sebastian264

Members
  • Ilość treści

    255
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

15 Good

11 obserwujących

O sebastian264

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 11/27/1991

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ile czasu posiadasz ten kombajn i jak z jego eksploatacją? Ustawienie są bardzo uciążliwe zwłaszcza przy różnym zbożu i plonie? Kukurydzę również zbierasz? Budżet milon netto. NH się dokładnie nie dowiadywałem ale raczej na pewno podobny budżet.
  2. Witam. Udało mi się załapać na program z ARiMR na rozwój usług z którego planowałem zakupić kombajny DF 6205TS w raz z przystawką do kukurydzy 6rzd oraz starczyło by na inne maszyny np zbieracz kamieni kongskilde. Po zweryfikowaniu zapotrzebowania na usługi np zbierania kamieni jestem bardziej sceptycznie nastawiony ponieważ jest duże ryzyko na brak z zapotrzebowaniem tego typu usługi w moim rejonie działania a na własny użytek szkoda pieniędzy by kupować taki sprzęt. Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej pójść w stronę wykorzystania całego budżetu na kombajn i przystawkę a w tedy w grę wchodził by DF 7205Ts i MF 7345 activa mcs. Zaznaczam że akurat te 3 modele mam pewna dostępność na ten sezon żniwny. Zakres działania woj mazowieckie i łódzkie. Prosił bym o opinie użytkowników na temat tych trzech modeli kombajnów . Czy lepiej zostać przy tym c6205 te czy brnąć w wyżej wymienione modele.
  3. Witam. Posiadam Zetora 9540 i jestem zmuszony zakupić do niego opony na tył. Obecnie mam założone 520/70R38 i ciągnik prezentuje się na nich kozacko, ale nie nadają się do dalszego użytku ze względu na rozwarstwienie się opony jak i zużycie. Poprzedni właściciel założył taki rozmiar ze względu na podmokłe łąki na których ciągnik pracował. Pytanie moje jest takie czy jest sens kupować tak szerokie opony do traktora 95KM i czy nie lepiej zakupić węższy odpowiednik 460/85R38. W zależności od producenta opon różnica jest w cenie od 400zł do 800zł na kpl. Ciągnik wykorzystywany jest do ciężkich prac polowych, transportu i wykaszaniu nieużytków. Z przodu ma opony 380/70R24. Co sądzicie o oponach Ozka, Voltyre i Cultor? Pozdrawiam
  4. Witam. Posiadam Zetora 9540 i jestem zmuszony zakupić do niego opony na tył. Obecnie mam założone 520/70R38 i ciągnik prezentuje się na nich kozacko, ale nie nadają się do dalszego użytku ze względu na rozwarstwienie się opony. Poprzedni właściciel założył taki rozmiar ze względu na podmokłe łąki na których ciągnik pracował. Pytanie moje jest takie czy jest sens kupować tak szerokie opony do traktora 95KM i czy nie lepiej zakupić węższy odpowiednik 460/85R38. W zależności od producenta opon różnica jest w cenie od 400zł do 800zł na kpl. Ciągnik wykorzystywany jest do ciężkich prac polowych i transportu. Z przodu ma opony 380/70R24. Co sądzicie o oponach Ozka, Voltyre i Cultor? Pozdrawiam
  5. sebastian264

