Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiem szczerze że nie wiem jaka jest. Podejrzewam że od nowości moze być 89r także parę wiosen jest. Mamy niedaleko gościa co zajmuje się takim czymś tylko tak się zastanawiam jakby kupić tą tańsza nowa to może też robotę by zrobiła na lata

Opublikowano
Marcin133 napisał:

Kapie mi z chłodnicy.Co jakis czas zajdzie i spokoj ale pasuje na zimę coś ogarnąć. Jest sens bawić się w proszek? Czy klejenie? A może nowa chłodnica 600zl aluminium 1300 miedź. Ciągnik w polu nie pracuje tylko obora do pół godziny dziennie

moim skromnym zdaniem pierwsze trzeba namierzyć gdzie cieknie wtedy można namierzyć i ewentualnie naprawić. U mnie np chłodnice przebrała linka od załączania blokady.

Opublikowano
Marcin133 napisał:

U mnie kapie na środku prawie na samym dole. Gościu co handluje częściami od MTZ odradzał mi proszek bo że może blok pozapychac ...kwestia czy mu wierzyć czy chce zarobić na chłodnicy 

nic Ci nie pozatyka.

Opublikowano

ja już czysciłem kiedyś blok w ciągniku, gdzie chłodnicę uszczelniano szuwaksami i potem pierścienie leciały co sezon, bo się grzał

lepiej zdemontować chłodnicę i zawieźć do fachowca, niech naprawi

Opublikowano
W dniu 15.10.2024 o 17:13, jahooo napisał(a):

ja już czysciłem kiedyś blok w ciągniku, gdzie chłodnicę uszczelniano szuwaksami i potem pierścienie leciały co sezon, bo się grzał

lepiej zdemontować chłodnicę i zawieźć do fachowca, niech naprawi

Zależy ile tego ktoś zasypywał 

Opublikowano
2 minuty temu, jahooo napisał(a):

a znasz historię ciągnika od nowości i masz pewność, że ktoś juz nie sypał i  nie puściło ?

W dniu 15.10.2024 o 17:13, jahooo napisał(a):

ja już czysciłem kiedyś blok w ciągniku, gdzie chłodnicę uszczelniano szuwaksami i potem pierścienie leciały co sezon, bo się grzał

lepiej zdemontować chłodnicę i zawieźć do fachowca, niech naprawi

Znajomy ma od nowości c360 i parę razy wsypywał proszek do chłodnicy i to mechanik .  

Do traktora ja nigdy nie wsypywał ale tata do cinquecento to termostat szlak trafił. Za dużo tego stosował jak szkoda było mu wymienić chłodnice... 

Opublikowano

Wszystko trzeba z głową. Całe opakowanie jest przeważnie na 25 litrów płynu więc nie sypie się wszystkiego. I najważniejsze wsypać na dobrze rozgrzany układ, czyli otwarty termostat wtedy proszek się rozpuszcza i krąży w układzie a nie osiada nigdzie. Zastyga tylko w miejscu przecieku tam gdzie ma kontakt z powietrzem. Pierwszy raz zastosowałem to w ładzie, później w golfie, audi i w mondeo i kilka lat temu w MTZ i nic się złego nie stało. W MTZ miałem dziurę w dolnym zbiorniku bo przetarło mi ramię od wspomagania. Jak ktoś miał proiblemy z układem chłodzenia po wsypaniu uszczelniacza to najprędzej był zbieg okoliczności albo nie zastosował się do instrukcji. 

  • Thanks 2
Opublikowano

W praktyce to ja jeszcze nie wymieniałem płynu chłodniczego.

W praktyce, to sprawdzam raz na jakiś czas temperature zamarzania tego płynu chłodniczego.

A w teorii to wiem, że producenci płynu do chłodnic - zapewne zalecają wymiane - może i co pół roku.

Opublikowano

Jak ktoś ma smarta na allegro to 20l wychodzi około 85zl. Można spokojnie zmienić co 4/5 lat. 

Ja założyłem w trakcie remontu najtańsza aluminiowa chyba z Skropolu około 600zl do tego termostat nowego typu, temperatura ciągle 80-90 stopni. Zalana najtańszym płynem. Bez wycieków, nic się nie dzieje. 

Ja mam inne pytanie bo pojawia mi się olej przy odpowietrzniku tylnego mostu jak i zbiorniku hydrauliki. Nie za wiele ale zawsze jak popracuje na dość nierównych gruntach. Poziomy olejów ok. Nie rosną. Oleje świeże bo raptem 60mtg. Odpowietrzniki czyste ale pojawia się pytanie czy tam w środku nie powinno być jakieś gąbki albo coś innego żeby nie puszczalo oleju na przechyłach? 

Opublikowano

Może komuś się przyda. Jak wiadomo MTZ nie grzeszy paleniem na dotyk u mnie było to samo. Wymieniłem rozrusznik na szybki parę lat yemu była trochę poprawa, w tamtym roku nowy akumulator rozruch ok 1000. Lekka poprawa. Ale ostatni ledwo dychał. Wyszyscilem włącznik od załączania prądu bez szału. Patrze idzie kabel od masy dodatkowy koło podnośnika. Wyczyściłem bo był uwalony i maszyna jak z bajki. Pali jak zły na dotyk😁pozdrawiam

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v