byłe tanie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Regulator do Boscha kosztuje 200-300zł (oryginał). Szczotki niewymienne trzeba kupić nowy regulator. Nowsze modele nie zawsze współpracują z zamiennikami. Więc chyba nie wiesz co piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

To Paris Rhone tańszy w naprawach? Na pewno... W życiu nie dałem więcej jak 50zł za zamiennik, oryginał max 120zł , nie wiem jakie Ty ściemy walisz swoim klientom....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz oryginały Bosch za 120zł to kupię od Ciebie z 50 szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Poważnie? Myślę że i poniżej 100zł bym znalazł... Chodzi mi o takie alternatory jakie miały np golfy II czy Niemieckie maszyny z tych lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to się nie zrozumieliśmy, bo mi chodziło o taki alternaotr. Do tych, o których piszesz ja kupuję zamienniki w hurcie poniżej 15 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomn95    51

Czy w kazdym alternatorze regulator jest widoczny z zewnatrz czy moze byc tak ze go nie widac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie w każdym go widać. A zasadzie jest tylko kilka starszych modeli z widocznym regulatorem. A po co Ci ta wiedza czy go widać czy nie skoro i tak nie masz pojęcia jak on działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZenekKozlik    0

Kupiłem nowe akumulatory,alternator.Przełożyłem minus na masę.Połączyłem alternator z rozrusznikiem i drugim kabelkiem z kontrolką ładowania.Alternator jest z regulatorem napięcia więc stary regulator wypiąłem.Po odpaleniu ciągnika kontrolka nie gaśnie.Czy ktoś może mi podpowiedzieć dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kanako339    7

schemat gdy alternator jest obcowzbudny (6cio diodowy) od stacyjki - do bezpiecznika w którym jest cały czas prąd po wsunieciu kluczyka - do kontrolki - drugie wyjście z kontrolki na alternator a dokładniej chyba w szczotkotrzymak. Dosyć istotną sprawą jest żarówka w kontrolce proponuję przynajmniej 4W jak będzie mniejsza kontrolka zgaśnie dopiero na wyższych obrotach reszta to tak jak pisałeś. Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kanako339    7

Podepnij tak jak Ci mapisałem i musi zgasnać chyba że altek nie ładuje to nie zgaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Cxx
      Potrzebuję zdjęcie instalacji elektrycznej od przekaźników. case cx 90 rok 1999/2000
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj