marzencia

Zasysanie paliwa do baku

Polecane posty

marzencia    6

Panowie bo mnie szlag trafi i krew zaleje. Dominator 85 w zeszłym roku może raz cofnęło paliwo, a w tym roku nawet kilka razy dziennie, albo wcale nie cofnie i pali normalnie, do tego doszło gaśnięcie w polu, ale takie nagle bez dlawienia po prostu gaśnie. Wymienione węże, podkładki miedziane, pompka zasilająca, wstawione dwa zaworki zwrotne. Sprawdzony korek z baku, rurki w środku całe. Normalnie jak zgasi silnik to słychać jak paliwo ucieka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

A spróbuj dać przewód osobny do pompki zasilającej i przez korek wlewowy włóż i zobacz czy się będzie cofać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
13 minut temu, ma123 napisał:

A spróbuj dać przewód osobny do pompki zasilającej i przez korek wlewowy włóż i zobacz czy się będzie cofać 

Wtedy nie cofało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    606

Jaki silnik , jaka pompka zasilająca , czy jest odstojnik ( dodatkowy ) przed pompką , jaki stan przewodów ? Aby paliwo mogło się cofać,- musi być gdzieś nieszczelność między zbiornikiem a pompką zasilającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

U kolegi w classie dopiero trzecia pompka zasilająca okazała się sprawną i działała przez sezon Ostatnio słyszałem że znowu do wymiany bo albo wcale nie pompuje albo puszcza do zbiornika

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

Ja mam to samo w mercatorze silnik mercedes rok czasu ma pompka i już dziadostwo nie działa może już z 5 było wymienionych i zawsze nie chce zasysać jak to jest możliwe w c360 40 lat dziala i nigdy nie było problemu a tu co chwilę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
24 minuty temu, Karol445 napisał:

U kolegi w classie dopiero trzecia pompka zasilająca okazała się sprawną i działała przez sezon Ostatnio słyszałem że znowu do wymiany bo albo wcale nie pompuje albo puszcza do zbiornika

 

Ta nowa pompka pompuje super, dwa ruchy i paliwo na filtrze jest, tylko czemu wraca i czemu zaczął gasnąć? I nie to ze go dławi i gaśnie a po prostu nagle zgaśnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2502
marzencia napisał:

Panowie bo mnie szlag trafi i krew zaleje. Dominator 85 w zeszłym roku może raz cofnęło paliwo, a w tym roku nawet kilka razy dziennie, albo wcale nie cofnie i pali normalnie, do tego doszło gaśnięcie w polu, ale takie nagle bez dlawienia po prostu gaśnie. Wymienione węże, podkładki miedziane, pompka zasilająca, wstawione dwa zaworki zwrotne. Sprawdzony korek z baku, rurki w środku całe. Normalnie jak zgasi silnik to słychać jak paliwo ucieka

jaku silnik mercedes czy Perkins ?tak jak pisze @andrzej78 musi być gdzieś nie szczelność między pompa a zbiornikiem ewentualnie pompa i wtryski do sprawdzenia


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Jaki silnik , jaka pompka zasilająca , czy jest odstojnik ( dodatkowy ) przed pompką , jaki stan przewodów ? Aby paliwo mogło się cofać,- musi być gdzieś nieszczelność między zbiornikiem a pompką zasilającą.

Sorki nie dodało mi komentarza, silnik perkins, odstojnik jest na pompce zasilającej, przed pompka jest zaraz za bakiem duży odstojnik, nowe przewody wszystkie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451
1 godzinę temu, Karol445 napisał:

U kolegi w classie dopiero trzecia pompka zasilająca okazała się sprawną i działała przez sezon Ostatnio słyszałem że znowu do wymiany bo albo wcale nie pompuje albo puszcza do zbiornika

 

Jak tak padają jak muchy, to może warto pomyśleć o podmianie na elektryczną i zaworek regulujący ciśnienie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    606

Ważne aby nakrętki złączy  przewodów było dobrze dokręcone ( czerwone strzałki). Jeżeli jest osadnik szklany - można go zupełnie ominąć ( z powodu wadliwej uszczelki często tam łapie powietrze- strzałka niebieska ), można go zastąpić  filtrem przewodowym PS821 .Jezeli odstojnik jest na pompce zasilającej , to zapewne jest to jakiś zamiennik ( ori. pompki były bez odstojnika ) i może być podobna sytuacja z uszczelką naczynia . Śruba drążona przewodu zasilającego pompki miewa wewnątrz sitko - sprawdzić ew. oczyścić.

Zrzut ekranu (14).png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
10 minut temu, andrzej78 napisał:

Ważne aby nakrętki złączy  przewodów było dobrze dokręcone ( czerwone strzałki). Jeżeli jest osadnik szklany - można go zupełnie ominąć ( z powodu wadliwej uszczelki często tam łapie powietrze- strzałka niebieska ), można go zastąpić  filtrem przewodowym PS821 .Jezeli odstojnik jest na pompce zasilającej , to zapewne jest to jakiś zamiennik ( ori. pompki były bez odstojnika ) i może być podobna sytuacja z uszczelką naczynia . Śruba drążona przewodu zasilającego pompki miewa wewnątrz sitko - sprawdzić ew. oczyścić.

Zrzut ekranu (14).png

Dziękuję za sugestie sprawdzimy jeszcze to 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Jabym zrobił tak:

1. Jak się cofa paliwo to zawór zwrotny na przewód paliwowy  zaraz za zbiornikiem paliwa - miałem to samo w volvo s830 - pomogło

2. Jak gaśnie w polu to pytanie kiedy filtry paliwa zmieniane - miałem tak że mi gasł bo były filtry zarabane - po zmianie chodzi jak złoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
4 godziny temu, karbex napisał:

Jabym zrobił tak:

1. Jak się cofa paliwo to zawór zwrotny na przewód paliwowy  zaraz za zbiornikiem paliwa - miałem to samo w volvo s830 - pomogło

2. Jak gaśnie w polu to pytanie kiedy filtry paliwa zmieniane - miałem tak że mi gasł bo były filtry zarabane - po zmianie chodzi jak złoto

Zaworki założone dwa jeden za bakiem a drugi gdzieś bliżej filtra, filtr nowy, tak samo było na starym jak na nowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
5 godzin temu, wojtal24 napisał:

to może po wymianie przewodów i filtrów trzeba dobrze odpowietrzyć?

Panie on jest odpowietrzany ze 4-5 razy dziennie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

jeśli zapowietrza się w czasie jazdy mogą być trzy przyczyny ,nie sprawna pompka zasilająca ,zatkany przepływ paliwa ,ciągnie  powietrze ,ja zakładam wszędzie elektryczne pompki zasilające i mam spokój 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Do takich akcji zakłada się przezroczyste przewody paliwowe i widać dokładnie miejsce przez które dostaje się powietrze .Niedrożny przelew pompy rozdzielaczowej może powodować nagłe gaśnięcie silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
2 godziny temu, peugeot napisał:

Do takich akcji zakłada się przezroczyste przewody paliwowe i widać dokładnie miejsce przez które dostaje się powietrze .Niedrożny przelew pompy rozdzielaczowej może powodować nagłe gaśnięcie silnika .

A gdzie znaleźć ten niedrożny przelew na pompie rozdzielaczowej? To chodzi o pompę wtryskową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Tak , mam na myśli pompę wtryskową . 

Wystarczy sprawdzić czy powietrze swobodnie przepływa z przelewu pompy do zbiornika . 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    50

To nie będzie rada... Nie wiem jak wygląda bak w 85 ale w mojej 66 w tamtym roku też mi gasł w pracy przy niskim stanie paliwa w baku.Ciezko było odpowietrzyć Dałem nowe przewody tekalany, nowa uszczelka pod odstojnik ten duży szklany oraz co znalazłem... paproch zaklinowany w śrubce przelotowej co się kolanko przykręca do baku.. W tym roku maszyna działa na 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marzencia    6
Dnia 15.08.2023 o 10:52, Steyerek8100 napisał:

To nie będzie rada... Nie wiem jak wygląda bak w 85 ale w mojej 66 w tamtym roku też mi gasł w pracy przy niskim stanie paliwa w baku.Ciezko było odpowietrzyć Dałem nowe przewody tekalany, nowa uszczelka pod odstojnik ten duży szklany oraz co znalazłem... paproch zaklinowany w śrubce przelotowej co się kolanko przykręca do baku.. W tym roku maszyna działa na 100%

Na razie ominęliśmy odstojnik ten za bakiem i nie gaśnie, ale na dzień dobry trzeba go odpowietrzyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Nieszczelność na wężykach przelewowych na wtryskiwaczach,w swoim dałem nowe przewody i zawór zwroty nic nie pomogło nadal rano był zapowietrzony,okazało się że wężyk przelewowy na wtrysku miał nieszczelność,i to było powodem zapowietrzania,po wymianie wężyków pali na dotyk. Jeśli gaśnie na gorącym silniku w czasie pracy, to może znaczyć że pompa wtryskowa wymaga regeneracji, albowiem traci ciśnienie na głowicy pompy,i nie podaje paliwa,po przestudzeniu nadal względnie będzie działać.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianek20
      Witam, może już był taki temat ale zapytam ponownie może coś się ciekawszego dowiem od ludzi bogatszych w doświadczenia. 
      Któren z nich będzie lepszy praktyczniejszy, prostszy w naprawie i mniej awaryjny . 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. Poproszę o poradę a nie jak jedna osoba napisała ,,no to musisz naprawić'' .
    • Przez Artur312
      Witam . Jestem posiadaczem dominatora 76 . I mam kilka pytań. Czy czy kolumna kierownicza ma jakieś zabezpieczenie w orbitrolu  . Po prostu wychodzi mi cały drążek z kierownicą  z orbitrola  .                 
       
      A druga sprawa czy z tyłu kombajnu pod sitem górnym powinna być jakaś guma skręcana tymi śrubkami M6  co widać na zdj 

    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś wymieniał kosz dolny podajnika zbożowego w Claas Mercator 75 i podpowie jak to zrobić, co i jak po kolei żeby było dobrze. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj