Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

akmaly masz racje w serii 600 był też napęd zalaczany z guzika. Zależało od wersji wyposażenia.

Opublikowano

Tez z poczatku chcialem zetora/ursusa, bo 30ha to w razie powazniejszej awarii moze byc problem finansowy. Aleee ceny zetorow 10145(bo o takim myslalem) - kosmos, za jakis w sensownie wygladajacym stanie ponad 40k. Nawet pod 50. Przegladanie ogloszen serii 7745 to w ogole jakies surrealistyczne przezycie. Za jego cene mozna miec zachodni w niezlym stanie i worek pieniedzy na jakies naprawy. W przyzwoitych cenach zetory trafiaja sie rzadko, bardzo rzadko. Ursus to samo - 1014 kolo 40 tys trzeba polozyc. Na moje to troche spory wydatek jak za takie maszyn. Mam co prawda caly czas obawy pewne co bedzie jak sie jednak zle trafi z zachodnim, no ale jakos powoli trzeba pchac to rolnictwo do przodu. Mam i znajomych co kupili zachodnie i musieli grube pieniadze wlozyc(typu wymiana walu w johnie 6garowym, czy remont skrzyni w mf), a mam i takich co maja po ponad 5lat zachodnie i albo dolozyli pare tys(case - przy zwolnicy i sprzegle robiony, rocznik 82) i takich co nic nie dlolozyli(tez case z poczatku 80 lat). Takze tu jak ze wszystkim - jak trafisz. Choc w mojej okolicy, kto zmienil na zachodni, to niezaleznie od pieniedzy w niego wlozonych, nie widzialem zeby ktos wrocil do polskiej mysli technologicznej poprzedniej epoki. Wiadomo, ze w zetorze/ursusie/mtzcie ewentualny remont znacznie mniej zaboli po kieszeni i trzeba brac pod uwage swoje moziwosci finansowe. Nie powiem - jakby sie trafil w poblizu w dobrym stanie za rozsadne pieniadze zetorek to pewnie tez bym sie skusil, choc olx nie napawa optymizmem. Smieszy mnie troche nastawienie niektorych, slepo patrzacych "tylko zachodnie", albo "tylko polskie". Kazdy sprzet zadbany bedzie dobry i kazdy jest dla innego odbiorcy, to co dobre dla jednego nie musi byc dobre dla drugiego.

Opublikowano

witam mam ursusa 6824 i mam problem ciagnik ten gdy sie nagrzeje  sprzęgło zaczuna ciegnac a gdy jest zimny jest dobrze czy ktos wie  lub mial taki przypadek co to za przyczyna moze byc?

Opublikowano

nawet na giełdach transportowych za przewóz ciągnika z wysp do PL nie znalazłem ofert poniżej 5 tys, ale życzę szczęścia, może ktoś potrzebuje frachtu na powrót. Tylko ciągnik jest trochę za duży i ciężki na doładunek, a małym autem tego nie przewiezie.

Opublikowano (edytowane)

Z racji tego że sprzedałem Zetora Majora zostałem bez ładowacza którego strasznie na gospodarstwie brakuje...   :( Nie możemy się z ojcem dogadać co do zakupu ciągnika... gospodarstwo nie duże profil bydlęcy bez możliwości rozbudowy... Kwota na wydanie do 30 tys zł max maxów z ładowaczem... Więcej nic się na da ugrać bo kasa na inne rzeczy potrzebna... Ciągnik odpalany kompletnie codziennie, wywózka obornika z obory, przywóz kiszonki - nie muszę mieć akcesoriów po 2metry, mogę jechać dwa razy. Tata wiadomo chce 4x4 co wiąże się z tym że wyzwanie jest ciężkie... Już myślałem że kupimy coś takiego bo kolega w NL znalazł:

685658427398d6f7.jpg

Niestety upitolony podnośnik się okazał a cena była korzystna bo 28 tys z dowozem na miejsce no ale... 

Kolejny ciągnik jaki wpadł mi na myśl to Zetor 7045 ale ceny ich są zaporowe + dokupienie tura 2B, kolejny typ to 7211 i jak uzbiera się gotówki to dołożenie napędu... ale 25 też trzeba dać oczywiście bez ładowacza... Tak wiem ciężko coś kupić z napędem i ładowaczem do 30 tys zł.... Ja osobiście jestem za tym żeby kupić np. MFa 690 i założyć mu ładowacz... ostatnio miałem ofertę za 24 tys zł z ładowaczem oryginalnym MFa... Przecież nikt ślubu z ciągnikiem nie brał i ewnetualnie można będzie go sprzedać ale formalnie znudziło mi się inwestowanie w gospodarstwo jak efektu nie przynosi... Im mniejsza kwota na wydanie tym lepiej... Bo jeżeli kupię ciągnik za 30 tys zł nie kupię prasy... jak kupię do 25 tys kupię prasę... Ostatecznie np. takiego tura 2B mogę wziąć na raty i wtedy kupuję ciągnik bez ładowacza za 25 tys zł...Ciągnik ogólnie będzie pracował 80% na podwórku. Jak sądzicie co robić? 

 

P.S. Odpada C-360, C-330, MTZ.... 

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Powiem szczerze że da się założyć ale chce mieć 3 ciagniki. Sianokosy, kukurydza 3 są potrzebne... gdybym miał normalnych sąsiadów nie było by tematu. Niestety nie idzie się z nikim dogadać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v