Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Planuję wymienić bagnety w claas mercator. Mam pytanie jakiej firmy kupić i  co jest jeszcze potrzebne?? Dociski?? Napiszcie mi jak możecie .Pozdrawiam

Edytowane przez sklodek4
Opublikowano

Witam,

Panowie wymieniłem w hederze listwy na motowidłach, po założeniu wszystkich, obracając ręcznie motowidłami jedna z tych sześciu listewek łamie się i nie mam pojęcia co jest powodem? czy możliwe, że rurki mają za mało luzu i stawiają opór? Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, co może być przyczyną, proszę o pomoc.

Pozdrawiam, Łukasz.

Moze ta obręcz jest zgięta po ktorej chodza te dwie rolki

Opublikowano

Jak pękają w miejscu gdzie jest śruba to zrób takie blaszane opaski,przewiercić i skręcić i po problemie. Też tak było u mnie. Później zrobiłem z profila stalowego, ale szybko się zuzyly i wróciłem na drewniane.

Opublikowano

Witam wszystkich.O olejach do silnika było dużo. Facet w sklepie polecił mi Shell Rimula 15W40 do mercator 60, mercedes Om352.Co sądzicie o tym oleju proszę o opinie moze ktoś taki leje do silnika.Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam! Panowie coś mi brzęczy przy silniku-w tym dzwonie,pasy zdjęte,luzu niema ,co może być?

 

Stawiam na bardzo złą nowinę. Nie tyle złą, bo dużo roboty, a raczej chodzi mi o koszta.

http://img4.sprzedajemy.pl/540x405_sprzeglo-gumowe-claa-571109.jpg

 

Aczkolwiek jest jeszcze jeden przypadek który kiedyś robiłem. Jazda na pasie z brakiem od środka (mimo, że nie był urwany) powodowała szarpanie kołem na silniku. Krótka oś dokręcana właśnie do powyższego sprzęgła zawieszona elastycznie dostała drgań, które przeniosła na jedyne łożysko w tym miejscu. Obudowa owego łożyska wytłukła sobie kanał w tym żeliwnym odlewie i drgania były coraz to większe. Lepiej z tym nie zwlekać, bo albo popęka, albo nie będzie czego naprawiać. Naprawa to wprawienie tulei (można trochę stoczyć krawędzi pod tuleję) i dobranie nieco mniejszego łożyska (zewnętrznie). Z tego co mi wiadomo już ponad 10 lat ten sposób wytrzymuje....

 

 

 

 

No i na koniec dygresja.

Nie bierz 50tki bo tam 4 gary i za słaby....

No to jak takim panom znaffcom wytłumaczyć, że pod koniec lat 90tych kiedy upadały SKRy to takie 4ki robiły ponad 200ha na sezon. Na 3metrowych hederach bo innych nie było. Fakt, żniwa trwały prawie miesiąc, ale jak nie było kombajnów to te które były pracowały po 14h na dobę 7 dni w tygodniu. Piękne czasy. Dziś żniwa trwają tydzień i jeszcze wszyscy narzekają. Nie było sklepów internetowych, porad na forach, mechaników i doświadczenia. A dziś człowiek pyta się w internecie (nie potępiam) w słusznej sprawie i zamiast otrzymać pomoc to otrzyma "fachową poradę" od nastoletniego "ja wiem".

Zacznijmy wypowiadać się w kwestiach na temat których naprawdę mamy coś do powiedzenia. Nie rozbierałeś - nie psuj ludziom w głowie. Rozbierałeś - staraj się pomóc jak najbardziej fachowo.

Opublikowano (edytowane)

Też miałem problem z tym dzwonem i jak kolega radzi lepiej nie czekać bo mi siadło łożysko i uszkodziło koło zamachowe, wałek i to sprzęgło gumowe. Masz tam łożysko i tuleje teflonową. Roboty trochę jest i nie kupuj taniego łożyska.

 

 

Panowie pytanie: czy przy łapaczu kamieni co jest ta blacha od spodu gardzieli co można go opróżnić macie jakieś uszczelnienie np jakąś gumę bo bardzo mi tam leci zboże a na końcu tej blachy nie ma u mnie nic i jest szpara na całej długości tak na wysokość jednego centymetra.

Edytowane przez Pawelek998
Opublikowano

co do tych listewek w chederze napewno wszystkie zrobíłeś na jeden wymíar? ja robíłem do consula na wzór orginału i dodatkowo wymiana rórek i wszystko grało

Opublikowano

Witam wszystkich.O olejach do silnika było dużo. Facet w sklepie polecił mi Shell Rimula 15W40 do mercator 60, mercedes Om352.Co sądzicie o tym oleju proszę o opinie moze ktoś taki leje do silnika.Pozdrawiam.

 

ja leje już któryś sezon 20w50 kiedyś statoila a teraz z orlenu  i dają radę a mercator 75 ale silnik to samo. pozdrawiam

Opublikowano

co do tych listewek w chederze napewno wszystkie zrobíłeś na jeden wymíar? ja robíłem do consula na wzór orginału i dodatkowo wymiana rórek i wszystko grało

No niby wszystko jest pod wymiar i powinno być tak samo, choć wiesz jak to jest, wiercąc dziury zawsze może być odchył o jakiś milimetr..

Opublikowano

ja na takim shelu mam wszystko

 

Witam.Dziękuję za odpowiedz.Najbardziej się obawiam rozmoczenia uszczelek lub wymycia osadów w silniku.  A do jakiego kombajnu lejesz shell rimula jeśli wolno spytać.Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Panowie mam taki problem że pod koniec żniw leciały mi małe kłosy i kawałki słomy do zbiornika

zmiana sit, ustawienia żaluzji, wiatru nic nie pomagało  

szukałem i nie znalazłem żadnej dziury czy jest możliwe że coś tam w środku się odkręciło ?

może ktoś miał już taki przypadek ?

 

Ja tak miałem, urwał mi się kawałek wytrząsacza i zerwał taką płachtę nad nimi.

 

Obejrzyj wytrząsacze czy mają całe "zęby".

Opublikowano

w kombajnie perkins, w ciagniku ifa i ford i c360. to jest mineralny więc Ci nic nie zrobi złego

 

Witam.Dziękuję Pajej za podpowiedzi.Dzisiaj kupiłe shell rimula 15w40 no i jutro wymiana.Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Witam, mercatory produkowano do 1980 roku (można to sprawdzić na stronie konedata.net). Ja chciałem kupić bizona ale ma za szeroki heder i bym w brame nie wjechał to kupiłem mercatora z kosa 3,6 metra i nie narzekam. Jak kupować to w dobrym stanie bo części sa drogie. Mam kombajn pare lat i tylko raz mi się oberwał wytrzasacz przy lożysku a tak to zero awarii a to jest rocznik 78. Najlepiej kupić z silnikiem 6 garowym (mercator 60 lub 75) bo 4 garowy to chyba sieczkarni nie pociągnie, heder optymalny będzie chyba 3,6 metra (najczęściej spotykany).Co do silnika to chyba najlepszym wyborem będzie perkins albo mercedes chociaż deutz też chyba nie jest zły.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam 6-cio garowego, którego kupiłem z hederem 3m. Teraz zapiąłem do niego 3,6m i zobaczę jak pójdzie, bo to jeszcze ten bez numeru. Denerwowało mnie to, że się rozjeżdżało kołami zboże. Heder 3,6 z krzaków wyciągnięty, ale po poczęstowaniu karcherem i pomalowaniu złomu już nie przypomina. Muszę tylko blachę podłożyć pod te palce od ślimaka i na motowidłach odtworzyć palce, ale by nie rozbierać wszystkiego myślę o wykonaniu z elektrod do nierdzewki (jeszcze mi zostało, co ojciec przechodząc na emeryturę przyniósł z zakładu).

Co do problemu z bramą, o którym pisze kolega wyżej - ja nawet z hederem 3m nie mogłem wjechać do podwórka, dlatego zrobiłem sobie z tyłu za stodołą wiatę, a z niej - blaszak. Przedtem za stodołą odpinanie hederu a następnie wjazd do podwórza po wcześniejszym zdemontowaniu bramy. Teraz, po tym, jak mi przywieźli 3,6 i zrzucili na paletach na podwórzu, to:

1. podczepienie hederu 3m z wózka (własne wykonanie) do kombajnu

2. odstawienie hederu 3m w rogu przy płocie

3. wjechanie z wózkiem do hederu do podwórza oraz wjechanie kombajnem

4. podczepienie hederu 3,6 do kombajnu

5. położenie hederu 3,6 na wózek (i tu pierwszy zonk - przespawanie uchwytów pod szerszy heder)

6. wyjechanie samym kombajnem pod wiatę

7. wyjechanie hederem za posesję (drugi zonk - zakaz ostrego skręcania z powodu kolizji hederu z kołem traktora - zaczep do przespawania na dłuższy)

8. podczepienie hederu 3,6 do kombajnu i wjazd pod wiatę, bo trzeba zrobić najważniejszą robotę, której nie zrobiłem wcześniej:

9. otworzenie schłodzonego piwa i delektowanie się nim oglądając nowo powstały zestaw

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v