grego

Pompa wtryskowa MTZ

Polecane posty

seweryn20    825

 Wał w mtz 80 każde wykorbienie ma zrównoważone przeciwwagą i na pewno pod względem wyważenia wał bez przeciwwag nie może mu dorównać. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

To co mu grozi przy 2200? Skoro nie ma wibracji? Wcześniej gazowałem 552 do 2000 obr.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

 Wał w mtz 80 każde wykorbienie ma zrównoważone przeciwwagą i na pewno pod względem wyważenia wał bez przeciwwag nie może mu dorównać. 

wał bez przeciwag ma mniejsze opory obrotu co za tym idzie jest lżej nim kręcic i tłoki wykonują mniejszą prace nie muszą pokonywać ciężaru przeciwag i mozna też zauważyć to na mniejszych silnikach że te z wałem który ma wszędzie jednakową mase na obwodzie dużo lżej się obraca i wkręca na wyższe obroty niż ten co ma przeciwagi 

6 minut temu, LTZ55a napisał:

To co mu grozi przy 2200? Skoro nie ma wibracji? Wcześniej gazowałem 552 do 2000 obr.

większe spalanie ;p możesz i do 3000 go kręcić i nic mu się nie stanie jak wszystko jest dobrze złożone i nie ma nieporządanych luzów to nic się mu nie stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale ty głupoty opowiadasz. Opór obracania wałem wynika z jego masy która powoduje większy opór mechaniczny  a i ruszyć większą masę trzeba więcej energi.  Wał bez przeciwwag jest wyważony tylko przeciwnym wykorbieniem czyli ciężar jednego wykorbienie przez podporę równoważy drugie przeciwne wykorbienie. I to ta podporą przenosi duże obciążenia co jest totalnie niekorzystne. To właśnie wał z wyważony każdym wykorbieniem ma równo rozłożoną masę a nie wał bez przeciwwag. 

Lżejszy wał jest lżej rozkręcić ale i łatwiej zatrzymać, jest bardziej obciążony gdyż tłoki i układ korbowy przejmuje część momentu obrotowego który w cięższym wale jest zmagazynowany w masie. I to mieć cięższy wał jest korzystniej w ciągniku a nie odwrotnie. 

O wkręcaniu wału bez przeciwwag na większe niż zalecane obroty bez uszczerbku dla samego wału zapomnij choć by z tego względu że niewyważenie jednej korby równoważy druga przez podporę która dostaje niesamowicie w tyłek. 

Poza tym przeczytaj sobie co napisałeś bo jedno przeczy drugiemu. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
7 minut temu, seweryn20 napisał:

Ale ty głupoty opowiadasz. Opór obracania wałem nie wynika z jego masy a oponach mechanicznych.  Wał bez przeciwwag jest wyważony tylko przeciwnym wykorbieniem czyli ciężar jednego wykorbienie przez podporę równoważy drugie przeciwne wykorbienie. I to ta podporą przenosi duże obciążenia co jest totalnie niekorzystne. To właśnie wał z wyważony każdym wykorbieniem ma równo rozłożoną masę a nie wał bez przeciwwag. 

Lżejszy wał jest lżej rozkręcić ale i łatwiej zatrzymać, jest bardziej obciążony gdyż tłoki i układ korbowy przejmuje część momentu obrotowego który w cięższym wale jest zmagazynowany w masie.

O wkręć wału bez przeciwwag na większe niż zalecane obroty bez uszczerbku dla samego wału zapomnij choć by z tego względu że niewyważenie jednej kory równoważy druga przez podporę która dostaje niesamowicie w tyłek. 

Poza tym przeczytaj sobie co napisałeś bo jedno przeczy drugiemu. 

