Skocz do zawartości

Polecane posty

Kamil0012    2

Witam. Od niedawna mam mf 6110. Na wolnych obrotach tak ok 700-750 słuchać głosne walenie, tergotanie, brzęczenie z okolic sprzęgła.Gdy wcisne pedał sprzęgła odgłosy ustają, gdy puszcze znowu zaczyna hałasować. Tak dzieje sie na wolnych obrotach. Natomiast gdy obroty ustawie na ręcznym gazie na ok 850 wszystko pieknie pracuje bez względu na to czy sprzęgło wciśnięte czy nie. Czy ktoś z forumiwiczów miał podobną przpadłość? Co moze być przyczyną? Teoretycznie moge ustawic obroty na 850(jeden z mechaników powiedział mi ze te ciagniki powiny miec ustawione 850 nie mniej) ale jestem ciekawy jak to wyglada u innych. Lepiej zapobiegać poważnym awariom niz je usówać. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    77

Najpierw zacznij od ustawienia biegu jałowego tak jak podaje producent czyli 850 obr/min. Zanim tego dokonasz warto sprawdzić czy nie przekłamuje Ci obrotomierz. Możesz porównać wskazania obrotomierza z tym co podaje licznik obrotów WOM, np. WOM 540 ma być przy 2000obr/min. Sprawdź czy po uzyskaniu tej wartości obrotomierz będzie poprawnie wskazywał. Tyle na początek. Jeżeli pomału zaczyna odzywać się wspomniany przez kolegę wyżej amortyzator drgań skrętnych to licz się z tym, że będzie trzeba kiedyś niestety go rozpołowić i wymienić. Sam amortyzator jest przykręcany do koła zamachowego, zaznaczyłem Ci go na wykresie niżej pod nr 4. Powodzenia !

 

 

post-93767-0-52192800-1446706500_thumb.jpg


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Wyzej udzielalem rad, a teraz sam mam pytanie :D Czy z okienka sprzegla tego od spodu jest mozliwosc sprawdzenia wizualnie w jakim stanie jest amortyzator drgan skretnych ? Chodzi mi o to czy bedzie widac sprezyny. Cos zaczynam slyszec przy gaszeniu silnika, z wcisnietym sprzeglem jest cisza tak jak i gdy silnik pracuje. Sprzeglo mokre. Tak jak autor pisze lepiej zapobiegac niz czekac na awarie. Czekam na odpowiedz ! Pozdro


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

czasami i tak bywa: ) sprawdził bym to od ręki ale mam tura założonego na nim i mocowanie zasłania mi śruby. W sobotę sie za to wezmę  i dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Przed chwila dokladnie przyjrzalemmiejscu gdzie powinno byc okienko do sprzegla. Dochodzi tam rura doprowadzajaca olej do mokrego sprzegla i niezabardzo wiem jak do tego sie zabrac... Moze przy mokrym sprzegle nie ma czegos takiego jak okienko przy suchym sprzegle i pozostaje tylko rozpolowienie ?


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Naprawiałem to u siebie, przy okazji i powiem że nie ma się czym specjalnie przejmować. Jest to prosty mechanizm, w skrócie to dwie tarcze połączone/oddzielone od siebie sprężynami. Jak słychać grzechot przy gaszeniu to znak że pękła sprężyna/y, można tak jeszcze długo jeździć bo nic więcej po za uszkodzonym już amortyzatorem się nie popsuje. Moja naprawa polegała na dopasowaniu i wymianie pękniętych sprężyn i gra gitara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Wielkie dzieki za takie info :D Na ten moment nic w czasie pracy nie slychac, a gdy gasze to naciskam sprzeglo i jest cisza :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Nie do końca. Czytałem na tym forum o przypadku gdzie gosciu miał popsuty tłumik drgań i od tego szarpania przy zmianie przełozeń lub używania rewersu, podczas orki ciagnik nagle stanął. Nie bylo hydrauliki, biegów, nic. Po rozbiórce okazało sie ze ukrecił sie wałek w skrzyni biegów. To juz kilkakrotnie większy wydatek niz tłumik drgań. Te spreżynki nie siedzą tam dla picu;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Rewers mam po ustawieniu przesuwki i kalibracji - absolutni nic nie szarpie. Nie szarpie również przy zmianie przełożeń, zarówno mechanicznych jak i ABCD. Żadnych drgań, i niepokojących odgłosów podczas postoju czy też pracy nie zauważyłem więc nie jest chyba jeszcze tak źle :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzyser    0

Tak jak podeslal kolega andrewk orginalnie jest tlumik caly gumowy co widac na rysunku.Natomiast mozesy kupic zamiennik na sprezynach.np firmy Kawe. Sa bdb. Potrafi sie zerwac guma w tlumiku i nic niema ani jazdy ani wspomagania ani hydrauliki. zobaczysz  to dopiero po rozpolowieniu nie ma innej mozliwosci.Za brak miekkich znakow przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Gdyby był gumowy tłumik to raczej nie dochodziły by jakieś niepokojące odgłosy, przynajmniej tak na logikę. Może i były ori takie tylko pytanie ile ciągników takich pozostało ?

 

 

 

 


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Gdzie jakie tłumiki szły pewnie się nie dowiemy, mogło to zależeć od roku produkcji lub też innych czynników takich jak rodzaj skrzyni czy moc silnika. U mnie przy zmianie kierunku gdy ciągnik jeszcze się toczy czuć delikatne szarpniecie i to mnie niepokoi. Z drugiej strony jednak bardziej skłaniam się do tego  że pada,padł  w.w tłumik drgań a nie jest to zbyt kosztowna i czasochłonna naprawa biorąc po uwagę historie o wydanych majątkach na remont tych skrzyń. Panowie, tak w ogóle z innej beczki, u mnie po prawej stronie za fotelem tak jakby jest taki przełącznik. Od czego to jest..?:P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Tym pstryczkiem zmieniasz WOM 540/1000 oczywiście na zegarach :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Pobawiłem się troszkę endoskopem podłączanym do laptopa i spróbowałem zlokalizować omawiany tłumik drgań poprzez otwór, z którego wychodzi odpowietrznik sprzęgła. Pełen sukces :D Poszukiwany zlokalizowany i pierwsze 3 sprężyny, które zobaczyłem były całe. Będę miał więcej czasu to dobrze go ustawię, a następnie będę kręcić silnikiem i sprawdzać każdą po kolei. Zawsze to lepsze/wygodniejsze niż pochopne rozpoławianie :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Znajdę chwilkę to nagram filmik ( jest taka możliwość )


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Nagrałem filmik ale waży tylko 3,6GB :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Żeby nie być gołosłownym to mam tylko zrzut, trochę niewyraźny ( może rutinoscorbin pomoże :D ). W czasie filmu widać następną sprężynę i jakoś to wyraźniej wygląda <_<

 

 

post-93767-0-14542900-1455890171_thumb.jpg


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marek293
      Czesc . mam okazję w dobrej cenie kupic johndeer'a  6400 z uszkodzonym silnikiem , w silniku jest dziura w bloku gdyz po remącie odkręcił się korbowod . Chciał bym was zapytac co o tym sądzicie . Dziura w bloku do zaspawania . prawdopodobnie  blok jest okej . Bardziej ucierpiał wał oraz kobowod .
      Ciagnik pracował w gospodarstwie jezdzil do konca skrzynia sprawna .wszystko działa takie mam zapewnienia . Tylko ten silnik .czy ktos  robił taki lub podobny silnik i moze cos na ten temat powiedziec . jak z częsciami   , z ceną . I ogulnie czy  warto sie w to bawic ? 
    • Przez Mares
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez PronarekP5
      Witam jak w temacie potrzebuje się dowiedzieć jak wyjąć albo rozebrać silnik zmiany obrotów nagarniacza, nie chce zmieniać obrotów, a chce wyjąć i zobaczyć czy działa na krótko albo co ciężko idzie by naprawić, pomóżcie jak się dobrać bo odkrecilem to to wydawało się że go trzyma i nie chciało się to rozejsc a nie chce siła by czegoś nie zniszczyć. Pozdrawiam i myślę że ktoś pomoże bo żniwa tuż tuż...
    • Przez lukasztusin123
      Witam kupiłem zetora 8145 w którym ciężko ze zgrzytem wchodziły biegi oraz ciągnęło sprzęgło.
      po rozjechaniu Wymieniłem : Słoneczko, piasta napędu WOM, tarcza dociskowa była nowa i w bdb stanie więc zostawiłem, tarcza sprzęgła nowa, koło zamachowe było już nowe i w bdb stanie, łożysko oporowe zmieniłem na nowe wyższe 45mm, nowa tuleja wyciskowa + nowe widełki i cięgło regulacyjne. piaste WOM i tarczę sprzęgła założyłem na 100% dobrze (tarcze krótszą piastą w stronę skrzyni. Po zjechaniu jest tak samo co przed "naprawą".
      Zrobiłem pomiary i po wciśnięciu pedału sprzęgła łożysko oporowe pracuje max 10.5mm, natomiast skręciłem na wierzchu docisk z tarczą do koła zamochowego i po wciskaniu prasą hydrauliczną tarcza zwalnia się przy 13-14mm wciskając słoneczko. stara tarcza była zwykła pełna i tutaj pytanie czy w docisku typu słoneczko nie powinna znajdować  się 6ramienna tarcza ceramiczna? czy to może być problemem złego wysprzęglania tarczy?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.