Skocz do zawartości

Zdjęcie

Stukanie w silniku


249 odpowiedzi na ten temat

#141 Share kendzior15

kendzior15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 11 listopad 2013 - 09:45

Stukanie w silniku roki212 masz rację u mnie jest to samo w 30-stce ukręcony wał

Edytowany przez kendzior15, 11 listopad 2013 - 09:46.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stukanie w silniku Dzisiaj, 02:54
  •  

#142 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 listopad 2013 - 10:45

Stukanie w silniku A ja właśnie nie dawno co zdejmowałem głowicę to 1 popychacz ten 1 od rozrządu był na dole krzywy, także pewnie od tego muszę zacząć, i jak zdejmę wspornik i pokrywę rozrządu to jeśli by tam był problem to wyczuję to, czy muszę tez wyjmować wałek żeby to stwierdzić?

#143 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 11 listopad 2013 - 12:02

Stukanie w silniku Jak zdejmiesz pokrywę rozrządu to koło zębate wałka rozrządu jest przykręcone śrubą pod tą śrubą jest zabezpieczenie i podkładka. Jeśli to odkręcisz będziesz widział oś wałka rozrządu i kręcąc za wał korbowy będziesz widział czy jest luz między wałkiem a kołem lub też można odkręcić koło pośrednie i kręcić za koło zębate wałka wtedy w rękach wyczujesz dokładniej czy jest luz

#144 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2013 - 13:18

Stukanie w silniku Ściągnąłem pokrywę rozrządu to sprawdzałem luzy i koło pośrednie ma lekki luz na boki, między kołem pośredniego a wałka rozrządu jest luz międzyzębny. Zdjąłem koło pośrednie i sprawdzałem koło wałka rozrządu, na boki nie jest wyczuwalny ale ma spory luz wzdłużny a wydaje mi się że nie powinien mieć? Dodatkowo koło od pompy olejowej to co jest w misce ma bardzo duży luz na boki i wzdłuż, a ono chyba też nie powinno mieć luzów? Proszę o pomoc.

#145 Share Zombi330

Zombi330

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2013 - 13:55

Stukanie w silniku sorry że sie wcinam w temat ale w moim ciapku pojawiło się pukanie i jak się okazuje to jest urwana podpora wału głownego ( wspornik wału)i kto wie co jeszcze od tego się popierniczyć mogło chociaż odpalał cały czas dobrze - miał ktoś taki przypadek i czy idzie to ogarnąć bez rozbebeszania wszystkiego?

#146 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2013 - 17:30

Stukanie w silniku

Ściągnąłem pokrywę rozrządu to sprawdzałem luzy i koło pośrednie ma lekki luz na boki, między kołem pośredniego a wałka rozrządu jest luz międzyzębny. Zdjąłem koło pośrednie i sprawdzałem koło wałka rozrządu, na boki nie jest wyczuwalny ale ma spory luz wzdłużny a wydaje mi się że nie powinien mieć? Dodatkowo koło od pompy olejowej to co jest w misce ma bardzo duży luz na boki i wzdłuż, a ono chyba też nie powinno mieć luzów? Proszę o pomoc.

Międzyczasie zawołałem mechanika co robi przy ciągnikach i stwierdził że tylko tulejka na kole pośrednim jest do wymiany, a ten luz osiowy na wałku rozrządu powinien być. Jednak na pompie oleju nie ma luzu na boki tylko też osiowy i podobno trochę za duży. Mówił że on nie widzi powodów że by tu coś mogło stukać.

W takim razie zabieram się za sprawdzenie sworzni tłokowych. Już ściągnąłem głowice i zastanowiło mnie jedno gdyż po ściągnięciu głowicy było sporo oleju na uszczelce o to fotki:


http://imageshack.us...5/6801/xbkx.jpg
http://imageshack.us...3/2041/apq1.jpg

Jak ściągałem głowice w lipcu to tak nie było

Doradźcie mi w tych sytuacjach...

Edytowany przez Maniek101, 15 listopad 2013 - 17:34.


#147 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2013 - 12:55

Stukanie w silniku Wyciągnąłem tłoki z korbowodami wszystko dobre żądnych luzów na sworzniach tłoków. Także problem musi siedzieć w rozrządzie, napiszcie mi jak z tymi luzami jest ???

#148 Share C-S-R

C-S-R

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ELW

Napisany 16 listopad 2013 - 13:37

Stukanie w silniku Olej na uszczelce po sciagnieciu głowicy to pewnie resztki z kanalików poleciały. Klawiature zobacz czy nie ma już sporego luzu na dźwigienkach i popychacze obejrzyj może coś z nimi.

#149 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2013 - 18:44

Stukanie w silniku Wychodzi na to że stuki powoduje klawiatura, ale to jeszcze nie jest pewnie i dam znać jak będę wiedział więcej. Przy okazji ujrzałem na bloku wytartą ściankę od wału tak jak by ją wał wytarł o to fotka
http://img703.images...03/585/0td5.jpg
jak poruszam wał to ma malutki luzik wzdłuż osi i czy taki luz powinien być?

#150 Share kamyk82

kamyk82

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów

Napisany 18 listopad 2013 - 20:49

Stukanie w silniku Powiem Ci że wał absolutnie nie powinien ocierac o blok coś jest nie tak .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stukanie w silniku Dzisiaj, 02:54
  •  

#151 Share C-S-R

C-S-R

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ELW

Napisany 18 listopad 2013 - 21:36

Stukanie w silniku Jest tam ślad żna wale że tarł? Z fotki cięzko sie dopatrzeć ale czasami jak odlew był zbyt duży to fabryka szlifowała. Jednak jeśli na wale są ślady ocierania to trzeba by sie przyjrzeć półpierścieniom.

#152 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2013 - 12:13

Stukanie w silniku Widać że blok był fabrycznie przyszlifowany, ale mimo tego wał tam gdzieś musiał przycierać bo to jest ślad od wału. Na wale też jest ślad nic poważnego. Musiało to zdawna przytrzeć i dotarło.

#153 Share Zombi330

Zombi330

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 listopad 2013 - 09:18

Stukanie w silniku a c odo mojego przypadku co sądzicie jak do tego podejść tj. od razu rozbierać cały silnik czy wystarczy ta podporę wymienić

#154 Share C-S-R

C-S-R

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ELW

Napisany 21 listopad 2013 - 09:33

Stukanie w silniku Podpora wału to jest raczej nieodłączna cześć bloku bo jak robią otwór na wał to wszystko jest w jednej osi. Może być tak że podpora z innego silnika może dociskać za mocno i zatrze sie na panewce albo może być luźno i będzie pukać. Musisz sie spytać u jakiegoś szliierza od silników w swojej okolicy czy dałby rade coś z tym zrobić.

#155 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 listopad 2013 - 10:04

Stukanie w silniku Już zabierałem sie za montaż głowicy, ale po oczyszczeniu ze starej uszczelki zauważyłem chropowatą powierzchnię wkoło zaworu wydechowego, wygląda to jakby tłok minimalnie trącał głowicy, co mam robićw tym przypadku ?? Tu zdjęcie jak to wygląda http://imageshack.us...es/17/jwnl.jpg/

#156 Share C-S-R

C-S-R

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ELW

Napisany 21 listopad 2013 - 10:25

Stukanie w silniku Na tłoku też jest ślad? Blok miałeś kiedyś planowany? Tłoki w górnym martwym punkcie (GMP) zobacz czy nie wystają za bardzo. Ale na tamtych poprzednich zdjęciach co wrzucałeś powyżej nie widać żeby uderzał.

Jednak jeśli naprawde by to kolidowało to można poszukać grubszej uszczelki pod głowice. Warto też sprawdzić korbowód czy sie lekko nie odkształcił od uderzenia.

#157 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 listopad 2013 - 10:40

Stukanie w silniku Blok raczej nigdy nie był planowany, tłoki wyczyściłem juz wcześniej z nagaru to teraz nie sprawdzę, a tłoki właśnie wystają ponad tuleje gołym okiem widać, a jak sprawdzałem szczelinomierzem to tak około 0,60-0,70mm ponad tuleje

#158 Share waldek315

waldek315

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 21 listopad 2013 - 11:44

Stukanie w silniku to sprawdź teraz grubość uszczelki powinna być taka gruba ile wystaje tłok ponad blok

#159 Share C-S-R

C-S-R

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ELW

Napisany 21 listopad 2013 - 11:49

Stukanie w silniku A nie delikatnie grubsza? Bo przecież jak sie głowice dociagnie to usiądzie :ph34r:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stukanie w silniku Dzisiaj, 02:54
  •  

#160 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 21 listopad 2013 - 11:58

Stukanie w silniku Nic tam uszczelką pod głowicę nie zrobi bo uszczelki mają jednakowe grubości, jak tłoki nadmiernie wystają nad tuleję to mierzy się ile i po wyjęciu stacza się je ile potrzeba.

Podobne tematy pompa wtryskowa silnik