Polecane posty

Kamil0012    2

Witam. Od niedawna mam mf 6110. Na wolnych obrotach tak ok 700-750 słuchać głosne walenie, tergotanie, brzęczenie z okolic sprzęgła.Gdy wcisne pedał sprzęgła odgłosy ustają, gdy puszcze znowu zaczyna hałasować. Tak dzieje sie na wolnych obrotach. Natomiast gdy obroty ustawie na ręcznym gazie na ok 850 wszystko pieknie pracuje bez względu na to czy sprzęgło wciśnięte czy nie. Czy ktoś z forumiwiczów miał podobną przpadłość? Co moze być przyczyną? Teoretycznie moge ustawic obroty na 850(jeden z mechaników powiedział mi ze te ciagniki powiny miec ustawione 850 nie mniej) ale jestem ciekawy jak to wyglada u innych. Lepiej zapobiegać poważnym awariom niz je usówać. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    77

Najpierw zacznij od ustawienia biegu jałowego tak jak podaje producent czyli 850 obr/min. Zanim tego dokonasz warto sprawdzić czy nie przekłamuje Ci obrotomierz. Możesz porównać wskazania obrotomierza z tym co podaje licznik obrotów WOM, np. WOM 540 ma być przy 2000obr/min. Sprawdź czy po uzyskaniu tej wartości obrotomierz będzie poprawnie wskazywał. Tyle na początek. Jeżeli pomału zaczyna odzywać się wspomniany przez kolegę wyżej amortyzator drgań skrętnych to licz się z tym, że będzie trzeba kiedyś niestety go rozpołowić i wymienić. Sam amortyzator jest przykręcany do koła zamachowego, zaznaczyłem Ci go na wykresie niżej pod nr 4. Powodzenia !

 

 

post-93767-0-52192800-1446706500_thumb.jpg


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Wyzej udzielalem rad, a teraz sam mam pytanie :D Czy z okienka sprzegla tego od spodu jest mozliwosc sprawdzenia wizualnie w jakim stanie jest amortyzator drgan skretnych ? Chodzi mi o to czy bedzie widac sprezyny. Cos zaczynam slyszec przy gaszeniu silnika, z wcisnietym sprzeglem jest cisza tak jak i gdy silnik pracuje. Sprzeglo mokre. Tak jak autor pisze lepiej zapobiegac niz czekac na awarie. Czekam na odpowiedz ! Pozdro


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

czasami i tak bywa: ) sprawdził bym to od ręki ale mam tura założonego na nim i mocowanie zasłania mi śruby. W sobotę sie za to wezmę  i dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Przed chwila dokladnie przyjrzalemmiejscu gdzie powinno byc okienko do sprzegla. Dochodzi tam rura doprowadzajaca olej do mokrego sprzegla i niezabardzo wiem jak do tego sie zabrac... Moze przy mokrym sprzegle nie ma czegos takiego jak okienko przy suchym sprzegle i pozostaje tylko rozpolowienie ?


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    143

Naprawiałem to u siebie, przy okazji i powiem że nie ma się czym specjalnie przejmować. Jest to prosty mechanizm, w skrócie to dwie tarcze połączone/oddzielone od siebie sprężynami. Jak słychać grzechot przy gaszeniu to znak że pękła sprężyna/y, można tak jeszcze długo jeździć bo nic więcej po za uszkodzonym już amortyzatorem się nie popsuje. Moja naprawa polegała na dopasowaniu i wymianie pękniętych sprężyn i gra gitara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Wielkie dzieki za takie info :D Na ten moment nic w czasie pracy nie slychac, a gdy gasze to naciskam sprzeglo i jest cisza :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Nie do końca. Czytałem na tym forum o przypadku gdzie gosciu miał popsuty tłumik drgań i od tego szarpania przy zmianie przełozeń lub używania rewersu, podczas orki ciagnik nagle stanął. Nie bylo hydrauliki, biegów, nic. Po rozbiórce okazało sie ze ukrecił sie wałek w skrzyni biegów. To juz kilkakrotnie większy wydatek niz tłumik drgań. Te spreżynki nie siedzą tam dla picu;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Rewers mam po ustawieniu przesuwki i kalibracji - absolutni nic nie szarpie. Nie szarpie również przy zmianie przełożeń, zarówno mechanicznych jak i ABCD. Żadnych drgań, i niepokojących odgłosów podczas postoju czy też pracy nie zauważyłem więc nie jest chyba jeszcze tak źle :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzyser    0

Tak jak podeslal kolega andrewk orginalnie jest tlumik caly gumowy co widac na rysunku.Natomiast mozesy kupic zamiennik na sprezynach.np firmy Kawe. Sa bdb. Potrafi sie zerwac guma w tlumiku i nic niema ani jazdy ani wspomagania ani hydrauliki. zobaczysz  to dopiero po rozpolowieniu nie ma innej mozliwosci.Za brak miekkich znakow przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Gdyby był gumowy tłumik to raczej nie dochodziły by jakieś niepokojące odgłosy, przynajmniej tak na logikę. Może i były ori takie tylko pytanie ile ciągników takich pozostało ?

 

 

 

 


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Gdzie jakie tłumiki szły pewnie się nie dowiemy, mogło to zależeć od roku produkcji lub też innych czynników takich jak rodzaj skrzyni czy moc silnika. U mnie przy zmianie kierunku gdy ciągnik jeszcze się toczy czuć delikatne szarpniecie i to mnie niepokoi. Z drugiej strony jednak bardziej skłaniam się do tego  że pada,padł  w.w tłumik drgań a nie jest to zbyt kosztowna i czasochłonna naprawa biorąc po uwagę historie o wydanych majątkach na remont tych skrzyń. Panowie, tak w ogóle z innej beczki, u mnie po prawej stronie za fotelem tak jakby jest taki przełącznik. Od czego to jest..?:P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Tym pstryczkiem zmieniasz WOM 540/1000 oczywiście na zegarach :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Pobawiłem się troszkę endoskopem podłączanym do laptopa i spróbowałem zlokalizować omawiany tłumik drgań poprzez otwór, z którego wychodzi odpowietrznik sprzęgła. Pełen sukces :D Poszukiwany zlokalizowany i pierwsze 3 sprężyny, które zobaczyłem były całe. Będę miał więcej czasu to dobrze go ustawię, a następnie będę kręcić silnikiem i sprawdzać każdą po kolei. Zawsze to lepsze/wygodniejsze niż pochopne rozpoławianie :)


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Znajdę chwilkę to nagram filmik ( jest taka możliwość )


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Nagrałem filmik ale waży tylko 3,6GB :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Żeby nie być gołosłownym to mam tylko zrzut, trochę niewyraźny ( może rutinoscorbin pomoże :D ). W czasie filmu widać następną sprężynę i jakoś to wyraźniej wygląda <_<

 

 

post-93767-0-14542900-1455890171_thumb.jpg


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez kamil000
      witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.
    • Przez perrybonjour
      Cześć wszystkim,
       
      czy jest ktoś w stanie powiedzieć jakie powinno być ciśnienie wtryskiwaczy w ciągniku CASE JX80?
    • Przez karol210589
      Witam. Zetor Proxima 8441
      Mam problem ze sprzęgłem. Czasami jest dobrze czasami nawet biegu nie idzie włączyć. Co moze być konkretna przyczyną? Bo ze jest to sprzęgło to się domyślam ale co dalej 
    • Przez gadget
      Witam
      Zdecydowałem się na założenie nowego tematu bo  problem jest raczej niestandardowy a biorąc pod wzgląd że mamy w Pl sporo ciągników w wersji angielskiej to być może ktoś zetknął się już z tym problemem
      Otóż jest problem ze sprzęgłem w mf 235, jest to wersja angielska.
      Kupiłem nowe tarcze produkcji Ursusa i problem jest taki że po złożeniu i ,,zjechaniu'' silnika nie ma sprzęgła ( dźwignia sprzęgła wpada w podłogę) tak jak by tarcze były za grube?? podczas skręcania obudowy sprzęgła z kołem zamachowym widać jak pieski w pewnym momencie się cofają pod wpływem działającej na nie siły, w przezierniku pod obudową  sprzęgła widać że łożysko oporowe ma sporą drogę do pokonania żeby mieć kontakt z pieskami a prawidłowo odległość powinna być nieznaczna
      Po włożeniu starej tarczy jest nieźle ale nie tak jak trzeba, od kiedy go mam sprzęgło nie było rewelacyjne( jest zdecydowanie cieńsza  czyt. wyeksploatowana). Jest możliwe że tarcze w wersji angielskiej były węższe albo inne było koło zamachowe lub docisk i ktoś wymieniał jeden z powyższych elementów i teraz to się po prostu nie zgrywa?? zupełnie zaskoczyła mnie ta sytuacja i nie wiem co z tym zrobić, dodam tylko że jeśli skręcę  sprzęgło z kołem zamachowym tak że zostaje jakieś 2 mm luzu ( nie skręcam na maxa) to dźwignia sprzęgła jest twarda i wszystko ładnie się wysprzęgla. Wygląda na to że jeśli obie tarcze były by cieńsze lub pomiędzy obudową sprzęgła a kołem zamachowym były by jakieś podkładki ok 2-3 mm to wszystko by hulało tylko że raczej na pewno ich tam nie było
    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.