adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

bergman31    643

A co w Warszawie mieli mieć rozwojowego, jak Rząd od lat 60tych dokonywał ciągle nietafionych inwestycji dla Ursusa. Jak za PRLu jakiś dyrektor czy inżynier miał pomysł na nowoczesne ciągniki, to władza zaraz Go zdejmowała ze stanowiska a jak ktoś był szczególnie uparty, to nawet trafiał do aresztu.

Kupować wszystkie podzespoły od innych producentów nie ma ekonomicznego sensu, produkować samemu w niewielkich ilościach tym bardziej. Mały producent ciągników, nie jest ważnym klientem dla wielkich koncernów produkujących silniki, czy przekładnie napędowe. Przy małej skali zakupów podzespołów nie ma możliwości negocjacji cen. W dodatku, jak mały producent (Ursus), ma duży asortyment w zakresie mocy ciągników, to potrzebuje wielu różnych silników i przekładni, co sprawia że jego zakupy sprowadzają się do kilku sztuk danego typu w ciągu roku. Przy takich zakupach, cena ciągnika rośnie i aby była jak najniższa, to producent musi maksymalnie obniżyć koszty montażu a tu już za dużych możliwości nie ma. Tym bardziej, że na jednej lini montażowej składa się kilka typów traktorów. Zarząd spółki raczej swoich wynagrodzeń sobie nieobniży. Efekt jest taki, że otrzymuje się ciągnik z dolnej półki, z przeciętnymi podzespołami za duże pieniądze.

Edytowano przez bergman31
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qwerty123    7

Mój głos nt. ursusa.

Trzeba sobie zadać proste pytanie.Dlaczego wszystkie rządy w Warszawie nigdy nie chciały potęgi ursusa pomimo że w kraju jest ponad milion gospodarstw rolnych? Nie da się tu nie zauważyć ręki która skutecznie kierowała tą gałąź przemysłu w przepaść, nie ma innych logicznych wytłumaczeń.Dla mnie wszystkie te wizyty prezydentów i premierów to zasłona dymna bo w konsekwencji jesteśmy w punkcie w którym dzieli nas krok od przepaści i nie będzie już nic.Obecnie cała firma warta jest niecałe 70mln zł dla państwa są to grosze.Nie trudno też wskazać winnych tego procederu, kasa z dotacji nie zostaje w Polsce tylko idzie na zachód.

Oczywiście wg mnie nic się nie stanie i nasze dziedzictwo to będą jedynie 60 i 30 które zapewne przetrwają i kapitalizm, firma zniknie.Natomiast jeżeli miałbym proponować jakiś pomysł na powstanie z popiołów tej firmy to na pewno zacząć od jednego dobrego średniego modelu, który musiał by być bezbłędny a żeby taki był muszą wziąć się za to ludzie z pasją.Kasa zawsze by się znalazła, może być dodatkowa emisja, może być crowdfunding i inne zbiórki.Możliwości jest wiele nie ma jedynie woli ludzi którzy tym zarządzają, im nie zależy, państwu nie zależy, zależy jedynie zachodowi żeby ta marka nie istniała.

i tak kraj który ma 38mln ludzi nie ma niczego co swoje, musi być skazany na łaskę reszty świata.

  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

Ile ty masz lat? Ursusa w Lublinie nigdy nie było, był Polmot z Turkami i PSL. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

A w Warszawie była komuna. Lepszy taki Ursus z Lublina niż to, co było w Warszawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Farmtraca jest w top15 czyli dużo lepiej od Ursusa. top 10/15 łatwo znaleźć w Googlach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458

No i? Jesteś w stanie wymienić jakie Ursus ma aktualnie ciągniki dostępne? I jakie miał pół roku temu? Z takim bałaganem i szybko zmieniającą się ofertą nic dziwnego że rolnicy boją się je kupować, i nie dziwi mnie że np. Farmtrack, który w sumie zmienia maskę i dostosowuje silnik do nowych norm sprzedaje się 10 razy lepiej

Edytowano przez MF675ursus
  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Ursus ma ogromne problemy finansowe i to ich zmusza do odchodzenia od swoich modeli na rzecz gotowców. Tej firmie potrzeba dobrego inwestora bo inaczej się nie wygrzebie z tego, nie na ciągnikach.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458

Żadna mała firma w obecnych czasach nie zarobi na ciągnikach, Pronar przytomnie wycofał się z ciągników widząc jak będą wyglądać unijne dofinansowania, Zetor kolejny rok jest na granicy upadłości, Arbos zlikwidował fabrykę we Włoszech... Tylko duże koncerny są w stanie nie stracić na ciągnikach

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dlatego moim zdaniem głupotą jest to że Ursus nie "atakuje" rynku przyczep i rozrzutników w którym jak by nie patrzeć ma spore doświadczenie jako Warfama. Zwłaszcza na przyczepach jest spory zarobek, a oni olali ten temat i pchają się tylko w ciągniki i to jeszcze tureckie. Choć ostatnio widziałem na olx jakiś ich rozrzutnik 8 tonowy ale co to jest jednej model jak konkurencją ma ich kilka/ kilkanaście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

Obecny Ursus jedyne co umie ( a raczej umiał ) to atakować kasę z dotacji. Kto miał się dorobić to się dorobił, synek tatusia nie narzeka a to co się obecnie dzieje nie ma już nic do znaczenia. 

Czy tak trudno zrozumieć że Ursus w Lublinie został stworzony tylko po to aby wyciągnąć kasę z państwa i UE? Program GO AFRICA coś wam mówi? Daj mi kasę a ja coś Ci zrobię :P. Te Vigusy, szumne zapowiedzi prezesa Z. to wszystko było tak jak powinno, aby robić szum i propagandę sukcesu ale oni dobrze wiedzieli że nic co dobre nie trwa wiecznie.

"Ursus ma ogromne problemy finansowe i to ich zmusza do odchodzenia od swoich modeli na rzecz gotowców. Tej firmie potrzeba dobrego inwestora bo inaczej się nie wygrzebie z tego, nie na ciągnikach" - po co mu inwestor? Jak upadnie to powrócą Pol-Moty czy pod inną nazwą i będą montować albo tylko sprzedawać tureckie lub chińskie ciągniki. Chyba że im się to przestanie opłacać to całkowicie się zwiną z Lublina.

 

Edytowano przez akmaly
  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

A czy opłaca się ciągnąć to wszystko tak długo? Patrząc od strony biznesowej powinni już dawno sprzedać markę i fabryki, a potem ogłosić upadłość. Widać, że chcą coś osiągnąć, a nie tylko kasę zarobić. Tylko że na ciągnikach nie ma zarobku. Co do Go Afrika, to nie wiem gdzie problem. Mieli ciągniki za darmo tam wysyłać, czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

A jak nazwać państwowa pożyczkę dla afrykańskich krajów w zamian za dostawę maszyn? W praktyce wygląda to tak że Polmot musiał stać się jedyną właściwą polską marką i dostawał kasę z państwa. Załatw gdziekolwiek taki kontrakt. Opłaca się utrzymać bo jakiś powód mają, na pewno nie chodzi o chęć rozwoju ursusa.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Prawie 500 stron gdybania "co by było gdyby", dla mnie osobiście szkoda klawiatury bo widać że ta marka to tylko wegetacja i przyszłości w tym nie widzę, zamknąć ten cyrk raz a dobrze i tyle. Już za późno na cokolwiek zeby się "wybić" i wejść na rynek z dobrym i w miarę nowoczesnym ciągnikiem, a już na pewno nie  w tym naszym pięknym kraju..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
5 godzin temu, XMK13 napisał:

A czy opłaca się ciągnąć to wszystko tak długo? 

Opłaca się ciągnąć jak najdłużej, bo prezes i rada nadzorcza spółki ma bardzo wysokie pensje.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

W zarządzie nie ma już dawno Zarajczyków, a pensje byłyby wyższe w Pol-Mot Holdingu. Zarządzanie Ursusem obecnie też nie jest lekkie. Muszą utrzymywać restrukturyzację, organizować produkcję, dostawy, szukać źródeł dochodów, np.: obróbka stali, sprzedaż tureckich ciągników pod swoją marką, sprzedaż fabryki; no i pewnie ciągle uspokajać wierzycieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

Tak, na pewno masz rację - tylko co z długiem zrobić ;)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Trzeba dostać dofinansowanie. Gdyby nie cofnięto im dotacji na autobusy, to teraz nie byłoby długu. Ale przecież trzeba było wspomóż Autosana, a nie jakiegoś prywaciarza. Ursus już robił autobusy i mimo problemów dotacja by ich wyciągnęła na jakiś czas, a potem może by już na autobusach zarabiali. Na pewno Ursus by miał większe szanse w produkcji elektryków niż nasza narodowa Izera za parę mld PLN. A mając przychody z elektryków mogliby się bawić w ciągniki.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

Ile ty masz lat ze w bajki wierzysz? Dofinansowanie - niby z jakiego programu skoro korzystali jak się da i co z tego wyszło? Co do autobusów to robiła je ukraińska firma Bogdan - naprawdę zależy Ci na wspieraniu ukraińskiego biznesu kosztem autosana? Elektryki z Ursusa to była łatwa dotacja - a co wyszło, autobus co miał problem z jazdą pod górkę na Lubartowskiej? Szkoda klawiatury na opisywanie tych cwaniaczków. Niech oficjalnie wracają Turki to przynajmniej ktoś prace utrzyma. 

Edytowano przez akmaly
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj