kellyq

Prostownik z rozruchem a instalacja 12/24V

Polecane posty

kellyq    225

Pytanie może i głupie a może i nie ale nie mam pojęcia gdzie się wpiąć prostownikiem z rozruchem 24V w instalację ciągnika. W ciągniku jest 2 aku 140Ah 12V. W instalacji jest 12V a na rozruch podawane jest 24V. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Tylko że tam wszyscy radzą wymienić aku, a nie o to się rozchodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingway    9

U mnie w ciągniku jest 12/24 i zawsze prostownik jest ustawiony na 12 v do jednego akumulatora , który też jest 12 v ;) I jak drugi też rozładowany to też następny tak samo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Koledze tu nie chodzi raczej o zwykłe doładowywanie akumulatora, tylko o korzystanie z funkcji rozruchu z 24v.

 

Zależy jakie rozwiązanie, jak tutaj, to jest problem.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1592

Skoro masz rozruch na 24v i rozrusznik też na 24v to podłączasz do rozrusznika w te miejsce gdzie przychodzi przewód od akumulatora. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Z uwagi na to że akumulatory w takim układzie są połączone  równolegle lub szeregowo ( w momencie rozruchu) to proste podłączenie nie jest możliwe . Można by np.  zrobić jakąś synchronizację przełącznika 12/24 z prostownikiem .

Niektórzy piszą że podłączają ten dodatkowy zasilacz do rozrusznika i nic się nie dzieje - może tak być ale to zależy od wydajności prądowej urządzenia rozruchowego i stanu akumulatorów .  Sprawne akumulatory wspomagane niewielkiej mocy zasilaczem stanowią  dla niego wystarczające obciążenie  i  napięcie szybko nie wzrośnie  do niebezpiecznego poziomu  co może stwarzać pozory że wszystko jest w porządku ale tak nie jest . Wystarczy że poluzuje się klema na akumulatorze i mamy problem . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1592

Przeczytaj  pierwszy post autora .

Akumulatory są połączone równolegle i jest w instalacji 12v tylko jest ten tzw klepak który przełącza i w szereg i na rozrusznik daje 24v  i te 24v masz tylko na czas rozruchu i tylko na rozruszniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

A jak nie jest włączony rozruch to jest 12 i można wysadzić akumulator....

 

Teoretycznie potrzeba kumatego pomocnika i komunikacji. 

Włączamy rozruch, pomocnik podłącza ,,wspomagacz" 24V. Silnik startuje, pomocnik odłącza rozruch i dopiero puszczamy przycisk od rozrusznika. Teoretycznie łatwe i proste. Teoretycznie...

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1592

Taki rozruch powinien mieć włącznik na kablu byś mógł samemu obslur,yc .

Jak nie trzymasz w ciągniku startera to kepak jest rozłączony i na rozrusznik nie idzie żaden prąd,  dopiero po przyciśnięciu startera lub przekręceniu kluczyka na start zależy o jakim ciągniku mowa  wtedy ten klepak prelacza na i daje na rozrusznik prąd 24v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Niektórzy  używają tego sposobu ale to zadanie podobne do pracy sapera . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Ale nie o tym jest temat.

Może nie ma problemów z uruchomieniem, a kolega się przygotowuje na jakaś wyjątkową sytuację i woli wiedzieć za wczasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Powinien odpalać ale czasem są właśnie takie sytuacje że rozruch ratuje d*pę. Podpięcie rozruchu pod rozrusznik nic nie daje bo po włączeniu zasilania a jeszcze przed kręceniem rozrusznikiem tam jest 12V z połączenia równoległego akumulatorów. Prostownik wykrywa to jako spadek napięcia i podaje prąd na rozruch. I się okazuje że nagle akumulatory muszą przyjąć 400A ładowania.

Mam pewien pomysł z dodatkowym przekaźnikiem, chyba by to wypaliło.

Bez nazwy.jpg

Edytowano przez kellyq
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1592

Daje daje tylko ty prąd z tego rozruchu musisz podać w chwili jak już kręcisz rozrusznikiem i go zabrać zanim skończysz tak trzeba robić w każdym przypadku nieważne czy to instalacja z klepakiem czy bez. 

Dlatego każdy zewnętrzny rozruch powinien mieć włącznik na długim kablu byś mógł go uruchomić siedząc w ciągniku.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kellyq    225

Ano właśnie na długim kablu, nie zrobię tego na kablu zasilającym prostownik bo nie wiem czy przez takie odcinanie w trakcie nic się nie uszkodzi z elektroniki, a znowu na długim kablu do rozrusznika też tak średnio. A z tym dodatkowym przekaźnikiem jak Ci się to widzi. On w sumie działa tylko jak mamy przekręconą dźwignię od zapalania, po jej puszczeniu odcina prostownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Włącznik rozrusznika typu przycisk dwustopniowy dałby większą kontrolę nad stanami nieustalonymi i całym rozruchem .

Edytowano przez peugeot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4140
10 godzin temu, peugeot napisał:

Niektórzy  używają tego sposobu ale to zadanie podobne do pracy sapera . 

No właśnie, moment nieuwagi i narobi niezłego bajzlu, żeby zawczasu kupił nowe aka i po problemie, a nie jakieś karkołomne kombinacje z rozruchem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konteno    1777
11 godzin temu, Alchemik napisał:

Teoretycznie łatwe i proste. Teoretycznie...

przekaźnik od widlaka na 24V uruchamiany wraz z rozrusznikiem

@kellyq uprzedziłeś mnie, dorobić jakiś przewód na jakichś konektorach ale po co aż 800A  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Camry
      Mam małe pytanko czy taki prostownik z rozruchem będzie dobry np. do rozruchu bizona czy też większego ciągnika . Jeśli macie lepsze propozycje to podsuncie. Wiem tematów było już dość dużo ale jakoś chodzi mi po głowie ten model a nigdzie tu na forum nie bylo o nim wzmianki. Dzięki 
      https://erli.pl/produkt/prostownik-z-rozruchem-class-750-lcd-rozruch-700a,166480992?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQAxkx6XIYDalvfXO3ZVaR2kdU2vq10NvAl9YBT0uqTsAOZf32j7LRChoCQ80QAvD_BwE
       
    • Przez ma123
      Witam planuje zakup prostownika z rozruchem z tego co czytałem to dobrze by było gdyby miał chociaż 500ah podczas rozruchu głównie miał by służyć do odpalania c360 c330 zimą oba posiadają akumulator 120 ah jakie polecacie prostowniki z rozruchem 
    • Przez lysyrolnik
      Witam
       
      No i stalo sie w moim MTZ 82TS padly baterie, i tu nasuwa sie moje pytanie- Jakie polecacie akumulatory?
      dodam ze w moim MTZ-cie sia aku... 2x 6v
    • Przez Fugeo
      Cześć Jaki polecicie mi nowy prostownik 12 V i 6 V do 200 zł do ładowania głównie akumulatorów w ciągnikach. Pojemność największego w claasie to jak się nie mylę ok 160-170 Ah. I czy warto szukać prostownika z funkcją rozruchu?
    • Przez Rolnik4056
      Witam.
      Zmieniam akumlatory w c330 z 2x 6 v na 1 12V.
      I pisze z pytaniem czy akumlator o parametrach 12V 120Ah 1000A wystarczy?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj