zac1661

Jaki olej w hydraulice

Polecane posty

zac1661    0

Mam problem poniewaz w moim Belarusie 820.2 w tym okienku od oleju hydraulicznego już niewidac poziomu oleju więc go brakuje bo jak wywracam przyczepe to niechce podnosić jej do końca.Pomózcie jaki to mogł by być olej w tych nowych ciagnikach bo miałem wlac hydraulicznego ale pytam sie o rade.ciagnik jest z 2007 roku.słyszałem ze niektózy leja nawet superol ale ja chce wlac taki jaki może być,czy można mieszac te oleje.Szczególnie chodzi mi o nazwe oleju jaki tam jest lub jaki moge wlac zeby uzupełnić ubytek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Ja mam hydrauliczny i taki się zaleca, a superol u ruskich występuje ale właśnie specjalny hydrauliczny bo oni po prostu nie mają nazwy hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson1028    70

ja swojego MTZ-a zalałem Agrolem i nie ma problemu, jest lepszy od Superolu bo się tak nie nagrzewa i nie siadają tak uszczelnienia układu hydraulicznego


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W moim 820 zalałem HL-100.Zero problemów.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Dawniej jak MTZ był podstawową siłą pociągową używałem mieszanki Luxu i Superolu na okres ciężejszych prac a ponieważ sowiecka technologia powodowała że on nigdy by nie skorodował z powodu natłuszczenia po sezonie na zimę uzupełniałem już Luxem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

ja zalewam superol, juz 4 lata chodzi w wycinaku, dzień w dzień i jest dobrze, z wywrotami tez nie ma problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

ja do swojego leje superol czyli taki mam w silniku .tak mi poradził serwisant ,bo jak by puścił uszczelniacz na pompie od wspomagania to olej dostanie się do silnika ,a w skutek pomieszania się olejów może się zatrzeć silnik .zdarza się to bardzo rzadko ale ponoć się zdarza . a moim zdaniem to po takim czasie byłby czas na wymianę oleju i filtra oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Miałem HL32 ale to straszna rzadzizna i gdy olej rozgrzał się do 60st to zaczęły się drobne wycieki i osłabło podnoszenie, po zalaniu HL100 to znikły wycieki.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373

Posiadam mtz Belarus 820.1 z2006r.Według instrukcji powinien być olej hydrauliczny ,ja dolewałem LH46.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Nikt z was nie leje hipolu do hydrauliki? Ja go od zawsze używam we wszystkich ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

W instrukcji obsługi od mojego Mtz 92ts jest napisane że ma być w hydraulice wlany superol i tak do niego leje od 1996 roku go mamy od nowości ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Superol, bo jak cieknie do silnkika, a w większośći cieknie, nie będzie darło silnika. Only silnikowy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigix    6

W pronarach po 2004 roku poprawiono uszczelniacze pompy i zaczęto stosowac olej hydrauliczny. W moim 82sa z końca 2003 w instrukcji i na przegladzie zalecany olej silnikowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lizzak2007    9

tak te sarsze tylko superol nowe tylko hydrauliczny bo w starych cieknie do silnika mój znajomy to przerabiał jak mu cały olej z hydrauliki poszedł w silnik naszczęście miał silnikowy olej w hydraulice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

Koledzy ja mam MTZ82 z roku 1996 i nie wiem jak może sie dostac olej z hydrauliki(podnosnik i wywrot) do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

No panowie mówimy o 2 sprawach: olej w hydraulice podnoszenie kiprowanie i olej w hydraulice układu kierowniczego. W kierowniczym może przedostać się olej z pompy do silnika.

kiedyś oglądałem mtz co poszedł mu uszczelniacz i olej dostał się do silnika. Nic się nie stało, ale po naprawie zalali uład kierowniczy superolem to przy pierwszym odpaleniu olej wywaliło korkiem


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strobik    0

Witam

 

Mam Fendt'a 104s z 1982 roku. Wspomaganie kierownicy i podnośnik jest na jedej pompie (Bosch) oprócz tego jest zbiornik 10litrów w którym jest filtr. Czy może ktoś doradzić jaki wlać do tego olej? czy to ma być olej hydrauliczny czy silnikowy?

Do tej pory był chwilowo wlany jakiś olej hydrauliczny z koparki w celu sprawdzenia czy wszystko działa, jednak kierownica chodzi dość dziwnie na nim, (10 obrotów kierownicą = pełny skręt), a na mrozach chodziło dość ciężko.

 

dziekuje za odpowiedz.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Witam mam takie pytanie czy mieszanka oleju hipol z hydraulicznym jest dobrym rozwiazaniem czy lepiej wlac sam hipol? pytam gdyz mam problem z podnosnikiem wlewalem hydrauliczny olej ale nie wiem jaki byl wczesniej a teraz uszczelnilem tlok od podnosnika i wolno podnosi a wczesniej bylo ok a teraz jak sie rozgrzeje to wolno podnosi prosze o pomoc i jaki olej bylby najlepszy mtz jest z 93 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja w moim wg instrukcji mam wlany superol. Rusek jest z 2004. I wam powiem koledzy ze jak olej poszedł w siłowni do nowego agregatu i mi w okienku ubyło to do tej pory nie dolałem bo mówiąc szczerze się boję wlać superol. niby w Rosji wszystko możliwe, ale może w instrukcji jest błąd... naprawdę nie wiem... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

To nie błąd tylko superol nie rozrzedza się tak po nagrzaniu i hydraulika działa w rusku lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

mi jak serwis wymieniał oleje w 952,2 to do hydrauliki wlewali superol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek1962    0

MTZ 820 z2008 mam zalany turdus silniku,hydraulice a na wiosnę zaleję w skrzyni biegów.Miałem taki problem:ubywało oleju z hydrauliki a przybywało w skrzyni biegów,usterka-puścił uszczelniacz pompy hydraulicznej,powymianie problem znikł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj