Skocz do zawartości
News
panmino

Jak sprawdza się górny zaczep automatyczny?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zaczep
panmino    6

Zamierzam dokupić górny zaczep automatyczny do Mtz taki, jak na zdjęciu. Mam normalny zaczep, ale czasami krew mnie zalewa podzas prób zapięcia przyczepy samemu. Jak Wam się sprawdzają takie zaczepy? Używka od 350zł plus ze 30zł wysyłka. Czy ten wydatek się opłaca? Działa to zgodnie z Waszymi oczekiwaniami? Dziękuję za wszelkie uwagi:-)

post-42907-0-87454300-1452706489_thumb.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    259

zajeb..cie sie sprawdza jak masz dyszel na spreżynie ustawiony na wysokość zaczepu, nie wyobrażam sobie inaczej mam i w ciagnikach i w przyczepie która idzie pierwsza za ciagnikiem nie musisz szukać swożnia, zawleczki żeby spiac wszystko ten ze zdjecia to chyba z jakiegoś mtz ja mam zetorowskie i w hl


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    668

to zaczep z ify chyba.i powiem ci że jak to ifa to musisz go sprawdzić sam bo inaczej będzie lipa zresztą jak z każdym. a ew.naprawa jest droga.
chodzi o sam automat to ifa napewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    296

to jest ifa na 100%  miałem podobny automat kupiony na złomie uszkodzony był poszedł do Forda na górny zaczep bolca dorobili i śmiga 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    256

Rewelacja tylko taki zakładać, też taki miałem. Tearz mam w NH zwykły to myślę na autoamt zmienić.

A remont banalie prosty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Też mam taki to standardowe zaczepy w niemieckich MTZ Mocowanie do MTZ a widłak z automatem jest IFA. Super sprawa tylko widziałem troche lepsze rozmiary automatyzacji że zamiast pukniecia tego bolca z tyłu był nosek ale to juz Rockinger  


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    208

Zaczepy przeważnie montowane były przy HL-kach i nie tylko, czasami można znaleźć prawie nowe od przyczep.

Sprawdza się w ten sposób że jak podniesiesz wajchą do góry ma trzymać a jak podbijesz bolec do góry (np: kawałkiem brechy) to ma opaść.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    668

najlepiej szukać kombajn fortschritt na części tam są jak nowe np u mnie jest w stanie idealnym a mam taki w zetorze 8111 z samochodu ifa to on delikatnie mówiąc ma dosyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Myślałem, że to oryginał. Mówicie, że Ifa? Nie sprawdzę, bo to drugi koniec Polski. Pozostałe oferty są po 400zł plus wysyłka, wyglądają podobnie, takie same?

post-42907-0-23284700-1452726665_thumb.jpg

post-42907-0-00445100-1452726680_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Odgrzewam temat, bo jeszcze nie kupiłem tego zaczepu, a akurat trafia się jeden, ale inny. I tutaj pytanie, czy taki też się sprawdza, czy raczej szukać czegoś innego.

post-42907-0-05316300-1466543016_thumb.jpg

post-42907-0-83504000-1466543039.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Źle. Wspornik na odwrót ma być. W tej pozycji jest za wysoko. A jak odwrócisz wspornik to będziesz prawdopodobnie musiał odkręcić mechanizm blokowania bolca i też przekręcić bo rączka koliduje ze wspornikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Dobrze. To jest górne położenie do maszyn napędzanych wałkiem zaczepianych na górny zaczep. W Niemczech takich nie brakuje (prasy, rozrzutniki) dlatego większość mtz-ów z tamtego rynku ma właśnie tak ustawione zaczepy. Oczywiście można go sobie odwrócić jak komuś jest za wysoko, ale wtedy trzeba go zdejmować za każdym razem gdy potrzebujesz zaczepić coś z WOM.


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

W tej pozycji wałka i tak się nie da używać, bo nie podniesie się maszyny do pozycji transportowej, bo wałek o zaczep się oprze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Kolega ma na myśli maszyny zaczepiane na górny zaczep. I wątpię by z tego powodu bo jest on w tej pozycji tak wysoko że maszyna będzie pochylona w nienaturalny sposób. Prócz tego ten zaczep jest bardzo wiotki i nie nadaje się do żadnej maszyny czy przyczepy która na niego naciska w dół.  Prędzej jakaś przyczepa z wysoko umieszczonym dyszlem lub po prostu ktoś go obyrtnął. Powinny w nim być jeszcze bolce w tych otworach koło zaczepu nie obraca się wtedy i ma podparcie góra,dół.

Mam ciągnik sprowadzony z Niemiec i zaczep był normalnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Większość zagranicznych maszyn typu prasa, rozrzutnik, beczkowóz, itp. ma regulowany dyszel, często nawet "górno-dolny" i nic wtedy nie jest nienaturalnie pochylone. Poza tym to nie jest "bardzo" wysoko, zwłaszcza porównaniu z ciągnikami tej klasy mocy z zaczepem suwanym w górnym położeniu. Mój był sprowadzony w zestawie prasą Deutz Fahr tak właśnie zaczepianą z którą pracował w DE, kolega ma dwa z Niemiec i rozrzutnik Krone który idealnie do tego pasuje. Nic tu nie jest zbyt wiotkie, od lat już tak jeżdzi i nic złego się nie dzieje mimo iż to jednoosiowy wózek i nie wkłada tam żadnych bolców. Może masz już zużyte albo naderwane te gumy amortyzujące..?

Zresztą, niech sobie każdy zakłada zaczep jak chce, nie zamierzam tu nikogo do tego położenia przekonywać, zwłaszcza, że jego obrócenie to kwestia minuty.


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Regulowany zaczep nie jest w najwyższej pozycji tak wysoko nad ziemią jak ten po obróceniu wspornika.  A sam zaczep jest wiotki bo gumy w których siedzi są miękkie. Wiem bo rozwaliłem je przy jednoosiowej, sześciotonowej przyczepie. Szybciutko obracałem w niej zaczep i dalej ciągałem na polowym. On nie jest przystosowany do przenoszenia pionowych obciążeń. Fakt że ty nim tak wozisz mimo że nie został do tego przystosowany to twoja sprawa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    533

Seweryn, w moim ciągniku też orginalnie jest ten wspornik obrócony do góry. Wadą tak wysokiego umieszczenia zaczepu jest podrywanie przodu ciągnika w górę jak się wciąga na przykład dwie przyczepy pod górkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Na pewno nie jest to korzystne a czy oryginalnie w to wątpię zaczep obrócić to max dwie minuty. To nie jest wysokość na jakiej znajdują się dyszle przyczepy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    205

A samowyładowcze niemieckie dwuosiowe przyczepy? One nie naciskają.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

zaczep można zakładać tak i tak a te dziury przy dyszlu są po to że wkładamy tam bolec i zaczep sie nie ugina. Beczkowozu nie da się zaczepić w położeniu dolnym bo wałek wadzi musi być tak do góry ja ciagałem nawet 8 tyś litrów 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
    • Przez pawel01155
      Witam, sprawa dotyczy belarusa 920, 2001r. wersja exportowa z niemiec. Orientuje się ktoś czy mógłbym gdzieś kupić kostke do której przykrecona jest dzwignia sterowania linkani, ktore z koleji steruja zordzielaczem, nigdzie nie mogę znaleźć do niej czesci
    • Przez modelarz
      Witam, mam takie pytanko czy może ktoś wymieniał oringi w regulatorze siłowym (tym pod siedzeniem) w mtz 82 ??? Bo u mnie podczas podnoszenia strasznie się leje z niego olej, poszły napewno oringi i chciałbym kupic zestaw naprawczy ale nigdzie nie moge dostać. Może ktoś wie jakie tam powinny byc oringi i ma ich wymiary. Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz modelarz
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.