Rafik

Members
  • Ilość treści

    155
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

10 Good

1 obserwujący

O Rafik

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    pow. górowski

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Sorki, dawno nie wchodziłem, to olej wiskozowy albo silikonowy (tak mi się wydaje) musiałbym poszukać buteleczki po nim. Nie rób na razie wisko na sztywno jeżeli jest szczelna. Kup ten olej, wlej kilka gram i zobacz jak chodzi. Ja wszystkie wiskozy w domu tak robiłem kilka lat temu i do tej pory mam spokój. Jakby ktoś jeszcze potrzebował to ten olej wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/olej-3000-cst-3-000-silikonowy-wiskoza-wizkozy-8863729120
  2. Nie sądzę że przez chłodnicę oleju silnik się przegrzewa, to taki dodatkowy obieg jak np nagrzewnica. Właśnie przypomniałem sobie, że w MX jest wiskoza na wentylatorze chłodnicy, może ona dała ciała. W razie czego można jej dolać specjalnego oleju, ja tak robiłem w swoich gratach i daje rade.
  3. U mnie w Zetorku ZTS po wymianie termostatu też rosła temperatura pod obciążeniem. Jak go sprawdzałem w gorącej wodzie otwierał się niby normalnie, ale jakby za mało. W końcu wywierciłem mu kilka małych otworków wkoło. Z kolei kiedyś po awarii uszczelki pod głowicą, chłodnica zasyfiła się w środku takim tłustym osadem z oleju, że przepływ był mały i też ciągnik miał za małe chłodzenie.
  4. Spoko, u mnie na dolnej szybie jest naklejka co i jak z wajchami (jakbym zapomniał czasem )
  5. Użytkuję Proximę 80 GP z 2017. Wałek włącza się klawiszem na prawym słupku, a po lewej stronie obok fotela są dwie wajchy - żółta ustawia obroty 540/1000, czarna przełącza wałek zależny od obrotów silnika lub od skrzyni biegów, i ma w środkowym położeniu neutral
  6. Ja po Bizonku przesiadłem się na Massey Ferguson 32. Nie jest to kombajn z jakiejś bardzo wysokiej półki, ale mam go już ponad 10 lat i nie narzekam. Prosty w budowie, łatwy i niedrogi w naprawach, tani w zakupie, klima, komputer, hydrostat, sterowanie joystickiem, czujniki obrotów na każdym wałku, sam gasi silnik w razie awarii no i wydajność ponad 1,5 razy większa niż bizon. Właśnie obejrzałem ogłoszenia, nie znalazłem takiego MF do 50 tys, nawet nie pomyślałem, że jeszcze tak się cenią. Ja kupiłem swojego za 100, ale ponad 10 lat temu.
  7. Jeszcze mi się tak nie zdarzyło. Jak zwykle trzeba coś wykombinować, albo jechać do jakiegoś sprytnego mechanika. Może jakbyś ostukał to wokoło młotkiem, żeby się zluzowało i próbował okręcić (o ile to się da) tym nazwijmy to zamknięciem siłownika, w dobrą stronę, to może drut się wysunie na tyle żeby go złapać
  8. To wygląda jak SW 400, nieźle jeszcze takiego nie widziałem. Pewnie ma dedykowaną komorę sprzęgła, albo ktoś się nieźle napocił
  9. No to teraz musisz wiedzieć jak działa zawór, który steruje hamulcami przyczepy. W starych ursusach to było mechanicznie, cięgłem uruchamiane i można sobie było podregulować, a w nowszych jest wszystko ciśnieniem płynu hamulcowego, i dlatego najpierw ciągnik zaczyna hamować.
  10. Nie wiem jaki tam jest układ pneumatyczny, ale w moich ciągnikach też tak jest, najpierw lekko zaczyna hamować ciągnik a potem przyczepa. Jak chcę żeby sama przyczepa przyhamowała, np na śliskim z górki, to używam ręcznego. W moich wszystkich przyczepach są jednoobwodowe układy.
  11. Tomn95 wejdź sobie tutaj https://screb.com/pl/product/NEV-SPE_11.30/ Zadzwoń i poproś o wycenę z poszyciem ścian i wrotami. Teraz jest dobry moment na zamówienie u nich. Ja zamawiałem wiosną to w niecałe 2 miesiące hala była spakowana do transportu. Potem mają jakieś długie weekendy. Ja nic tańszego nie znalazłem, a przymierzałem się do budowy ponad rok, miałem nawet projekt na murowaną, ale zrezygnowałem. U mnie konstrukcja kompletnej hali z dwoma bramami suwanymi, świetlikami, mocniejszymi słupami (śnieg), dodatkowymi stężeniami łat i transportem wyszła 228 zł/m2 netto (euro kupowałem po 4,19 w banku). Montaż to jak składanie klocków. Nawet jak wynajmiesz jakąś ekipę do montażu i dźwig, to wyjdzie Ci dużo taniej niż cena jaką podałeś wcześniej. Ja swoją halę montowałem miesiąc z groszem w cztery osoby - ja, ojciec, brat i sąsiad, do tego ciągnik z turem, rusztowania, dużo piwa i chęci do roboty. Na jeden dzień wynająłem dźwig na Jelczu i rusztowania elewacyjne do obicia ścian szczytowych. Boki robiliśmy z takiego gniazda bocianiego na turze, łaty dachowe z rusztowań warszawskich na przyczepach, a dach normalnie, bo okazało się, że ta blacha jest mocna i bez problemu po niej chodzi nawet taki klocek jak ja
  12. Z Taurusami radialkami miałem dwa ciągniki, bardzo sobie je chwaliłem. Dobry uciąg i wytrzymałe na zużycie i starzenie. Pozostałych marek nie używałem
  13. Według mnie to gra nie warta świeczki. Jak chcesz mieć więcej mocy to załóż silnik z turbo, albo jak chcesz mieć 6 garów to z Ursusa 1201 itp. Zero przeróbek, wszystko plug & play :). Może jakby C385 był ramowy, tak jak np Fortschrit, to można by było pokombinować, a tak kupa roboty bez gwarancji, że to wytrzyma. Poza tym SW400 ma tylko 100 koni bez turba. Podrawiam
  14. Na samej konstrukcji ok 100 tys do przodu, resztę robocizna. Nasze firmy jak wyślesz zapytanie to od razu myślą, że bierzesz kasę z unii albo masz za dużo kasy. Najlepszą (znaczy najwyższą) wycenę jaką miałem to 480 tys netto za halę z montażem bez fundamentów i posadzki. Polska to dziwny kraj.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj