Skocz do zawartości

zales

Members
  • Zawartość

    63
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

1 obserwujący

O zales

  • Ranga
    Użytkownik
  • Urodziny 04.05.1981

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    mazowieckie
  1. Art 6, ust. 3 3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy: 1) kategorii B, C1, C, D1 i D uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym, pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy lekkiej;
  2. Ktoś, kto to pisał chyba też ma blade pojęcie o interpretacji przepisów. Pisze tylko o przyczepach, a zapomniał dodać, że kolejny punkt z art 62 mówi że przepis ust. 1 nie dotyczy naczep (jak już ktoś wcześniej o tym wspomniał). Widać ci "na górze" chyba się na tym poznali, bo w nowej ustawie już tego przepisu nie ma. Jest natomiast w nowej ustawie art. 6 ust. 1, p12[b], [/b]który mówi że: Kategorie B+E, C+E lub D+E - pojazd określony odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami),[b] przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t;[/b] Tak więc przed 19 stycznia 2013r zestawem 12ton DMC można było jeździć, po 19 stycznia już nie można.
  3. Po to ITD ma wagi, aby to sprawdzać, a w niektórych miejscach wagi są już w asfalcie. Chyba nie sądzisz że gdy zestaw przekracza dopuszczalną masę to IDT uwierzy Tobie na słowo czy na DMC w dowodzie...
  4. Czyli nie liczy się tu masa rzeczywista ani własna, tylko DMC wbita w dowodzie? Troche bez sensu, aby ciągnąć pustą lawete potrzebuje auta 2,5 tony...
  5. No to zacytuj te wcześniejsze posty, gdzie jest tak ładnie WSZYSTKO opisane na temat moich pytań.
  6. No to Ci odpisali... Jak zatrzymają do kontroli to potrafią przepisy zinterpretować i wystawić mandat, a jak się o coś zapytać to już nie potrafią. A ja mam pytanie z innej beczki: Czy samochodem osobowym (mając kategorie B+E) o masie 1500kg moge ciągną PUSTĄ lawetę (o masie własnej powiedzmy 700kg), która w dowodzie rejestracyjnym ma wpisane 2200kg DMC? Czy można czy nie, a jeśli można to czy wystarczy kategoria B do tego?
  7. zamarzla woda w bloku i chlodnicy

    1. Wydaje mi się że woda w c360 powinna zlecieć kranikiem od chłodnicy. Kiedyś spuszczełem wode w ten sposób, że odkręciłem od chłodnicy i czekałem aż przestanie lecić. Potem odkręciłem od bloku to poleciało tylko kilka kropel. 2. To wszystko zależy jaki blok i w którym miejscu się ta woda zostanie. 2 litry wody spokojnie mogą doprowadzić do pęknięć. 3. W C360 robie tak od 10 lat. Tylko że ja ciągnik "przelewam" taką wodą, otwieram kranik od bloku i leję aż z bloku zacznie lecieć ciepła woda. Skutków ubocznych nie zauważyłem 4. Robię tak w każdym ciągniku w którym nie mam płynu. Skutków ubocznych nie zauważyłem.
  8. Przedni napęd w mtz 80

    Po pierwsze to sprawdź czy w skrzyni masz koło zębate do podłączenia napędu. Spusć olej ze skrzyni i odkręć dekiel, pod który podłącza się przedni napęd. Jeśli nie masz tego koła musisz dodatkowo rozciągać skrzynię aby te koło dołożyć.
  9. W swoim Belarusie 80 też wymieniłem koła na większe, skrzynia 18/4, obroty silnika ponad 2600, prędkość 58km/h (wg pomiaru GPS-u).
  10. jak wyjąc zaślepke z bloku MTZ

    Ja wywierciłem otwór w środku zaślepki, potem klucz lub jakaś łapka w ten otwór i wyskoczyła.
  11. Ale ja właśnie mam belarusa, wiec nie moge podłączyć prostownika 24V pod przewód rozrusznika?
  12. Mam pytanie jeszcze co do ładowania aku w instalacji 24V. Jeżeli podłącze prostownik 12V pod wyjście alternatora to będzie się ładował tylko jeden akumulator, a po jego naładowaniu drugi? Jeżeli tak to w takim razie chyba lepiej jest podłączyć prostownik 24V do kabli rozrusznika?
  13. MTZ vs Fendt

    2 lata temu stałem przed takim samym dylematem: nowy MTZ czy używany Fendt. U mnie wybór był o tyle ciekawszy gdyż mam już jednego mtza od 17 lat. Ma przepracowane prawie 9tys mth, przyznaje że z hydrauliki olej się leje i nie sposób tego uszczelnić w oryginalnym rozdzielaczu, ale z silnika 0 wycieków, silnik nigdy nie myty i nie ma na nim kropli oleju. Zdecydowałem się na nowego MTZ i dzisiaj tego nie żałuję. Wiem że to co kupuje jest nowe i bedzie chodzić jak o to zadbam. Jak coś siądzie masz gwarancje, a po gawarancji naprawa to max kilka tys zł, podczas gdy w starym fendzie naprawa maże kosztować tyle co ten fendt. Naprawisz go i nadal masz stary ciągnik, i tylko czekaj co następne siądzie.
  14. ile motogodzin wytrzyma t25

    Mój T-25 był z 1971 roku - wtedy wyszła pierwsza seria. Sprzedałem go 3 lata temu, miał 13990 mth, było kilka napraw w skrzyni biegów, w silniku nie było nic robione.
  15. jak skrecic powroz, postronek

    Sposób w jaki ukręciłem linę o długości 40m, grubość 120 sznurków: Rozwijam 12 sznurków. jeden brzeg zaczepiam do haka umocowanego w ścianie, a drugi do wiertarki. Wszystkie sznurki mają tą samą długość. Następnie skręcam wiertarką te sznurki. Robię w ten sposób 10 linek (wszystkie skręcam w tą samą stronę).Nie liczę obrotów, ponieważ podczas skręcania linka ta się skraca, więc skręcam do pewnego określonego miejsca, tak aby wszystkie te linki miały tą samą długość. Następnie do ciągnika zakładam jedną połówkę wałka, a za krzyżakiem wkładam metalowy pręt, do którego z jednej strony czepiam 5 linek i z drugiej strony 5 (utrzymanie w ręku tych wszystkich linek jest praktycznie niemożliwe). Następnie kręcę wałkiem ciągnika wszystkie te linki w przeciwną stronę do kierunku wiertarki. Jeżeli dobrze skręcimy te linki, lina w drugą stronę będzie się kręcić praktycznie sama, jednak trzeba dość mocno ją naprężać aby się równo skręciła. Przy kręceniu w drugą strone lina znów będzie się skracać, więc ciągnik lekko popuszczam na hamulcu, tak by lina była cały czas naprężona. Cieńsze postronki kręcę w ten sam sposób, jednak już bez pomocy ciągnika 3-4 linki wiertarką po 6 sznurków kręce w jedną stronę, następnie wszystkie razem w drugą. Nie ma możliwości że taka linka się rozkręci.
×