Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pływająca zawsze ma zatrzask, tyle że na tym zatrzasku nie pójdzie np silnik hydrauliczny, zaś na zwykłej z zatrzaskiem sterowanie siłownikami jest koszmarne. A tak w sumie w tym rozdzielaczu jest wszystko no ale 2 pływające byłoby bardziej uniwersalne.

Opublikowano
Dnia 28.03.2023 o 12:09, jahooo napisał:
1 godzinę temu, robi57362 napisał:

najlepiej jakby byly 3 z zatrzaskiem i pływająca bo później można sobie w brodę pluc

W każdej chwili możesz sobie przebudować sekcje na taką jaką chcesz 

7 godzin temu, Grzechooo napisał:

Tez mam taki kupimy tylko tak jak kolega mówił na linki u mnie jeszcze nie zabudowany czekam aż siłownik wróci z regeneracji

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Grzechooo napisał:

wolałbym 2pływające i jedna normalna z zatrzaskiem ale nie ma takiego na dźwignie.

Te bułgary możesz sobie dowolnie konfigurować. Wystarczy zadzwonić czy napisać maila do nich wtedy Ci wycenią za taki jaki chcesz. 

Druga sprawa linki / dźwignie to dalej ten sam rozdzielacz dodają tylko kołpaki inne z dźwigniami bądź uchwytami na linki. Ostatnio zamawiałem w mizarze na linki to przysłali mi rozdzielacz z dźwigniami i kołpakami do zmiany na linki. 

Powodzenia w modyfiacji.

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano
9 godzin temu, Grzechooo napisał:

tak w Mizarze już wcześniej o tym pisałem ogólnie w większość części zaopatruje się u nich i tak jak pisałem wcześniej z tym rozdzielaczem nie ma problemu będziesz chciał z zatrzaskami w każdej chwili mozesz sobie go na taki zrobić będziesz chciał wszystkie pływające tez go w każdej chwili przebudujesz na pływające będziesz chciał dołożyć rozdzielacz nie ma problemu tak ze działaj ja już siłownik oddałem do regeneracji niby go przerabiają na taki super ze tam te uszczelnienia i ta konstrukcja to jakaś lipa ale tez sobie liczą około 600 stówek 

Opublikowano

Ja dzwoniłem do agrikoli, skawmetu, barterpolu, hydromechu i wczoraj do mizaru, nikt nie chciał mi skonfigurować tak jak chcę, wszędzie że nie mają nic takiego w ofercie, nie wiem może trafiłem na niekompetentnych ludzi. Zamówię ten z linku ZDP Badesnost i zobaczę jak coś to sam sobie coś dołożę.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

Ja dzwoniłem do agrikoli, skawmetu, barterpolu, hydromechu i wczoraj do mizaru, nikt nie chciał mi skonfigurować tak jak chcę, wszędzie że nie mają nic takiego w ofercie, nie wiem może trafiłem na niekompetentnych ludzi. Zamówię ten z linku ZDP Badesnost i zobaczę jak coś to sam sobie coś dołożę.

Spokojnie sam w razie potrzeby sobie go skonfigurujesz A o jakie sekcje Ci dokładnie chodzi tak bez większych poszukiwań kupujesz taki zestaw 

https://allegro.pl/oferta/sekcja-plywajaca-l12-rozdzielacza-p80-badestnost-13171129991?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=18003445430&gbraid=0AAAAAD24kbNGf-zvgXrtm3aR5XcTJ2nbA&gclid=Cj0KCQjwiZqhBhCJARIsACHHEH-D-oTyhrcmNwCt2JxsRVedgqDnOlzWIt5YTkje0r1YWe3ZeuIyF2UaAvqrEALw_wcB

Wymieniasz i masz już dwie plywajace

Edytowane przez cabwie
Opublikowano

No właśnie oryginalny rozdzielacz jest najlepszy jeśli chodzi o funkcje tzn zatrzask na każdej pozycji, pozycją pływająca i automatyczne odbijanie dźwigni. Gdyby tylko był lepiej wykonany i lżej się sterował. Bułgara tak nie skonfigurujesz niestety. Żeby ogarnąć to samo co oryginalnym to do hydrauliki zewnętrznej trzeba by wziąć jedną sekcję z pozycją pływającą i jedną z zatrzaskami właśnie pod jakieś silniki hydrauliczne.

Opublikowano

nurnikowa jest bez sensu bo nią tylko sterujesz siłownikami jednostronymi, a np pływającą sterujesz i jednostronnymi i dwustronnymi a zatrzask w pływającej działa tak że puszcza przepływ tak że siłownik "pływa", ale nie pójdzie na nim silnik tz będzie chodził ale musisz trzymać dźwignię odwrotnie niż pływająca. Tak jak w zwykłej dwustronnej, zaś dwustronna z zatrzaskiem jest typowo pod silnik bo jak przesuwasz dźwignię to się zatrzaskuje i trzyma dopóki sam nie odbijesz. W mizarze są fajne filmiki w których facet tłumaczy na czym to polega.

  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, mani51 napisał:

No właśnie oryginalny rozdzielacz jest najlepszy jeśli chodzi o funkcje tzn zatrzask na każdej pozycji, pozycją pływająca i automatyczne odbijanie dźwigni. Gdyby tylko był lepiej wykonany i lżej się sterował. Bułgara tak nie skonfigurujesz niestety. Żeby ogarnąć to samo co oryginalnym to do hydrauliki zewnętrznej trzeba by wziąć jedną sekcję z pozycją pływającą i jedną z zatrzaskami właśnie pod jakieś silniki hydrauliczne.

Żeby mieć sekcję z zatrzaskiem zmienisz tylko kołpak na taki z zatrzaskiem 

Opublikowano
1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

tylko przeróbka że zwykłej sekcji na pływającą to 280zł bo tyle kosztuje kołpak i suwak, więc lepiej kupić gotowca.

No tak chodziło tylko o to ze gdybys kiedyś coś chciał zmienić to nie ma potrzeby rozwalania hydrauliki tylko możesz zmienić jak chcesz 

Opublikowano

Z racji tego że pytałem tu o sporo rzeczy to podzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie doboru opon do mtz. Na  wstępie trzeba powiedzieć, że jeden obrót tylnego koła to 1,56 obrotu koła przedniego. MTZ z mostem na stożku, pomiar metodą podniesienia jednej strony ciągnika, poziomica, marker... Po wszystkich analizach dobrałem następujące opony 400/75r38 taurus na tył (czyli oryginalne 15,5r38). Na przód zostały dobrane 320/85r20 BKT i zostały zmienione felgi z 7" gwiazdy na 9" felgę współczesną i po tych zabiegach mogę powiedzieć, że to są optymalne rozmiary opon do tego ciągnika. Przedni napęd jest delikatnie szybszy niż tył. Na polu do przodu normalnie skręca, do tyłu też można normalnie jechać z napędem, nic się nie wlecze. Co prawda jazdy na napędzie w polu miałem jakąś godzinę ale mogę powiedzieć, że w porównaniu do tego co było to jest super.

Opublikowano

Czy blok z tabliczka d-50, numerem części wybitym na bloku zaczynającym się mtz 240........ Ma taką samą wysokość jak oryginalny blok z mtz 82?

Z racji, że po założeniu głowicy nagle odezwała się panewka na korbowodzie rozebrałem cały motor.

Pytam o wysokość gdyż tuleje moje wystają tym wyższym kolnierzem 0,50mm nad blok. A w książce zalecany wymiar 0,12+-0,02mm. Blok nie ma śladu szlifowania więc albo ktoś niedokładnie wyczyscil gniazda przy osadzaniu tulei.

Kolejne pytanie to wał korbowy. Ceny usług teraz są wysokie. Mój wał ma panewki p1, nadaje się do szlifu gdyż są rysy wyczuwalne paznokciem. Czy lepiej szlifować swój wał na np p3-p4 jak wyda czy lepiej kupić jakiś tańszy ukraiński? Nie mówie o Indyjskim. Każde dobry pomysł miłe widziany.

Przy okazji nowe tuleje. Do wyboru widzę są zestawy motodetal lub thm. Mahle nie widzę. Wyczytałem że Motordetal szedł na pierwszy montaż.

Opublikowano
51 minut temu, wsbil napisał:

Czy blok z tabliczka d-50, numerem części wybitym na bloku zaczynającym się mtz 240........ Ma taką samą wysokość jak oryginalny blok z mtz 82?

Z racji, że po założeniu głowicy nagle odezwała się panewka na korbowodzie rozebrałem cały motor.

Pytam o wysokość gdyż tuleje moje wystają tym wyższym kolnierzem 0,50mm nad blok. A w książce zalecany wymiar 0,12+-0,02mm. Blok nie ma śladu szlifowania więc albo ktoś niedokładnie wyczyscil gniazda przy osadzaniu tulei.

Kolejne pytanie to wał korbowy. Ceny usług teraz są wysokie. Mój wał ma panewki p1, nadaje się do szlifu gdyż są rysy wyczuwalne paznokciem. Czy lepiej szlifować swój wał na np p3-p4 jak wyda czy lepiej kupić jakiś tańszy ukraiński? Nie mówie o Indyjskim. Każde dobry pomysł miłe widziany.

Przy okazji nowe tuleje. Do wyboru widzę są zestawy motodetal lub thm. Mahle nie widzę. Wyczytałem że Motordetal szedł na pierwszy montaż.

na wale są jeszcze półszlify, jak zawieziesz do kumatego szlifierza, to sam ci podpowie, co da radę zrobić

co do wystawania - to chyba tego rantu tulei się nie liczy, zajrzyj do instrukcji napraw, prawdopodobnie chodzi o wystawanie brzegu tulei, a nie tego nadtoczenia

ja mam 10 lat indyjski wał i chodzi

blok D-240 na nadlewie  jest taki sam w D-240 jak w nowszych wersjach D-50/D60 (i takie oznaczenie już widziałem)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v