ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Alchemik    444

To "tylko" 5.675 pojemności  i jakeś 160 koni. Mocy jak dwa d240. 

 

Za to fantazję trzeba mieć montujac 9.5 litrowy turbodoładowany smd31 ktory ma 235 koni do Jumza 6AKM.

Moc prawie 4 razy wieksza niż fabrycznie w Jumzie z d65...

https://www.youtube.com/watch?v=z6j8tBtolmw

https://m.youtube.com/watch?feature=emb_title&time_continue=4&v=cyayRvShOmk

 

Skrzynia chyba daje radę, bo wlasciciel złożył drugi egzemplarz 

https://m.youtube.com/watch?v=OBsFNkg3Am4

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Przymierzam się do remontu góry silnika w MTZcie - tłoki, cylindry, pierścienie, regeneracja głowicy, założenie termostatu, sprawdzenie wtrysków i panewek. Jakieś wskazówki jakie części wybrać? Zestawy naprawcze firmowane jako oryginał firmy Motordetal będą dobre? Jaką wybrać uszczelkę pod głowicę?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Dołączam się do pytania kolegi wyżej.

Odnosnie problemu ze slizgajacym sie sprzęgłem to problem znikł po rozkręceniu tych trzech srub. Teraz ciągnie, aż miło.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Nie, klucz z grzechotką bez problemu wszedł, dwie sruby wystarczyło popuscic i poszły w palcach, trzecia była bardziej dokręcona to montówką podparłem  i po problemie. 


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Przymierzam się do remontu góry silnika w MTZcie - tłoki, cylindry, pierścienie, regeneracja głowicy, założenie termostatu, sprawdzenie wtrysków i panewek. Jakieś wskazówki jakie części wybrać? Zestawy naprawcze firmowane jako oryginał firmy Motordetal będą dobre? Jaką wybrać uszczelkę pod głowicę?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Ja mam taki zestaw tuleje i tłoki Motordetal, pierścienie Prima - pracuje już 8 lat, oleju nie bierze. Tylko to silnik D60, ale firma moim zdaniem OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Tak w sumie to chyba za dużego wyboru w zestawach do D-240 to nie ma, co?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

jest conajmniej 6-8 firm, które produkują do nich tłoki na rynku, więc wybór jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

A to po wpisaniu na allegro, czy na znanych mi sklepach internetowych z częściami do rusków, przewijało mi się tylko motordetal i coś no name.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Słabo szukasz - Motordetal,, Jubana. Stapri, Prima, THM, Stardel - to tak z pamięci, kilka w Ukrainy, kilka z Białorusi i Rosja , kwestia, kto co importuje, o chińczykach nie wspomnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

ja mam motor detal na 4 pierścienie z ceramiczna powłoką, chwale sb zrobił 110 mth gdzie przy 10 mth już poszedł do ciężkiej roboty tylko tyle ze olej zmieniałem na 10 mth potem na 20 , 40 i 60 mth może często ale co tam, teraz co sezon a w sezonie może zrobi 50 , 60 mth max , na wakacjach rusłan jest, bo zeszłem trochę z pola  :D przynajmniej działa a i jeszcze za  każdym razem czyściłem filtr chłodnicy oleju bo jak by nie patrzeć opiłki jakieś tam się zbierały 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
LTZ55a    118

Nie zagłębiałem się tylko zdjęcie poznałem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
4 godziny temu, Grzechooo napisał:

tak naprawa sprzęgła 1200netto a naprawa skrzyni 2000 kto to ustalał?

No jak doliczysz montaż / demontaż to wychodzi 3000 😀. Przynajmniej ja tak to rozumiem

A to jakiś kolega z forum? 

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Rolmax jest firmą co ma serwisy i części do maszyn rolniczych, jest dealer'em New Hollanda na lubelszczyźnie, widocznie wzieli się też za inne marki. A do ogłoszenia prawdopodobnie znaleźli zdjęcie w internetach które jest własnością kolegi o nicku prorok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
Dnia 23.11.2020 o 20:40, hemi napisał:

Podobno Transmisja w Jumzie jest zrobiona z mega zapasem i prędzej to zniesie niż MTZ https://www.agrofakt.pl/jumz-6-ciagnik-rolniczy/

Sam artykuł ma trochę błędów. 

Przykładowo przytoczony moment d65 na poziomie 220Nm.

Nawet z obliczenia dla mocy 44,5kW przy 1750obr/min mamy moment 242.8Nm. Prawdopodobnie 220Nm to moment pierwszej wersji d65 a1 która miała 29.6kW...

Dla d65 maksymalny moment obrotowy to ok. 270-275Nm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
59 minut temu, Grzechooo napisał:

Rolmax jest firmą co ma serwisy i części do maszyn rolniczych, jest dealer'em New Hollanda na lubelszczyźnie, widocznie wzieli się też za inne marki. A do ogłoszenia prawdopodobnie znaleźli zdjęcie w internetach które jest własnością kolegi o nicku prorok.

Aa ok, to już rozumiem.

Swoją drogą wykorzystanie czyjegoś zdjęcia bez jego zgody podlega pod grube paragrafy (szczególnie do celów komercyjnych).

Chyba że sie dogadali...

Pzdr

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279
1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Sam artykuł ma trochę błędów. 

Przykładowo przytoczony moment d65 na poziomie 220Nm.

Nawet z obliczenia dla mocy 44,5kW przy 1750obr/min mamy moment 242.8Nm. Prawdopodobnie 220Nm to moment pierwszej wersji d65 a1 która miała 29.6kW...

Dla d65 maksymalny moment obrotowy to ok. 270-275Nm.

No jest trochę głupot w artykule, np porównanie do trwałości czołgu.... Znajomy kiedyś oddał pompę do regeneracji - nie wiem co ten pompiarz odjebał że jumz wchodził mu na ponad 2200 obr/min , ale to szło, a ile paliło.... :S oddał ją do poprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Pewnie tak, swoją  drogą jak widziałem wał w tym jumzie to za głowę się złapałem takie rowy ma a chodzi, ciśnienie trzyma 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Z tym czołgiem to nie wiadomo jak interpretować , w czołgu remont co 1500km . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj