ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Raczej kompresor z mleka wytrzepie śmietanę, ta trafi do cylindra gdzie tłok uklepie to na masło które jako że to tłuszcz zapali się a wylatując kominem obryzga okolicę żywym ogniem :)  :)  :)  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Podłącz się do "rury wydechowej" dojarki i mleka nie zasie bo zbiornika nie omijasz, i węża włóż do wlotu filtra i uszczelnij trochę jakąś szmata , ale tak aby ją nie wciągło , ustaw silnik na minimalnych obrotach , a zawór upustowy przy dojarce powinien dostarczyć minimalną dawkę powietrza potrzebną do spalenia ON i nie trzeba podpalać lasu  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Pompa próżniowa wtedy będzie stała? Ktoś to testował?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Będzie stała. Pompa żeby pracować potrzebuje siły odśrodkowej do utrzymania łopat na zewnętrznych ścianach "cylindra", czyli musisz ją wprawić w ruch obrotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W sprzyjających warunkach jeśli na tą pompę puścisz powietrze zadziała jak silnik pneumatyczny. Zresztą każdy wie jak się zachowuje po wyłączeniu silnika gdy w zbiorniku jest podciśnienie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

Na takie sytuacje u mnie na wsi była na wałek wom przerobiona dojarka podczepiania na tuz i chodziła po ludziach jak prądu zabrakło z długim wężem do wpięcia. Kupno takiej używanej to nie majątek. Albo dwutłokowy kompresor na wom o większej wydajności niż sprężarka. Chyba że ktoś ma dwie krowy do wydojenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Agregat 6kW kosztuje około 600-700 zeta. Po co kombinować? Przecież w średniowieczu nie żyjemy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Przy mniej niż 10-ciu krowach opłacasię kombinować.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Według mnie nie za bardzo. Prąd wywali choć by w zimie w domu ciemno, pod krową tym bardziej. Nie jeden ciągnika w zimie w ogóle nie używa. Agregat zapewni zasilanie najważniejszych rzeczy. A przy mniej niż 10-ciu krowach niech w taboret, wiadro i świece zainwestuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
onczyono    0

Zesrała mi sie Bialoruska. Co mam zrobic z tylu rozrzutnik zaczepiony.

-to tak ogólnie.

 

Solą nasypałem, uszczelka\blok\głowica się uszczelnił. Zastygło\rdza przybrała i jest OK.

Edytowano przez onczyono

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

1. W poprzednim poście nie wiem czemu nie wstawiłem słowa "nie". Co innego myślę, a co innego piszę.

2. Jakto się zesrała?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dziś podczas orki, gdy podnosiłem pług wywaliło mi uszczelkę przy rurze od pompy i mam pytanie bo ta uszczelką to się zajmę, ale z tego powodu że MTZ-a kupiłem z pękniętym rozdzielaczem nie do końca dobrze wiem jak powinna działać hydraulika i tak w starym rozdzielaczu była taka cieniutka rurka podłączona, ale jak chciałem ją podłączyć pod nowy to i otwór w rurce i śrubka okazały się za małe. to postanowiłem to zaślepić wszystko ogólnie grało, tylko jak się podnosiło i już się wyżej nie podniósł to pompa wyła a silnik usiadał na obrotach (jak był na wolnych jak się przygazowało to sama wajcha się odbiła) ale pomimo tego że się samo wyłączało to i tak sam wyłączałem podnoszenie, a dzisiaj zmieniałem biegi i myślałem że też się samo wyłączy, a jednak wywaliło uszczelkę. I moim pytaniem jest to czy tak jest że  jak podniesie to buczy czy jednak tak nie powinno się dziać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Sprawdź ciśnienie bo według mnie jest za wysokie a dźwignia odbija dopiero jak puści zawór bezpieczeństwa. Ewentualnie jeśli jest ok to pompa nie daje rady nabić takiego ciśnienia jak jest ustawione i też będzie buczało tylko wtedy nie powinno wywalić uszczelki. Inna sprawa że te zatrzaski w nowych rozdzielaczach to działają jak same chcą.  Po podniesieniu do końca słychać buczenie ale powinno to trwać ułamek sekundy.

Jak kupiłeś nowy rozdzielacz to ten otwór gdzie powinna być cienka rurka był zaślepiony czy nie? Może ty masz rozdzielacz do samodzielnej pracy bez regulatora pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Mógł być zaślepiony fabrycznie, ale podłączony pewnie ma być. Ja mam fabryczny rozdzielacz to przez 1/2 sekundy bzyknie zanim odbije. 

 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiony był zresztą prawie wszystkie boczne i górne otwory były zaślepione, A u mnie jak się podniesie to buczy aż silnik się dusi i jak się przy gazowało to odbiła wajcha. A gdzie się ustawia ciśnienie? i jak powinien być ten regulator pod siedzeniem ustawiony bo tam są jakieś 2 dźwignie które u mnie nie są pod nic podczepione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ciśnienie ustawia się na zaworze bezpieczeństwa po lewej stronie rozdzielacza. Jest tam zaślepka na klucz chyba 24. Jak nie masz tej cienkiej rurki podpiętej to regolator i tak nie zadziała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ten zawór u mnie ma chyba plombę, bo nie dawno kupiony. A dzisiaj akurat ta cieniutką rurkę załatwiłem sobie w taki sposób że zabrałem śrubki z rozdzielacza i z rurki. dopasowałem oczka i dałem zakuć przewód, to był jedyny sposób który przyszedł mi do głowy, mam nadzieję, że teraz będzie wszystko działać tak jak powinno. A jeżeli regulator nie działa to jakie są objawy? (Przepraszam że tak szczegółowo wypytuję, ale chcę jak najwięcej się dowiedzieć)


PS. Przypomniało mi się jeszcze, że jak opuszczam maszynę to wtedy jak opadnie na ziemię to odrobinę dociśnie do ziemi i wajcha się wybija (nie mogę podnieść ciągnika na podnośniku, chociaż 2 razy się zdarzyło że się uniosły tylne koła) a gdy właśnie podnosiłem to buczało po podniesieniu. Zastanawiałem się czy to nie jest tak jakby na odwrót podpięte czy coś takiego, ale podpiąłem tak jak było w starym rozdzielaczu i innej możliwości tam nie widzę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To czy ciągnik podniesiesz na ramionach zależy od regulatora pod fotelem. Niektóre ograniczają ciśnienie docisku do bodajże 40 bar.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego jeśli rozdzielacz jest przeznaczony do współpracy z regulatorem a zatkasz mu wyjście sterujące, to pompa będzie wyć ciągle, nawet gdy nie używasz dźwigni. Tym przewodem regulator daje informację do zaworu przelewowego żeby się zamknął, bo potrzebuje ciśnienia. Najprostsza opcja to zajrzeć do tego przyłącza ile tam jest otworków, jeśli dwa to nic z tego, regulator nie zadziała, znaczy zadziała gdy zamkniemy zawór przelewowy dźwignią od 'kipra'


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Którą tarczę polecacie? 

https://allegro.pl/listing?string=tarcza%20sprz%C4%99g%C5%82a%20mtz%2082&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-1-1003

 

Bo niedawno zmieniałem i sypie się w oczach. Co chwilę muszę popuszczać cięgło bo coraz wyżej sprzęgło łapie i już mi się kończy regulacja. Do tego ciągle czuć zapach przypalonego sprzęgła. Pewnie docisk trzeba będzie też wymienić a na pewno sprężyny.

 

Znajomy mechanik mówi żeby nie brać najtańszej, ale wzmacniana tańsza od oryginału. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam założoną taką

http://allegro.pl/tarcza-sprzegla-mtz-82-i6749288702.html

Nie ma gumowych amortyzatorów tylko sprężyny. Z tym smrodem to sam nie wiem co jest  bo też zaciągnie i to często specjalnie sprzęgła nie męcząc. 

Na razie chodzi i mam nadzieje że tak zostanie na dłuższy czas.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

U mnie też czasem sprzęgło czuć w kabinie, najpierw była panika w oczach, teraz już na to nie zwracam uwagi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj