Polecane posty

Dastan    620

Próbuje znaleźć olej do przedniej osi, według specyfikacji ma być

SAE 85W-140 EP API GL-5  lub MIL- L-2105 (MS 1316)

Tyle tylko, że nie bardzo da się coś znaleźć przynajmniej z lepszych firm w tej specyfikacji, być może nie opisują wszystkiego sam nie wiem. Znalazłem coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/fuchs-agrifarm-gear-85w-140-5l-9123470166?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Chemia+-+Płyny+eksploatacyjne&gclid=EAIaIQobChMIx4SNkICR7wIVU-d3Ch0SygONEAQYASABEgJwi_D_BwE

Ale nic nie piszą o dodatku EP ani o tym, że może być stosowany w mostach o ograniczonym poślizgu. W hurtowniach nie mają pojęcia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Ja kupowałem wszystkie oleje do Case w qagro.pl


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    620
4 godziny temu, Lukas85 napisał:

Ja kupowałem wszystkie oleje do Case w qagro.pl

No fakt, jest tam taka Akcela tylko w bańkach 20l, potrzeba 7l... dlatego szukam coś innego, jednak w tych specyfikacjach się gubię. Nie wiem na którą specyfikacje się patrzeć

-SAE 85W-140

-EP

-MIL- L-2105

-MS 1316

Co ciekawe w tych specyfikacjach nie ma wzmianki, że może byc stosowanych to tarcz LS

Edit:

Na stronie Fuscha jest wyszukiwarka, do tego modelu zalecają takie, ale nie LS:

AGRIFARM GEAR SAE 85W-140 lub

TITAN SUPERGEAR SAE 85W-140

 
Edytowano przez Dastan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    620

To czegoś tu nie rozumie, albo podane oleje w specyfikacji producenta spełniają wymogi LS, albo nie są przez producenta wymagane. Nawet oryginalna Akcela nie ma takiej specyfikacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@tomek73 A czemu miał by nie mieć blokady? Ten most jest aż taki wrażliwy na olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tak jak nie będzie lany LS to blokady nie będzie. Ja   w  swoim nie mam blokady, efekt lanie oleju bez LS przez poprzednika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Ludzie... Dajcie spokój, każdy olej 85w 140 będzie dobry. Nie szukajcie dziury w całym, norm itp. Problemy w mechanizmem blokującym się pojawiają razem z luzem na zwrotnicach, a nie z wybraniem nieodpowiedniego oleju. No chyba, że ktoś zalał silnikowy. Albo hydrauliczny i cieknie.

@tomek73, gwarantuje Ci, że jak wyciągniesz mechanizm różnicowy, to tarczki będą w stanie idealnym. Problem leży w zwrotnicach. Tam wszystko jest na milimetry. Nie dogniatają Ci półośki tarczek i nie blokuje. Cały problem...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zwrócę na to uwagę przy wymianie w takim razie. Wymiana tych tarczek to skomplikowany temat? Tak pytam na przyszłość 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie znam zasady blokowania w Case wiem jak było w MTZ i myślałem że tu podobnie, przód samoblokujący, a to może i zwolnice, a na nich mam wszystko nowe, te łożyska na zwrotnicach. 

 Kolega w JD 6800 zmienił olej na nowy z serwisu zalecany do tego przodu,  i przód zaczął się  sam blokować, blokada  nie odpuszczała. Zaczeli czytać po necie i wyczytali że ten olej z serwisu tak robi, i  użytkownicy wlewali inny olej,. Kolega wlał ten inny olej i blokada odpuściła. i jest dobrze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

No ale jak, pomyślcie sami. O ile mogą troche kleić na innym oleju, to blokować całkiem nie będą. Z resztą to działa tak, że odpuszczać ta blokada ma tylko przy skręcie, jak półoś się odsunie w stronę koła i popuszcza mechanizm. Po prostu półośki są dogniatane przez zwrotnice, prez co one w środku dogniatają tarczki, ot cała filozofia mechanizmu blokującego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    620

Może faktycznie zależy to od typu blokady, Fusch do tych mostów (case właściwie carraro) zaleca 85W 140 podczas gdy np. we wspomnianej JD 6800 już Fusch SAE 90LS .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Też się zastanawiałem jak te tarczki są blokowane, w osiach sztywnych zrozumieć można ale w amortyzowanych to mi ni cholery nie działa, no chyba ze powienem os opuścić i dopiero wtedy powinna zadziałać.Sam nie wiem. W ostatnich tygodniach sporo się nawyciągałem ciężarówek i ani razu nie zblokowało mi przedniego mechanizmu   luzów na swożniach i tulejach  na wahaczach nie ma.

Edit, teraz siedzę i oglądam schemat tego mechanizmu i mam wrażenie ze przyblokowywanie nie jest bezpośrednio  przez półoś jak pisze  @Rowan a te tarczki dociskane są do obudowy przez koła koronowe, im większe obciążenie tym większa siła rozpierająca wewnątrz samego mechanizmu i nacisku na tarczki. Tak to odczytuję.

 

front.JPG

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5

 

Olej do zwolnic i mostu przedniego w case mx to 85W 140 Ls idzie tak 

 

Edytowano przez Ed2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lebek5    56

Co może być przyczyna nie włączenia się walka Wom na 540 obrotów  w Case cx?

Jak włączę na 54O to kręci się bardzo wolniutko i mogę go w rękach zatrzymać 

na 1000 chodzi normalnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    16

Widocznie coś nie zatrybiło, jakby hydraulika zdechła to na 1000 też by nie chodził

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lebek5    56
49 minut temu, Rafik napisał:

Widocznie coś nie zatrybiło, jakby hydraulika zdechła to na 1000 też by nie chodził

Hydraulika działa bo hudropak siewnik podnosi i znaczniki tez działają  

Gdzie jest sterownik lub ten elektrozawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5

Sorry nie zwróciłem uwagi że to cx

Edytowano przez Ed2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

lebek pisze o CX, tam powinno być mechaniczne przełączanie Wom..

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lebek5    56
13 minut temu, jaco512 napisał:

lebek pisze o CX, tam powinno być mechaniczne przełączanie Wom..

Tak zgadza się Wom załączany i przełączany  jest mechanicznie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj