Skocz do zawartości
grego

Pompa wtryskowa MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
grego    262

Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.

Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    783

1600 obroty pompy? to silnik musiał by mieć 3200. Daj pompę do roboty, na jakiś czas będziesz miał spokój i przy okazji spytaj się pompiarza o co w tym chodzi. Jak zrobisz pompę to ustaw porządnie kąt wtrysku i zawory.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    262

Ta pompa co ją teraz założyłem, to "nówka" jeszcze nie używana, zabezpieczona i zabląbowana tyle że jeszcze CCCP ;) wątpię żeby była uszkodzona. Oczywiście chodzi mi o obroty silnika, które na tej pompie osiągały tylko 1600 obr/min. (tak też jest napisane na tabliczce na tej pompie ). Mi sie wydaje że ta pompa była fabrycznie ustawiona do innej maszyny\silnika bo symbol jest ten sam co na starej. Zastanawiałem czy samemu da się to ustawić, ale chyba zawioze to jakiegoś warsztatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

różnie to jest z tymi regeneracjami ja raz oddałem od T 25 pompę do regeneracji to odebrałem ją jeszcze gorszą jak była :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Zgadza się. Tyle że grego ma nówkę tylko jakoś dziwnie ustawioną.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

W koparkach mtz pronarach-narew tych z lat ok 94-98 składanych w polsce były tak ustawiane oryginalnie pompy też się kiedyś dziwiłem jak to pierwszy raz zobaczyłem, ale później gdzieś znalazłem że miały wyższą dawke paliwa, i niższe max obroty, możliwe że trafiłeś na tę pompę, tak to są takie same, wystarczy na stół i przestawić.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

Panowie gdzie w mtzcie przy pompie paliwowej moge podkrecic by był mocniejszy i zrywniejszy. Zadnej zrywności nie ma może ktoś ma jakiś schemat pompy gdzie to sie podkreca kolega mówił mi ze sa dwie śrubki i tm sie podrkęca ale nie bardzo wiem które może ktoś doradzi pomoże

Edytowano przez LUKASZ82mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Najpierw upewnij się, że wtryski dobre, a kont początku tłoczenia prawidłowo ustawiony.

Dopiero zabieraj się za kręcenie przy pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.

Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?

 

Kolego a może ty masz pompę z belarusa wersji 500,różni się ona od wersji 800 tylko regulatorem obrotów no i ustawieniami(jeżeli tak jest to wiecej jak 2000obr/min z niej nie wyciągniesz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    228

@Macin2 po 2 latach to raczej doszedł co jest.

Dokładnie nie pamiętam która, ale ja jedną wkręciłem i nic nie dało, to wykręciłem ją tak jak była, i drugą wkręciłem i wtedy dostał dawkę paliwa.

Ale ja też nie miałem kopyta, to dałem pompę do regeneracji, do dobrego zakładu, to kołami na asfalcie potrafił zamieszać., a przed remontem, no to jechał bo jechał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Śrubka M6 ta od dołu. Chyba jedna jest tylko z otworkiem na plombę.Popuścisz kontrę i zdaje się w prawo zwiększa się dawkę paliwa. Już pół obrotu widać po kolorze spalin przy dodawaniu gazu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

wtryski robiłem ale i tak nie jest jeszcze to z prawej strony pompy sa takie 2 srubki i jedna jest z plombą nie chce narazie oddawac do regeneracji bo ani nie kopci nawet troche mysle zeby dac dawke lepszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

kąt wtrysku się ustawia pąpą na boki czy jak a czy pąpa motopal pasuje do d 240 ? ?

Edytowano przez piotrccc2

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

To pytanie czy stwierdzeni? Bo nie wiem czy jeśli to pytanie to mam ci odpowiedzieć czy stwierdzenie i mam cię wyprowadzić z błędu w mniej przyjemny sposób.

Popraw posta i napisz go zgodnie z gramatyką.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

He he. Spoko. Kąt wtrysku reguluje się obracając zębatkę napędową pompy wtryskowej względem wałka pompy.

Pompa montowana w belarusach motorpal powinna pasować do D-240. Tutaj nic się nie zmieniło może poza sposobem przykręcenia zębatki do flanszy na osi pompy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    111

Mam takie pytanie.

Zauważyłem od jakiegoś czasu wyciek na pompie. Z przodu i z tyłu pompy są pa dwa wkręty na śrubokręt i to tam się poci, ale żeby było śmieszniej to nie cały czas. Jak ciągnik długo chodzi to wysycha.

Da to radę samemu ogarnąć czy lepiej do mechanika od pomp oddać?

Na fotce zaznaczyłem gdzie się poci. Na tylnej ściance pompy są takie same śruby ale bez rozbierania pompy nie da się do nich podejść śrubokrętem żeby sprawdzić czy nie popuszczone. Poza tym wydaje mi się, że one mają nakrętki kontrujące to pewnie coś się nimi reguluje.

post-34912-0-15501900-1388661560_thumb.jpg

post-34912-0-47139500-1388661644_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Oby dwa korki jak z jednej tak mi drugiej strony to kanały podające paliwo do sekcji. Spokojnie możesz to dokręcić. nie ma tam żadnej regulacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Nie mam bladego pojęcia. Do zetora drogo wychodzi bo coś niecałe 1000 zeta, 60-ka już nie pamiętam ale nie jest drogo. Mtz nie wiem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    111

Muszę jakoś spróbować to dokręcić bez wyjmowania pompy bo jeszcze trochę to cały ciągnik rozbiorę i w końcu do wiosny się nie wyrobię z tym przeglądem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Ile u was biorą za porządną regenerację pompy?

 

u mnie brał 400 zł za regenerację w ruskim i tak bierze od 60, od bizona rekorda 900 zł brał


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Nikita_Bennet
      Witajcie, robił to ktoś?
      Jak się do tego dobrać aby nie rozwalić niczego, mam luz na tym co jest skierowany do tyłu ciągnika i chcę to zrobić zanim rozwali ten z przodu.
      MTZ 952.3.
      Jeden krzyżak to 20-60 zł max z tego co patrzę po allegro więc tyle co nic a jak zrobię to następne 6-7 lat będzie spokój.
      A i czy jest sens wstawiania takiego z kalamitką? Bo widzę że są takowe.
       
      No i o co chodzi z tymi wałkami - od 80 zł do ponad 200zł??
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez TadzikC360
      Witam czy jest jakieś pokrętło do regulacji wysokości podnoszenia tylnich ramion w MTZ 82. z góry dzięki
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.