Kizo

Alternator w C 330 76r

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
damjan15    0

Altek siedzi wszystko pięknie ładnie ładowanie ok. Tylko problem pojawia się kiedy odpalam ciapka. Otuż kontrolka ładowania świeci się aż obroty silnika wzrosnął do 900 wtedy gaśnie i zaczyna się jarzyć dopiero jak ciapek ledwo obraca wałem. Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jakiej przyczyny? Twój układ ładowania działa prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    183

Chcesz aby szybciej gasła kontrolka musisz zastosować mocniejszą żarówkę w kontrolce o ile o to ci chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Tylko po co mu mocniejsza kontrolka, chyba poo to żeby wypalało plastik w dwuwskaźniku, zostaw jak jest i nic nie kombinuj, układ ładowania działa prawodłowo, normalne objawy przy alternatorze, musi dostać obr żeby się wzbudził


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Proponuję zakończyć bezsensowną dyskusję o kontrolce. Moment kiedy ona gaśnie zależy od wielu czynników takich jak obroty alternatora, magnetyzm szczątkowy wirnika, rozrzut parametrów regulatora, itp. więc nie ma sensu pisać, że u mnie jest tak, a u kogoś innego inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katopo    6

Panowie czyli podsumowując mając 330 z plusem na masie przy instalacji alternatora muszę:

 

- Podłączyć minus z akumulatora na masę

- Plus z akumulatora dać do B+

- Kontrolkę dać do D+

- wywalić stary regulator

 

czy coś jeszcze trzeba zrobić przy takiej przekładce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic więcej. Ale dla pewności zdjęcie alternatora mógłbyś wstawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim ursusie c-330 założony jest alternator od poloneza. Wszystko działa prawidłowo już ok. 10 lat. Kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu, na wolnych obrotach się nie świeci, lecz czasami na bardzo niskich obrotach zaświeci się, ale to rzadkość. Jedyne co trzeba było dorobić to mocowanie alternatora.

 

 

Fajnie, że się z nami tym podzieliłeś, jednak ma to niewiele związku z tematem. Następne tego typu posty będą usuwane i otrzymasz należne punkty.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
node3mer    18

Witam

mam problem z ładowaniem w c 330

aktualnie jest założona prądnica i jeden aku 165 ah. Do tej pory wszystko było dobrze ale teraz

ładowanie załącza się tylko na zimnym ciągniku i przy dużych obrotach. Prądnica daje napięcie ok. 12V.

Czy to wina regulatora napięcia? czy nie za małe napięcie daje prądnica? wymienić ją na alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    183

Jeśli masz napięcie 12V na prądnicy to jest poniżej napięcia spoczynkowego dla akumulatora, wiec wymiana na alternator jak najbardziej wskazana. A teraz przy rosnącym zapotrzebowaniu na prąd bo luzie różne rzeczy podłączają to tylko alternator. Starego zestawu jaki posiadasz z prądnicą nie opłaca się reanimować. Przy alternatorze będziesz maił zdrowszy akumulator i na pewno dłużej posłuży ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam

mam problem z ładowaniem w c 330

aktualnie jest założona prądnica i jeden aku 165 ah. Do tej pory wszystko było dobrze ale teraz

ładowanie załącza się tylko na zimnym ciągniku i przy dużych obrotach. Prądnica daje napięcie ok. 12V.

Czy to wina regulatora napięcia? czy nie za małe napięcie daje prądnica? wymienić ją na alternator?

 

 

 

Co zrobiłeś do tej pory oprócz napisania tego posta? Proponuję zapoznać się z tym tematem: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/53166-zanim-napiszesz-nowy-temat-przeczytaj/ a szczególnie z postem nr 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    0

Sorry, że nie na temat.

Jak zamontować alternator polskiej firmy elmot ? Nie pasuje w miejsce prądnicy i głowię się jak rozwiązać sprawę mocowania(tego z regulacją naciągu paska) i mocowania po prawej stronie. Jak Wy to rozwiązaliście ? :)

Pozdrawiam.

Edytowano przez lasku124

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik1990    0

Witam.

Odświeżę trochę temat. Ostatnio zmieniłem prądnicę na alternator ( http://allegro.pl/alternator-ursus-c-330-c330-50a-fabrycznie-nowy-i6965702384.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=M2Q0OWE0OTgtOTVmNS00OTU2LThlZDMtNDI1NjI4MTFmMzVhAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=ab65d9fc-7b94-44a0-8f96-70455a066b7f )

Zgodnie z Waszą instrukcją poobracałem akumulatory tak aby - był na masie, przewód z grubszego bolca na alternatorze idzie na rozrusznik a cienki wykorzystany z regulatora idzie na kontrolkę. Po odpaleniu kontrolka gaśnie akumulatory są ładowane ~14,2 V. Problem polega na tym iż alternator strasznie się grzeje, dosłownie po paru minutach nie da się go dotknąć. Co ciekawe po odłączeniu nowego przewodu do rozrusznika alternator przestaje się grzać a kontrolka gaśnie tak jak by nigdy nic. Co ja mogłem zrobić źle ? 

Z góry dziękuje za odpowiedź. 

30859308_1991454200895887_1121713319_n.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez maniek1806
      Witam!!
      Otóż posiadam ursusa c330. Do tej pory stał nieużywany, ale chcę go uruchomić. Mój problem polega na tym, że jeżeli wstawie akumulator to odpali na nim, ale go nie ładuje. Sąsiad mówi, że to wina prądnicy. I radzi mi wstawienie alternatora. Posiadam taki od forda escorta tylko nie wiem czy jest dobry! więc jak go moge sprawdzić?? i może jest jakiś schemat, w którym pokazane by było podłączenie alternatora do ursaka?
      z góry dziękuje:) może ktoś by mi udzielił rady.. w razie czego mozliwy kontakt też na gg. 1815619.
    • Przez Pronio82SA
      Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby
      prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna
      kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić!
      Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^
      Pomóżcie B) Pozdro ^^
    • Przez Eryko
      Witam.mam pytanko jaki założyć alternator do MTZ 82?bo mam jakis założony ale jak włącze swiatła i nawiew to juz mam na zegarze -30 wiec chyba nie wyrabia.
    • Przez damik
      witam <_< jestem tu pierwszy raz więc prosze o porade <_< Mam taki problem przy c-360 jak laduje mi alternetor to na wolnych obrotach ciagnika mi kontrolka migała to dość mocno a na duzych juz nie. Więc postanowiłem poczyścić kable na alternetorze i patrze a tu kontorlka juz miga tylko na bardzo wolnych obrotach a na srednich to wogóle. i nie wiem czy laduje ogolnie teraz czy cos popsułem jak nic nie miga powiedzcie co to może byc??
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Kupiłem niedawno c360 i mam problem z napięciem,m gdyż jak podładuję akumulator to ma ok 13.5v a gdy zapalę ciągnik to ładuje ok. 12,7v mierząc na alternatorze. Ostatnio podładowałem  akumulator i podłączyłem woltomierz pod alternator, przepaliłem go ze 2 razy i wczoraj chciałem zapalić i nagle nawet ani razu nie zakręcił, a na woltomierzu było ok 12,2v. Alternator mam polski który ma regulator osobny. Czy jest taka możliwość ze woltomierz może mi rozładowywać akumulator, bo + podłączyłem pod alternator a nie pod stacyjkę i działa przez cały czas. Jeszcze nadmienię, że jak podpale ciągnik to wskazówka ani nie drgnie w górę, tak jak np. po włączeniu świateł wskazówka lekko opada.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.