Skocz do zawartości
Matin2o

Ciśnienie oleju silnika zetor 7211

Polecane posty


Matin2o    0

Witam mam problem zrobiłem remont generalny silnika w zetor 7211 i ciśnienie jest za niskie.Na wolnych obrotach i nierozgrzanym silniku wynosi 2 atm,a na większych obrotach i nierozgrzanym silniku 3,5 atm.Mam zamiar wymienić bąka na wymienny filtr oleju, czy to coś da?Mam nowy licznik.Co zrobić aby ciśnienie było większe?

 

P.S 

Jakie powinno byc ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl



Genius9872    69

zawsze może być zalepiony syfem:) pozatym bąk generuje duży opór hydrauliczny a jak jest ściachana pompa załóż zwykły filtr i nagle ciśnienie skoczy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matin2o    0

Olej to Turdus 15W40

Bączek wymyty a ciśnienia jak nie było tak nie ma.

 

Edytowano przez Matin2o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Matin2o    0

to zostaje pompa:) i zawór hm a stan oleju masz w normie? nie przybywa ?

Na szczęście nie.Zastanawiam się czy po wymianie na filtr wymienny coś się zmieni?

Edytowano przez Matin2o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Genius9872    69

 może trochę pójść w górę ale ja obstawiam zawór przy pompie ewentualnie smog zabity i nie zasysa.. jak filtr nie pomoże do spr przy pompie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FINN    990

dajcie spokój z tym filtrem puszkowym.... to tylko likwidowanie objawów, a nie problemu.... 

lepiej powiedz co znaczy u ciebie "generalny remont silnika" co konkretnie wymieniłeś, a co zostawiłeś w układzie korbowym.... bo od wymiany tłoków ciśnienia tobie nie przybędzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Genius9872    69

nie jestem mechanikiem ale kilka przypadków już widziałem gdzie zasyfiony bąk powodował takie opory że potrafiła lampka ciśnienie się zaświecić czyli (szukany PROBLEM) fakt że silnik nie był pierwszej młodości:) chociaż kopyto miał :) efekt był taki że właściciel wymienił pompę olejową bo była słaba u kolegi skoro nie muli filtr olej w normie(szczelna pompa paliwowa) to tylko pompa i zawór 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matin2o    0

dajcie spokój z tym filtrem puszkowym.... to tylko likwidowanie objawów, a nie problemu.... 

lepiej powiedz co znaczy u ciebie "generalny remont silnika" co konkretnie wymieniłeś, a co zostawiłeś w układzie korbowym.... bo od wymiany tłoków ciśnienia tobie nie przybędzie...

Wymieniłem tłoki,tuleje,pierścienie,panewki,wał szlif,głowice po regeneracji,zrobiona pompa paliwa i wtryski i nie wymieniłem pompy olejowej na oko wyglądała na ok nie miała luzów na kole.No i ciśnienie na zegarze na obrotach powyżej 1000 3 atm na zimnym silniku na rozgrzanym na obrotach poniżej 1000 spada do 2 atm.Zastanawiam się czy go tak nie zostawić.

Edytowano przez Matin2o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Genius9872    69

szczerze to może chodzić :) jak nie pali się lampka:) jak u nas w jednym silniku nie trzymał ciśnienia(tzn 2,5na 800obr na rozgrzanym) i dzwoniliśmy do serwisu to stwierdzili że niższe jest nawet lepsze bo wolniej płynie olej i się wał tk nie wyciera bo im szybciej płyną zanieczyszczenia w oleju tym bardzie się wyciera układ heh może i coś w tym jest:) ale kąd do diałba w oleju zanieczyszczenia jak jest filt xD w efekcie dostałem 2silnik już trzymający ciśnienie:) jak masz czas i chcesz dołożyć jeszcze trochę kasy można wymienić :)

Edytowano przez Genius9872

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FINN    990

Wymieniłem tłoki,tuleje,pierścienie,panewki,wał szlif,głowice po regeneracji,zrobiona pompa paliwa i wtryski i nie wymieniłem pompy olejowej na oko wyglądała na ok nie miała luzów na kole.No i ciśnienie na zegarze na obrotach powyżej 1000 3 atm na zimnym silniku na rozgrzanym na obrotach poniżej 1000 spada do 2 atm.Zastanawiam się czy go tak nie zostawić.

 

na oko to wiesz , facet w szpitalu....

 

no i mamy klasyczny podstawowy błąd w sztuce naprawy silnika... władowane grube tysiące, ale szkoda 200-300 zł na nową pompę , bo stara ładnie wygląda... a potem problemy i szukanie pomocy... :ph34r:

 

wymień pompę na nową , poszukaj tylko oryginalnej, i będzie po problemie...  stara można zostawic jak się nie ingeruje w układ smarowania silnika( o ile daje dobre ciśnienie)  

 

zrobiłeś szlif, założyłeś nowe panewki i wiadomo, że zwiększyły się opory przepływu oleju , bo wszystko jest  dobrze spasowane  a stara pompa już nie ma na tyle wydajności aby dać dobre cisnienie i przebic się przez opory... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BaKoS    0

Zacznij od tego że wymień tego bąka kosz około hm 80zł bo masz na nim wkręcone żółte "króćce szczelinowe" i one się wyrobiły po latach pracy lub poszukaj nowych i bardziej szczelnych tych króćców.

Ja też miałem taki problem brak ciśnienia i "nowa pompa i zawór nowy" miałem od znajomego pożyczony a kupiłem nowy bąk wymieniłem i chodzi na gorącym silniku 800obr 1 bar a przy 2000 obr ma 3 bary ciśnienia po 8 godz pracy z siewnikiem w lato ale tez muszę grzebnąć z tym zaworem.

Tak więc nowy bąk albo nowy filtr ciśnieniowy wraz z przystawką przelicz co drożej wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matin2o    0

na oko to wiesz , facet w szpitalu....

 

no i mamy klasyczny podstawowy błąd w sztuce naprawy silnika... władowane grube tysiące, ale szkoda 200-300 zł na nową pompę , bo stara ładnie wygląda... a potem problemy i szukanie pomocy... :ph34r:

 

wymień pompę na nową , poszukaj tylko oryginalnej, i będzie po problemie...  stara można zostawic jak się nie ingeruje w układ smarowania silnika( o ile daje dobre ciśnienie)  

 

zrobiłeś szlif, założyłeś nowe panewki i wiadomo, że zwiększyły się opory przepływu oleju , bo wszystko jest  dobrze spasowane  a stara pompa już nie ma na tyle wydajności aby dać dobre cisnienie i przebic się przez opory... 

Dzięki za podpowiedź jeśli trzeba wymienić pompę to ją wymienię nie chodzi tu o hajs $ tylko żeby było ok.Jeśli posiadasz takie informacje to powiedz gdzie można kupić dobrą pompę.Części kupiłem w dużej firmie w Kaliszu nie wiem czy mogę podać nazwę zawsze mówią że mają oryginały.Podam przykład uszczelki takie że kiedyś Trybunę drukowali na grubszym papierze przy okazji zrobiłem układ kierowniczy wymieniłem kilka końcówek drążków jedna już się rozleciała po kilku godzinach jazdy,to  się nazywa orginal parts.Nie prędko cos u nich kupię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matin2o    0

Założyłem przystawkę  z filtrem wymiennym i jest nowy problem ciśnienie na zimnym wynosi około 5,5 atm a na rozgrzanym 5 atm zastanawiam się czy nie jest ono za wysokie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zetores    15

Najlepiej wszystko wymieniac... Tak trudno wziąc było szczeliniomierz i porównac z dopuszczalnymi wymiarami w ksiązce..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
    • Przez krzychuR95
      mam problem z władimircem t25 a2 ponieważ kopci i pluje olejem z tego dolnego wylotu spalin czy to pierścionki się skończyły czy cos innego prosze o szybka odpowiedz
×