Matin2o

Ciśnienie oleju silnika zetor 7211

Polecane posty

Matin2o    0

Witam mam problem zrobiłem remont generalny silnika w zetor 7211 i ciśnienie jest za niskie.Na wolnych obrotach i nierozgrzanym silniku wynosi 2 atm,a na większych obrotach i nierozgrzanym silniku 3,5 atm.Mam zamiar wymienić bąka na wymienny filtr oleju, czy to coś da?Mam nowy licznik.Co zrobić aby ciśnienie było większe?

 

P.S 

Jakie powinno byc ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    39

może pompa olejowa ma wine ?  a jaki olej w niego wlałeś?


Jesli pomogłem , okaż to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    401

zawsze może być zalepiony syfem:) pozatym bąk generuje duży opór hydrauliczny a jak jest ściachana pompa załóż zwykły filtr i nagle ciśnienie skoczy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matin2o    0

Olej to Turdus 15W40

Bączek wymyty a ciśnienia jak nie było tak nie ma.

 

Edytowano przez Matin2o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matin2o    0

to zostaje pompa:) i zawór hm a stan oleju masz w normie? nie przybywa ?

Na szczęście nie.Zastanawiam się czy po wymianie na filtr wymienny coś się zmieni?

Edytowano przez Matin2o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    401

 może trochę pójść w górę ale ja obstawiam zawór przy pompie ewentualnie smog zabity i nie zasysa.. jak filtr nie pomoże do spr przy pompie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

dajcie spokój z tym filtrem puszkowym.... to tylko likwidowanie objawów, a nie problemu.... 

lepiej powiedz co znaczy u ciebie "generalny remont silnika" co konkretnie wymieniłeś, a co zostawiłeś w układzie korbowym.... bo od wymiany tłoków ciśnienia tobie nie przybędzie...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    401

nie jestem mechanikiem ale kilka przypadków już widziałem gdzie zasyfiony bąk powodował takie opory że potrafiła lampka ciśnienie się zaświecić czyli (szukany PROBLEM) fakt że silnik nie był pierwszej młodości:) chociaż kopyto miał :) efekt był taki że właściciel wymienił pompę olejową bo była słaba u kolegi skoro nie muli filtr olej w normie(szczelna pompa paliwowa) to tylko pompa i zawór 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matin2o    0

dajcie spokój z tym filtrem puszkowym.... to tylko likwidowanie objawów, a nie problemu.... 

lepiej powiedz co znaczy u ciebie "generalny remont silnika" co konkretnie wymieniłeś, a co zostawiłeś w układzie korbowym.... bo od wymiany tłoków ciśnienia tobie nie przybędzie...

Wymieniłem tłoki,tuleje,pierścienie,panewki,wał szlif,głowice po regeneracji,zrobiona pompa paliwa i wtryski i nie wymieniłem pompy olejowej na oko wyglądała na ok nie miała luzów na kole.No i ciśnienie na zegarze na obrotach powyżej 1000 3 atm na zimnym silniku na rozgrzanym na obrotach poniżej 1000 spada do 2 atm.Zastanawiam się czy go tak nie zostawić.

Edytowano przez Matin2o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    401

szczerze to może chodzić :) jak nie pali się lampka:) jak u nas w jednym silniku nie trzymał ciśnienia(tzn 2,5na 800obr na rozgrzanym) i dzwoniliśmy do serwisu to stwierdzili że niższe jest nawet lepsze bo wolniej płynie olej i się wał tk nie wyciera bo im szybciej płyną zanieczyszczenia w oleju tym bardzie się wyciera układ heh może i coś w tym jest:) ale kąd do diałba w oleju zanieczyszczenia jak jest filt xD w efekcie dostałem 2silnik już trzymający ciśnienie:) jak masz czas i chcesz dołożyć jeszcze trochę kasy można wymienić :)

Edytowano przez Genius9872

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

Wymieniłem tłoki,tuleje,pierścienie,panewki,wał szlif,głowice po regeneracji,zrobiona pompa paliwa i wtryski i nie wymieniłem pompy olejowej na oko wyglądała na ok nie miała luzów na kole.No i ciśnienie na zegarze na obrotach powyżej 1000 3 atm na zimnym silniku na rozgrzanym na obrotach poniżej 1000 spada do 2 atm.Zastanawiam się czy go tak nie zostawić.

 

na oko to wiesz , facet w szpitalu....

 

no i mamy klasyczny podstawowy błąd w sztuce naprawy silnika... władowane grube tysiące, ale szkoda 200-300 zł na nową pompę , bo stara ładnie wygląda... a potem problemy i szukanie pomocy... :ph34r:

 

wymień pompę na nową , poszukaj tylko oryginalnej, i będzie po problemie...  stara można zostawic jak się nie ingeruje w układ smarowania silnika( o ile daje dobre ciśnienie)  

 

zrobiłeś szlif, założyłeś nowe panewki i wiadomo, że zwiększyły się opory przepływu oleju , bo wszystko jest  dobrze spasowane  a stara pompa już nie ma na tyle wydajności aby dać dobre cisnienie i przebic się przez opory... 


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BaKoS    1

Zacznij od tego że wymień tego bąka kosz około hm 80zł bo masz na nim wkręcone żółte "króćce szczelinowe" i one się wyrobiły po latach pracy lub poszukaj nowych i bardziej szczelnych tych króćców.

Ja też miałem taki problem brak ciśnienia i "nowa pompa i zawór nowy" miałem od znajomego pożyczony a kupiłem nowy bąk wymieniłem i chodzi na gorącym silniku 800obr 1 bar a przy 2000 obr ma 3 bary ciśnienia po 8 godz pracy z siewnikiem w lato ale tez muszę grzebnąć z tym zaworem.

Tak więc nowy bąk albo nowy filtr ciśnieniowy wraz z przystawką przelicz co drożej wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matin2o    0

na oko to wiesz , facet w szpitalu....

 

no i mamy klasyczny podstawowy błąd w sztuce naprawy silnika... władowane grube tysiące, ale szkoda 200-300 zł na nową pompę , bo stara ładnie wygląda... a potem problemy i szukanie pomocy... :ph34r:

 

wymień pompę na nową , poszukaj tylko oryginalnej, i będzie po problemie...  stara można zostawic jak się nie ingeruje w układ smarowania silnika( o ile daje dobre ciśnienie)  

 

zrobiłeś szlif, założyłeś nowe panewki i wiadomo, że zwiększyły się opory przepływu oleju , bo wszystko jest  dobrze spasowane  a stara pompa już nie ma na tyle wydajności aby dać dobre cisnienie i przebic się przez opory... 

Dzięki za podpowiedź jeśli trzeba wymienić pompę to ją wymienię nie chodzi tu o hajs $ tylko żeby było ok.Jeśli posiadasz takie informacje to powiedz gdzie można kupić dobrą pompę.Części kupiłem w dużej firmie w Kaliszu nie wiem czy mogę podać nazwę zawsze mówią że mają oryginały.Podam przykład uszczelki takie że kiedyś Trybunę drukowali na grubszym papierze przy okazji zrobiłem układ kierowniczy wymieniłem kilka końcówek drążków jedna już się rozleciała po kilku godzinach jazdy,to  się nazywa orginal parts.Nie prędko cos u nich kupię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matin2o    0

Założyłem przystawkę  z filtrem wymiennym i jest nowy problem ciśnienie na zimnym wynosi około 5,5 atm a na rozgrzanym 5 atm zastanawiam się czy nie jest ono za wysokie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Najlepiej wszystko wymieniac... Tak trudno wziąc było szczeliniomierz i porównac z dopuszczalnymi wymiarami w ksiązce..


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Witam chcialbym sie spytac czy mam prawidlowe cisnie w swoimz etorze 6245. Ma zimnym na wolnych obrotach 3 na wysokich okolo 4 bara. Po dobrym rozgrzaniu w ceizkiej pracy na wolnych obrotach mam 1 bara a na wysokich mam 3 bary. Czy to nie za malo? Mysle zmienic przystawke z bąka na wymiennyy, pewnie troche poprawilo by to cisnienie. Uprzedzam odpowiedzi, remontu silniuka na razie nie szykuje gdyz chodzi bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie ma na razie powodu do niepokoju, też nie wiadomo czy zegar nie zaniża, miałem już taki przypadek że o 1 bara zaniżał.  Na wymiennym trochę pójdzie do góry.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

W tym bąku od spodu jest sruba ze sprezynka i kulka? To jest zawor cisnieniowy czy zwrotny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

Dołączę się, w moim 5011 filtr oleju to 2 kielichy z płytkami, przy pierwszym jest śruba (zawór) jak zwiększyć ciśnienie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj