Theprzemo205

Belarus 82 Sprzęgło prasowanie.

Polecane posty

Theprzemo205    23
Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    183
31 minut temu, mani51 napisał:

Napęd WOM jest niezależny od sprzęgła.

Tzn taśmy które sie podciaga ?

Czesto sie mowi ze womie jest  slaby  mtz : )

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

atarol    8

Sprzęgło  jest jednostopniowe czyli załaczasz WOM i jazda albo inaczej cokolwiek nie robilbys sprzeglem nie wylaczy womu dopiero po ponownym poruszeniu dzwignia wylaczy sie wom . U mnie chodzi z pronarem 82  kosiarka dyskowa 2.8 m to przy wlaczaniu nawet nie odczuwa silnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theprzemo205    23

to nawet fajne to. Czlowiek przyzwyczajony do c 360. Nie raz się za mocno wcislo sprzęgło w 60 a tu już takiego problemu nie bedzie. A w t - 25 jak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atarol    8

Z tego co kojarze w t 25 tak samo jest. Napewno jest jednostopniowy  tylko nie wiem jak konstrukcyjnie jest to rozwiazane czy na tasmach czy na tarczy ciernej

Edytowano przez atarol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    213

W T25 jest WOM zależny od sprzęgła, sprzęgło jednostopniowe. Wciskasz sorzęgło, ciągnik i WOM zatrzymuje się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf362    183
7 godzin temu, mani51 napisał:

W T25 jest WOM zależny od sprzęgła, sprzęgło jednostopniowe. Wciskasz sorzęgło, ciągnik i WOM zatrzymuje się.

To w mtz by nagle zatrzymac wom 

W naglych sytuacjach jedynie wajcha od womu ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    152

Sprzęgło od jazdy nie ma nic wspólnego z WOM. To włączasz osobnym sprzęgłem, a właściwie hamulcem taśmowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    152

To nie jest trudniejsze niż c 360. Komputerów tam nie ma, dobrze jest mieć młotek pod ręką. Tak z 1.5 kg wystarczy. I tyle

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    104

Jest trudniejszy od 360 w obsłudze. Biegi to loteriada, ścierwomechanizm pseudowspomagania to porażka.

Ale do prasy lepszy niż 360.

A to że silnik nie czuje kosiarki 2.8, to się akurat nie ma czym chwalić. Równie dobrze wom można zamurować w ścianie i przy włączaniu silnik może nie poczuć. Silnik poczuje WOM, kiedy ten będzie dobrze ustawiony.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

Sie nie zgodze z kolegą ltz55a biegi to akurat można zrobić żeby były precyzyjne jeśli o wrzucanie biegów chodzi

,wspomaganie fakt moje było rozgracone ale za 1000zl mam na orbitrol ,teraz inna jazda jak dla mnie do prasy jest super łańcuchowa robi fajne kulki ,jak na moje potrzeby jest bdb ,jeśli się chce go szarpać z gratami nad wyrost to będą problemy na pewno 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4pakplus    0
Dnia 1.03.2019 o 00:03, Theprzemo205 napisał:

Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?

 

MTZ dużo pociągnie,\wytrzyma - co do WOM jest chyba inny temat.

"jedno stopniowe sprzęgło" - w MTZ jest wielostopniowe sprzegło. Ile dociśniesz tyle masz. Jak z hanulcami w samochodzie.

W walcowo-łańcucowej chyba jakiś df 1.8V - no przy dobijaniu beli było czuć. Pasówka prasa idzie non stop tak samo lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    152

Sprzęgło jednostopniowe to takie, w którym wciskając pedał zatrzymuje się tylko ciągnik (jak w mtz) lub ciągnik i wom jednocześnie (t 25, zetor 25). Sprzęgło dwustopniowe to dwa sprzęgła w jednej obudowie obsługiwane jednym pedałem. Wciskając pedał do połowy działa pierwszy stopień, czyli jedne dźwigienki i tarcza wyłącza jazdę, ale wom cały czas działa. Dopiero dalsze wciśnięcie pedału uruchamia drugie dźwigienki i zatrzymuje się wom czyli drugi stopień. Takie sprzęgło ma Ursus 330, 360. Kiedy ruszamy np z kosiarką wciskamy pedał do końca, włączamy bieg i wom. I teraz w mtz pedał jest wciśnięty, ciągnik stoi, ale kosiarkę włączamy osobnym sprzęgłem. W t 25 w tej sytuacji ciągnik i kosiarka stoi. Prz puszczaniu sprzęgła rusza jazda i kosiarka jednocześnie. A w sprzęgle dwustopniowym kiedy puścimy pedał do połowy włącza się sprzęgło od womu, kosiarka chodzi, ale ciągnik cały czas stoi. Dopiero jak całkowicie puścimy pedał to włącza się drugie sprzęgło i ciągnik rusza. Jest jeszcze przypadek że mamy sprzęgło jednostopniowe dwutarczowe. Tak mają np. duże Belarusy. Dwie tarcze nie są od jazdy i womu, tylko po to, żeby zwiększyć uciąg. Jedna mała tarcza ma małą powierzchnię tarcia, ślizga się, to ktoś wymyślił, że zamiast dać większą tarczę, włoży tam dwie mniejsze. Ale to tyko jako ciekawostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theprzemo205    23

pytanie jeszcze jedno. Jak zrobić by odnośnik miał funkcje pływająca czyli tak abym mógł podnieść rękoma podnieść ciegna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    104

Dźwignię przy kierownicy wziąć maks. do góry i tak zostawić.

@robert983 nie chodzi o wrzucanie biegów, bo to się nie zmieniło w tym traktorze od 92 r. Chodzi o ten genialny układ biegów.

Ale powiedz coś więcej, jak zrobić bardziej precyzyjnie?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37
14 godzin temu, LTZ55a napisał:

 

@robert983

U mnie jest skrzynia 9biegów 

W dzwigni po prawej mam taki układ 

7 9 2

8 6 R

W pozycji 9 -6 mam wyczuwalny dołek ,(kulka wpada w dołek )mam łatwiej wybrać 9 czy 6 

A reduktor mam w osobnej dzwigni i dlatego u mnie jest to precyzyjne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    213

Jak się pokasuje luzy i dobrze wyreguluje to na oryginalnej dźwigni po prawej też jest całkiem precyzyjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Kobra66
      Koledzy, mam Jeszcze jedno pytanie odnośnie sprzęgła a mianowicie kiedyś pewnie było zakładane całe nowe sprzęgło i pytanie jest takie czy nowe sprzęgło mogło być zabezpieczone trzema śrubami szustkami bo u mnie są one pourywane i nie wiem czy powinne być wkręcone czy wykręcone. Jeżeli ktoś coś wie na temat tych śrubek to bardzo proszę o informację gdyż sprawa jest pilna, pozdrawiam
    • Przez Delbeta
      Jaki płyn lać do wspomagania, tego zbiornika z przodu ciągnika w belarus 952. 4 ?
    • Przez Dwaidko
      Witam. Mam problem ze ślizgającymi się tarczkami w renault ares 610. Problem występuje tylko podczas jazdy do tyłu.  Problem wystąpił po remoncie skrzyni. Wcześniej było wszystko dobrze. Jest w nim rewers elektrohydrauliczny. Czy będzie trzeba jeszcze raz wymieniać tarczki? 
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj