Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli ta przyczepa ma numer ramy mogliście to wpisać w fakturę, sądzę że ułatwiło by to sprawy. Najlepiej weź papierki i podjechac na okregową stacje i zapytać ogarniętego diagnosty. Według mnie problemów nie powinno być.

Jak numer ramy posiada


Diagnosta ustala przeznaczenie nie wk w moim przypadku D47 że specjalnej zmieniał na rolnicza

Opublikowano

Pytałem dokładnie w tym temacie - zmianę przeznaczenia musisz zrobić poprzez zmiany konstrukcyjne - takie coś może wykonać tylko podmiot który posiada odpowiedni wpis w PKD - najzwyczajniej potrzebujesz od nich fakturę jako dokument potwierdzający przeprowadzone zmiany - np. zaczep z mediami na drugą przyczepę. Dopiero wtedy na stację i WK.

To co piszesz żeby pominąć te zmiany tylko diagnosta to można tylko i wyłącznie dla przyczep które w rejestrze posiadają wersję rolniczą, d633 jest tylko jako ciężarowa. 

Opublikowano
2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Poradźcie przyczepa Autosan d 633 kupiona z wojska po zakupie odrazu przerobiona na wywrotkę 3 stronna posiada fakturę z agencji mienia wojskowego z adnotacja że nie miała tablic ani dowodu rejestracyjnego, jak zabrać się za rejestrację żeby była odrazu rolnicza i nie narobić kosztów i papierologi 

No chyba jednak robiłeś :P

Opublikowano

Jak ma się do czynienia z kumatym diagnosta wszystko da się zrobić 😉 u mnie przed remontem od razu po kupnie była ciężarowa potem po przeróbce na wywrotkę dało się w CEP zmienić na ciężarowa-rolnicza i dodatkowo zamiast skrzyniowej sztywnej została wpisana skrzyniowa wywrotka. Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu 

Opublikowano (edytowane)

Jaka przyczepa?

"

Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu" - i tu pies pogrzebany, nic diagnosta nie zrobi z D633

 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
3 godziny temu, akmaly napisał:

Pytałem dokładnie w tym temacie - zmianę przeznaczenia musisz zrobić poprzez zmiany konstrukcyjne - takie coś może wykonać tylko podmiot który posiada odpowiedni wpis w PKD - najzwyczajniej potrzebujesz od nich fakturę jako dokument potwierdzający przeprowadzone zmiany - np. zaczep z mediami na drugą przyczepę. Dopiero wtedy na stację i WK.

To co piszesz żeby pominąć te zmiany tylko diagnosta to można tylko i wyłącznie dla przyczep które w rejestrze posiadają wersję rolniczą, d633 jest tylko jako ciężarowa. 

A jakie to zmiany konstrukcyjne należy zrobić w przyczepie ciężarowej aby można ją uznać za rolniczą?

Opony rolnicze nie są wymagane, zaczep do drugiej przyczepy także nie jest obowiązkowy, tak samo jak złącza pneumatyczne, hydrauliczne i gniazdo elektryczne.

Każda przyczepa ciężarowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy rolniczej.

Jedynymi zmianami (i nie są to zmiany konstrukcyjne) są:

- wymiana żarówek z 24V na 12V?

- usunięcie tablic wyróżniających pojazd długi (jedną lub dwie prostokątne),

- montaż trójkąta wyróżniającego pojazd wolno poruszający się. 

Opublikowano
5 godzin temu, astrahxenon napisał:

Tak to wiem ale to papierologi i kosztów. A pytanie bo wk wydaje próbne tablice i wysyła mnie na badanie i określenie danych i nie da na tym określeniu określić jej jako rolniczej 

Co masz napisane na fakturze zakupu przyczepy? Jest tam wzmianka o rodzaju przyczepy, przeznaczeniu itp.?

Opublikowano
3 godziny temu, Roki212 napisał:

Jak ma się do czynienia z kumatym diagnosta wszystko da się zrobić 😉 u mnie przed remontem od razu po kupnie była ciężarowa potem po przeróbce na wywrotkę dało się w CEP zmienić na ciężarowa-rolnicza i dodatkowo zamiast skrzyniowej sztywnej została wpisana skrzyniowa wywrotka. Tyle że właśnie ten model był ciężarowy jak i rolniczy więc nie było problemu 

Kiedy to robiłeś bo pewnie z 2 lata temu była taka możliwość ale się skomplikowało teraz.

Opublikowano
48 minut temu, astrahxenon napisał:

Pojazd marki Autosan d 633 nr VIN rok produkcji tyle nie pisze nawet że to przyczepa

To teraz poszukaj dobrego diagnosty, który uzupełni dane, w tym wpis: przyczepa ciężarowa-rolnicza wywrotka.

Opublikowano (edytowane)

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła? To może uda się też Ursusa C330 jako przyczepę zarejestrować, bo przecież też ma 4 koła i po polu jeździ...

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, MF675ursus napisał:

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła? To może uda się też Ursusa C330 jako przyczepę zarejestrować, bo przecież też ma 4 koła i po polu jeździ...

Z tym Ursusem C330 jako przyczepa, to już przesada.

Natomiast przyczepa, to przyczepa. W dowodach rejestracyjnych różne wpisy można znaleźć często błędne lub niekompletne. W tym konkretnym przypadku dowód rejestracyjny został w wojsku. Diagnosta uzupełni dane według tego co zobaczy i porówna z katalogiem. I tu najważniejsza jest dobra wola diagnosty, bo to co on wpisze w zaświadczenie, to WK umieści w dowodzie rejestracyjnym. Nikt nie będzie w wojsku dopytywał, czy ta przyczepa była ciężarową czy rolniczą, tak samo sztywna czy wywrotka. 

 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, akmaly napisał:

Jaka przyczepa?

D46

1 godzinę temu, Sadek napisał:

Kiedy to robiłeś bo pewnie z 2 lata temu była taka możliwość ale się skomplikowało teraz.

No gdzieś tak a nawet i może trzy, teraz nie słyszałem aby coś się zmieniło ale wszystko możliwe

 

56 minut temu, MF675ursus napisał:

Który diagnosta się podłoży i wpisze że przyczepa jest rolniczą wywrotką, jeżeli nigdy z fabryki taka nie wychodziła?

A to mało ważne że nie wychodziła z fabryki z wpisem wywrotka, zmieniła się klasyfikazja takich pojazdów z biegiem lat i tyle nie myśl że w dowodzie pisze że wywrotka bo nie, w dowodzie widnieje ciężarowa-rolnicza a reszta dokładniejszych danych w CEP tyle że zostało D46-A bo tego nie zmnienisz reszta wszystkich danych wpisana z rolniczej jak ładowność, waga, prędkość max itd

Dla zainteresowanych dane z CEP po zalogowaniu przez profil zaufany do Mój pojazd

 

Przyczepa.jpg

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

D47 była jako rolniczą, to i dane mieli skąd przepisać. A do D633 skąd weźmiesz dane "rolnicze"? Z palca? To niech wpisze ładowność 10 ton, bo przecież wolniej będzie jeździć to i więcej uniesie...

Opublikowano (edytowane)

Toż chyba umiesz czytać ze zrozumieniem i było wcześniej napisane że z D46/47 nie było problemu bo były rolnicze jak i ciężarowe i nie problem właśnie było podpiąć jak trafiło się na kumatego diagnostę a tu właśnie w tym przypadku była tylko ciężarowa i aby stała się rolniczą trzeba zmiany konstrukcyjne czy tam papier że zostało wykonane pisali koledzy o tym wcześniej.

I mam na myśli że nie wychodziła z wpisem wywrotka czy tam skrzyniowa tylko przyczepa i model D47A czy D47B potem zaczeli pisać ciężarowa lub ciężarowa rolnicza nikt nie patrzył już na model czy jest A  czy B aby pisało że ciężatowa-rolnicza to była rolnicza i tyle i nie to że diagnosta ma wpisać rolniczą skoro jej nie było bo wiadomo że się takim czymś nie narazi, a ze porobili w CEP podrodzaje pojazdów to tam jest wpisane akurat w moim przypadku wywrotka skoro taka widział taką wpisał

Edytowane przez Roki212

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v