wariatpolowy

Ursus wyrzuca wodę z chłodnicy...

Polecane posty

hadler    0

Pewnie by spuchły tłoki :D

U nas w c-360 też tak było że wywalał wodę, wymieniliśmy uszczelkę i nic...ale jak wykręciliśmy głowice i daliśmy do wyrównania od razu się wszystko naprawiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Witam

Jakie ma znaczenie łącznik pomiędzy pompą wodną a termostatem. Bo w ciągniku tego brak a w pompie ten otwór jest czymś zaślepiony.

Dodam że silnik się nie grzeje jednak brak tego nie daje mi spokoju. W sumie przez wiele lat nikt na to nie zwracał uwagi ale teraz silnik dmuchnął uszczelkę i można by to przy okazji poprawić.

 

Czy można czymś posmarować uszczelkę aby nie dochodziło do wydmuchania.

Kiedyś mechanik wymieniał uszczelkę w polonezie i powiedział że teraz już jej nie wydmucha i tak jest a przedtem to 2 tyś km i można było rozbierać awaria jak w zegarku. Może teraz polonez już tyle nie jeździ jednak powinien dawno wydmuchać.

A jak by to było zrobić uszczelkę z miedzi?? Kiedyś FSO sport takie uszczelki stosowało w polonezach.

Nie pytam o to czysto hipotetycznie mam taką możliwość—dorobienia.

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak nie ma połączenia pompy z obudową termostatu to znaczy że nie ma małego obiegu wody, zapewne tez nie masz termostatu.

Jak rozgrzewa się silnik?

Jaką ma temperaturę w czasie pracy?

Zrób zdjęcie. Bo może coś źle kojarzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Silnik nie grzeje się, termostat jest, szybko się rozgrzewa zimą w kabinie ciepło. Podczas paracy z temp niema problemu. Czyli ten łącznik odpowiada za mały obieg –pewnie w moim płynie przez nagrzewnice i tak się tworzy mały obieg bo niema zaworu. Ale może przy rozbiórce zrobie mu to połączenie.

A co z uszczelką czy z blachy miedzianej zdała by egzamin?/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Co do uszczelki: Wydmuch*je ją w jednym miejscu, czy losowo? I w jakim stanie są powierzchnie styku silnika z głowicą? Używasz klucza dynamometrycznego?

 

Co do smarowideł- ja zwilżam olejem ;) Teoretycznie tego typu uszczelka tego nie wymaga, ale mam takie swoje zboczenie- wierzę, że lepiej się odkształci ;)

 

 

 

Nie wiedziałem, że słowo „wydmuch uje” jest objęte cenzurą <_<

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

No nie wiadomo we wtorek rozbieramy kiedyś dmuchnął na 3 od chłodnicy. Głowica była ostatnio robiona więc powinna być gładka a powierzchnia bloku –to się sprawdzi zobaczymy. Swoją drogą trochę to uciążliwe zrobisz dobrze poodkręcasz i potem znowu to samo.

Klucza dynamometrycznego nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Kup nawet najtańszy za 50zł z marketu ;) Równiej dokręcisz. Z ręki pierwsze dociągniesz np.: na 250Nm, następne na 200, kolejne na 150... Jak odsapniesz, to znowu na 250.... i nie dość że dokręcając na czuja prawie zawsze się szpilki przeciąga, to jeszcze nie równo ;) To może być przyczyna.

 

W sprzedaży są jeszcze dwa rodzaje uszczelek- gładkie i z wstawkami z jakiegoś tworzywa dookoła otworów. Wierzę w te drugie. Nie wiem- jakieś solidniejsze mi się wydają. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Leszekd może watro też sprawdzić przy okazji wysokość osadzenia tulei w bloku?


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja co roku wymieniałem uszczelki, Aż kupiłem czeską i po problemie.

Po drugie jak skąś przyjedziesz to silnik od razu gasisz czy chwilę czekasz. Bo jak gasisz od razu to też będzie wydmuchiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Sugerujesz że polskie uszczelki są nic nie warte??

 

Wydmuchiwanie uszczelki wiąże się z nieumiejętną jazdą i nie ma tu różnicy czy jest to uszczelka czeska czy polska.....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

U mnie tak było. Ciągnika nie przegrzałem, zawsze na to uważałem. Po kupnie Czeskiej uszczelki 3 lata miałem spokój, i go sprzedałem.

Ale też i nie gasiłem go od razu, zawsze czekałem z 5-10 minut żeby ostygł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Zobaczymy we wtorek rozbiorę, może i trzeba zmierzyć te osadzenie tulei, ale aż się boje jak okaże się że trzeba by coś tam poprawiać. Nigdy się nie zastanawiałem jak go gaszę ale na pewno nie zdarza się tak aby gasić go z ogniem w rurze po prostu spokojnie dojeżdża się na podwórko i gasi. Mam teraz w planie uszczelkę 1,2 mm grubości bo z tą miedzią to może być niewypał. Aby nie walił tłokami w głowice trzeba to pomierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A ja mam problem w 12145 wymieniony termostat i temperatura na zegarze 70 stopni przedtem było tak samo a wiem że najlepsza temperatura dla silnika to 85-90 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zmierz temperaturę innym termometrem jakimś zewnętrznym sprawdzonym, oryginalny w ciągniku może przekłamywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

pewnie w uszczelce pod głowicą masz za dużo otworów i dla tego nie łapie odpowiedniej temp. i silnik jest nie dogrzany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado2011    0

-- połączono --

 

Witam! Posiadam ciągnik ursus 1614 turbo. Mam z nim taki problem, że się grzeje na szóstym cylindrze i wyrzuca płyn z chłodnicy, w transporcie wszystko jest w porządku, ale w pracach polowych nie bardzo. Wymieniłem już chłodnice, przeczyściłem kanały w bloku i nic to nie dało. Co może być przyczyną takiego zachowania? Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuje.

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

6?? ale jak?? licząc losowo, chybił trafił, książkowo.. od chłodnicy, od kabiny.... ??? to do wymiany pierścienie... i tyle... miałem podobnie w 914... po wymianie pierścieni przestał wyrzucać wodę /płyn no i głowica tak samo masz do roboty...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

@ FIN wymieniając pierścienie musiałeś wymienić też uszczelkę pod głowicą i to pomogło na wyrzucanie wody a nie pierścienie . A 6 to ten przy kabinie @ FIN liczy się zawsze od rozrządu .Przyczyna grzania jeśli tylko na 6 się grzeje to może być że pompa nie daje rady pchnąć wody na najdalszy cylinder , sprawdz też zawory i wtryskiwacz


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

no faktycznie uszczelkę tez wymieniałem... ;) moja wina... :) jak ten od kabiny, to zła uszczelka i/lub brak termostatu... a jak się grzeje to i nadmierne zużycie cylindra i pierścieni... więc pewno przy okazji dobrze wymienić komplet


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Zastanawia mnie jak to wyczuwasz że grzeje się akurat 6 a nie np;5, tym bardziej że nie dzieje się to w krótkim czasie, bo piszesz że w transporcie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na bloku z prawej za pompą wtryskową na wysokości nakrętek od rurek powinno być wybite 1,2 lub 1,6 , trzeba dobrze poszukać bo może być zamalowane. Numery to grubość uszczelki, o ile blok nie był kiedyś osiowany. Zasada jest taka że jak tłok w GMP wystaje nie więcej niż 0,5 mm to uszczelka 1,2, następna zasada to bez turbo mała ilość dziur , z turbo dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado2011    0

od strony kabiny w głowicy jest tak blaszka i mam w niej zamontowany czujnik temperatury i stąd wiem ze się grzeje a że na "szóstym" to w przybliżeniu bo jak na "pierwszym", czyli czujnik z przodu w pompie wskazuje np. 60 stopni to na "szóstym" 100. co do wymiany piersćieni uszczelki czy remontu głowicy to nie to poniewaz przed żniwami zrobiłem remont generalny silnika. a uszczelkę mam napewno dobrą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Tylko zauważ że w głowicy są też kanały olejowe które mają większą temperaturę od cieczy a jak ty masz go przymocowanego do ściany głowicy to on nigdy nie będzie ci dobrze wskazywał...

 

A ty mi powiedź jaką ty uszczelkę kupiłeś?Miała wszystkie otwory wycięte?Bo możliwe że inną uszczelkę założyłeś.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado2011    0

w drugim traktorze mam tak samo i wszystko gra. uszczelkę mam do turbo i wszystkie otwory były wycięte dwa razy sprawdzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj