ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

wiesiek63zmc    1049
21 godzin temu, arkady12 napisał:

Panowie mały problem z silnikiem MTZ D 240 kapitalny remont. Po pierwszym odpaleniu wyciek oleju pomiędzy głowica a blokiem z prawej strony przy filtrze powietrza. Uszczelka dokręcana na 180 nm wszystko planowane . Czy ma ktoś jakieś pomysły czy pomoże dokręcenie jeszcze głowicy czy raczej zwalanie wymiana uszczelki z tym że nie wiem co to się mogło stać z nia.

Nawet nowym się to zdarza Cała uszczelka jest zbrojona miedzią oprócz kanału olejowego który prowadzi do klawiatury Przy wymianie uszczelki smarowałem ten otwór  silikonem temperaturowym (czerwonym) i było ok. Kupiłem nowy sprzęt i też jest ten problem ale wolę zmywać ten wyciek aniżeli  zdejmować fabrycznie skręconą głowicę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

A ja dzisiaj wieczorem jadąc Belarusem poczułem szarpnnięcie i zobaczyłem jak prawe koło odjeżdża w siną dal było już ciemno więc ciągnik został za stodołą jutro zrobię obdukcję.

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2360

szybkie pytanie czy uszczelniacz w serwimechanizmie ten na samym dole co wychodzi wal z frezem wyciagne od strony tego walka tj do dolu czy musze cały mechanizm rozbierać? dodam ze wspomaganie jest na orbitol. chcę go wymienić profilaktycznie bo uszy od obudowy byly u łamane znajomy je zespawal ale to wszystko sie cholernie rozgrzalo i uj wie czy nie będzie cieklo


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Panowie po remoncie silnika jest 3 - 4 atm na zegarze przy odpaleniu na zimnym po 15 minutach pracy pod delikatnym obciążeniem jazda z przyczepą spada gwałtownie na 1,5 atm jakieś podpowiedź co jest grane tak raczej nie powinno się dziać traktor ma może ze 2 mtg 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

Podejrzewam problemy ze ssaniem oleju - może warto zacząć od odkręcenia miski i wymiany uszczelki pod smokiem. Sprawdziłbym też dociągnięcie srub od rurek do pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Więc tak pompa nowa wał po szlifie głowica też po regeneracji blok też współosiowany jedyna zmianą to podstawa filtra pod puszkę z baka. Jeśli chodzi o rurki czy smok to odpada moim zdaniem  bo gdyby miały nieszczelność to cały czas a nie po chwili obciążenia tak samo zapchaniem się smoka bo gdy by traktor stal odpalony albo jechał na pusto to będzie ok lekko ponad 3 ATM jak dostanie obciążeń w mgnieniu oka spada na 1,5 Atm odstoi swoje i jest znowu 3 ATM czy coś na tej podstawie od filtra ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

Jaki olej ?

Ja bym najpierw wymienił wkład filtra, u mnie tak było na słabym wkładzie, spadło cśnienie do 3/2atm, po wymianie wkładu wróciło na 4/3. Wkład mógł zebrać cały syf z układu i blokuje , zwłaszcza niektóre tanie tak mają.

Ja mam turdusa i nie ma takich skoków ciśnienia jak na zwykłym CC jak się rozgrzeje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fabianek123    13

Panowie mam pytanie czy do blokady kol w mtz82 mozna wykorzystac pompke hamulcowa prubowal moze ktos taki patent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049
Dnia 3.11.2019 o 17:27, fabianek123 napisał:

Panowie mam pytanie czy do blokady kol w mtz82 mozna wykorzystac pompke hamulcowa prubowal moze ktos taki patent?

A po co kombinujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam pompke paliwowa do mtz 82 96 rok. Została po sprzedaży. Ktos cos zaproponuje? 

Nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Dobrze masz wyregulowaną linkę? A może zaworek dławiący za małe ciśnienie utrzymuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Dnia 9.10.2019 o 18:43, tomekmtz napisał:

No i dziś rozebrałem blokade było w srodku troche gruzu z tarczy wszystko wywaliłem i jak pogoda się poprawi bo strasznie dolało w nocy to zobacze czy to było coś winne jeśli nie to zajrze do łożysk półosi. A i jeszcze mnie nie pokoi luz na tym trybie co się nakłada tarcze czy to normalne i dopuszczalne aby troche się ruszał jak się poszarpie reką ? Czy można ten luz jakoś zmiejszyć na podkładkach dystansowych czy trzeba wymieniać łożyska ? 

IMG_20191009_130709.jpg

I jak tam? Problem rozwiązany?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Panowie  od pompy wodnej wychodzą dwa przewody, jeden normalnie do termostatu a drugi do okola silnika i wchodzi przez zawór z drugiej strony głowicy. nie mogę tego znaleźć w instrukcji kiedy powinien być otwarty ten zawór a kiedy zamknięty ? I za co to odpowiada, co to jest wolny przepływ czy jakaś inna cholera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9241

ten przewód powinien iść do kabiny do nagrzewnicy i wracać na zawór, u ciebie ktoś zrobił bypass, lepiej zaworu nie otwierać, bo będzie się kręcić płyn w kółko zamiast przez chłodnicę

  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Panowie czy trzeba spuszczać olej z zbiornika hydrauliki w mtz podczas wymiany rurki pompy oleju hydraulicznego ? czy bedzie blokowała olej pompa aby nie wyciekał ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Według mnie nie trzeba. Chyba, że chodzi o wymianę kolanka między zbiornikiem a pompą. Ja odkręcałem rurkę idącą od trójnika do regulatora i olej się nie wylał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

@mani51 nie nie chodzi mi o kolanko tylko o tą rurke co idzie do rozdzielacza i regulatora a dokładnie bedę zaślepiał w tej rurce wyjście oleju do regulatora bo strastrasznie mi leje regulator olejem a i tak go nie używam i się troche obawiam aby mi nie uciekł olej jak odkręce rurke przy pompie  od regulatora z zbiornika bo mam świeży zalany. Mam jeszcze pytanie co do tej cienkiej rurki czy jak zaślepie dojście oleju do regulatora to musze ją dać z rozdzielacza pod kierownicą na przelew do zbiornika ? Narazie nie bede regulatora całkiem demontował bo mi nie przeszkadza tylko chce go odłączyć aby nie dostawał oleju a z czasem go wywale. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Ja mam dołączony regulator jak i ten cały wzmacniacz czy jak tam się to cholerstwo pod kierownicą nazywa odłączone lecz nadal są na swym miejscu bo ich nie zdemontowałem. Musiałem dorobić trzy przewody, plus przerobić jedną rurę którą olej z rozdzielacza wraca do zbiornika, cała ta przeróbka zamknęła się w okolicy 240zł. Wydaje mi się że albo musisz to zrobić jak na leży albo nie ruszaj wcale, bo może ci gotować olej. Odłączenie tego w piździec jest najlepszym rozwiazaniem bo ogólnie wydaje się że cała hydraulika działa jakby szybciej. 

@mani51 Widziałem w galerii że zmieniałeś napęd licznika, i mam takie pytanko czy tam potrzebna jest uszczelka? Bo mam kupiony nowy ale nie dali do niego uszczelki, i wolę się upewnić by nie rozbierać tego dwa razy. Ewentualnie składanie na silikon.   

I jeszcze jedno takie ogólne pytanie byłem wczoraj w sklepie z częściami tylko do mtzta i spytałem o sprzęgło bo moje jest już ewidentnie na zdechnięciu. Muszę tylko jakoś dokończyć jesnieną robotę i znowu rozpoławianie. Sprzedawca jak powiedziałem że robi w ładowaczu doradza mi żeby brać jak to on nazwał "nowy typ zrobiony przez pronara pod ładowacz słoneczko zamiast łapek z regulacją" popatrzyłem na allegro i wydaje mi się że miał na myśli zestaw z dociskiem nowego typu z ceramiczną tarczą którą do tura odradzają. Jak to jest robi mnie w balona byle tylko opchnąć części bo leżało kilka kilka zapakowanych w kartony tych zestawów, czy na serio to lepsze do ładowacza niż stary typ. I do tego cena stary ok 900zł, nowy 1900zł tu to ich mocno poniosło....

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj