krzys79

Wymiana łożyska tylnego wału MTZ 82

Polecane posty

LTZ55a    118

Co Ty pierdzielisz? To tak jakby kij czuł różnicę a nadgarstek już nie. Wyśpij się.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
3 minuty temu, LTZ55a napisał:

Co Ty pierdzielisz? To tak jakby kij czuł różnicę a nadgarstek już nie. Wyśpij się.

na kuju przesuwasz ciężar w stosunku do nadgastka a w mtz nie przesuwasz ciężaru mtz w stosunku do łożysk ciężar jest przesunięty w stosunku do kół ale nie do łożysk

Edytowano przez radio19966

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Po takich tłumaczeniach dalej pieprzysz. No pewnie masz większe doświadczenie, bo tato daje Ci jeździć ciągnikiem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
6 minut temu, LTZ55a napisał:

Po takich tłumaczeniach dalej pieprzysz. No pewnie masz większe doświadczenie, bo tato daje Ci jeździć ciągnikiem.

tak dokładnie tata wozi mnie na kolanach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli odległości A i A1  są takie same to nie zmienisz obciążenia łożyska a jedynie samej półosi. Obciążenie łożysk  idzie od środkowego punktu styku opony pionowo do półosi a nie prze z piastę.  Obciążenie łożysk zmienisz jedynie zmieniając odległość A gdyż wtedy zmienia się ramię jakie działa na łożyska. Zmieniając położenie piasty zmieniasz w największym stopniu obciążenie półosi poza pochwą  i w mniejszym między łożyskami.

IMG_20171229_205418.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dobrze piszesz Seweryn, w mniejszym stopniu, ale zmienia się siła  działająca na łożyska. No oczywiste jest że na półosie  więcej się zmienia. Mocniej ciśnie na półosie, te z kolei mocniej na łożyska. Jak mnie wujek Seweryn nie przekona, to nikt inny.:)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He dzięki.  Z racji tego że półoś jest sztywna totalnie to nie zmieniając odległości A nacisk na same łożyska jest identyczny. Jedynie obciążenie na półosi inne. Zresztą samymi łożyskami bym się nie przejmował. Nie jeden film pewnie widziałeś gdy w borexie koło odpada a piasta jest przy samym łożysku. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Czemu Ty w ogóle przekręciłeś u siebie?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam felgi 34 cale z bardzo głęboko wstawioną tarczą środkową . Jak były normalnie przykręcone na samym kraju półosi to opony szły dosłownie 30 może 50 milimetrów od kabiny i zbiorników. Po każdej jeździe w polu był syf na bakach, łopata ziemi. Obróciłem tylko po to by odsunąć koła od kabiny i zbiorników. Teraz jest czyściutko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie mogę nawet zobaczyć tego zdjęcia na swoim genialnym galaxy.

Dalej twierdzę, że jest wpływ na łożyska, na przykładzie sztangi. Jak rozsuniesz obciążenie, to sztanga to odczuje, ale na niej się nie kończy bo ona dalej ciąży na rękach.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tego co w temacie wstawiłem? To ci go na serwerze pod linkiem umieszczę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
31 minut temu, LTZ55a napisał:

Nie mogę nawet zobaczyć tego zdjęcia na swoim genialnym galaxy.

Dalej twierdzę, że jest wpływ na łożyska, na przykładzie sztangi. Jak rozsuniesz obciążenie, to sztanga to odczuje, ale na niej się nie kończy bo ona dalej ciąży na rękach.

Wpływ jest czy nie, co to zmienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie nic. Mtz ma kulkowe łożyska które są słabe a i tak przy maszynach jakie są do tego ciągnika wytrzymują kupę. Szybko szlag je trafia gania jąć bardzo dużo po drogach z tandemem. Można to uleczyć zakładając wałeczki. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Więc nie ma się co spinać, w trasie dostają bo wysokie obroty i prędkość, w polu znowu jednoosiowe przyczepy. Zmiana położenia koła czy rozstaw tyle na nie działa co i waga kierowcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029
52 minuty temu, LTZ55a napisał:

Nie mogę nawet zobaczyć tego zdjęcia na swoim genialnym galaxy.

Dalej twierdzę, że jest wpływ na łożyska, na przykładzie sztangi. Jak rozsuniesz obciążenie, to sztanga to odczuje, ale na niej się nie kończy bo ona dalej ciąży na rękach.

i sobie sam odpowiedziałeś ,sztanga cierpi a w rekach i tak ten sam ciężar, a ręka to punkt podparcia czyli łożysko

na galaxy wrzuć przeglądarka chrome i wszystko otworzysz z AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Mam chrome ale dalej średnio to wygląda. 

Przecież jak sobie rozszerzyć ciężar na sztandze, to na rękach też poczujesz różnicę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No jak... jeśli podnosisz sztangę  dwoma rękami z obciążeniem rozstawionym na 50cm a na 100cm to dalej waga jest taka sama.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Odczuwasz większy nacisk. Czy rozstawisz ciężar czy zwężysz ręce.

Wezmę to sprawdzę jak będzie czas.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nacisk na ręce może i tak kiedy dźwigasz z rekami równolegle ustawionymi  a rozsuniętymi z racji  ich ułożenia i to tylko odczucie ale nie  rozsuwając sam ciężar... różnicy nie ma. Komplet waży tyle i jak nie ustawisz dźwigając go do góry ciężaru nie zmienisz. 

Sprawdź sprawdź :)

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Panowie przepraszam że moje pytanie doprowadziło do słownych  przepychanek ,

 

 ale Seweryn ma rację nic to nie zmieni na  łożyska tylko na oś , myślalem ze coś pomoże  ale  u mnie nie ma sensu zamieniać kół  miejscami , maszyny jakie mam najcięższe to 450 kg i rozrzutnik jednoosiowy , więc na parę lat wystarczy , a następne kupie walkowe, pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Za twojej kadencji nie wysiądą, chyba że szajs kupiłeś.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Firmy nie pamiętam ale kosztowały coś około 100 zł

z agromaru brałem te lepsze miały być ;-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Niestety łożyska teraz to szmelc. Szukałem informacji o FŁT Kraśnik i już chińczyki maczają tam palce od kilku lat podobnie jak w wielu innych fabrykach. Nawet jeśli nie oni to planowane starzenie produktu robi swoje. Teraz w skrzyni wszystkie zmieniam i podejrzewam że długo się nie nacieszę. U znajomego to nie wiem czy dwa lata wytrzymało po zmianie na półosi tylko on targa agregat uprawowo siewny. Te wałeczkowe to trzymają wzdłużnie? Z kimś się już tu raz kłóciłem o to obracanie felg, niektórym nie idzie wytłumaczyć, że to bez sensu :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
1 godzinę temu, mani51 napisał:

Niestety łożyska teraz to szmelc.

Bredzisz, można bez problemu kupić dobre łożyska tylko należy się z tym liczyć że jedno takie łożysko kosztuje trzy razy tyle co "normalne" w sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Są dobre łożyska ale i cenę mają dobrą. W punktach rolniczych raczej nie znajdzie  oni sprowadzają taki towar jaki im się sprzeda a nie będzie leżał bo cena wysoka.

Te łożyska trzymają wzdłużnie w jednym kierunku. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj