Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie jest spier... osiowanie wału, musze dorabiac nietypowe panewki głowne, do tego prawdopodobnie pęknięta głowica, a mam wersję z komorami żarowymi. Dlatego szukam drugiego silnika w wersji D-240 do pyrkania z opryskiwaczem i rozsiewaczem

Opublikowano

Witam, czy po ściągnięciu pokrywy od tylnego mostu da radę dokręcić nakrętke od ataku?. Zaczą wyć podczas hamowania silnikiem i podejrzewam że to może wina tylko nakrętki.

Opublikowano

Będzie ciężko nasadowym na pewno nie dojdziesz tam bo mechanizm różnicowy przeszkadza. Płaski powinno udać się dojść tam, w najgorszym wypadku trzeba wyjąć mechanizm różnicowy.

Opublikowano
8 minut temu, kNalk napisał:

Będzie ciężko nasadowym na pewno nie dojdziesz tam bo mechanizm różnicowy przeszkadza. Płaski powinno udać się dojść tam, w najgorszym wypadku trzeba wyjąć mechanizm różnicowy.

jak zmieliło gwint na nakrętce, co się często zdarza, to zostaje tylko demontaż skrzyni

Opublikowano

Musze wymienić łożyska w przednim lewym kole i na wałku atakującym. Co polecacie? Oryginalne rosyjskie? zvl? Fłt?

Też szukam rady odnośnie uszczelki pod głowice, jaka wybrać: dostępna jest ori z wkładkami teflonowymi, Morpak i trzy warstwowa metalowa polskiej produkcji cena około 280zl. Jakieś doswiadczenia? Głowica po obróbce.

Opublikowano

Łożyska jak masz dostęp do oryginalnych rosyjskich to innych nie bierz pod uwagę. Ja u siebie zakładam albo właśnie rosyjskie, albo FAG.

Mam pytanko odnośnie termostatu. U siebie teraz nie mam założonego a w lato podczas uprawek czasem potrafi złapać 80 stopni. Myślę jednak o założeniu  bo po wczorajszej wizycie na skupie  z pszenicą stwierdziłem że jednak warto. I teraz mam dwa pomysły.
- przeróbka na NT i termostat 70 stopni

- montaż żaluzji chłodnicy i pompki płynu od VW tak aby podawał płyn na nagrzewnicę (teraz bez termostatu nie jest w stanie go tam popchnąć).

Jak myślicie, które rozwiązanie lepsze?

Opublikowano

Termostaty raczej psują się w drugą stronę tzn z czasem się nie domykają. Szczerze to nie przypominam sobie przypadku kiedy termostat się nie otwarł mimo że jestem na kilku różnych forach. Myślałem podobnie jak Ty ale teraz założyłbym oryginalny termostat na te 80 stopni. Jak jest zimno i ciągnik ma lekko to nawet 70 stopni silnik nie złapie bo chłodzi go olej, a jak ma ciężko i jest gorąco to 80 i tak przekroczy bo nie ogranicza go termostat tylko wydajność chłodnicy. Jak miałem chłodnicę brudną to nawet bez termostatu potrafił się zagotować. Zrób jak należy i nie kombinuj. A swoją drogą nie wiem dlaczego brak termostatu powoduje u Ciebie brak ogrzewania. Obiegu powinien być, co najwyżej będzie słabo grzał bo i płyn jest chłodny.

Opublikowano

Ja mam poodbne wrażenia jak Mani. U mnie wchodzi na 80 st i ani milimetr dalej. Ja trochę pokombinowałem z regulacją temperatury oleju a jak to już kiedyś pisałem. A regulacje żaluzją to ćwiczyłem jeden sezon po zakupie i uważam że łatwiej zagotować ciągnik na żaluzji bo się człowiek zamyśli, zagapi i żaluzji nie popuści. A termostat to termostat

Opublikowano

Czym zalać przystawkę/podporę do napędu? Nowem łożyska, uszczelniacze, wałek i tarczki. Wcześniej ktoś na wciskał tawotu ale wymyło bo zgubił korek spustowy.

Kolejne pytania czy ktoś posiada jakies elementy układu kierowniczego na sprzedaż? U mnie jest jakaś rzeźba. W połowie długiego drążka kierowniczego powinien być krzyżak, mocowanie do pokrywy od zaworów wraz z lożyskiem i na końcu tuleja z możliwością zaciśnięcia śrubą na wieloklinie od kolumny wspomagania.

U mnie jest rzeźba jak niżej. Na środku ktoś połączył dwoma blachami.. Potrzbuje kupić mocowanie do pokrywy od zaworów i końcowy element ale po sklepach nic mi nie wyskakuje.

 

Odnośnie termostatu mam obudowę nowy typ i termostat od BMW. Cały czas mam około 85  stopni. Termostat febi 11444. Jedynie z śr trzeba zebrać około 1mm.

IMG_20221203_215301_compress39.jpg

Opublikowano

pierdoool tego krzyżaka i podporę. Ja orbitrol wsadziłem zamiast tej podpory, uciąłem tą rurkę i wspawałem w nią wielofrez co wchodzi do orbitrola i tym samym ominąłem sporo potencjalnych miejsc z luzem.

Opublikowano

Tego wałka nie powinno się robić na sztywno bo kabina jest na poduszkach więc prędzej czy później układ sam sobie znajdzie najsłabsze miejsce i tam pojawią się luzy, może nawet uszkodzić orbitrol. A jak ktoś ma serwo to już w ogóle wspomaganie nie będzie działać bo wałek w serwie musi się przesuwać przód tył.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v