to podam ci przykład na prostych silnikach to jest wał rometa z przeciwagą który się kręci dużo ciężej i wolniej  choc jest mniejszy od wału jawy 50wal-korbowy-duells-tajwan-romet-iib_1.thumb.jpg.f0c79e48159c81d2f599f68aee0ba392.jpg

tu masz wał jawy 50 który moze osiągać do 13000obr/min bez żadnego uszczerbku jak widać nie ma przeciwag jak rometa tylko jest jedną masą wirujacą w każdym położeniu ma ten sam ciężar  

c2809a.jpg.124844cd7b6239a06a3bb18caa50eb9f.jpg

wał jawy 50 jest sporo cięższy od rometa a mimo to obraca się sporo lżej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To są dwa wały różnej konstrukcji. Jeden ma wybranie, drugi jest pełny ale wyważone są oba, oba znam choć pierwszego z dwutakta nie kojarzę. Też był pełny w polskim silniku. Ogar z  czeskim silnikiem ma inny wał, w romiecie też są inne, pełne z wyważeniem. Wały silników jednocylindrowych tym bardziej dwutakta myszą być uważane a ich konstrukcja jest inna  bo skrzynia korbowy pełni funkcję w napełniania cylindra. W czterosówach takiego nie znajdziesz. I znów uwaga... Raz piszesz tak a innym razem srak. Zdecyduj się. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
27 minut temu, seweryn20 napisał:

To są dwa wały różnej konstrukcji. Jeden ma wybranie, drugi jest pełny ale wywarzone są oba, oba znam choć pierwszego z dwutakta nie kojarzę. Też był pełny w polskim silnikiem. Ogar z  czeskim silnikiem ma inny wał, w romiecie też są inne, pełne z wyważeniem. Wały silników jednocylindrowych tym bardziej dwutakta myszą być uważane a ich konstrukcja jest inna  bo skrzynia korbowy pełni funkcję w napełniania cylindra. W czterosówach takiego nie znajdziesz. I znów uwaga... Raz piszesz tak a innym razem srak. Zdecyduj się. 

wyważenie wału a przeciwagi to 2 różne rzeczy znowu farmazony piszesz jeśli nie znasz wału od ogara 205 czy komara który zawsze miał takie same przeciwagi a różnica między komarem S38 a 023 była w miejscu na klin, jeśli wał nie był by wyważony to by sie rozleciał po pierwszym odpaleniu zdecyduj się czy piszesz o wywazeniu wału czy o przeciwagach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czy ty po Polsku rozumiesz? Napisałem Ci wyraźnie oba wały są wywarzane. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
2 godziny temu, seweryn20 napisał:

Czy ty po Polsku rozumiesz? Napisałem Ci wyraźnie oba wały są wywarzane. 

każdy wał jest wyważany nie kzdy ma przeciwagi nie pogrążaj się dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie pisałem nigdzie że wały są niewyważane. Napisałem Ci wyraźnie że każdy nawet ten bez przeciwwag z tą różnicą że wał bez przeciwwag nie znajdziesz w singlu a jedynie w silniku wielocylindrowym.   Rozumiesz teraz czy jeszcze raz Ci to napisać tłusty drukiem? 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Dziekuje panowie za pomoc bo dzieki waszym odpowiedziom bede sie pewniej czul jezdzac ciagnikiem ze przekrocze obroty mysle ze napewno bedzie lepiej chodzil niz na glowicy 50. Zrobilem przerobke przedewszystkim ze wzgledu na odpalanie nawet latem na swiecach zarowych zimnego silnika bo bez nich tylko kopcil a nie palil a te nowe to totalny byl badziew zaraz sie przepalaly a 80 jak jest cieplo to pali od strzala.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
3 godziny temu, seweryn20 napisał:

Nie pisałem nigdzie że wały są niewyważane. Napisałem Ci wyraźnie że każdy nawet ten bez przeciwwag z tą różnicą że wał bez przeciwwag nie znajdziesz w singlu a jedynie w silniku wielocylindrowym.   Rozumiesz teraz czy jeszcze raz Ci to napisać tłusty drukiem? 

to gdzie według ciebie wał od jawki ma przeciwagi jeśli w każdym miejscu jest identyczny

2 godziny temu, tomekmtz napisał:

Dziekuje panowie za pomoc bo dzieki waszym odpowiedziom bede sie pewniej czul jezdzac ciagnikiem ze przekrocze obroty mysle ze napewno bedzie lepiej chodzil niz na glowicy 50. Zrobilem przerobke przedewszystkim ze wzgledu na odpalanie nawet latem na swiecach zarowych zimnego silnika bo bez nich tylko kopcil a nie palil a te nowe to totalny byl badziew zaraz sie przepalaly a 80 jak jest cieplo to pali od strzala.

w D50 świece to podstawa a te nowe to badziew chyba że orginały zamówisz albo przerobisz gniazda na świece samochodowe które będą wieczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Skoro w autach są świece ze sterownikiem, to czemu mają nie być w traktorze? Włączasz zapłon, lampka za moment gaśnie, odpalasz i się nie martwisz.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Tylko w samochodzie sterownik działa na zasadzie odczytywania temperatury i zależnie od tego dobiera czas grzania świec. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
No to co za problem z tyłu głowicy gdzie kran nagrzewnicy dorobić przystawkę i czujnik od golfa2? Do tego sterownik również z tego auta.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
gdyby dobrze jakiś termik dobrać to mogło by się udać że im zimniej tym dłużej byłby załączony ale chyba prościej jakąś elektronikę wymyślić w ostateczności potencjometr którym sam ustawisz czas grzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

A co za problem wyrzucić ten silnik i wstawić jakiś od samolotu? Tylko po co skoro zwykły przycisk jest wystarczający.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Kombinujecie a wszystko można kupić oryginalne na szrocie. Mam nawet taki zestaw gdzieś.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Do tego ruska ze świecami w komorze,  taki zestaw byłby fajny a na szrotach można kupić za grosze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Co do sterownika w samochodzie - mam takie głupie rozwiązanie, że kontrolka gaśnie dużo wcześniej i muszę nasłuchiwać cyknięcia przekaźnika bo jak za szybko spróbuję odpalić to nie daje rady przekręcić tyle prądu ciągną świece. Zanim się zorientowałem to rozrusznik poleciał do regeneracji a później kupiłem nowy aku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Dnia 24.02.2018 o 16:41, radio19966 napisał:

to gdzie według ciebie wał od jawki ma przeciwagi jeśli w każdym miejscu jest identyczny

w D50 świece to podstawa a te nowe to badziew chyba że orginały zamówisz albo przerobisz gniazda na świece samochodowe które będą wieczne

Wał jest tak samo wyważony a większa waga po stronie przeciwnej do sworznia jest przeciwwagą dla niego.  Przeciwwaga to  większa masa po stronie po której jest potrzebna  w tym przypadku ta masa jest uzyskana z całego elementu. Jedne  wały mają przeciwwagę przykręconą, inne odlaną a jeszcze inna jest uzyskana  ze zmniejszenia masy po stronie przeciwnej. Jak na zdjęciu. Przeciwwaga to większa  masa po przeciwnej stronie  niż  sworzeń czy czop.  Spotykane tylko w dwusuwach z racji roli jaka pełni skrzynia korbowa.

przeciwwaga-walu-jawa-cz-350.jpg

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
53 minuty temu, seweryn20 napisał:

Wał jest tak samo wyważony a większa waga po stronie przeciwnej do sworznia jest przeciwwagą dla niego.  Przeciwwaga to  większa masa po stronie po której jest potrzebna  w tym przypadku ta masa jest uzyskana z całego elementu. Jedne  wały mają przeciwwagę przykręconą, inne odlaną a jeszcze inna jest uzyskana  ze zmniejszenia masy po stronie przeciwnej. Jak na zdjęciu. Przeciwwaga to większa  masa po przeciwnej stronie  niż  sworzeń czy czop.  Spotykane tylko w dwusuwach z racji roli jaka pełni skrzynia korbowa.

 

gdzie ty w wale od jawki widzisz przeciwage skoro cała część jest jednakowa  jedynie sworzeń i korbowód moze zmienić ciężar na dodatkowy a propo 2T to komora korbowa wcale nie musi spełniać pompy tłoczącej mieszankę bo moze być osobna na rorządzie ale produkują tak silniki bo jest prościej i taniej c2809a.jpg.def599ddd4f7a4239d1a32a4300b7749.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Popatrz sobie na inne zdjęcie tego wału to zobaczysz.

Poza tym napisałem ci przeciwwaga to większa masa nie musi się odznaczać wizualnie.

Daruj sobie dwutakta bo nie o nim jest mowa a o wale czterocylindrowego czterotakta.  Gdzie wał pozbawiony przeciwwag i wyważenia każdej korby z osobna jest gorszym rozwiązaniem niż wał jaki jest w mtz 80.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Gorszy? Wszystko zależy jakie jest przeznaczenie ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jakie by nie było  nawet pracując luzem   bardziej dostaje po tyłku niż  wal z przeciwwagą dla każdego  wykorbienia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj