Skocz do zawartości




Reklama



Alternator w C 330 76r


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
143 odpowiedzi na ten temat

#41 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 26 listopad 2008 - 09:03

no i krutszy kabel chyba bedzie do rozrusznika. Oczywoscie pozadnie oprawiona koncowka i wszystko wyczyszczone.
Ten obrazek mi nie dziala.

#42 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 26 listopad 2008 - 09:55

Daj przewód 6 mm2 i końcówki z miedzi cynowanej. Ja radzę przylutować je do przewodu a nie zaciskać, takie połączenie jest trwalsze. I nie używaj kwasu do lutowania, wystarczy kalafonia. Do tego cyna z topnikiem (w drucie nie w sztabce) i jest gitara.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię opony tylne do C-330 w dobrym stanie, min. 75% bieżnika. Kontakt na PW.

#43 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 27 listopad 2008 - 09:20

odradzam takie podłaczenie -dodatkowo długii kabel bo dużo wygodniej do rozrusznika-kabel zasilający-gruby   nawet niechce wiedzieć co bybyło jakby ten kabel się przetarł z jakiegoś powodu
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#44 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 27 listopad 2008 - 10:44

@elektrotech ma rację. Taki przewód ciężko jest zabezpieczyć przed przetaciem. A w przypadku zwarcia możesz nawet spalić ciągnik. Chyba, że masz wyłącznik masy ale nie sądzę. Najlepiej krótki przewód bezpośrednio do rozrusznika. Ja mam taką teroię, że nie stosuję dodatkowej izolacji na tym przewodzie bo można wtedy szybko sprawdzić jego stan (czy nie ma przetarć i zwarć do masy).

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię opony tylne do C-330 w dobrym stanie, min. 75% bieżnika. Kontakt na PW.

#45 kusik25

kusik25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • 4172766
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 04 grudzień 2008 - 05:38

witam. mam następujący problem z alternatorem, mianowicie załozyłem alternator firmy bosch jest on chyba od polówki czy golfa 2 z wbudowanym regulatorem napięcia. problem tkwi w zbudzeniu go aby alternator wystartował. po zamontowaniu go i podłączeniu(akumulatory odwróciłem '-' na masie) wciskam kluczyk w stacujce kontrolka się ładnie świeci :) odpalam ciągnik kontrolka nie gaśnie :angry:  odłanczam dwie wsówki od kontrolki i łącze je ze sobą odpalam ciągnik ponownie i widze na mierniku ze alternator startuje i napięcie ładnie rośnie do ok 14.4V. sprawdzam żarówke była tam 2W wymieniam na 4W i jest ok :) wciskam kluczym kontrolka(juz 4w) się świeci odpalam kontrolka gaśnie ladowanie 14.4V :) na drugi dzień odpalam ciągnik i kontrolka juz nie gaśnie :angry: ale po zmostkowaniu chwilowo wsówek na żarówce altek startuje i kontrolka gaśnie. gasze ciągnik i pale go ponownie kontrolka już elegancko gaśnie schodze z obrotów do ok 400 zaczyna mrygać daje 500 kontrolka gaśnie. po dniu jest to samo kontrolka juz nie gaśnie, po zmostkowaniu jest wszystko ok! i teraz pytanie do was co może być tego przyczyną??  drugie czy moge jeździć bez kontrolki na zmostkowanych przewodach czy nic nie bedzie dla alternatora?? :)
z góry dziękuje i pozdrawiam  :)

#46 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 04 grudzień 2008 - 10:14

Po odpaleniu kontrolka najpierw niegasnie, a dodanie gazu skutkuje?? Jak dasz mu na chwile wieksze obroty, to  powinien zaskoczyc. W jakim stanie sa szczotki/pierscienie slizgowe. Moze nie ma dobrego kontaktu szczotka-pierscien. Mam nadzieje ze odkreciles regulator i profilaktycznie przeczysciles jego polaczenia. Tzn. do masy i ta blaszke w srodku do ktorej dotyka wyjscie regulatora.

Lepiej nie podawac wprost 12V na wzbudzenie. Plynie wtedy prad ograniczony jedynie przez uzwojenie wirnika. Pewnie ok 4A. Jezeli 4W zarowka slabo sie spisuje uzyj np 10W jak w postojowkach.

Osobiscie uwazam, ze tu jest problem z jakims zabrudzonym polaczeniem alternator-regulator. Lub do przegladu mostek wzbudzenia te 3 male diody. Jezeli sie nie poprawi to sprobuj podstawic drugi regulator. Kosz to ok 15-25zl zalezy gdzie. Mowa oczywiscie o zamienniku.
Daj znac do czego doszedles.

#47 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 04 grudzień 2008 - 12:02

Teoretycznie możesz jeździć bez kontrolki. Maksymalny prąd wzbudzania płynie tylko przy wciśniętym kluczyku i zgaszonym silniku. Kiedy silnik pracuje regulator napięcia obniży prąd wzbudzania. Jednak w takim przypadku nie będziesz wiedział czy alernator ładuje. Co do diod wzbudzania to jeżeli któraś byłaby uszkodzona to kontrolka powinna lekko świecić podczas pracy silnika. Ale zrób tak jak pisze @karola44. Może rzeczywiście winne jest połaczenie regulator-alternator.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię opony tylne do C-330 w dobrym stanie, min. 75% bieżnika. Kontakt na PW.

#48 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • 12486372
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 04 grudzień 2008 - 16:43

Do @Elektrotechnik czyli kabel od altka ten od ładowania lepiej jest podłączyć pod rozrusznik?Ja miałem pod stacyjkę ale zmieniłem na rozrusznik.Dobrze zrobiłem?

#49 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 04 grudzień 2008 - 17:46

;) :) ;)   bardzo dobrze :) .

#50 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 04 grudzień 2008 - 19:02

Kolega @karola44 już ci odpowiedział.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię opony tylne do C-330 w dobrym stanie, min. 75% bieżnika. Kontakt na PW.

#51 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • 12486372
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 04 grudzień 2008 - 20:14

Aha.Dzięki i się ładowanie zwiększyło.Znaczy prąd który idzie do akumulatorów.No nie wiem jak to sprecyzować.Wiecie o co chodzi. ;)

#52 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2782 postów

Napisany 04 grudzień 2008 - 21:46

Zapewne chodzi ci o zmierzone napiecie ładowania. ;)  ;)

#53 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • 12486372
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 05 grudzień 2008 - 19:43

O właśnie o to. ;)

#54 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 06 grudzień 2008 - 07:43

i przekrój 5mm
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#55 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • 12486372
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 06 grudzień 2008 - 09:23

Przekrój to mam chyba 3-5 albo 4 mm.

#56 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 07 grudzień 2008 - 23:00

ja mam 5mm  ;) inaprawde byle nie mniej jak 3mm bo taki mialem pod reką -mierzone w izolacji:)
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#57 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2638 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 07 grudzień 2008 - 23:29

Panowie nie chcę nikogo obrażać ale dlaczego Wy mylicie przekrój przewodu z jego średnicą. Wiem, że znając średnicę można go sobie łatwo policzyć ale najistotniejszym parametrem przewodu jest właśnie przekrój podawany w mm2 (milimetrach kwadratowych). I jeszcze do tego niektórzy podają średnicę razem z izolacją. Dla mnie to jest kompletne nieporozumienie. Do obliczenia wytrzymałości przewodu podawany jest parametr o nazwie gęstość prądu wyrażany w A/mm2 (amper na milimetr kwadratowy). Nigdzie nie ma tu mowy o średnicy. Mając zadany prąd oraz dopuszczalną gęstość prądu w przewodzie obliczamy niezbędny przekrój przewodu. I jeszcze jedno. Przewody produkowane są w ściśle określonych przekrojach. Dlatego nie ma przewodu o przekroju 3 mm2 lub 5 mm2. W typoszeregu występują przewody o przekrojach: 0,5mm2, 0,75mm2, 1mm2, 1,5mm2, 2,5mm2, 4mm2, 6mm2, 10mm2, 16mm2, 25mm2, 35mm2, 50mm2, 70mm2. Mam nadzieję, że ten krótki wykład przybliży wszystkim zasady oznaczania przewodów stosowanych w elektrotechnice.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię opony tylne do C-330 w dobrym stanie, min. 75% bieżnika. Kontakt na PW.

#58 kusik25

kusik25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • 4172766
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 08 grudzień 2008 - 05:48

problem z alternatorem jest nadal :angry: a mianowicie rozebrałem calutki alternator i go dokładnie wyczyściłem, nie wymieniłem jeszcze regulatora, ale on wygląda na niedawno wymieniany. zrobiłem go na razie bez kontrolki ładowania, nie wiem czy dobrze zrobiłem ;) ? ale ładowanie jest ;)
i teraz mam pytanie do was, na alternatorze są 4 wyjścia:
"B+" - podłączony mam przewód do "+" na akumulatorze
"D+" - podłączony mam przewód wzbudzenia bez żarówki
"+" - nie podłączone
"W" - nie podłączone
do czego są dwa wolne wyjścia?
może ktoś ma inny pomysł zeby go podłączyć aby była kontrolka ładowania?
z góry dziekuje i pozdrawiam :)

#59 kusik25

kusik25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • 4172766
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 08 grudzień 2008 - 06:55

a tu przedstawiam wam ów alternator o którym mowa, może on nie jest kompletny??
do czego służą te dwa wyścia? dodam że napięcie jakie wychodzi z wyjścia "+" jest takie same jak z "B+" a napięcie na wyjściu "W" jest dwa razy mniejsze jak na "B+"(oczywiście przy uruchomionym silniku jak alternator ładuje)
Dodany obrazek

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#60 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 08 grudzień 2008 - 09:14

Czesc.
Jak na moje oko to dosc dziwnie wyglada ten alternator.
Po kolei. B+ i D+ masz dobrze podlaczone.
W jest to wyjscie na obrotomierz. Zapewne w 100% alternator chodzil w duieslu, a najpewniej w turbodieslu.

+ ?. Hmm. Dziwna sprawa. Pierwszy raz sie z tym spotkalem. Sprawdz omomierzem czy jest wprost polaczenie miedzy + i B+.
Moze to alternator od jakiegos starego dostawczaka lub cos podobnego i np potrzebuje dodatkowego podania przewodu. Jezeli omomierz wykaze, ze + i B+ sa wprost polaczone to znaczy ze masz wszystko ok podlaczone.

Sa na tym alternatorze jakies numery producenta?? Jakies oznaczenia?

Jeszcze raz zapytam bo mnie to nurtuje. Z wlozona zarowka 4W jak dokladnie zachowuje sie alternator. Chodzi mi o to w ktorym momencie zaczna ladowac. Napisales w poscie zaczynajac rozmowe, ze Rano po odpaleniu kontrolka swieci i dopiero po ominieciu zarowki alternator sie wzbudza. To wszystko prawidlowo.
Ale nie napisales przy jakich obrotach go odpalasz??. Jak zapalisz na wolnych obrotach ok 500obr/min i tak go zostawisz to bardzoi prawdopodobne ze nie wystartuje odrazu. Dopiero podanie duzego produ na wzbudzenie pomoze. Jezeli go odpalisz i zrobisz przegazowke z zarowka, co co sie wtedy dzieje??? Czy po przegazowce nadal nie zaskoczy czy juz pomoze??.

Jezeli pomaga to masz 3 wyjscia.
1. Po odpaleniu zrobic przegazowke. Ale to wkurzajace bo sam tak mialem.
2. Mozesz polaczyc rownolegle dwie zarowki 4 W. Jedna wkladasz w oprawke zeby swiecila jak kontrolka, a druga wisi pod zegarami. Wtedy na wzbudzenie plynie prad jak z zarowki 8W.
3. Analogcznie do 2. Ale z rezystorem zamiast zarowki, a jako wskaznik( lampke) dajesz diode szeregowo z odpowiednim rezystorem i to rownolegle do tego duzego rezystora.
Ogolnie chodzi o wymuszenie wiekszego pradu wzbudzenia. Ale jednak ograniczenie go do jakiejs tam wartosci niezbednej do poprawnego zadzialania.

Zalecam sprawdzic amperomierzem jaki prad pobiera obwod wzbudzenia kiedy podasz +12V bezposrednio, ale nie uruchamiajac silnika. A potem sprawdzic jaki jest potrzebny minimalny prad do wzbudzenia alternatora przy zadanych obrotach( tzn przy jakich chcesz zeby zaczynal ladowac). Np ustawiasz obroty silnika na 600. I podajesz mu wzbudzenie. Przez np zaroweczki 4W , 5W, 10W, lub najlepiej jakis potencjometr duzej mocy( zasilacz regulowany)  jednoczesnie mierzac napiecie ladowania, sprawdzasz przy jakim pradzie minimalnym alternator sie wzbudza. Jak masz ten wynik to potem wystarczy tylko ten wynik pomnozyc przez 12V i masz w przyblizeniu moc zarowki jaka powinienes zastosowac.
Ten moze przydlugi opis ma na celu to abys jednak dopasowal zarowke( ograniczyl prad wzbudzenia) do minimum . Co jesli zapomnisz np na noc wylaczyc kluczyk, a alternator bez zaroweczki cala noc bedzie pobieral ok 5A ?? W najleprzym przypadku rano zastaniesz jedynie rozladowane akumulatory, w najgorszym dojdzie do spalenia uzwojenia wirnika, lub nawet pozaru.





Zobacz także