janusz14

Jaki olej silnikowy używacie do swoich maszyn???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
emigrant_    2
11 minut temu, Stodoła napisał:

prowizję masz z tego petronasa że tak zachwalasz na wszystkich forach?? 

Napisałem tego posta na innym forum z racji tego, że większość for to martwe fora, gdzie ten temat też zrobił się martwy. Nie mam żadnej współpracy z Petronasem ani nigdy w życiu od nich oleju nie kupiłem. Daruj sobie domysły i teorie spiskowe, że ktoś wpadł na forum, założył konto i jedzie z reklamą. Na pewno nie ja. Szukam dobrego oleju, który zastąpi niskiej jakości Turdusa. Lubię pytać na forach o różne rzeczy, bo taka wymiana zdań jest dobra nie tylko dla mnie, ale także innym ludziom być może się przydać. Cofając się w tym temacie kilka lat do tyłu to większość można posądzić, że z grubej rury reklamują Turdusa... 

37 minut temu, jacek1296 napisał:

Turdus był dobrym olejem 20lat temu. Też go lałem,m.in. do bizona, potem zmieniłem na fuscha

Nie pisałem o tym oleju, ale mam go na liście jako alternatywa dla Petronasa Arbor, czyli Fuchs z serii Agrifarm dedykowany dla maszyn rolniczych z ACEA E7 i API CI-4.

6 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Ile mth ma Twój ciągnik?

Niestety od 20 lat licznik nie działa. Do tej pory nikomu się nie chce go naprawić...

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136
52 minuty temu, jacek1296 napisał:

Lałeś kiedykolwiek coś "lepszego " niż turdus? Turdus był dobrym olejem 20lat temu. Też go lałem,m.in. do bizona, potem zmieniłem na fuscha. Efekt: nie grzał się i trzymał wyższe ciśnienie.

Nie lej wody co, pewnieś wyczyścił porządnie w końcu chłodnicę i przestał się grzać, a nie od oleju bo to są prawie identyczne parametry fuscha i turdusa.

19 godzin temu, emigrant_ napisał:

Nic nie robi, ale dużo jeździ cały rok w tym trasy po krajówkach na pełnym gazie.

   

 

26 minut temu, emigrant_ napisał:

 

Niestety od 20 lat licznik nie działa. Do tej pory nikomu się nie chce go naprawić...

Baju baj, baju baj proszę pana, i chcesz powiedzieć że nigdy nie miałeś kontroli Policji i nie spisywali stanu licznika? kto ci robi przeglądy na "lewo" w takim razie? zainwestuj raczej w dobry licznik, a nie szukaj w oleju dziury w całym, bo jak faktycznie nie miałeś kontroli a cię dupną to ci się zaraz odechce szukać czego nie zgubiłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Nie, nigdy Policja nie zatrzymała. Przeglądy jak najbardziej robione, bo muszą być robione. Akurat nie ja jeździłem na przeglądy tylko ojciec, ale zapytam jakim cudem traktor przechodził przeglądy bez działającego licznika. Fakt, diagnosta to znajomy, ale wątpię, żeby brał na siebie jakąś odpowiedzialność za stan licznika. Poważnie, nie mam na ten temat wiedzy. Wkrótce się dowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136

 W bazie danych CEPIK od kilku lat jest historia pojazdu i stan licznika na przeglądzie i podczas każdej kontroli Policji, wszelkie matactwa  ze stanem licznika bądź niedziałający licznik, podciągane są pod skręcanie licznika, a za to nie muszę chyba mówić co grozi, teoretycznie już wykrycie przez diagnostę niesprawnego licznika, już powinno skutkować i zazwyczaj skutkuje wezwaniem Policji. Ale praktyka jak to zwykle bywa, znajomości i te sprawy, potem sprzedaje jeden z drugim ciągnik zajechany ze stanem licznika 2, 3 tys i panie ten ciągnik był użytkowany w małym gospodarstwie i nic nie robił.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Tak, wiem, wiem... Trzeba zrobić z tym porządek... Z tym EOT. Wracamy do olejów i mego pytania co do oleju przekładniowego i skrzyni biegów. Nikt go nie wymienia, czy nikt nie ma odwagi napisać, że też go nigdy nie wymieniał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136

Dlaczego zaraz nie wymienia? wymienia się tylko nie ma tak częstej potrzeby zmiany jak ma to miejsce w silniku, o ile się mało wiele dba o ciągnik, typu wymiana i czyszczenie filtrów,zachowana czystość, zwłaszcza instalacji zewnętrznej, nie mieszania ze sobą różnych gatunków olejów.

Wyprzedzę pytanie jaki olej, GL4 wystarczy do tak zaawansowanej i nowoczesnej marki technicznie jak Ursus.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Akurat udało mi się znaleźć jaki olej był zalewany fabrycznie do tego 2812 i był to Agrol U 80W90. Do dziś ten olej można kupić i taki pewnie bym zalał o ile by zaszła taka potrzeba. Tylko jak zweryfikować, sprawdzić, czy stary jest dobry, albo nawet jakiego poziom. Chyba nie da się. Po prostu profilaktycznie wymienić na nowy po 30 latach.   

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136

Akurat GL4 ma 75W90, po 30 latach to by się zdało zmienić, jak sprawdzić? nie wierzę że ten ciągnik nie ma miarki oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Nie mam pojęcia, czy jest miarka od oleju przekładniowego. Nigdy nie rzuciła się w oczy. Prędzej może jakieś otwory techniczne, które się odkręca i jak poleci olej to jest ok jak nie to jest za niski poziom oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136

Nie wiem, mogę jutro zapytać Kolegę jak jest w Ursusie 3512, dawniejszy MF-255

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Ten 2812 to MF-235. 3512 też ma Perkinsa 3 cylindrowego, więc pewnie ten sam silnik co w 2812 i być może taka sama skrzynia biegów. Jak możesz zapytaj. Dzięki z góry.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136

Znalazłem coś takiego, czyli ma miarkę bo skrzynia i most jest bodajże taka sama w obu typach, ale jak nie znajdziesz czegoś takiego to zapytam gdzie szukać, co prawda robiłem dawno kiedyś  coś przy zwolnicy 255, ale już nie pamiętam gdzie się sprawdzało olej

https://www.klasycznetraktory.pl/pl/p/WSKAZNIK-POZIOMU-OLEJU-SKRZYNI-Massey-Ferguson/973

"Wielu gospodarzy zastanawia się - ile oleju trzeba zakupić w celu jego całkowitej wymiany po przekroczeniu wskazanej przez producenta ilości motogodzin? Tego typu myśl bardzo często pada przed udaniem się do sklepu z olejami lub przed zakupami przez Internet. W celu ułatwienia Wam wymiany olejów oraz płynów w ciągnikach MF 255, MF 235 oraz pochodnych udostępniamy poniżej listę, ukazującą ile oleju jest potrzebne do pełnej wymiany w każdym podzespole ciągnika.

  • Olej silnikowy  - 6,8 litra
  • Olej do tylnego mostu i skrzyni biegów - 42 litry
  • Olej do zwolnic - po 1,7 litra na jedną zwolnicę
  • Olej do filtra powietrza - 0,475 litra
  • Płyn chłodniczy  - 10,2 litra lub 11,8 litra (w przypadku modelu z ogrzewaną kabiną)
  • Olej do układu kierowniczego – 0,9 l"
Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matmen    53

Skrzynia w 3512 i 2812 jest ta sama tylko różni się zwolnicami miarka oleju w skrzyni biegów jest z prawej strony skrzyni tak mniej więcej pod siedzeniem najlepiej dojść przez prawe drzwi. Tak jakby po przeciwległej stronie dźwigni od womu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Zgadza się. Bagnet jest pod siedzeniem po prawej stronie, tak trochę niżej. Dość dyskretnie schowany. Prawie, że go nie widać... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Panowie, jak to jest z tym olejem hydrualiczno-przekładniowym. Ursus 2812 z 1992 roku. Olej do dziś nie wymieniony, fabryczny - Agrol U 80W90, czyli mineralny. Wyjmuję miarkę i nie dość, że po tylu latach nie ubyło oleju ani trochę(nadal na miarce jest po środku między min. a max.) to olej wygląda jak fabrycznie nowy. Jasny, przezroczysty, słomkowy kolor bez oznak zużycia. W instrukcji ciągnika jest napisane, żeby wymieniać olej co 1000 mtg. W tym ciągniku licznik się zatrzymał na 967 mtg, ale 1000 mtg zostało przekroczne wiele lat temu. Zostawić ten olej, czy jednak on jest zużyty mimo, że wizualnie wygląda jak nowy, czy jednak wymienić na nowy? Nigdy nie miałem do czynienia z takimi olejami to nawet nie wiem jak podejść do tematu takiego oleju.    

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

To ja tylko powiem co powiedział lokalny mechanik od ciągników... Jak olej nie śmierdzi, nie ma oznak przepracowania to go nie ruszać. Z drugiej strony tak na logikę  to 30 letni olej mineralny powinien być zmieniony. To nie jest pełen syntetyk, że ma lepszą stabilność niż mineralny. Jak tu @samtech84 wspomniał taki olej się starzeje. Dodam, że ciągnik nigdy nie był przeciążony, nie pracował w polu. On tylko jeździł.
Jakie jest Wasze zdanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przeciez tam nie ma filtra papierowego tylko, siatkowy wiec żadnych opiłków ze  ścierania łozysk i koł żebatych nie wyłapuje. Analiza takiego oleju by pokazała ile tam metalu pływa i jak jest utleniony.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    951
5 godzin temu, emigrant_ napisał:

To ja tylko powiem co powiedział lokalny mechanik od ciągników... Jak olej nie śmierdzi, nie ma oznak przepracowania to go nie ruszać. Z drugiej strony tak na logikę  to 30 letni olej mineralny powinien być zmieniony. To nie jest pełen syntetyk, że ma lepszą stabilność niż mineralny. Jak tu @samtech84 wspomniał taki olej się starzeje. Dodam, że ciągnik nigdy nie był przeciążony, nie pracował w polu. On tylko jeździł.
Jakie jest Wasze zdanie?

Ja w swoim T-25 tylko w silniku zmieniam a reszta chodzi od nowości na tym samym oleju już 26 lat i jest git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
1 godzinę temu, Andpol napisał:

Ja w swoim T-25 tylko w silniku zmieniam a reszta chodzi od nowości na tym samym oleju już 26 lat i jest git.

Raczej nie jest git. Jak tu Koledzy wyżej napisali ten olej do niczego już się nie nadaje. Nie ma cudów, olej mineralny się starzeje, syntetyczny też tylko trochę później. Zmylił mnie trochę wygląd oleju, bo on wygląda jak nowy, ale tutaj w ogóle nie ma temperatury. Tak, czy siak decyzja podjęta, będzie wymiana oleju na nowy ten sam co fabryka zalała, czyli 32 litry Agrol U 80W90 GL-4. Nie będę kombinować z innymi markami, czy lepszymi jakościowo GL-4/GL-5. 

 

5 godzin temu, V12 napisał:

Przeciez tam nie ma filtra papierowego tylko, siatkowy wiec żadnych opiłków ze  ścierania łozysk i koł żebatych nie wyłapuje. Analiza takiego oleju by pokazała ile tam metalu pływa i jak jest utleniony.

 

Nie ma w misce magnesu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
33 minuty temu, emigrant_ napisał:

Raczej nie jest git. Jak tu Koledzy wyżej napisali ten olej do niczego już się nie nadaje. Nie ma cudów, olej mineralny się starzeje, syntetyczny też tylko trochę później. Zmylił mnie trochę wygląd oleju, bo on wygląda jak nowy, ale tutaj w ogóle nie ma temperatury. Tak, czy siak decyzja podjęta, będzie wymiana oleju na nowy ten sam co fabryka zalała, czyli 32 litry Agrol U 80W90 GL-4. Nie będę kombinować z innymi markami, czy lepszymi jakościowo GL-4/GL-5. 

 

Nie ma w misce magnesu?

Pewnie jest, ale to nie lekarstwo na 30 letni, olej . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
    • Przez Kartoflorz
      Witam, mam taki problem może dla niektórych bzdura a konkretnie, czy mogę mieszać olej Stou z Utto??? Konkretnie chodzi mi o to czy do oleju Agrol Stou Plus mogę dolać Platinum Utto  - miejc docelowe przekładnia (skrzynia Zetor Forterra).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj