Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Termostatu się nie wyrzuca tylko wymienia, wisko sprawdź. Ja mam "zespolone", bo nowe to padła nawet z tymi z serwisu po 1500 są problemy, a i sprawdź termometrem czy faktycznie tak się grzeje,

Opublikowano

Ja tez zrobiłem visko na stałe i spokój. Te viska po 500  nic nie wartę, a  z serwisu za 1500  wytrzymało 2 lata. 

Rozwaliłem na visku ten całe aluminium, wytoczyłem piastę, wspawałem i spokój.

Opublikowano
1 godzinę temu, Dastan napisał:

Termostatu się nie wyrzuca tylko wymienia, wisko sprawdź. Ja mam "zespolone", bo nowe to padła nawet z tymi z serwisu po 1500 są problemy, a i sprawdź termometrem czy faktycznie tak się grzeje,

A jak to wisko w domowych warunkach sprawdzić ? Ewentualnie jak go się blokuje ? W którym miejscu jest termostat,tu gdzieś przy pompie ?

Opublikowano

Żeby zblokować to trzeba zaspawać, ja miałem problem z grzaniem sie ciągnika i tak zrobiłem. Kupowałem już nowe wiskozy i albo nie działały jak trzeba albo padały po roku.

Opublikowano

Termostat jest z prawej strony silnika  pod grubym wężem, poniżej alternatora, musisz odkręcić przystawkę i go wyjąć. Ale wiem ze to Ci nic nie da. Ja jeździłem bez i też sie grzał. 

Visko przewierciłem  i założyłem śrubę m8 to w  ciągu dnia miałem takie luzy i trzaski że  wieczorem  zakładałem stare. Potem rozwaliłem jedno stare i wytoczyłem piastę  i teraz spokój. 

Opublikowano

Ja wymieniłem vision 5 lat temu i działa do tej pory.takie za 500 zl a robię 600 h rocznie.  U mnie z kolei kest inny problem . Temperatura ledwo się podnosi na skali. Wymieniłem już ze 3 termostaty i ciągle to samo. Ktoś podpowiedź gdzie szukać przyczyny ?

Opublikowano
4 godziny temu, tomek73 napisał:

Termostat jest z prawej strony silnika  pod grubym wężem, poniżej alternatora, musisz odkręcić przystawkę i go wyjąć. Ale wiem ze to Ci nic nie da. Ja jeździłem bez i też sie grzał. 

Visko przewierciłem  i założyłem śrubę m8 to w  ciągu dnia miałem takie luzy i trzaski że  wieczorem  zakładałem stare. Potem rozwaliłem jedno stare i wytoczyłem piastę  i teraz spokój. 

Czyli główną przyczyną grzania sie silnika było Visko ?Termostat masz założony ?

8 minut temu, AdamKutno napisał:

Panowie, po wymianie oleju w skrzyni biegów trzeba coś robić przy pompie? (Rexroth). Po zapaleniu wydaje dziwne dźwięki, olej Akcela Utto.

Ja dwa razy już zmieniałem,ale nic się ne działo.Jak kipruje dużą przyczepę to pod koniec chyba brakuje oleju,to tak dziwnie trzeszczy.

Opublikowano

Mam termostat. Raz założyłem inny to szybciej wyciagalem jak zakładałem. Bez termostatu  też sie grzał. Teraz bez viska i ok. Talerzowałem ściernie  w  nocy przeważnie bo w dzień nie szło robić. W tamtym roku siałem rzepaku to na pograniczu miałem ale do czerwonego nie doszło. 

Ja wszystko zmieniałem, nawet chłodnicę która po 3 latach zgniła i teraz starą założyłem,   miałem drugi zegar. zobacz w  galerii jest zdjęcie 94 na liczniku wody,a   na zagarze mocno przed czerwonym. Ten z  lewej strony 103' to od oleju. 

Jak do czerwonego wskazówka doszła to silnik złapał na 1 cylindrze i do remontu miałem. Nie zauważyłem. 

Ja przy zmianie oleju to do filtra albo nic nie nalewam oleju albo tylko trochę. Pompa ma sama zassać i  przepchnąć olej, a  jak filtr jest pełny, to miałem przypadek ze pompa nie mogła zassać oleju, bo  nie przebiła  powietrza przez filtr. 

 Pytanie co Ci dziwnie pracuję, pompa czy zawór piorytetowy.. U mnie po remoncie skrzyni zawór piorytetowy  wyje od obrotów 1100 do 1500, podejrzewam że  wpadł  w niego jakiś paproch i zacina się, muszę rozebrać i wyczyścić. Zawór znajduję sie na skrzyni pod nogami dosłownie. 

Opublikowano (edytowane)

W 170 już kilka razy wymieniałem ten duży puszkowy filtr, nigdy go wstępnie nie zalewałem olejem, zaraz po odpaleniu i tak  napełniany jest przez mała pompę rotacyjną.

Co to wycia to zawsze po odpaleniu głośno chodzi, ale przez 2-3 sekundy, mniej więcej tyle czasu potrzebuje by  całą instalację napełnić, później pracuje cichutko niezależnie od obrotów.

 Co do grzania się  to mój też się potrafi dobrze zagrzać, aż żółty wykrzyknik miga na desce, powodem są właśnie te ebane wiskozy, kombinowałem z dopasowaniem innej od większych MXów  i  JD licząc sie ze zmianą lub przeróbką wentylatora , ale póki co   kroku do przodu jeszcze nie poczyniłem.

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano
1 godzinę temu, tomek73 napisał:

Mam termostat. Raz założyłem inny to szybciej wyciagalem jak zakładałem. Bez termostatu  też sie grzał. Teraz bez viska i ok. Talerzowałem ściernie  w  nocy przeważnie bo w dzień nie szło robić. W tamtym roku siałem rzepaku to na pograniczu miałem ale do czerwonego nie doszło. 

Ja wszystko zmieniałem, nawet chłodnicę która po 3 latach zgniła i teraz starą założyłem,   miałem drugi zegar. zobacz w  galerii jest zdjęcie 94 na liczniku wody,a   na zagarze mocno przed czerwonym. Ten z  lewej strony 103' to od oleju. 

Jak do czerwonego wskazówka doszła to silnik złapał na 1 cylindrze i do remontu miałem. Nie zauważyłem. 

Ja przy zmianie oleju to do filtra albo nic nie nalewam oleju albo tylko trochę. Pompa ma sama zassać i  przepchnąć olej, a  jak filtr jest pełny, to miałem przypadek ze pompa nie mogła zassać oleju, bo  nie przebiła  powietrza przez filtr. 

 Pytanie co Ci dziwnie pracuję, pompa czy zawór piorytetowy.. U mnie po remoncie skrzyni zawór piorytetowy  wyje od obrotów 1100 do 1500, podejrzewam że  wpadł  w niego jakiś paproch i zacina się, muszę rozebrać i wyczyścić. Zawór znajduję sie na skrzyni pod nogami dosłownie. 

To prawidłowa temperatura wody powinna być 94,przy dobrze rozgrzanym ?

Opublikowano (edytowane)

@Lukas85, może mi pomożesz. Po przeczytaniu twojej wypowiedzieć, mam podobny problem ze swoją amortyzowana osia - strona lewa. Migająca kontrolka wskazywałaby na lewą strone. Czy jest jakaś możliwość by potwierdzić/ wykluczyć uszkodzony czujnik potencjometr? Będę wdzięczny za podpowiedź 

Edytowane przez MarcinMich
Opublikowano
Dnia 28.08.2018 o 12:46, Lukas85 napisał:

Pierwszy przycisk to manualne opuszczanie/podnoszenie osi. Ja używam go jak ciągnik stoi dłuzszy czas np zimą opuszczam os aż oprze sie na podporach. Przycisk o ktorym mówisz jest samopowrotny tj tylko go wciskasz i sam powraca. Jeżeli miga ci kontrolka to oznacza najprawdopodobniej problem z ktoryms z potencjometrów w osi zaraz sprawdzę o ktory konkretnie. Jezeli wszystko działa po nacisnieciu tego przycisku oś sie podnosi do połowy wysuwu siłowników i uaktywnia się amortyzacja wiec siłowniki moga sie poruszac w pewnym zakresie. Dłuższe przytrzymanie tego przycisku pozwala na wejscie w tryb kalibracji.

Juz sprawdziłem. Dwa mrugnięcia, przerwa i jedno oznacza problem z lewym potencjometrem. Odkręć tą pokrywkę na osi i zobacz czy jest cały czy złacza sa nieposniedziałe itp. Jeżeli jest ok dalej w okolicy skrzynki akumulatora koło skrzyni biegów masz kolejne dwa złącza od tych potencjometrów. Warto by było sprawdzić i je. Cały sterownik jest zapewne za prawym kołem. W serwisówce jest opis sprawdzenia czy potencjometr działa poprawnie. Nie jest to zwykły podencjometr a potencjometr halotronowy z przetwornikiem prądowym. Chodzi o to ze położenie jest zamienione na konkretna wartosć prądu i przesyłane dalej do sterownika. 

Jezeli bedziesz potrzebował moge ci opisac co i jak dokładnie pomierzyć, musisz miec jedynie multimetr z mozliwoscia pomiaru pradu w mA. 

W moim ciągniku uszkodzony był właśnie taki potencjometr, tj w pewnym miejscu ustawienia osi sygnał był poza granicami tolerancji i sterownik zgłaszał bład. Zakupiłem nowy potencjometr i wszystko działa. Podpowiem tylko że w serwisie krzyknęli mi za niego cos koło 1200zł. Znalazłem taki sam identycznego producenta tylko z nieco innym numerem (potem jak sie dowiedziałem numeracja na tym oryginalnym została nadana tylko pod marke CASE). Jeżeli dobrze pamietam zakres pracy to 30 stopni. Kosztował mnie cos koło 500zł wiec jeszcze do przeżycia. 

Po montażu trzeba zrobic kalibrację tak aby sterownik niejako "zobaczył" jakie dostaje prądy w skrajnych połozeniach i wyliczył charakterystykę.

Jeżeli bedzie taka potrzeba moge opisać jak to zrobić

Jeszcze jedno, jak chcesz opuścic manualnie oś tym pierwszym przyciskiem mozna to zrobic zanim sterownik zgłosi błąd tj bardzo szybko zaraz po przekreceniu kluczyka zanim zacznie mrugac kontrolka na wlaczniku

Lukas85, może mi pomożesz. Po przeczytaniu twojej wypowiedzieć, mam podobny problem ze swoją amortyzowana osia - strona lewa. Migająca kontrolka wskazywałaby na lewą strone. Czy jest jakaś możliwość by potwierdzić/ wykluczyć uszkodzony czujnik potencjometr? Będę wdzięczny za podpowiedź 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v