janusz14

Jaki olej silnikowy używacie do swoich maszyn???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość   
Gość

Stary albo spracowany olej działa jak pasta ścierna, do tego powoduje mikrokorozje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

 

Dnia 21.04.2022 o 15:30, Andpol napisał:

Ja w swoim T-25 tylko w silniku zmieniam a reszta chodzi od nowości na tym samym oleju już 26 lat i jest git.

Tak Ci się tyklo zdaje, Jak zmienisz na nowy to od razu zobaczysz różnicę w  pracy skrzyni i podnoszeniu. 

Ja w MF 255 zamieniłem stary hipol  na firmowy  Case to sam  byłem w szoku co dała zmiana. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

w jaki sposob najbezpieczniej "zutylizowac" olej- w co wlac ok 100 litrow nieuzywanego oleju- niewiadomego pochodzenia i rodzaju ?? olej w nieoryginalnych beczkach, dostalem w "spadku", pare lat na pewno ma-w beczkowozie to nie wiem kiedy zuzyje. czesc to hydrauliczny-czerwonawy kolor ma. a reszta -da sie rozpoznac przekladniowy od silnikowego ??


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

@krzys111Nikt Ci nie chce odpisać. Dodam, że to olej klasy CD, czyli olej z minionej epoki. Badziewie na poziomie Superola CC. Klasa CD już dawno została zastąpiona nowszymi klasami w tym najnowszą CI-4. Nawet jak maszyna nie potrzebuje nic lepszego jak CC, albo CD to i tak nie warto stosować tych olejów, bo to niskiej jakości olej. To już lepiej Turdusa z klasą E2/E3, który też jest badziewiem z minionej epoki  a klasy E2 i E3 zostały już dawno zastąpione nowszymi. 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, emigrant_ napisał:

 To już lepiej Turdusa z klasą E2/E3, który też jest badziewiem z minionej epoki  a klasy E2 i E3 zostały już dawno zastąpione nowszymi. 

Tylko ne "nowe" epoki olei  sa nastawione na "eko i normy " spalin a nie koniecznie, dla trwalosci silnika . nowe silniki sa z innych materialow . Dodatki w olejch tez sa robione pod nowe materiały silników, a nie koniecznie takie jak 50 lat temu . Drogi olej dla norm spalin nie pomoże w starych typach w niczym 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Ludzie leją dość popularnego Mobil Delvac MX™ 15W-40 z klasami E7 i CI-4 do 30-tek i 60-tek. Czy ten olej z takimi klasami przyspiesza zużycie tak starych silników? Nie sądzę. Chyba jest wręcz przeciwnie. Klasa E7/CI-4 zapewnia dłuższą stabilność lepkości oleju, więc co się przekłada na dłużej zachowany odpowiedniej grubości film olejowy na elementach silnika niż w olejach z klasami niższymi. Ważne, aby nie zalewać takich silników olejami o lepkości niższymi niż SAE 15W-40 nawet dlatego, że stare pompy olejowe lepiej pracują jak mają gęsty olej a nie rzadszy. Wiadomo, bazą jest olej mineralny. W drogim i tanim oleju baza mineralna jest chyba taka sama. Klasę oleju definiują chyba do niego dodatki, co też finalnie przekłada się na jego cenę. Kolejne to hydrokraki, GTL z gazu i PAO. Takie oleje tylko do nowoczesnych silników. Tak na moje rozumowanie. Jak napisałem jakieś bzdury to śmiało można korygować. BTW, do naszej Toyoty hybrydowej jest lany 0W-20. To dopiero woda a nie olej ;]. Tutaj silnik żyje własnym życiem i musi być zapewnione szybkie smarowanie w każdej temperaturze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
7 godzin temu, emigrant_ napisał:

Tutaj silnik żyje własnym życiem i musi być zapewnione szybkie smarowanie w każdej temperaturze. 

To kwestia pasowania elementów, i srednicy kanałow olejowych, celem tak małolepkiej oliwy jest ekologia zredukowanie oporów przy pracy oleju 

Wysoko jakościowy olej w c 360 to strata dla mnie pieniędzy zaszkodzić nie zaszkodzi, ale pomóc za wiele nie da, o ile regularnie się wyminia nawet ten CD to silnik w środku jest czysty, turdus to dla 60 i silników z tego okresu  jest juz lux oleje zrobiłem na nim tyśiące MTH róznymi silnikami i jest ok 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102
6 godzin temu, emigrant_ napisał:

