ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robi57362    2359
pomylka 1.6 MPA cisnienie to wiem ze wytrzyma gorzej obawiam sie temperatury

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja już trzy razy zgubiłem olej z silnika przez ten wężyk. Dobrze że jest w takim miejscu że wiatrak to goni na silnik i albo poczujesz zapach oleju wypalanego na kolektorze albo zauważysz go na szybie. Mnie się udało bo zauważyłem za każdym razem i kończyło się na myciu silnika i dolewce oleju, Raz prawie 5l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2359
to co tam wstawic zeby bylo na wieki?sa jakies specjalne weze zbrojone "na miekko" zeby dalo sie zacisnac bez problemu ?

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś założyłem sobie ta wspominaną wcześniej pompę do wspomagania (serwo) i efekty są takie olej się pieni (poziom olej to był tak, że zalało zębatki) jak przygazowałem chwilę to się tak spieniło, że góra ciśnienie wypychało przez dobre 5 minut jeszcze po zgaszeniu silnika. Jak kręciłem to takimi momentami koła lekko się kręciły, ale wyczytałem, że jest to winna właśnie spienionego oleju. Olej jest silnikowy, a w starej pompie był ukręcony wałek.
Ciekawi mnie jeszcze gdzie znajduje się w tej kolumnie filtr oleju, bo chcę go sobie przejrzeć, podobno też może być winny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja u siebie przez pęknięty wężyk przed chłodnica zajechałem turbinę i wypompowałem ponad 10 litrów oleju w piach. Teraz mam założone węże do hydrauliki ale płucienne. 

W przyszłości wywalę tą chłodnice i pod filtrem powietrza założę wymiennik ciepła. 

Olej  w hydraulice pieni się najczęściej gdy pompa zasysa go z powietrzem. Nieszczelność albo na zasilaniu pompy, albo na samej pompie na osi wałka, lub niedrożne , przypchane zasilanie. Do filtra oleju dostaniesz się zdejmując pokrywę na serwomechanizmie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest nowa, więc mam nadzieję, że nie z tego powodu jest nieszczelność. Chociaż źle skręciłem przewód górny (oring się usunął) i miałem wyciek, chcę to jutro poprawić. Może i jest nieszczelność na zasilaniu pompy muszę to sprawdzić, a jest tam jakiś korek od zlewu oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Dlatego ja nie chcę wymieniać moich chłodnic od 550. Żadnych gumowych złączek, tylko podłączenia oczkowe.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Korek spustu oleju powinien być  w przyłączu od spodu pompy. 

ja u siebie w ogóle nie chcę chłodnicy oleju na powietrze i na pewno poleci papa w przyszłym roku chyba....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
A ja muszę się dowartościować tymi dwiema, bo jak bym zrobił jak Ty planujesz, to napewno miałbym czajnik a nie traktor. Teraz ładnie trzyma 60 na wodzie i oleju w prasie w upale.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymiennik ciepła jest bardziej wydajny nić chłodnica na powietrze a temperatura oleju schłodzona do temp. płynu w układzie chłodzenia jest wystarczająca nie do osiągnięcia przez chłodnice na powietrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Co to jest ten wymiennik ciepła? Jak to wygląda?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

No właśnie od czego ten wymiennik ciepła ma być  zastosowany do mtz ? Kolego Seweryn pochwal się ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymiennik płytowy woda-olej takie same jak zakłada się w instalacjach centralnego ogrzewania. W robocie na maszynach odlewniczych mamy takie pozakładanie chodzi to jak złoto a oleju ma do chłodzenia setki litrów. Myślałem założyć filtr PP o pod niego wymiennik ale płytowy jest tańszą i wydajniejszą alternatywą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem poinformować, że przyczyną pienienia się oleju faktycznie była nieszczelność w odcinku ssawnym.
A chciałem się jeszcze dopytać, jak wyjąć chłodnicę wody, bo mam na dole wyciek i chcę wymienić ten zbiornik, a nie do końca wiem od jakiej strony zaczac rozkręcać, czy kolumnę kierownicza też trzeba demontować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Odłącz oba przewody, rozkręć wałek wspomagania, a chłodnica jest przykręcona od spodu dwiema nakrętkami. Wyjmiesz ją do góry.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Polecam jeszcze tunel odkręcić i zostawić na wentylatorze.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :D
Mam jeszcze pytanie, bo przyglądałem się u siebie na pompę wody i zauważyłem, że jest tam podłączony gumowy przewód który prowadzi na tył silnika (przy kabinie)
do takiej przystawki czy jak to nazwać
Do czego to służy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do przystawki? To powrót z nagrzewnicy ogrzewania kabiny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli dlatego, że nie mam nagrzewnicy w tej starej kabinie to przewód po prostu jest połączony od pompy do tej przystawki przy silniku.
A do tej przystawki coś się jeszcze podłącza? bo u mnie na jej górze jest coś w stylu takiego pręta z dziurką na wylot, jakby się tam coś przewlekało przez to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A z pompy powrót połączyli z zasilaniem nagrzewnicy. Ten pręt to ośka zaworka do zakręcania obiegu. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic. Masz dobrze zmostkowanie nic więcej nie trzeba. Pilnuj tylko szczelności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Można zakorkować w pompie czy przy głowicy, ale to nic nie poprawi, jak nie kapie płyn.

Zbyszek czujny, zapomniałem o blasze przy wentylatorze, a tu kolega by się drapał po głowie, że miało być łatwo i nie da się wyjąć.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za podpowiedzi.

Jeszcze jedno pytanie, bo słyszałem, że można regulować ciśnienie oleju w przystawce od filtra, tylko z jakiej strony należy odkręcić śrubę? bo u mnie jest tam 3 śrub położonym po dwie na przeciwko siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj