Dastan

Members
  • Ilość treści

    240
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

22 Excellent

O Dastan

  • Ranga
    Zaawansowany

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. U mnie od poniedziałku nie pada, a wilgotność bez zmian 31-33% FAO 220 . Już się zastanawiam czy przy takiej pogodzie i dacie w ogóle jest szansa na zejście poniżej 30%?
  2. Ja MX135 ciągam Kuhna integre z broną aktywną i nie ma najmniejszego problemu, czy to z mocą czy udźwigiem. Na przodzie jakieś 500kg. Zapinam też do niego pług KV mogę go rozstawić na 2m i idzie bez problemu 7-8 km/h.
  3. CS droższy ? Nie powiedziałbym , a jeśli nawet ceny są porównywalne to nie dziwi fakt , że ciągnik który zasadniczo powinien być sporo droższy od prostego i topornego MX jest w porównywalnej cenie ? Z tego co ja wiem CS jest już na szynie CAN, a to oznacza bardzo rozbudowaną elektronikę i potrzebny komp do komunikacji w razie problemów . Jeśli już miałbym się spodziewać problemów z kabelkami to właśnie w CS , a nie w MX . Z tego co ja wiem w CS skrzynia jest już też pod pełnym kompem i bardzo drogich elektrozaworach. Dlaczego ciągnik relatywnie nowocześniejszy , wygodniejszy jest w tych samych pieniądzach ?
  4. Eee, a gdzie tam masz elektrozawór na akumulatorze? Aku działa cały czas i bynajmniej nie służy do łagodnego załączanie sprzęgieł, a do uzupełniania ciśnienia jak są małe przecieki. Ja go miałem przebity, po wymianie na nowy bez zmian... Półbiegi nie mają żadnej innej modulacji jak ta mechaniczna (sprężynka i mały otworek) i gwarantuje, że wcisnięcie guzika nic nie zmienia w tym temacie. Przejedź się, to da się wyczuć, że ciągnik na chwile jest na luzie po czym powoli się zbiera tak jakbyś użył dziwigni rewersu przy ruszaniu. Wciskasz guzik zmieniasz półbieg i w tym czasie sterownik "resetuje" kosz rewersu i to wszystko. Ja już nawet kombinowałem z tą spręzynką od modulacji, ale tez nie dało to efektu, dyszy niestety nie da sie regulować.
  5. Dastan

    Case mx 135

    https://sprzedajemy.pl/silownik-hydrauliczny-smt2-63x36-skok-200-prawy-solec-kujawski-2-e30984-nr59435068 Ja kupiłem taki, co prawda dwustronny, ale z jednej strony dałem odpowietrznik, no i te niefortunne przyłącza... , u siebie poucinałem, ale można też zostawić. A tak pięknie się tam wpasował. Dwa sezony już chodzi w kvernelandzie z packomatem, wcześniej nie potrafił ruszyc go z ziemi...
  6. Ależ ten guzik do "płynnego" załączania połówek na 4 biegu to nic innego jak wciśnięcie sprzęgła ;). On na chwile rozłącza i załącza kosz rewersu do przodu. Poza tym można czujnik zblokowac i będzie to chodzić na każdym biegu, ale dla mnie to niezbyt wygodne, już wolę operowac normalnie pedałem, bo tam za długo wszystko trwa.
  7. Dastan

    Case mx 135

    No niestety producent nie pomyślał przy projektowaniu aby można było normalnie dołożyć siłownik to wymyślił skomplikowany uchwyt, szukaj org. ale nie licz na jakieś przyzwoite pieniądze, mi jeden powiedział 2tys. Kupiłem polski siłownik za 200zł który idealnie się nadaje, skok i mocowanie pasuje i trochę grubej blachę. Znajomy frezarką ponawiercał parę otworów i chodzi to, ale fakt namęczyłem sie aby to wszystko zaprojektować i spasować... A i na końcu trzeba zrobić kalibracje EHR.
  8. Ale najistotniejszy jest czynnik pogodowy, nie bez powodu w tamtym roku większość miała gestość na poziomie 70.
  9. Sterownik to wystarczy najzwyklejsza atmega 8bit i trochę kodu jak się znasz, pewnie że jest to do zrobienia. Tylko po co Ci znać ile litrów wypryskuje skoro nie było by korelacji z prędkością? Jak już chcesz iść w tym kierunku to szukaj tego zaworu trójdrożnego, żeby mieć wydajnośc niezaleznie od prędkości. Za używką jak najbardziej można sie rozglądnać, albo na silniczkach jak wyżej , niezły pomysł swoją drogą
  10. Cedrob sam sobie strzelił w kolano, w żniwa dołował ceny to wszyscy wozili gdzie indziej i mało co kupił, a teraz brak towaru...
  11. hmm ciężka sprawa, o ile samo sterowanie sekcjami jeszcze zrobisz o tyle do zaworu stałociśnieniowego potrzebujesz przepływomierz i to dokładny ten powyżej raczej taki nie jest, a to koszt 1500zł , do tego musisz mieć zawór trójdrożny sterowany elektrycznie, żeby regulował ciśnienie no i oczywiście komputer do tego... To nie ma najmniejszego sensu, już lepiej kupic gotowca albo używany opryskiwacz z osprzętem, będzie taniej. A jak dalej chcesz coś robić ze swoim to jedynie sterowanie elektryczne sekcji i zaworu głównego. Zamknięcie wszystkich sekcji naraz spowoduje wzrost ciśnienia. Przyjrzyj się temu elektrozaworowi co podałeś ile czasu on się zamyka...., bo kiedyś sam oglądałem to tam bywały wartości kilkunastu sekund... Widziałem też projekt po kosztach na elektozaworach od pralki.... i to jak najbardziej śmigało, tylko trzeba dać przetworniczke.
  12. Ja też bym sie nie pokusił, że do Case mx są tanie w stosunku do innych marek zachodnich. Na tym tle chyba Claas wypada jeszcze jako tako. Obudowe mechanizmu znalazłeś? Wszystko nowe kupowałaś? Edit: Odnośnie opinii ciągnik w miare udany, lecz kilka wad jest. Jak już wspomnieli koledzy te nieszczęsne półbiegi, przecież wielu producentów robiło skrzynie powershift bez elektronicznej modulacji koszy i to chodziło ładnie. A tu w transporcie to faktycznie na zęby trzeba uważać. Chociaż skrzynie generalnie też się jakoś nie sypią poza serwisem koszy jak przyjdzie czas. Elektronika moim zdaniem dość prosta i niezawodna, nie wiele sie słyszy o uwalonych modułach. Hydraulika, mi osobiście nie podoba się plecak w serii 100-135 ale w 100 wystarczy. I system hydrauliczny do najprostszych nie należy włącznie z tłoczkową pompą o zmiennym wydatku, choć dziś to już niemal standard w ciagnikach z wyższej półki.
  13. Czytaj ze zrozumieniem, dopiero poźniej domyśliłem sie, że zamontowałeś pewnie rozdzielacz dwusekcyjny aby wywrot też był elektryczny ;).
  14. Np. w Agricoli lub Skraw-Mecie , jednosekcyjny w tej chwili jakies 500zł brutto, dwu sekcyjny ok 800 brutto. Sporo już ich u siebie zamontowałem, opryskiwacz, pług, ciągnik. Tylko trzeba wiedzieć, że są to zawory typu 0-1, nie da się ich wysterować PWM, i też nie powinne być długotrwale załączone. Raz przez nieuwagę zostawiłem włączony to nieszło dotknąć cewki tak sie nagrzała, jeszcze trochę i pewnie by się spaliła. Są też wersje z dźwignią i elektrozaworem, ale dużo droższe.
  15. 3 tys? Nawet jak z nowym rozdzielaczem elektycznym to i tak wydaje się sporo, taki rozdzielacz 450zł + jakies przewody. No chyba, że na zaworach proporcjonalnych..., ale to by nie starczylo. Edit A pewnie wywrot też na elektromagnesach to juz wyjdzie faktycznie więcej, a z ciekawości jak jest zrobione dławienie podczas opuszczania ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj