adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

mirro    6409
1 godzinę temu, tracker napisał:

Ursus był niszczony za komuny, nie pozwalano się zakładowi rozwijać, blokowano wprowadzanie nowych prototypów. A po 89 r mieliśmy rządy które dalej niszczyły ten zakład bo gdyby był silny z silnymi związkami zawodowymi to by był niebezpieczny dla władzy, był też nie na rękę wszystkim innym producentom traktorów, którzy chcieli wcisnąć swój towar w Polsce. Mało kto wie że spółki Zetor Polska w Kaliszu większościowym udziałowcem było państwo polskie, a ta spółka miała większość udziałów w czechosłowackim Zetorze. Rząd Mazowieckiego sprzedał udziały w spółce Zetor Polska czechom ... Eltrę niemieckiemu Siemensowi,  kolejne rządy coraz to inne zakłady wyprzedawały, ... stocznie itp. Takie mieliśmy rządy, takie media i mamy taką mentalność że to co zagraniczne jest lepsze. Lepiej nawet kupić Belarusa niż polskiego Ursusa i efekty są.

 

Sam zastanawiałem się ostatnio czy nie kupć dostępne jeszcze modele c-392 lub c-3102 na Hemie i z silnikiem perkinsa 4400. Czy upadną czy nie części do skrzyni czy do silnika powinny być dostępne, gorzej by było gdyby pękła np boczna szyba kabiny...

A próbowałeś może dostać ostatnio koło słoneczne przekładni planetarnej przedniego mostu HEMA do Polmota? Życzę sukcesów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

No i czas na mnie abym w końcu po dłuższym czasie nieobecności tutaj się coś udzielił. 

Wydaję mi się, że nie bez powodu podpisał "Ursus" umowę z "Zetorem". 

Chcą ratować markę i dobrze. Szkoda, że pomyśleli dopiero teraz o tym, a nie na samym początku 2012 r.  (choć może i nawet lepiej, że teraz?) 

Ja od kiedy zacząłem bardziej racjonalnie patrzeć na działania Ursusa stwierdziłem, że najlepiej byłoby dla tej marki gdyby zakupił go koncern zagraniczny posiadający doświadczenie w produkcji, dystrybucji i serwisowaniu swoich produktów.

Współczesny Ursus to nie ponad 120 lat tradycji, doświadczenia tylko taki "start up", który szuka dziury w całym. 

Aktualny właściciel Ursusa wg. mnie (to są tylko moje przemyślenia) zaprzepaścił po części te 120 lat dobrej opinii na temat produktów marki z pod loga niedźwiadka. 
Wprowadzono wielki chaos. Popełniono wiele błędów. Wiele zapowiedzianych ciągników nie wprowadzono na rynek. Czy mieli dobre chęci? Tego nigdy się nie dowiemy. Zapewne nikt "z góry" nie myślał wówczas o sentymencie potencjalnych klientów i stworzeniu od razu porządnych produktów, tylko jak w prosty sposób przez naiwność ludzi, którzy mają zamiłowanie do tej marki się dorobić.

Prosty znany nam wszystkim tu na forum przepis:

1. Aby zaistnieć na rynku zakup logo renomowanego upadłego producenta.
2. Jak zmiana nazwy marki nie pomoże, powróć do kultowego nazewnictwa modeli (bo ludzie są sentymentalni). 
3. Atrakcyjna cena. (bo ludzie patrzą na niską cenę)
4. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny. (no bo przecież ludzie kupują oczami) 
5. Nie zaszkodzi również w kółko powtarzać, że podzespoły nie są nasze co prawda, ale od renomowanych europejskich producentów. 
Oczywiście się nabijam, ale tak to wygląda jak ktoś troszeczkę poszerzy zakres widzenia. 

Tak naprawdę wszystkim producentom zależy tylko na kasie. Zawsze to po pierwsze czy to nam się opłaci, a jeżeli tak, to co musimy zrobić aby na tym zarobić. 
A rolnik wydaję mi się najbardziej w tym wszystkim pokrzywdzony, bo on jak coś sprzedaje to ceny nie może podyktować, on z nikogo nie może wydoić kasy. Dla nas wszystko co dobre to drogie, a jak sprzedawać to za grosze... A wydatków jest sporo. Nie tylko utrzymać tę maszynę co się kupi... (wiem piszę o oczywistych rzeczach) ale chyba takie są realia co? 

Pozdrawiam Was ;) 

Może i nie byłby to zły pomysł, jednak to już bym nie był ten sam Ursus. Jak Polmot sprzeda Ursusa zagranicznemu koncernowi, to z miejsca mówię, że zapominam o tej marce na dłuższy czas. I tak jak mówię, Orlen to dobry kandydat na nowego właściciela. Tym bardziej, że mają już na koncie odbudowę jakiejś tam ruskiej czy ukraińskiej marki (nie wiem dokładnie, z jakiej branży). A Bumar, tak jak napisał kolega @XMK13, niby miał kasę, ale faktycznie był nastawiony na sprzedaż warszawskich terenów, na których były hale produkcyjne. A Orlen niekoniecznie musi tak zrobić i ja na nich liczę, no chyba że mamy w Polsce jeszcze jakieś firmy z branży rolnictwa z dobrą kabzą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie moja sprawa co Ty byś zrobił gdyby Ursusa przejął koncern zagraniczny. Dla mnie się liczy aby to były ciągniki wysoce zaawansowane technologicznie jak na dzisiejsze czasy przystało. Ja wychodzę z założenia że nawet ten najmniejszy rolnik zasługuje na dobry ciągnik z nowinkami technologicznymi. Przede wszystkim aby była komfortowa, ergonomiczna kabina, dobry dostęp do punktów obsługi codziennej ciągnika, sprawny serwis i dostęp do części. I te 3 punkty co napisałem w przepisie na "sukces"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6409

Ciekawe co jeszcze może uciągnąć Orlen? Może niech kupi sobie mleczarnię? A może kupujący produkty Orlenu zrzucą się przy okazji jakiejś podwyżki paliwa? 
Bumar ma taką kasę jaką wyciągnie z budżetu w ramach zamówień dla PGZ. Bumar to inna bajka, chyba że będą budować pancerne traktory. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6409

Każde rozwiązanie jest dobre pod warunkiem że nie trzeba będzie tego ratować z budżetu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Nie moja sprawa co Ty byś zrobił gdyby Ursusa przejął koncern zagraniczny. Dla mnie się liczy aby to były ciągniki wysoce zaawansowane technologicznie jak na dzisiejsze czasy przystało. Ja wychodzę z założenia że nawet ten najmniejszy rolnik zasługuje na dobry ciągnik z nowinkami technologicznymi. Przede wszystkim aby była komfortowa, ergonomiczna kabina, dobry dostęp do punktów obsługi codziennej ciągnika, sprawny serwis i dostęp do części. I te 3 punkty co napisałem w przepisie na "sukces"

Rozumiem Cie z tą technologią, bo cholernie ułatwia pracę. Może i bywa awaryjna, ale jest jednak potrzebna.

@tracker KGHM to też nie głupi pomysł. Tylko problem jest jeden - podobnie jak Orlen, oni nie mają doświadczenia w mechanizacji rolnictwa.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6409

KGHM to chyba jeden z głupszych pomysłów. Podobnie jak kupowanie stoczni które niczego nie budują, sprzedawanie Autosana pomiędzy spółkami z większościowym pakietem skarbu państwa. A tak przy okazji. to właśnie Autosan miał produkować kontenery dla systemu Patriot.  Trochę na siłę wmuszono im te robotę, choć taka produkcją i to z sukcesem zajmuje się ZM Tarnów.  Ale cóż widać gospodarka nakazowo- rozdzielcza wraca. Wszak sprawdzonych rozwiązań nie porzuca się tak łatwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458

A może WZL nr 1 Ursusa przejmie? Mieli składać Caracale, to teraz dzięki wujkowi Antosiowi malują naczepy tirów, to i w międzyczasie jakiś ciągniczek  trzepną... 

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmiać mi się chce jak od paru lat narzekacie że ursus ma być prosty i tani, a nagle chcecie "wysoce zaawansowanego ciągnika". Polak-co tydzień coś nowego. 

  • Like 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dawidursus323 napisał:

Śmiać mi się chce jak od paru lat narzekacie że ursus ma być prosty i tani, a nagle chcecie "wysoce zaawansowanego ciągnika". Polak-co tydzień coś nowego. 

Może inni oczekują prostego Ursusa. Ja nie, dlatego napisałem, czego ja oczekuje. Do mojej opinii i oczekiwań nie przypinaj wszystkich osób na forum, bo to nie ma sensu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi patrzeć na aktualnego  Ursusa. To tak jakby świetny niegdyś bokser wszedł po latach na ring i dostawał bęcki od każdego. Żal patrzeć. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Może inni oczekują prostego Ursusa. Ja nie, dlatego napisałem, czego ja oczekuje. Do mojej opinii i oczekiwań nie przypinaj wszystkich osób na forum, bo to nie ma sensu. 

Mam rozumieć ,że chcesz aby był na podobnym poziomie co zachodnie? Jakoś mi sie zdaje ,że nic z tego nie wyniknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Też Cię rozumiem. Myślisz (pewnie nie tylko Ty), że z księżyca spadłem. Może i tak, ale jak tu wcześniej wspomniano pomarzyć można. Ursus był by taki jak John Deere tylko w mniejszej skali gdyby wszystko w odpowiedni sposób się odbyło w historii tej marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qunie    7
https://www.okiemrolnika.pl/prawo-i-finanse/item/4063-dlaczego-akcje-ursusa-spadly-w-kilka-dni-az-o-28-procent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441

Ja to już nie raz pisałem i napiszę kolejny i nie ostatni. Na stronie producenta widać ,że jest 10 modeli ciągników. Dobrze następnie w ofercie są jakieś autobusy busy czy co tam. Moim zdaniem firma lepiej by zrobiła skupiając sie na konkretnym modelu dopracowując go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6409

No to czekamy na zejście Ursusa do parteru. Potem heroiczną próbę ratowania go przez państwo, a następnie ogłoszenie wielkiego sukcesu nacjonalizacji czegoś co szoruje brzuchem po dnie. Dorobek technologiczny w zasadzie żaden, więc nawet technologii nie uratuje się przed przejęciem. Taraz to już nic nie muszą robić, tylko zdać się na łaskę miłościwie panujących. A może taki był plan od dawna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj