Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
drogerhas    0

Witam mam wielki dylemat na temat wyboru ciągnika. Posiadam gospodarstwo o pow. 15ha i zajmuję się hodowlą bydła mlecznego i w tej chwili mam 3 ciągniki: Ursus c-330, Ursus c-360 i Ursus c-385, który złożony z Ursusa i Zetora trochę tego i trochę tego taki już po prostu kupiłem. I właśnie z tym c-385 mam problem, posiada on przedni napęd, elektryka sprawna, 87km, 2 wyjścia hydrauliczne i  reszta standardowo, nie jest on w najgorszym stanie z zewnątrz bo pomalowany i w kabinie nie jest najgorzej. I właśnie chcę się jego pozbyć, bo kupiłem go od handlarza i to był mój bardzo wielki błąd. Handlarz zrobił go tak aby tylko go sprzedać: pomalował bez podkładu, silnik w nie najlepszym stanie(wiem że dużo nie wytrzyma), hydraulika się psuje, pompa paliwa do wymiany. Choć mam go od wielu lat dopiero teraz pomyślałem  o tym tylko zastanawiam się co lepiej? Sprzedać go i kupić inny za podobne pieniądze czy też do poczciwej sześćdziesiątki wstawić przedni napęd i wspomaganie? Dodam też że sześćdziesiątka ma swoje podzespoły w bardzo dobrym stanie oprócz hydrauliki ale to się zrobi. C-360 robiłem do tej pory większość prac polowych c-385 tylko orałem, kultywatorowałem i belowałem. Jakbym wstawił przedni napęd te obowiązki przejęłaby 360, dodam też że mam podłączonego do niej tura zwykłego dwusekcyjnego i w przyszłości planuję zakup nie za dużego pługa 3 obrotowy. I co Panowie zrobiliby na moim miejscu? Sprzedać ursusa c-385 i kupić jakiś z napędem 4x4 o podobnej kwocie(więcj niż 24 000 nie wyciągnę w takim stanie) czy też może go naprawić a może sprzedać i udoskonalić poczciwą sześćdziesiątkę? Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    933

Sprzedaż padło i kupisz jeszcze większe padło? Zrób remont i nie kombinuj bo wtopisz jeszcze bardziej. Udoskonalenie 60tki... Szkoda kasy bo i tak guzik więcej jej zapniesz a kasy nigdy nie odzyskasz. A w życiu 60tką nie zrobisz porządnej belki. Nie masz kasy to remontuj co masz bo nic więcej na te kilka ha niepotrzebne

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz0920    423
Z jednej strony powinieneś się pozbyć złoma ale czy masz więcej kasy aby zainwestowac w coś konkretnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sprzedaj te 3 i kup jeden dobry okolo 100km z turem. Może czasem więcej spali paliwa w lekkich pracach ale utrzymanie 3 ciagnikow tez kosztuje dodatkowo myslisz tylko o jednym sprzecie garazowanie itp. nawet głupi akumulator jest tylko jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    651
Nie wiem który z nich Ci jest najbardziej potrzebny bo ja sprzedał bym 385 i 330 i kupił jakiegoś MTZ 4x4 a 360 podszykowal jak jest z turem i zostawił

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pWnedMTZ    30
Ma krowy mleczne, sprzeda 3 ciągniki i kupi jeden, świetna myśl, pogratulować racjonalnego myślenia, a jak sobie bale owinie, co z kukurydzą i reszta prac do których potrzebne są dwa ciągniki...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    13975

najlepiej remontować te co masz, wiedzieć co masz, i nie myśleć że ktoś sprzeda ci w lepszym stanie niż ten co ty chcesz sprzedać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    3250

Zrób tak jak radzi @wojtal24 tylko do tego MTZ-a założyłbym tura o większym udźwigu niż ma 60-ka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    404
2 godziny temu, PRIMO napisał:

Zrób tak jak radzi @wojtal24 tylko do tego MTZ-a założyłbym tura o większym udźwigu niż ma 60-ka. 

Ten ciągnik nie nadaje się pod Tur'a. Tam skrzynia pośrednia pęka sama z siebie a co dopiero pod turem.  Chyba że będziemy rzeźbić i mocować wszystko do tylnego mostu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    651
2 godziny temu, pWnedMTZ napisał:

Ma krowy mleczne, sprzeda 3 ciągniki i kupi jeden, świetna myśl, pogratulować racjonalnego myślenia, a jak sobie bale owinie, co z kukurydzą i reszta prac do których potrzebne są dwa ciągniki...?

czytaj ze zrozumieniem to nie boli

Jak ma 3 i sprzeda 2 i kupi jeden to zostana mu 2


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    726

@wojtal24 kolega chyba odnosil sie do postu wyzej o jednym ciagniku 100 KM z turem

 

jak na moje dokladanie 4x4 do 360 to jest wyrzucanie kasy w błoto, a to nadal bedzie C-360. Doprowadzilbym ta 385 z przodkiem do stanu uzywalnosci i jezdzil, kupujac nowy ciagnik nie wiesz co kupisz, moze to samo co miales. 


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    3250
1 godzinę temu, bears napisał:

Ten ciągnik nie nadaje się pod Tur'a. Tam skrzynia pośrednia pęka sama z siebie a co dopiero pod turem.  Chyba że będziemy rzeźbić i mocować wszystko do tylnego mostu.

 

Jak się nieumiejętnie jeździ to nawet najtwardszy ciągnik padnie. Znajomy miał MTZ-a z turem który robił w tartaku i ani razu nie padła skrzynia pośrednia a co do Tur-a jak się  zakłada rzemiosło to nie ma się co dziwić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    404
45 minut temu, PRIMO napisał:

Jak się nieumiejętnie jeździ to nawet najtwardszy ciągnik padnie. Znajomy miał MTZ-a z turem który robił w tartaku i ani razu nie padła skrzynia pośrednia a co do Tur-a jak się  zakłada rzemiosło to nie ma się co dziwić. 

Nic nie padnie, ten ciągnik nigdy nie był przystosowany do tura, nie ma ramy a tylko półramę mocowaną do najsłabszej części ciągnika czyli łączeniu silnika ze skrzynią i to w miejscu gdzie jest najcieńsza. Pęka często od samej jazdy tuż obok rozrusznika gdzie ścianka jest naprawdę cienka. Ciągnik nie jest zły ale do tura to średni pomysł, nawet bardzo średni chyba że rzeźba i dorabianie ramy do tylnego mostu. Oryginalnie tur montowany jest do oryginalnej ramy a do tyłu ma tylko odciągi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    933
Nie umiesz robić to wszystko połamiesz. Kolega starym mtz rocznie przerzuca 2.5tys ton obornika, obrabia 1000bel słomy i jakieś 800 sianokiszonki... I jakoś nie narzeka na ten traktor choć mógłby to robić nowym Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    65

Ja bym 385 remontował, części tanie można we własnym zakresie sporo ogarnąć. Kupując inną używkę możesz się ponownie naciąć. Jak się porządnie zrobi remoncik to spokój na parę ładnych lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    125

A ja bym to sprzedał i glowy sobie nie zawracał remątami bo i kasy trzeba wpakowac i cześci dzisiaj nic nie warte . A i sam ciągnik tak naprawde jedynie w orce sie sprawdza a w innej robocie to tak szczerze tragedia .Biegi do bani bo mało skrzynia zgrzyta i spalanie duzo za duze . Mialem cięzka 4-ke i juz nigdy do tego nie wróce .W podobnych pieniądzach mozna znalezc jakiegos MF-a z lat 80 i bedzie o niebo lepszy .Ostatnio kupilem fergusona 675tylko ze 2WD  za nie wiele ponad 20 na dobrej gumie przebieg ponad 8tys a silnik zdrowy jak dzwon .Blacharso pognity ale troche dobrych checi i elektrod-farby i bedzie wygladal ok .Temp. ok zera pali od przysłowiowego strzała biegi nie zgrzytają spalanie nawet nie ma porównania .A 6 ton nawozu lepiej ciagnał jak stara 4-ka predkosc ponad 32 km i pod gorki zero czarnego dymu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    65

Moja 914 ma jakieś 30 kmth, 5 lat temu była kapitałka i praktyczne bezawaryjnie śmiga. Co do części to są dostępne i bardzo dobre jakościowo np. z Chełmna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez Kret1992
      Witam mam problem z 902ujką.
      Chodzi o to ze na odpalonym  slychac urgot w skrzyni posredniej na luzie a po wciśnięciu sprzegla juz nie a takze slychac go na zolwiu a na zajacu nie. Co moze sie dziac??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj