Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Użytkuje Zetora 9540, wersja krajowa czyli biedna. Pierwszym właścicielem nie jestem. Z cenami części nie ma tragedii, tarcza sprzęgłowa 220zł, obróbka docisku plus inne pierdoły 120zł  plus 400zł za rozjechanie i zjechanie. Remont pompy wtryskowej 1800zł (wymiana sekcji min), remont przodu (stary typ jak w ciężkich Ursusach) śmiesznie tani (łożyska, uszczelniacze i wałki krzyżaków) jak znajdę listę z cenami to dopiszę. Ceny części do mostu Carraro absurdalnie drogie. Filtry są w normalnych cenach, Ciągnik dość ciężki, mocny, komfortowy, przyjemny w użytkowaniu i posiada szybką skrzynie. Za swojego z transportem dałem 45tys zł plus tysiak za transport. Ze wszelkimi poprawkami, naprawami, wymianami olejów i filtrów wyszedł mnie 51-52tys zł.

 

Opublikowano

Panowie ale nie wiadomo co kolega SawekBraczyk chce ciągać tym ciągnikem bo on Zetor 9540 ma 67 kW po przeliczeniu na konie mechaniczne to 91,12 KM 

bo ał durzą rospiętość mocy od 91 KM do 160 KM i przy 91 KM nie pociągnie 3 m agregatu z siewnikiem 

Opublikowano

To samo miałem pisac znajomy ciaga zachodnim 95Km zestaw 2.5metra górki piaski równiny ogólnie wszystko sie trafia tak samo jak ziemia od lekkiej do ciezkiej i lata z nim bez problemu inny u nas ma nowa proxime 100 i tym zestawem pod górke zdychał dosłownie po rónym ładnie szło a pod górke tragedia jakies chyba oszukane te konie mechaniczne teraz :D

Opublikowano

Przede wszystkim zależy według jakiej normy masz podaną moc ciągnika ECR ISO czy DIN bo już z tego wynika różnica poza tym niektórzy producenci podają moc ciągnika czyli mierzona na WOM inni podają moc silnika w ciągniku mierzona bezpośrednio na wale korbowym. To że jakiś traktor "Zdycha" pod górkę z tym samym zestawem a inny nie jest zależne od wielu zmiennych np. przełożenie o 0,5 km/h załatwia sprawę. Mój sąsiad siał w tym roku pożyczonym zestawem aktywnym 3m  NH 106km 3 letnim i jeździł prawie połowę wolniej niż ja z 2,5m czy to oznacza że mój stary 10 km słabszy zetor jest mocniejszy? Też mam porządne górki i wszystkie rodzaje ziem agregat aktywny z packerem i siewnik amazone D8.

Opublikowano (edytowane)

Ursus 1014 .Wczoraj orałem 5 ha, pług ażurowy, zagonowy 4x45, szerokie przejazdy, czas ok. 7,5 godz. Bieg 2 na żółwiu, jak zgórki to bez żółwia, ciśnienie oleju 4, na wolnych obrotach też 4. wał po 1 szlifie. klasa III a gliniasta. Spalanie ok. 18 litrów. W trakcie pracy przestał działać żółw. Odkręciłem osłonę kolumny kierownicy, założyłem linkę na jabłuszko i dalej w drogę. Oczywiście pracuję ze nausznikami Husqvarny bo w kabinie głośno. Zresztą w c330 też jeżdżę z nausznikami. Komfort mam, ponieważ zainwestowałem w porządny fotel 1400 zł i jest bajka. Przedtem faktycznie wszystkie kręgi bolały ale teraz bez problemu.

Jeśli miałbym mechanika pod nosem to być może kupiłbym ciągnik zachodni.

Ale z Ursusami czy Zetorami z lat 80' ciężkiej serii jest tak samo jak z BMW (posiadam) albo się je kocha albo nienawidzi. Ja kocham.

 

post-126477-0-96934200-1479934048_thumb.jpg

Edytowane przez CzarnyR1
Opublikowano

A ja wsiadam w swojego starego fergusona i wlaczam radio i jade pracowac. Czesci kupuje prawie od reki o ile sie cos zepsuje (najpowazniejsza awaria to pompa wody i chlodnica i jedno i drugie na drugi dzien rano w domu)

Opublikowano

Mikruss święte słowa... Ja wsiadam czy do fergusona z 1986 roku czy do Renault 95.14 z 1984 roku włączam radio, ogrzewanie, reguluje wygodny fotel i jadę w pole. Awaryjność??? Muszę wężyki paliwowe w renacie wymienić i jedną uszczelkę w fergusonie. 

Opublikowano (edytowane)

Każdy jeździ tym na co go stać.... zakupić i serwisować. Może zachodnie i wygodne, komfortowe, ale jak coś walnie w skrzyni lub silniku to już nie jest tak kolorowo gdy przyjdzie płacić za części. Znajomi mieli Renault około 140KM z silnikiem MWM, półbiegi, klima, rewers, amortyzacja kabiny szerokie koła ogólnie laleczka. Niestety, ale wiosną gdy tylko poszła w porządna pracę walnęła skrzynia. Okazało się, że awaria bardzo poważna, nowe części specjalnie tylko i wyłącznie pod klienta (jakaś rzadka wersja skrzyni biegów) koszt 1/3 wartości ciągnika, używane nie osiągalne. Jakimś bliżej nie określonym sposobem naprawili ciągnik akurat na orki  jesienne. Długo się nie nacieszyli i znowu walnęło to samo. Naprawili znów tym sposobem i poszła do żyda. Zakupili Ursusa 1634 i zadowoleni po sezonie co nie miara fakt komfort żaden w porównaniu do Reni. Mieli pecha niestety...

Edytowane przez sebastian264
Opublikowano

Każdy jeździ tym na co go stać.... zakupić i serwisować. Może zachodnie i wygodne, komfortowe, ale jak coś walnie w skrzyni lub silniku to już nie jest tak kolorowo gdy przyjdzie płacić za części. Znajomi mieli Renault około 140KM z silnikiem MWM, półbiegi, klima, rewers, amortyzacja kabiny szerokie koła ogólnie laleczka. Niestety, ale wiosną gdy tylko poszła w porządna pracę walnęła skrzynia. Okazało się, że awaria bardzo poważna, nowe części specjalnie tylko i wyłącznie pod klienta (jakaś rzadka wersja skrzyni biegów) koszt 1/3 wartości ciągnika, używane nie osiągalne. Jakimś bliżej nie określonym sposobem naprawili ciągnik akurat na orki  jesienne. Długo się nie nacieszyli i znowu walnęło to samo. Naprawili znów tym sposobem i poszła do żyda. Zakupili Ursusa 1634 i zadowoleni po sezonie co nie miara fakt komfort żaden w porównaniu do Reni. Mieli pecha niestety...

 

jaka rzadka skrzynia, tam była tylko 16/16 i 24/8, obie dość popularne, więc nie widzę problemu żeby przełożyć nawet całą z innego

Opublikowano

Mam wielu znajomych co pozamieniali stare ursusy i zetory na zachodnie ciagniki do 40 tys na arel powiedzmy ok 20 ha.Nie ktorym psuja sie ale to bardziej z glupoty lub nie wiedzy czyli a po co wymieniac olej w skrzyni jak wyglada na czysty? Kiprowanie pozyczonych przyczep itp. itd. Pozatym z takiego gospodarstwa gdzie sa male dochody a ciagnik kupiony na pokaz boli ze trzeba cos do niego dolozyc .

Opublikowano

Jakieś minimum wiedzy trzeba o mechanice mieć, bo inaczej każdy cię robi w trąbę - sklep, mechanik, sprzedawca itp. Inna prawda jest taka, że wiele gospodarstw przejada pieniądze, które powinny przeznaczyć na inwestycję, bo najwazniejsze są najnowsze smartfony dla dzieci co rok albo co 2 lata, najnowsze i największe LCD, samochód lepszy niż ma sąsiad, większy ciągnik itp. To długi temat do dyskusji.

Trzeba się też zastanowić, czy rzeczywiście taki byczek 150KM jest mi potrzebny na 15 czy 20ha, jak nie ma specjalnie wizji na szybkie powiększenie gospodarstwa, bo nie ma w nim kto pracować a i ziemi nie ma w okolicy do dzierżawy/kupienia.

Megalomania to najszybsza droga do bankructwa

Opublikowano

jak zadajesz takie pytanie z nowego konta, to pewnie za 10 minut pojawi się odpowiedź z innego nowego konta która będzie polecać jakąś super-hiper mega firmę ''Zdzisiek,Kaziek i spawarka'' , że niby ktoś u nich zamówił, zrobili w 15 minut na miejscu, za miskę ziemnioków świeżo gotowanych

Opublikowano (edytowane)

Ursus 1014 .Wczoraj orałem 5 ha, pług ażurowy, zagonowy 4x45, szerokie przejazdy, czas ok. 7,5 godz. Bieg 2 na żółwiu, jak zgórki to bez żółwia, ciśnienie oleju 4, na wolnych obrotach też 4. wał po 1 szlifie. klasa III a gliniasta. Spalanie ok. 18 litrów. W trakcie pracy przestał działać żółw. Odkręciłem osłonę kolumny kierownicy, założyłem linkę na jabłuszko i dalej w drogę. Oczywiście pracuję ze nausznikami Husqvarny bo w kabinie głośno. Zresztą w c330 też jeżdżę z nausznikami. Komfort mam, ponieważ zainwestowałem w porządny fotel 1400 zł i jest bajka. Przedtem faktycznie wszystkie kręgi bolały ale teraz bez problemu.

Jeśli miałbym mechanika pod nosem to być może kupiłbym ciągnik zachodni.

Ale z Ursusami czy Zetorami z lat 80' ciężkiej serii jest tak samo jak z BMW (posiadam) albo się je kocha albo nienawidzi. Ja kocham.

Chłopcze bo inaczej już nie można się do Ciebie zwrócić ten pług ma max 4*40 a nie 45-wiem bo mam taki sam tylko na zwyczajnych odkładniach....

Ponadto żeby było to 40 na skibę ważne jest jeszcze jedno czy ma kliny jeśli ich niema to szerokość tylko i wyłącznie 35 na skibę!!!I tego nie zmienisz

 

Po głębszym przyjrzeniu się zdjęciu szerokość pługa to 4*35 ;)

Edytowane przez soltys48

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v