Ludzie leją dość popularnego Mobil Delvac MX™ 15W-40 z klasami E7 i CI-4 do 30-tek i 60-tek. Czy ten olej z takimi klasami przyspiesza zużycie tak starych silników? Nie sądzę. Chyba jest wręcz przeciwnie. Klasa E7/CI-4 zapewnia dłuższą stabilność lepkości oleju, więc co się przekłada na dłużej zachowany odpowiedniej grubości film olejowy na elementach silnika niż w olejach z klasami niższymi. Ważne, aby nie zalewać takich silników olejami o lepkości niższymi niż SAE 15W-40 nawet dlatego, że stare pompy olejowe lepiej pracują jak mają gęsty olej a nie rzadszy. Wiadomo, bazą jest olej mineralny. W drogim i tanim oleju baza mineralna jest chyba taka sama. Klasę oleju definiują chyba do niego dodatki, co też finalnie przekłada się na jego cenę. Kolejne to hydrokraki, GTL z gazu i PAO. Takie oleje tylko do nowoczesnych silników. Tak na moje rozumowanie. Jak napisałem jakieś bzdury to śmiało można korygować. BTW, do naszej Toyoty hybrydowej jest lany 0W-20. To dopiero woda a nie olej ;]. Tutaj silnik żyje własnym życiem i musi być zapewnione szybkie smarowanie w każdej temperaturze. 

Śmiało schodzić na 10w40 ;)

Zawsze to na zimno olej ma lepszą pompowalność, a w temperaturze roboczej lepkość praktycznie taka sama jak w 15w40.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Bo tylko taki  był na rynku, CD do Ursusów był stosowany, a jak pojawił się MF to zaczeli CC produkować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys111    102
emigrant_ napisał:

@krzys111Nikt Ci nie chce odpisać. Dodam, że to olej klasy CD, czyli olej z minionej epoki. Badziewie na poziomie Superola CC. Klasa CD już dawno została zastąpiona nowszymi klasami w tym najnowszą CI-4. Nawet jak maszyna nie potrzebuje nic lepszego jak CC, albo CD to i tak nie warto stosować tych olejów, bo to niskiej jakości olej. To już lepiej Turdusa z klasą E2/E3, który też jest badziewiem z minionej epoki  a klasy E2 i E3 zostały już dawno zastąpione nowszymi. 

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)
Dnia 9.04.2022 o 11:34, emigrant_ napisał:

Chcę zamienić Turdusa 15W40 na PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40 w URSUS-ie 2812(kiedyś MF-235).

 

Dnia 9.04.2022 o 11:34, emigrant_ napisał:

Olej kupiony. Miał być PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40 a będzie(już jest) FUCHS AGRIFARM MOT 15W-40 z klasami jakości ACEA: E7 i API: CI-4. Olej dostępny lokalnie, więc obyło się bez zamawiania przez internet. Kanister 5 litrów 108 złotych. Drogo, nie drogo, nie interesuje mnie to. Wydaje mi się, że to dobry wybór. Olej dedykowany dla maszyn rolniczych. Czas najwyższy pożegnać się z Turdusem. Chyba będę cały czas trzymał się Fuchsa. Olej z czerwca 2021, więc prawie roczny. Można sugerować, że lokalnie ten olej za bardzo się nie sprzedaje, pewnie ze względu na zbyt wysoką cenę. Za to sprzedaje się Turdus... 

IMG_0878.jpeg

IMG_0879.jpeg

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)

Jakie powinno być ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego w filtrze olejowym dla MF-ów a raczej silnika Perkinsa 3 cylindrowego? Ciśnienie robocze oleju nawet rozgrzanego to pewnie kilka barów. Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego filtrów do MF to 0,7 bara. Olej w 100% nie jest cały czas filtrowany przez filtr. O ile przy zimnym oleju to rozumiem, bo ciśnienie oleju zawsze będzie większe, ale przy rozgrzanym oleju zawór bocznikowy powinien być zamknięty i póki filtr się nie zapcha nie powinien się otwierać. Czy jednak czegoś ja tu nie rozumiem? Ciśnienie w filtrze jest inne niż w silniku?

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Na zawór w filtrze działa różnica ciśnień jakie jest przed filtrem i za filtrem. Czyli zawór otworzy się kiedy różnica ciśnień będzie większa od tych 0,7 bar, czyli zimny start (olej im mniejszą ma lepkość w niskich temperaturach tym ten czas jest krótszy), zapchany filtr. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Ok, dziś była wymiana oleju. Po niecałym roku bez 11 dni został zlany Turdus 15W-40 SHPD po uprzednim porządnym rozgrzaniu silnika. Turdus lał się jak woda, do tego trochę się pienił. W ogóle nie przypominał oleju, tylko wodę zabarwioną na czarno. Nie jestem jakimś tam znawcą olejów, ale coś z nim jest nie tak. Zobaczymy jak zachowa się po roku FUCHS AGRIFARM MOT 15W-40 E7/CI-4.  Przy okazji wymieniłem olej w filtrze powietrza - oczywiście wlany Fuchs, 0,47L. Za rok wrócę do mego wpisu i dam znać co jest wart ten Fuchs. Ursus też dostał nowy licznik motogodzin(polski 189 zł), więc wymiana oleju była przy 5,5 mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jajonasz    1381

To jak ma wyglądać rozgrzany olej spuszczany po roku i jak mniemam nie przepracował tylko 10 godzin? 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102
4 godziny temu, emigrant_ napisał:

Ok, dziś była wymiana oleju. Po niecałym roku bez 11 dni został zlany Turdus 15W-40 SHPD po uprzednim porządnym rozgrzaniu silnika. Turdus lał się jak woda, do tego trochę się pienił. W ogóle nie przypominał oleju, tylko wodę zabarwioną na czarno. Nie jestem jakimś tam znawcą olejów, ale coś z nim jest nie tak. Zobaczymy jak zachowa się po roku FUCHS AGRIFARM MOT 15W-40 E7/CI-4.  Przy okazji wymieniłem olej w filtrze powietrza - oczywiście wlany Fuchs, 0,47L. Za rok wrócę do mego wpisu i dam znać co jest wart ten Fuchs. Ursus też dostał nowy licznik motogodzin(polski 189 zł), więc wymiana oleju była przy 5,5 mtg.

Jak ciekawi Ciebie co zostało z parametrów turdusa, to można dać próbkę do analizy, za rok tego fuschsa również i będzie porównanie czarno na białym, co zostało z parametrów z kart produktów.

https://sklep.archoil.pl/?product=analiza-oleju-smarowego

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)

@samtech84 Już za późno. Olej był od razu przelany z wiaderka do zbiorczej beczki na olej zużyty. Do Turdusa już na pewno nie wrócę. Co najwyżej eksperymentalnie zmienię za rok Fuchsa na tego Petronas Arbor Alfatech. 

Za miesiąc wymiana tego 30-letniego oleju przekładniowego. Według instrukcji wchodzi do 2812 32 litry. Co ciekawe 2812 nie ma zwolnic. Ktoś wie z Was z doświadczenia, czy te 32 litry to idealny poziom środkowy na miarce między min. a max.? Bo Agrol U są w kanistrach 20 litrów i 5 litrów. To wychodzi, że potrzeba jedną 20-tkę i trzy 5-tki. Nie wiem, czy wchodzić w koszta tej trzeciej 5-tki oleju. Zostanie 3 litry do wywalenia. Oleju ani grama po 30 latach nie ubyło - jest idealnie poziom na środku miarki tak jak nakazuje instrukcja po tylu latach. 
Czy po tylu latach warto profilaktycznie wymienić filtr olejowy? On niby jest wielokrotnego użytku, ale po tylu latach może warto? Koszt filtra(1870199m92) + uszczelka pokrywy filtra hydraulicznego(1660551m1) to nie jest jakiś duży koszt.   

W przypadku oleju silnikowego według instrukcji trzeba zalać 6,8 litra. Dokładnie tyle wlewam to poziom oleju na miarce jest idealnie między min. a max. Już po tym jak olej wypełni filtr oleju. Być może jest tak samo w przypadku oleju przekładniowego? Te 2 litry pewnie zabraknie, żeby był idealny poziom na środku miarki.  

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    182
9 godzin temu, emigrant_ napisał:

Co ciekawe 2812 nie ma zwolnic.

na pewno ma !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Na pewno nie ma. Nawet w instrukcji obsługi od 2812 jest to napisane. Dopiero 3512 ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

@toorano Instrukcja obsługi mówi tylko o zwolnicy planetarnej w przednim moście. Na to wychodzi, że to tyczy się MF 3514 z przednim napędem. Instrukcja jest dla 2812, 3512 i 3514(przedni napęd). 

 

Screen Shot 2022-05-20 at 09.41.15.png

Screen Shot 2022-05-20 at 09.41.45.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
    • Przez Kartoflorz
      Witam, mam taki problem może dla niektórych bzdura a konkretnie, czy mogę mieszać olej Stou z Utto??? Konkretnie chodzi mi o to czy do oleju Agrol Stou Plus mogę dolać Platinum Utto  - miejc docelowe przekładnia (skrzynia Zetor Forterra).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj