Przemek15

Regulacje pługa

Polecane posty

Renault85-15TX    190

Twój ciągnik to Renault 85.14 TX, zaś pług o ile pamiętam 4 skibowy Regent Uranus? W ciągniku masz EHR, czy pełen mechanik?

 

Ciągnik to pełen mechanik, a model ciągnika i pługa się zgadza. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Poślizg jest jak pług pójdzie za głęboko, na siłowej tylko tam gdzie było mokro, z tym że uciążliwe jest to szarpanie podnośnika przy regulacji siłowej. Te ziemię to piaski, c 330 nie ma tu problemu z 3x30.
Każdy tu ma koło kopiujace na środku pluga, chyba jutro sprawdzę jak będzie w takim ustawieniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Ciągnik to pełen mechanik, a model ciągnika i pługa się zgadza. 

 

Jeszcze dwa pytanka:

1. Dźwignia regulacji pozycyjnej podnośnika (podnoszenie-opuszczanie) znajduje się w ciągniku przy słupku, czy bardziej z tyłu (bo są dwie dźwignie).

2. Czy w pługu masz otwór typu "fasolka"? (bo wydaje mi się, że nie)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Dzwignia bliżej słupków zmiany biegów (są dwie dźwignie ta od podnoszenia i ta druga niby też coś jeszcze podnosi ale ona znajduje się dalej czyli pierwsza jest od podnoszenia).
W plugu nie mam fasolki tylko 3 dziury . W ciągniku mam też te dziwne odciągi jak dla mnie bo na takiej jak by rurce (pewnie w większości renault tak było) .


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wyjaśnienie do postu:

1. „Dziwne odciągi” o których wspominasz to wsporniki dolnych ramion podnośnika.

2. Brak „fasolki” dla 4 skibowego pługa to już problem

3. Dźwignie

- dźwignia regulacji pozycyjnej (1) ta bliżej słupka służy do podnoszenia opuszczania podnośnika oraz do regulacji pozycyjnej lub kopiującej (pływającej). Pozycyjna będzie wtedy, gdy ustawimy tą dźwignią żądaną głębokość orki, zaś kopiująca – po ustawieniu dźwigni w pozycję „0”, czyli max do przodu, wtedy głębokość orki ustalana jest tylko i wyłącznie kołem kopiującym, zaś podnośnik „pływa”, czyli unosi się lub opada zależnie od nierówności terenu.

- dźwignia regulacji siłowej (2) ta z tyłu służy do ustawiania „głębokości orki”*

* Tak naprawdę dźwignią regulacji siłowej nie ustawiamy głębokości tylko wartość siły działającej na układ hydrauliczny poprzez ramiona podnośnika (dla ciągników Renault) co oczywiście odpowiada pewnej głębokości, ale to nie to samo.

 

Definicja:

Regulacja siłowa nie jest ani „dociskiem”, ani „wysokością opuszczania podnośnika”, ani „głębokością opadania podnośnika”. Jeśli już opisać ją w taki sposób to regulacja ta służy do ustawienia „głębokości pracy narzędzia” podczepionego do tylnego TUZ ciągnika zależnie od siły działającej na podnośnik. Zasada działania jest taka, że układ hydrauliczny automatycznie bez naszej ingerencji, na bieżąco dba o stałą wartość siły ustawionej dźwignią, czyli poniekąd o stałą „głębokość orki”, ale tylko dla gleby o jednakowym oporze. Jeśli opór gleby jest większy od wielkości ustalonej dźwignią to układ hydrauliczny otrzymuje impuls, który wyzwala w nim uniesienie lub opuszczenie ramion podnośnika przez co unosi lub zagłębia pług. Regulacja zalecana na glebach o jednolitej strukturze gleby a co za tym idzie o stałym oporze, gdyż głębokość orki zmienia się zależnie od oporu gleby. Regulacja siłowa dociąża koła napędowe ciężarem pługa i działających nań sił przez co ulega zwiększeniu siła uciągu ciągnika, maleje poślizg kół co przekłada się na niższe spalanie.