    Ursus C-360

    Niestety nie mam. Była założona od c-330.
  6. sebastian264

    Ursus C-360

    Mam w c-328 i w C-360 sadowniczej plastikowe maski i jestem bardzo zadowolony. Są dużo bardziej wygodniejsze, nie grzechoczą, kolor nie wyblakł a i na uszkodzenia wcale nie jest taka wrażliwa. U mnie oba te ciągniki chodzą w sadzie a tam o to nie trudno. Jak ktoś ma talent to i metalowa maska nie pomoże. Nowej metalowej w życiu bym nie kupił. Wujowi od samego piaskowania się powyginała to jak ma być "odporniejsza" na uszkodzenia. Będę remontował drugą C-360 i również założę plastikowa maskę. Co do wyglądu rzecz gustu, jest kilka modeli z których można wybierać.
  7. Być może ma to jakiś związek. Zgłaszaj to do skutku, jak nie to postrasz ich tym, że udasz się do gazety z tym problemem lub do odpowiednich organów, które się z nimi zajmą. Niech naprawiają do skutku bo będą zbywać i zbywać aż gwarancja minie i zostaniesz z ręką w nocniku.
  8. A jak go przyprowadziłeś podczas jazdy normalnie się zachowywał? Może wystarczyło przepłukać cały układ i zalać jednakowym olejem?
  9. Skoro producent ciągnika zaprojektował i przewidział dwa filtry to tak powinno zostać a problemu szukać gdzieś indziej i osobiście nie zgodził bym się na taką przeróbkę. Jeden filtr jest od hydrauliki a drugi od EH rewersa. A oleju w hydraulice nie zmieszałeś czasem? Od nowości tak było czy po jakimś czasie te objawy się pokazały? Ile godzin ma przepracowane?
  10. Witam. Jestem zmuszony wymienić opony tylne w moim Zetorze 9540. Obecnie mam założone 520/70R38 czyli dość szerokie. Jakie inne rozmiary można jeszcze zastosować zamiennie tak by z przodem się zgrywały? Przednie opony mam w rozmiarze 380/70R24. Pozdrawiam
  11. Nie mam pojęcia jaka ta skrzynia była. Napisałem to co mi mówili... Może nie mogli nic akurat dokupić używanego. Ponad rok czasu bujali się z tym ciągnikiem jak nie dłużej aby sprzedać.
  12. Każdy jeździ tym na co go stać.... zakupić i serwisować. Może zachodnie i wygodne, komfortowe, ale jak coś walnie w skrzyni lub silniku to już nie jest tak kolorowo gdy przyjdzie płacić za części. Znajomi mieli Renault około 140KM z silnikiem MWM, półbiegi, klima, rewers, amortyzacja kabiny szerokie koła ogólnie laleczka. Niestety, ale wiosną gdy tylko poszła w porządna pracę walnęła skrzynia. Okazało się, że awaria bardzo poważna, nowe części specjalnie tylko i wyłącznie pod klienta (jakaś rzadka wersja skrzyni biegów) koszt 1/3 wartości ciągnika, używane nie osiągalne. Jakimś bliżej nie określonym sposobem naprawili ciągnik akurat na orki jesienne. Długo się nie nacieszyli i znowu walnęło to samo. Naprawili znów tym sposobem i poszła do żyda. Zakupili Ursusa 1634 i zadowoleni po sezonie co nie miara fakt komfort żaden w porównaniu do Reni. Mieli pecha niestety...
  13. Witam. Użytkuje Zetora 9540, wersja krajowa czyli biedna. Pierwszym właścicielem nie jestem. Z cenami części nie ma tragedii, tarcza sprzęgłowa 220zł, obróbka docisku plus inne pierdoły 120zł plus 400zł za rozjechanie i zjechanie. Remont pompy wtryskowej 1800zł (wymiana sekcji min), remont przodu (stary typ jak w ciężkich Ursusach) śmiesznie tani (łożyska, uszczelniacze i wałki krzyżaków) jak znajdę listę z cenami to dopiszę. Ceny części do mostu Carraro absurdalnie drogie. Filtry są w normalnych cenach, Ciągnik dość ciężki, mocny, komfortowy, przyjemny w użytkowaniu i posiada szybką skrzynie. Za swojego z transportem dałem 45tys zł plus tysiak za transport. Ze wszelkimi poprawkami, naprawami, wymianami olejów i filtrów wyszedł mnie 51-52tys zł.
  14. sebastian264

    Claas Mega 350

    Widzę, że na AF niedługo nie będzie można spotkać rolnika tylko samych prawników. Odkąd pamiętam czy to za dzieciaka z rodzicami czy nawet teraz gdy sam jeżdźę, zdarzają się mijanki z takimi gabarytami czy to kombajn czy zestaw ciągnik z przyczepami, to osobówką zawsze ustępowaliśmy, czy to na pobocze się zjeżdżało czy to w przejazd i jakiś problemów się nie robiło i robić nie będzie. Trzeba być trochę wyrozumiałym a nie postępować w życiu jak biurokraci z Brukseli lub urzędasy w naszym kraju bo przepisy bo wytyczne bo takie procedury. Jeszcze żeby to w nocy było to ok można ganić operatora, lub na jakiejś krajówce gdzie ruch jest natężony i faktycznie zagrażało by to bezpieczeństwu innych uczestników ruchu. A tu droga przez pola prowadząca do miejscowości Ruchodupki. Prościej i łatwiej osobówka ma zjechać czy to na pobocze czy nawet w przejazd prowadzący do pola. Sam po sobie nauczyłem się, że nie warto nie raz ustępować osobówką tylko na czołówkę trzeba jechać bo nie warzą kołem zjechać na pobocze. Na jesieni jeżdżę z kukurydzą na skup zestaw z dwoma przyczepami ładunek często około 15 ton a nie raz i więcej w zależności od przyczep, ciągnik szerokości 2,5m. W większości drogi jakimi się wtedy poruszam asfaltowe 3m przez wioski i poboczach po nie całym metrze a nawet mniej czasami i jedzie ci autem taki na chama (baba z brodą na kierownicy lub jakiś inny pewny siebie kierowca bez wyobraźni). Gdzie mam mu zjechać? Zestaw mam położyć? Zakopać się? Lub z uprzejmości w pole wjechać ? W kabinie lusterka lub szyby o gałęzie powybijać? Zestaw z daleka widoczny, obrysówki szeroko rozstawione, kogut... no nie da się tego nie zauważyć i pomylić z rowerem lub maluchem. Gdzie się da i jest tylko możliwość owszem zjeżdżam żeby nie było. W tym roku założę jeszcze dodatkowe lamy ostrzegawcze, lampy dalekosiężne i klakson z ciężarówki. Będzie czym ludziom przemawiać do rozsądku.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj