
emigrant_
Members-
Ilość treści
63 -
Rejestracja
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralO emigrant_
-
Ranga
Użytkownik
- Urodziny 05/09/1982
Informacje
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Finalnie zdecydowałem się na Agrol U cc: @akmaly Pisałem wcześniej tylko chyba w innym temacie, że olej na bagnecie wygląda jak fabrycznie nowy, przezroczysty, słomkowy. W rzeczywistości po spuszczeniu do wiaderka czarny jak smoła... Tak wygląda 30 letni olej - fotki poniżej. Filtr po wyjęciu wyglądał całkiem nieźle, ale po wrzuceniu go do benzyny ekstrakcyjnej wyleciało z niego dość spora ilość opiłków. Ogroma ilość opiłków była w tym dekielku/pokrywie od filtra. W tym zagłębienu dekielka to już był gęsty szlam olejowy wymieszany z opiłkami. Nowe oleje całkiem świeże 👍 - 20L jest z 2 marca 2022 a bańki 5 litrowe z 7 marca 2022. Do skrzyni i mostu wlałem równo 32 litry tyle ile nakazuje instrukcja obsługi bez sprawdzania poziomu miarką co chwilę. Poziom oleju jest idealnie na tym X na bagnecie między min. a max. Tak jak powinno być.
-
👍 Prawdopodobnie za rok zamienię Fuchsa właśnie na ten Platinum Agro Supreme 10W-40. Olej raczej dobry. Być może bardzo dobry. Sam producent rekomenduje do maszyn mocno obciążonych, pracujących w ciężkich warunkach. BTW, kupiłeś ten olej czytając i dowiadując się o nim z tych naszych rozmów, czy sam wybrałeś ten olej i wpadłeś o nim napisać? Jesteś pierwszą osobą z tego tematu, która kupiła ten olej.
-
@akmaly Nie no, przy -20 to jakieś podpięcie pługa, żeby zgarnąć śnieg z podwórka. Nikt przy -20 a nawet -15 na pełnym gazie nie będzie nim jechać - to już hardcore. Do tego w nim jest zwykła kabina Sokółka. Przy -10 się zdarzało, ale rzadko. Ta temperatura płynięcia przy -30 to jaką konsystencję może mieć olej po nocy? Trochę na YT jest testów mrożonych olejów głównie samochodowych o wiele niższych lepkościach i szału nie ma. Z oleju robi się konsystencja miodu a nawet gorzej. Taki olej nie ma żadnego smarowania póki silnik się nie rozgrzeje. Tak, czy siak została odkryta tajemnica braku SAE Agrola U - po prostu olej specjalnie zaprojektowany dla porzeb MF-ów w tamtych czasach. Wypadło na Lotosa, albo ktoś już ze sobą nie jedną wódkę wypił i się dogadali... Chyba masz rację kupić Agrol U, zalać i zapomnieć.
-
Panowie, różnica w cenie między 32 litrami Agrol U i Agrol UTTO 10W-30 to 30 złotych. W tej zielono-niebieskiej tabelce w porównaniu korzystaniej wypada UTTO. Ja to piszę z perspektywy ciągnika, który pracuje także zimą. Jak zachowa się Agrol U i UTTO przy -5, czy -10 stopniach? Przy -15, -20 ciągnik nie był odpalany, bo był strach, że coś się stanie zwłaszcza przy oleju 15W-40. Jak za rok przejdę na 10W-40, żeby móc z mniejszymi obawami odpalać ciągnik przy np. -20. Jestem z Podlasia, więc u nas takie mrozy to nic nadzwyczajnego. Co rok temu tak mocno przymroziło, to na wysokosci 2 metrów miałem -34 stopnie. W tym roku zimy praktycznie nie było. Może tutaj rzeczywiście lepiej zalać UTTO? Olej już raczej nigdy więcej nie zostanie wymieniony po tej wymianie co zrobię teraz, więc decyzja jednorazowa.
-
Napisałem zapytanie do Lotosu odnośnie Agrol U. Nie wiem, czy wolno mi wklejać bez zgody autora publicznie jego maila, ale niech to będzie, że zapytanie o Agrol U było tutaj od nas wszystkich. Macie info prosto od producenta z "Biura Technologii". @akmalyJakiś komentarz do tego co napisał Pan technik/inżynier?