Sensu stricte regulacja siłowa powinna odbywać się bez koła kopiującego! Jednakże z kołem także jest możliwa i jak najbardziej wykonalna, szczególnie dla pługów wyposażonych w otwór typu „fasolka”.

 

Poniższy opis jest konkretną odpowiedzią na pytanie kolegi @Renault85-15TX, mówiąc ogólnie można rozciągnąć go na regulację siłową dla ciągników Renault bez EHR połączonych z zawieszanym pługiem zagonowym.

 

Opis przygotowania ciągnika: (do orki z regulacją siłową)

Wszystko, jak podczas każdej orki.

- ciśnienie w oponach powinno być jednakowe dla danej osi i dość niskie na poziomie przewidzianym przez producenta ciągnika (dla ciągników Renault będzie to w okolicach 1,1 bara dla przedniej i 1,3 bara dla tylnej osi /przy założeniu iż zawsze wartość ciśnienia nie może powodować nadmiernego ugięcia podczas przejazdów po nierównościach z podniesionym pługiem dotyczy oczywiście pługa obrotowego/)

- rozstaw kół powinien być dopasowany do pługa, zaś rozstaw kół osi przedniej musi być równy lub większy niż dla osi tylnej (w przeciwnym przypadku wystąpi brak kierowalności ciągnikiem)

- dociążenie ciągnika rozkład ciężaru w przypadku ciągnika z napędem 4x4 w trakcie pracy polowej przypada 40% na przednią oś i 60% na tylną patrz post #590 w tymże temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/64848-regulacje-p%C5%82uga/page-30

- wysokość ramion podnośnika reguluje się za pomocą prawego wieszaka tak, aby uzyskać kąt 900 mierzone podczas orki (patrz poniżej regulacja poprzeczna)

- ustawienie wsporników ramion dolnych podnośnika tak, aby długość ich była jednakowa, zaś podczas orki wartość luzu nań wynosiła 2-5cm.

 

Opis przygotowania pługa: (do orki z regulacją siłową)

Wszystko, jak podczas orki z każdą inną regulacją, z tą różnicą, że należy unieść koło podporowe. Jeśli jednak używamy je należy ustawić go na żądaną głębokość orki np. 30cm.

Co wchodzi w skład takiego przygotowania: (oprócz sprawdzenia lub wymiany zużytych lub uszkodzonych elementów roboczych pługa, doprowadzenia do stanu używalności wszystkich regulacji w pługu wraz z poprawną regulacją koła kopiującego, i inne…)

- regulacja poprzeczna za pomocą wieszaka prawego ustawiamy pług tak, aby boczna krawędź grządzieli tworzyła kąt 900 z płaszczyzną pola mierzone podczas zagłębienia pługa na żądaną głębokość– to gwarantuje, że każdy korpus pługa, zarówno pierwszy, jak i ostatni będzie zagłębiał się na taką samą głębokość i prawidłowo odkładał skibę.

- regulacja podłużna za pomocą cięgna górnego (łącznika centralnego) ustawiamy pług tak, aby podczas orki rama pługa była ustawiona poziomo – to gwarantuje, że każdy korpus pługa, zarówno pierwszy, jak i ostatni będzie zagłębiał się na taką samą głębokość. Cięgno to umieszcza się tak, aby przy ciągniku było 5-10 cm niżej niż przy pługu (dla ciągników z napędem 4x4) Byłoby dobrze umieścić go w otworze typu „fasolka”, aby nierówności terenu i głębokość orki nie wpływały na pracę pługa (dla pługów 4 skibowych i większych). W Twoim przypadku brak takiej możliwości a szkoda. Druga sprawa: jeśli, jak napisałeś „kiedyś próbowałem właśnie orki siłowej ale nie dość że wywaliłem rów przy miedzy na pół metra…” to dużo wskazuje na to, że regulacja siłowa była nieodpowiednio ustawiona lub cięgno górne było zbyt rozkręcone.

- regulacja pierwszej skiby za pomocą odpowiedniej śruby ustawiamy szerokość pierwszej skiby tak, aby pokrywała się z długością lemiesza (mierzymy od wewnętrznej strony tylnej opony ciągnika do czubka lemiesza pierwszego korpusu, ale mierzone w osi ciągnika lub od krawędzi bruzdy z poprzedniego przejazdu do płozy w pierwszym korpusie) . W Twoim przypadku przypuszczam, że pług takiej regulacji nie posada (nie dopytałem) – jeśli tak, to należy ustawić ją rozstawem kół. Były pługi marki Regent Uranus, gdzie regulacji tej dokonywało się przesuwaniem osi zaczepowej lewo-prawo po zluzowaniu śrub mocujących.

- regulacja linii ciągu dokonuje się odpowiednią śrubą regulacyjną a polega na ustawieniu pługa w taki sposób, aby prowadził się prostolinijnie, nie „chodził” na boki i nie ściągał ciągnika. Odpowiada za to docisk płóz do krawędzi bocznej bruzdy (patrz post #560 w tymże temacie:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/64848-regulacje-p%C5%82uga/page-28 . W Twoim przypadku dokonuje się wykorbieniem za pomocą dźwigni z prawej strony wieżyczki. Przyjmuje się, że pług powinien „iść” równolegle do kierunku jazdy z lekkim oparciem tylnej części płozy na bruzdę (co widać po pozostawionym śladzie tamże).
Odpowiadając na Twój problem: „… ściągało mi pług w stronę zaoranego i nie odebrało przez to dobrze od miedzy.” – będzie się tak działo, gdy pług nie będzie zabierał całą szerokością lub którekolwiek koło ciągnika będzie szło raz wyżej, raz niżej lub są braki w ustawieniu regulacji linii ciągu. Rozwiązanie: lewy wspornik ustawić na taką długość, aby płoza ostatniego korpusu pokryła się z zewnętrzną krawędzią lewej opony ciągnika (zastrzeżenie: TYLKO dla ostatniego przejazdu od miedzy).

 

Opis orki z regulacją siłową:

- dźwignia regulacji pozycyjnej (1) ustawiona na żądaną wysokość podnoszenia

- dźwignia regulacji siłowej (2) w pozycji „A” oznaczająca anulowanie, czyli brak (max do przodu)

Wjeżdżając na pole na odpowiednim biegu pozwalającym na prawidłową prędkość orki opuszczamy pług poprzez przesunięcie dźwigni (1) w pozycję „0”, czyli max opuszczanie i jedziemy – pług zagłębia się. Teraz ustawiamy „głębokość orki” dźwignią (2) w taki sposób iż przesuwamy ją powoli i skokowo, z pozycji „A” w kierunku liczby „10”, czyli do tyłu (poprzez „1, 2, 3, 4…) do momentu osiągnięcia zakładanej głębokości. W tym momencie mamy załatwione całą regulację, gdyż wszystko będzie odbywać się automatycznie. Przez to regulację siłową można nazwać regulacją automatyczną. Od tego momentu dźwigni tej (2) nie używamy, zaś dźwignię (1) tylko na końcu i początku pola w celu odpowiednio podniesienia lub opuszczenia pługa. Ot cała filozofia.

Po zakończonej orce dźwignię (2) ustawić ponownie w pozycji „A”.

Żeby jednak nie było tak pięknie są pewne ograniczenia orki z regulacją siłową a mianowicie pola mozaikowe o różnej strukturze gleby. Wtedy regulacja ta nie sprawdza się, gdyż jednym miejscu o glebie miękkiej pług zagłębi się (siła działająca na układ hydrauliczny zmaleje), zaś w innym wypłyci (siła wzrośnie). Skutkiem tego pole będzie zaorane nierówno a więc niepoprawnie. Wtedy stosuje się regulację mieszaną, czyli pozycyjno-siłową, którą te ciągniki nie są wyposażone.

 

Już na zakończenie:

Zagadnienie prawidłowej orki jest dość skomplikowane i wymaga dłuższego wywodu, także w jednym poście nie da się zamieścić wszystkich jej aspektów, co za tym idzie mam świadomość, że post może zawierać braki, za co przepraszam.

Jeśli coś jest niejasne proszę pisać – wyjaśnię lub ktoś z forum, bo są tu osoby co się na tym znają.

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9245

Ja bym uprościł , że regulacja siłowa polega na zachowaniu stałej siły uciągu potrzebnej do poruszania zagłębionego pługa. Czyli na odcinkach bardziej zwięzłych występuje wypłycanie orki, na lżejszych jej pogłębianie. Na ramiona podnośnika działa ciągle minimalna, regulowana siła, która pozornie próbuje unieść pług, przenosząc w ten sposób "pozornie" część jego ciężaru na tylną oś ciągnika zwiększa siłę uciągu i zmniejsza poślizg tylnych kół.

 

Otwór fasolkowy jest wskazany, gdy czujnik siły uciągu jest na cięgłach dolnych ciągnika, aby przy nierównościach na polu nie występowało niekorzystne zjawisko zmiany głębokości orki spowodowane występowaniem sił rozciągajacych i ściskajacych w cięgłach przy zmianie położenia wzajemnie ciągnika i pługa, na przykład na przykład na szczytach wniesień, w dołkach, przy przejeżdżaniu bruzd.

Gdy przednie koła wjeżdżają w dołek, następuje chwilowe wypłycenie orki z powodu sztywnego związania pługa z ciągnikiem, które po chwili zostanie skorygowane przez automatykę. Dla otworu fasolkowego takie niekorzystne zjawisko w pewnym zakresie wzajemnego przemieszczenia pług-ciągnik nie występuje. Czyli przy przejeździe przez szczyt wzniesienia czy przez dołek tył pługa nie przemieszcza się wraz z ruchem ciągnika w górę czy w dół.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Dzięki kolego AlaCapone za tak szczegółowy opis.

Co do ustawiania to już w miarę zrozumiałem i w sumie nie mam zbytnio zamiary orać na ustawieniach siłowych bo dobrze mi się orze na kopiującej ale pasuje jednak odbierać od miedzy dlatego pytałem o szczegóły żeby nie jeździć kilka razy z odbieraczem. 

Co do ustawiania szerokości pierwszej skiby to u mnie się da, nie po przez śrubę tak jak to jest zazwyczaj a przez popuszczenie śrub trzymających belkę zaczepową i przesunięcie całej belki w prawo lub lewo. 

Jeszcze jedno pytanie bo piszesz o ustawianie dźwignią "2" głębokości orki ale u mnie jest taki myk (nie wiem czy w każdym Renault) że jak przesunę tą dzwignię dalej niż 4 zakres to później nie mogę opuścić tą pierwszą dzwignią tak jak by podnośnik trzymał i muszę opuścić dzwignię 2 do zera żeby opuścić. 

Kolejna sprawa to odbieranie od miedzy czy mam zrobić te odciągi oba na sztywno? Wiesz jak wygląda odciąg w renault i powiedzmy że mam lewy wspornik tak skręcać żeby ostatni korpus zrównał  się z krawędzią koła a prawy wspornik rozkręcać? Czy tylko skręcić lewy do zrównania a prawego nie ruszać? 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9245

Ja skręcam na sztywno ten wspornik, którą stroną chce odbierac od miedzy obrotowym. Wynika to z tego, że opory boczne przy odbieraniu od miedzy są większe niż w normalnej orce i potem wychodzi linia "jak byk szczał" przy miedzy. Na sztywno też czasem "miota" ciągnikiem, ale nie aż tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Naprawdę kolego @Renault85-15TX nie ma się czego bać. Regulacja siłowa w ciągnikach Renault jest specjalnie stworzona do orki. Prace nad stworzeniem systemu trwały kilkanaście lat. Z biegiem czasu były unowocześniane i usprawniane. Są to przemyślane konstrukcje i mechanizmy hydrauliczne, aby ułatwić pracę operatora, czyli naszą.

 

Co do ustawiania szerokości pierwszej skiby to masz tak, jak bywało w wielu modelach Regenta (ale nie we wszystkich), czyli przez przesunięcie całej belki zaczepowej.

 

Tak będzie w każdym ciągniku spod znaku Renault bez EHR-u ze sprawną regulacją siłową.

WAŻNE!

Jeśli nie używamy regulacji siłowej, dźwignia odpowiadająca za nią powinna być w pozycji „A”, czyli anulowanie (max w przód). W żadnym wypadku nie może być inaczej! Każda pozycja dźwigni regulacji siłowej inna niż „A” oznacza nie mniej, nie więcej tylko jej uruchomienie.

 

Odorywanie od miedzy to tak, jak napisał kolega wyżej.

Teraz wyjaśnienie:

W ciągnikach Renault i każdym innym wyposażonym we wsporniki (a nie łańcuchy), aby przesunąć ramiona w którąkolwiek ze stron należy rozkręcić śrubę wspornika z przeciwległej strony. Aby to jednak zrobić należy skręcić wspornik z drugiej strony, w przeciwnym wypadku nie pozwoli on na rozkręcenie tegoż pierwszego.

Czyli, aby przesunąć pług w lewo należy rozkręcić wspornik prawy a lewy skręcić.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Dzięki wielkie jeszcze raz kolego za takie szczegółowe informacje. Spróbuje tej orki siłowej ale jestem ciekaw czy mi się uda bo zawsze oralem na kółku i czasami pomagalem sobie pierwszą dźwignią jak pierwsza slupica szła za głęboko.
A takie jeszcze pytanie na których dziurach zakładać śrubę rzymską? (pytam jako posiadacza Renault) bo do tej pory w ciagniku zakładałem na pierwszej od dołu (są 3) oraz ostatnia od góry w plugu (też są 3 otwory).  Sorry za tyle pytań ale chcę ustawić dobrze bo do tej pory różnie to wychodziło. W sumie orka wyglądała ładnie ciągnik szedł równo nie było widać przejazdów oraz miał lekko w orce jak na moje góry. Ale postanowiłem się nauczyć czegoś więcej i dlatego tak dopytuję. 

Edytowano przez Renault85-15TX

Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No pług to sam od siebie to napewno się nie wypoziomuje wzdłużnie... A jak zaczepić łącznik to kolega AlaCapone pisał już z 10x w tym temacie więc chyba szkoda na to klawiatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Super kolego @Renault85-15TX, do odważnych świat należy.

Tak, jak kolega @lukbold napisał wyżej. A parafrazując jego słowa trzeba napisać: "Pług sam się nie wypoziomuje.” Trzeba to zrobić za niego za pomocą cięgna centralnego (śruby rzymskiej).

Jak zamocować cięgno górne i dlaczego? – odpowiedź znajdziesz tu w poście # 590 w tymże temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/64848-regulacje-p%C5%82uga/page-30

Jest tam rysunek. Jeśli obecnie masz połączenie przypominające to z rysunku „b” to musisz zmienić na bardziej zbliżone do „a”, czyli punkt zbieżności w osi przedniej.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Dzięki kolego za te informacje i wyrozumiałość za tak dziwne pytania.
Pług właśnie będzie zbliżony do tego z punktu "b" ale jak zmienię do punktu "a" to strasznie mi nisko wtedy podniesie i przy odpowiednim ustawieniu pługa do orki to mogę tyłem szurac po ziemi przy nawrotach.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

W takim razie masz oryginalne cięgno, czyli długie. :D

Nie da się go już skrócić?

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Nie no skrócić się da bo to nie jest oryginał, kupiłem takie do c-385 bo nie miałem oryginału w zestawie. No ale jak skróce do max to przód pójdzie po samą ramę i nie da się wtedy dobrze ustawić pługa no chyba że coś źle robię w ustawieniach.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli przełożysz cięgno wg wspomnianych już poprzednio reguł i dokonasz skrócenia go (ale nie tak, że albo jest długie, albo krótkie) dopasowując odpowiednio do otworów (patrz post #1012) to wieżyczka pługa nie zmieni położenia. Zmieni się jedynie kąt pod jakim będzie ustawione cięgno.

 

Cięgno nie jest potrzebne do samej orki przy regulacji kopiującej i pozycyjno-kopiującej oraz siłowej dla ciągników, w których siła mierzona jest na ramionach dolnych podnośnika (teoretycznie mogłoby go nie być) tylko do podniesienia pługa na uwrociach.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Renault85-15 TX a jaki masz pług

 

I jak zagłębisz pług w ziemi (będzie w pozycji roboczej) to cięgło górne masz pod skosem czy raczej bardziej w poziomie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przeczytaj jeszcze raz, tylko uważnie post #1000 wraz z postem #1001, oraz post#1005 - tam także pojawia się nazwa pługa.

A także post#1013 wraz z postem#590 w temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/64848-regulacje-p%C5%82uga/page-30 a wszystko powinno się wyjaśnić.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Kolego AlaCapone dzisiaj orałem i ustawiłem pług według Twoich wskazówek i mogę powiedzieć że bajka oranie czy to kopiująca czy siłowa orka wychodziła ładnie. Ale jednak od miedzy nie dam rady odebrać chyba że jednak popełniam jakiś błąd. Skręciłem łącznik lewy na max prawy rozkręciłem ile się dało czyli można powiedzieć że pług na sztywno a nie mogłem odebrać od miedzy brakowało jakieś 5 - 10cm a tak już była skręcona lewa strona że aż wspornik tarł o koło czyli jednak pług ten jest nie odpowiedni do odbierania miedzy. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Trzeba było przesunąć belkę zaczepową - tak, jak przy ustawianiu szerokości pierwszej skiby.

Oczywiście w taki sposób, aby ostatnia płoza zrównała się z zewnętrzną krawędzią opony.

Pozdrawiam

Edytowano przez AlaCapone
  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Aaa w ten sposób mówisz żeby zrobić, tylko kurcze trzeba ze sobą wozić duży młot i odpinać pług bo nie ma na korbę i raczej tak łatwo nie będzie przesunąć. No nic pomyślę o tym i ewentualnie tak zrobię jak nie będzie innego wyjścia. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Niekoniecznie. W domu doprowadź pług do używalności. Odkręć śruby mocujące belkę zaczepową i przeczyść ją i przesmaruj (także te śruby mocujące). Na polu, jak znalazł i obędzie się bez młotka. ;)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Czyli rozumiem że dam radę przesunąć ręcznie całą belkę i do tego nie będę musiał odpinać pługa? Jutro spróbuję się z tym pobawić bo został mi jeszcze jeden kawałek do siania, a i orki zimowe czekają także będę miał zabawę. 
A jeszcze jedno żeby pług poszedł w stronę miedzy to muszę belkę przesuwać w prawo? 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wydaje mi się, że łatwiej będzie odłączyć ciągnik od pługa i odjechać nim. Wtedy luzujesz śruby, przesuwasz belkę o tyle, ile potrzeba. Proponowałbym przesunąć o 15 cm oczywiście w prawo. Dokręcasz mocowanie belki i podpinasz ponownie pług do ciągnika. Dokonujesz korekty wspornikami w taki sposób, aby odorywał równo z kołem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj