Skocz do zawartości
panmino

Jak sprawdza się górny zaczep automatyczny?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zaczep
panmino    4

Zamierzam dokupić górny zaczep automatyczny do Mtz taki, jak na zdjęciu. Mam normalny zaczep, ale czasami krew mnie zalewa podzas prób zapięcia przyczepy samemu. Jak Wam się sprawdzają takie zaczepy? Używka od 350zł plus ze 30zł wysyłka. Czy ten wydatek się opłaca? Działa to zgodnie z Waszymi oczekiwaniami? Dziękuję za wszelkie uwagi:-)

post-42907-0-87454300-1452706489_thumb.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    173

zajeb..cie sie sprawdza jak masz dyszel na spreżynie ustawiony na wysokość zaczepu, nie wyobrażam sobie inaczej mam i w ciagnikach i w przyczepie która idzie pierwsza za ciagnikiem nie musisz szukać swożnia, zawleczki żeby spiac wszystko ten ze zdjecia to chyba z jakiegoś mtz ja mam zetorowskie i w hl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    398

to zaczep z ify chyba.i powiem ci że jak to ifa to musisz go sprawdzić sam bo inaczej będzie lipa zresztą jak z każdym. a ew.naprawa jest droga.
chodzi o sam automat to ifa napewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

to jest ifa na 100%  miałem podobny automat kupiony na złomie uszkodzony był poszedł do Forda na górny zaczep bolca dorobili i śmiga 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Rewelacja tylko taki zakładać, też taki miałem. Tearz mam w NH zwykły to myślę na autoamt zmienić.

A remont banalie prosty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Też mam taki to standardowe zaczepy w niemieckich MTZ Mocowanie do MTZ a widłak z automatem jest IFA. Super sprawa tylko widziałem troche lepsze rozmiary automatyzacji że zamiast pukniecia tego bolca z tyłu był nosek ale to juz Rockinger  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Zaczepy przeważnie montowane były przy HL-kach i nie tylko, czasami można znaleźć prawie nowe od przyczep.

Sprawdza się w ten sposób że jak podniesiesz wajchą do góry ma trzymać a jak podbijesz bolec do góry (np: kawałkiem brechy) to ma opaść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

najlepiej szukać kombajn fortschritt na części tam są jak nowe np u mnie jest w stanie idealnym a mam taki w zetorze 8111 z samochodu ifa to on delikatnie mówiąc ma dosyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    4

Myślałem, że to oryginał. Mówicie, że Ifa? Nie sprawdzę, bo to drugi koniec Polski. Pozostałe oferty są po 400zł plus wysyłka, wyglądają podobnie, takie same?

post-42907-0-23284700-1452726665_thumb.jpg

post-42907-0-00445100-1452726680_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    4

Odgrzewam temat, bo jeszcze nie kupiłem tego zaczepu, a akurat trafia się jeden, ale inny. I tutaj pytanie, czy taki też się sprawdza, czy raczej szukać czegoś innego.

post-42907-0-05316300-1466543016_thumb.jpg

post-42907-0-83504000-1466543039.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Źle. Wspornik na odwrót ma być. W tej pozycji jest za wysoko. A jak odwrócisz wspornik to będziesz prawdopodobnie musiał odkręcić mechanizm blokowania bolca i też przekręcić bo rączka koliduje ze wspornikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Dobrze. To jest górne położenie do maszyn napędzanych wałkiem zaczepianych na górny zaczep. W Niemczech takich nie brakuje (prasy, rozrzutniki) dlatego większość mtz-ów z tamtego rynku ma właśnie tak ustawione zaczepy. Oczywiście można go sobie odwrócić jak komuś jest za wysoko, ale wtedy trzeba go zdejmować za każdym razem gdy potrzebujesz zaczepić coś z WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    4

W tej pozycji wałka i tak się nie da używać, bo nie podniesie się maszyny do pozycji transportowej, bo wałek o zaczep się oprze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Kolega ma na myśli maszyny zaczepiane na górny zaczep. I wątpię by z tego powodu bo jest on w tej pozycji tak wysoko że maszyna będzie pochylona w nienaturalny sposób. Prócz tego ten zaczep jest bardzo wiotki i nie nadaje się do żadnej maszyny czy przyczepy która na niego naciska w dół.  Prędzej jakaś przyczepa z wysoko umieszczonym dyszlem lub po prostu ktoś go obyrtnął. Powinny w nim być jeszcze bolce w tych otworach koło zaczepu nie obraca się wtedy i ma podparcie góra,dół.

Mam ciągnik sprowadzony z Niemiec i zaczep był normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Większość zagranicznych maszyn typu prasa, rozrzutnik, beczkowóz, itp. ma regulowany dyszel, często nawet "górno-dolny" i nic wtedy nie jest nienaturalnie pochylone. Poza tym to nie jest "bardzo" wysoko, zwłaszcza porównaniu z ciągnikami tej klasy mocy z zaczepem suwanym w górnym położeniu. Mój był sprowadzony w zestawie prasą Deutz Fahr tak właśnie zaczepianą z którą pracował w DE, kolega ma dwa z Niemiec i rozrzutnik Krone który idealnie do tego pasuje. Nic tu nie jest zbyt wiotkie, od lat już tak jeżdzi i nic złego się nie dzieje mimo iż to jednoosiowy wózek i nie wkłada tam żadnych bolców. Może masz już zużyte albo naderwane te gumy amortyzujące..?

Zresztą, niech sobie każdy zakłada zaczep jak chce, nie zamierzam tu nikogo do tego położenia przekonywać, zwłaszcza, że jego obrócenie to kwestia minuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Regulowany zaczep nie jest w najwyższej pozycji tak wysoko nad ziemią jak ten po obróceniu wspornika.  A sam zaczep jest wiotki bo gumy w których siedzi są miękkie. Wiem bo rozwaliłem je przy jednoosiowej, sześciotonowej przyczepie. Szybciutko obracałem w niej zaczep i dalej ciągałem na polowym. On nie jest przystosowany do przenoszenia pionowych obciążeń. Fakt że ty nim tak wozisz mimo że nie został do tego przystosowany to twoja sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Seweryn, w moim ciągniku też orginalnie jest ten wspornik obrócony do góry. Wadą tak wysokiego umieszczenia zaczepu jest podrywanie przodu ciągnika w górę jak się wciąga na przykład dwie przyczepy pod górkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Na pewno nie jest to korzystne a czy oryginalnie w to wątpię zaczep obrócić to max dwie minuty. To nie jest wysokość na jakiej znajdują się dyszle przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

zaczep można zakładać tak i tak a te dziury przy dyszlu są po to że wkładamy tam bolec i zaczep sie nie ugina. Beczkowozu nie da się zaczepić w położeniu dolnym bo wałek wadzi musi być tak do góry ja ciagałem nawet 8 tyś litrów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×